Olenko hankala ihminen? Mies perui menon, niin vedin kutsun toiseen iltaan pois
En ole varma toiminko lapsellisesti. Olen maaliskuusta asti deittaillut yhtä miestä, joka on siis yksityisyrittäjä ja sen bisneksillä ei ole mennyt hirveän hyvin viime aikoina. Olen itse aika aktiivinen tyyppi ja tietysti olen kutsunut miestäkin messiin jos olen ollut menossa jonnekin.
Nyt parin viime kuukauden aikana mies on jo viisi kertaa perunut menoja vedoten siihen että sen pitää katsoa rahankäyttöä. Jutut oli tyyliin illanvietto, viikonloppumatka, ystävän häät (-pelkkä bileosuus, ystävä (morsian) itse vielä erikseen kutsui että tultaisiin yhdessä), teknokonsertti, toinen illanvietto. Eilen olin kysynyt miestä taas illanviettoon....ja hän kieltäytyi sanoen että haluaa säästää rahat Euroviisuiltaan, jonne siis olin myöskin kutsunut miehen tapaamaan kavereitaan.
Samalla aikaa, siis minulle rahahuolia valitellen, mies ostaa kaikenlaista elektroniikkarihkamaa, pelijuttuja ja viime viikolla tilasi uuden pelikonsolin. Mutta junalippu illanviettoon á 3 euroa suuntaansa (?) on siis liian kallista ja pitää ehdottomasti säästää?? Mies ehdotti eilen että jos illanvieton jälkeen tulen sitten hänen luokseen.
Minulla suoraan sanoen hirtti kiinni ja latasin suorat sanat että ei kiinnosta tulla eikä tarvitse vaivautua Euroviisuiltaankaan. Minusta on ikävää että tunnen olevani jonkun prioriteettilistan häntäpäillä kun junaliput á 6 euroa pitää ehdottomasti säästää mutta samalla on rahaa ennakkotilata joku pelikonsoli á 600 euroa. Minusta on tosi ikävää että mies laskee senttejä vain silloin kun kyseessä on minun kanssani ajanvietto. Ja pokkana sitten ehdotti että matkustaisin itse hänen luokseen sitten yöllä. Hei haloo, halusin että tapaat ystäväni enkä ole mikään woltattava myöhänillanpillu joka tilataan kotisohvalle kun on liian kallista mennä itse ulos.
Olinko kohtuuton?
Kommentit (369)
Mikä helvetin päällepäsmäri ap on?
Vierailija kirjoitti:
Miehelle on ok että sinä lähtisit julkisilla keskellä yötä tapaamaan sitä? Ei sille ole ainakaan tärkeää tyttöystävän turvallisuus.
Äkkiä välit poikki näin itsekkään tyypin kanssa!
Eiköhän tuo ap liiku muutenkin yksin tapahtumasta toiseen ja on selkeästi aikuinen. Ja eiköhän tuollainen pintaliitäjä osaa suhailla taksilla rakastajansa luo, jos niin tahtoo.
Kuulostat äärimmäisen rasittavalta ihmiseltä, joka haluaa järjestää koko ajan jotain tekemistä. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Miehelle on ok että sinä lähtisit julkisilla keskellä yötä tapaamaan sitä? Ei sille ole ainakaan tärkeää tyttöystävän turvallisuus.
Hei! Oletko sen ketjun ap, jossa kysellään, millainen mies ei anna naiselleen autokyytejä? Löysit sitten tänne 😁
Tässä ei ole kyse miehen naisystävästä. Ap roikkuu itsepäisesti kiinni jossain panokaverissa ja kuvittelee sitä miesystäväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki luettelemasi tilaisuudet tarkoittavat sitä, että et oikeastaan halua olla miehen kanssa, haluat, että kaverisi näkevät sinun olevan miehen kanssa. Olenko oikeassa?
Mun ex (mies) oli juuri tuollainen, että halusi minut mukaan kaikkiin tapahtumiin kavereidensa illanviettoihin, lapsuudenperheensä luo, baariin jne, mutta ajan viettäminen ihan kahdestaan tuntui olevan vastenmielistä. Hänellä oli kiire sopia, että ollaan parisuhteessa ja kuuluttaa se kaikille, mutta tuntui siltä, että olin vain näyttelyesine, että katsokaa mulla on nainen.
Vierailija kirjoitti:
Jeps. Minä kerran mainitsin yhdelle poikaystävälle että minua tuijotettiin ja seurattiin oudosti julkisessa liikennevälineessä jonkun vanhemman tumman miehen toimesta. Hänen reaktionsa oli haukkua minut rasistiksi. Mitähän olisi sanonut jos olisi kopeloniut? Varmaan silloinkin olisi haukkunut minut.
Miehissä on niin paljon kirjaimellista mätää, että huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki luettelemasi tilaisuudet tarkoittavat sitä, että et oikeastaan halua olla miehen kanssa, haluat, että kaverisi näkevät sinun olevan miehen kanssa. Olenko oikeassa?
Mun ex (mies) oli juuri tuollainen, että halusi minut mukaan kaikkiin tapahtumiin kavereidensa illanviettoihin, lapsuudenperheensä luo, baariin jne, mutta ajan viettäminen ihan kahdestaan tuntui olevan vastenmielistä. Hänellä oli kiire sopia, että ollaan parisuhteessa ja kuuluttaa se kaikille, mutta tuntui siltä, että olin vain näyttelyesine, että katsokaa mulla on nainen.
Joo tämä. Ja sitten kun ollaan kahden kesken niin saattaa jopa pahoinpidellä, seurassa kuitenkin tärkeää esitellä trofeetaan.
Oksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei! Oletko sen ketjun ap, jossa kysellään, millainen mies ei anna naiselleen autokyytejä? Löysit sitten tänne 😁
Tässä ei ole kyse miehen naisystävästä. Ap roikkuu itsepäisesti kiinni jossain panokaverissa ja kuvittelee sitä miesystäväkseen.
En ole, minulla on auto käytössäni. Ja vaikka ei olisikaan, terve maalaisjärki sanelee kyllä ne tilaisuudet milloin ei kannata vaarantaa omaa turvallisuuttaan miehen mukavuudenhaluisuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo ap liiku muutenkin yksin tapahtumasta toiseen ja on selkeästi aikuinen. Ja eiköhän tuollainen pintaliitäjä osaa suhailla taksilla rakastajansa luo, jos niin tahtoo.
Taksit ne vasta turvallisia onkin :)
Vierailija kirjoitti:
Mies on voinut suhteen alussa korostaa aktiivisuuttaan ja menneitä saavutuksiaan, jotta olisi mahdollisimman houkutteleva ap:n silmissä. Nyt kun suhde on miehen puolelta vakiinnutettu fwb-suhteeksi, voi panostuksen tasoa laskea.
Jos mies vanhempi on ihan ymmärrettävääkin, että menojalka ei vipata samaan malliin kuin ennen.
Kannattaisi kyllä keskustella mitä suhteelta odottaa, eikä pitää itsestäänselvyytenä, että toinen haluaa samaa kuin itse.
Se, että joku paperilla näyttää sopivalta kumppanilta, ei takaa sopivuutta yhtään. Ihmisten tarpeet muuttuvat myös iän myötä.
Ihmisten pitäisi olla rehellisiä sekä itselleen, että toiselle siitä mitä odottaa, eikä alkaa esittää jotain muuta kuin aidosti on.
Ap haluaa nuorekkaan menokumppanin, mies selvästi jotain muuta, mutta toki säännöllinen seksi nuoremman naisen kanssa kelpaa.
"Mies on voinut suhteen alussa korostaa aktiivisuuttaan ja menneitä saavutuksiaan, jotta olisi mahdollisimman houkutteleva ap:n silmissä. Nyt kun suhde on miehen puolelta vakiinnutettu fwb-suhteeksi, voi panostuksen tasoa laskea."
Juuri näin. Ap on huijattu panoksi rekrybudjetilla ja valheilla, ja nyt kun rekrybudjetti on käytetty niin jäljelle jää vaan se seksuaalinen hyväksikäyttö,
ÄLKÄÄ antako sitä pillua miehille, ennen kuin olette kunnolla tutustuneet tähän. Jo muutaman viikon viestittelyllä selviää yleensä millainen tapaus on kyseessä. ÄLKÄÄKÄ carrytko sitä miestä vaan tarkastelkaa häntä hänen elämässään. Jos itse on tiikeri ja mies on mikki hiiri niin tuohon se menee.
Kuulostaa vähän hankalalta suhteelta tuo, mutta itselläkin tuli ero muuten todella kivasta naisesta, mutta kun hän ei ymmärtänyt sitä että minua ei kiinnostanut tippaakaan viettää aikaa hänen kaveriensa kanssa.
Olen vakaasti sitä mieltä että parisuhde toimii paremmin kun molemmilla on omat, erilliset kaveriporukat.
"Olen maaliskuusta asti deittaillut yhtä miestä,"
"Jutut oli tyyliin illanvietto, viikonloppumatka, ystävän häät (-pelkkä bileosuus, ystävä (morsian) itse vielä erikseen kutsui että tultaisiin yhdessä), teknokonsertti, toinen illanvietto."
"Nyt parin viime kuukauden aikana mies on jo viisi kertaa perunut menoja"
Maksimissaan 13 viikon tuttavuus.
Yllä on lueteltu viisi tapahtumaa. Lisäksi kaksi tapahtumaa, se jonka mies perui ja tämä viisuilta, jonka ap kiukuspäissään rangaistuksena perui.
Mies on perunut viisi tapahtumaa.
Jossain vastauksessa ap kertoi miehen pyytäneen häntä maksuttomiin tapahtumiin, pokemon go ja mitä siinä olikaan. Lisäksi mies on ehtinyt ruokkia ap:ta biojätteellä.
Kylläpä on hysteeristä menoa. Viikonloppumatkoja, reivejä, häitä... Eihän heillä ole millään viikonloput riittäneet tuohon. Vai pitääkö viikollakin bilettää?
En usko tuota tarinaa ollenkaan! Jos keksit provon, keskity paremmin.
Vierailija kirjoitti:
"Jutut oli tyyliin illanvietto, viikonloppumatka, ystävän häät (-pelkkä bileosuus, ystävä (morsian) itse vielä erikseen kutsui että tultaisiin yhdessä), teknokonsertti, toinen illanvietto."
Yllä on lueteltu viisi tapahtumaa. Lisäksi kaksi tapahtumaa, se jonka mies perui ja tämä viisuilta, jonka ap kiukuspäissään rangaistuksena perui.
Jossain vastauksessa ap kertoi miehen pyytäneen häntä maksuttomiin tapahtumiin, pokemon go ja mitä siinä olikaan. Lisäksi mies on ehtinyt ruokkia ap:ta biojätteellä.
Kylläpä on hysteeristä menoa. Viikonloppumatkoja, reivejä, häitä... Eihän heillä ole millään viikonloput riittäneet tuohon. Vai pitääkö viikollakin bilettää?
En usko tu
Tämän lisäksi ap kyttää miehen rahankäyttöä, siis joku deitti jonka tuntenut pari kuukautta, niin sen pitäisi alkaa pitämään ap:lle kirjanpitoa milloin ostaa jonkin tietokonetarvikkeen tai mihin muuhun omaan asiaansa haluaa käyttää rahansa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole, minulla on auto käytössäni. Ja vaikka ei olisikaan, terve maalaisjärki sanelee kyllä ne tilaisuudet milloin ei kannata vaarantaa omaa turvallisuuttaan miehen mukavuudenhaluisuuden vuoksi.
Ihastuttavan toksista miesvihaa heti aamutuimaan.
Eikö naiset saa/voi enää ikinä kulkea itsekseen yöllä? Edes sinkut?
Tiedän kyllä riskit. Niitä on aina ollut. Silti naisilla on ollut vapaus ja mahdollisuus liikkua yksin.
Mitä eroa on, jos nainen menee yksin ravintolaan iskemään miestä tai matkustaa miehen luo saamaan munaa?
Samat riskit siinä ulkonaliikkumisessa on.
N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on hysteeristä menoa. Viikonloppumatkoja, reivejä, häitä... Eihän heillä ole millään viikonloput riittäneet tuohon. Vai pit
Totta!
Veikkaan että ap istuu kotisohvalla ja tapailee mielikuvitusmiestä. Toivottavasti!
Jos tuo on totta, toivon miehen pääsevän pakoon ja pian! Millainen ap mahtaisi olla vakavassa suhteessa?
Karmivaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps. Minä kerran mainitsin yhdelle poikaystävälle että minua tuijotettiin ja seurattiin oudosti julkisessa liikennevälineessä jonkun vanhemman tumman miehen toimesta. Hänen reaktionsa oli haukkua minut rasistiksi. Mitähän olisi sanonut jos olisi kopeloniut? Varmaan silloinkin olisi haukkunut minut.
Miehissä on niin paljon kirjaimellista mätää, että huh huh.
Sun kannattaa vaihtaa naisiin. Vältyt mädältä 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on ollut tuommoinen esittelijämies, jonka näyttelykoirana sain olla. En silti saanut ap:n tekstistä sitä kuvaa, että hän haluaisi esitellä miestä, vaan että käsitykset vapaa-ajan vietosta ovat näillä kahdella aivan erilaiset. Toinen haluaa nysvätä kotona ja panostaa siihen rahallisesti, toinen on menevä ja sosiaalinen ja haluaa kumppanin seurakseen tapahtumiin, joista osaan myös kumppani on erikseen kutsuttu.
Ekstrovertin ja introvertin seurustelu voi olla haastavaa, ainakin jos molemmat haluttomia tekemään kompromisseja.
Ap pitää itsestäänselvänä, että miehen on innostuttava samoista menoista kuin hän itse.
Introverttimieheni ex oli hieman samantapainen kuin ap. Mies kertonut, että oli uuvuttavaa kun aina kotiin tullessa oli kämppä täynnä kavereita tai vaihtoehtoisesti oli lähdettävä jonnekin ulos bilettämään. Jos mies kieltäytyi menoista, tuloksena oli riita.
Nyt kun hän on suhteessa toisen introvertin kanssa, nuo ongelmat poistuneet. Molemmat viihdytään kotona ja ne harvat menot on sellaisia, joista molemmat tykkää.
Tosielämässä vastakohdat harvoin täydentävät toisiaan. Lika barn leka best.
Mä ymmärrän aapeetä tosi hyvin. Mies ajattelee, että tapailu on tällaista minimum effort -tyyppistä kotoilua köyhästi ja mahdollisimman vähän panostaen.
Mä ottaisin etäisyyttä ja vähentäisin tapaamisia. Keksisin omia menoja, enkä pyytäisi miestä niihin mukaan. Mies saisi oikeasti itse ehdottaa tekemisiä ja viedä oikeille treffeille, ennen kuin suostuisin tapaamaan.
Ja missään nimessä ei pidä miestä totuttaa siihen, että yöksi mennään muiden menojen jälkeen hänen luo. Ei näin.
Mulla oli nuorena yksi mies, jota tapailin jonkun aikaa. Hän oli samanlainen. Hänelle kelpasi vain se, että nähdään baarissa ja sitten mennään yöksi hänen luo tai mun luo. Ikinä hänestä ei viikolla kuulunut mitään, puhumattakaan että olisi ehdottanut jotain treffi-iltaa tms. Ne viestit tuli aina loppuillasta, missä oot? Eli baari-illan päätteeksi seura kelpasi. Koskaan ei voitu nähdä jo alkuillasta ja tehdä yhdessä jotain.
Opin läksyni silloin. Yhden kerran meidän piti mennä yhteisten kavereiden bileisiin yhdessä. Odotin iltaa, koska olisi kerrankin ollut kiva mennä yhdessä jonnekin. Hän ei tullut bileisiin. Ensin viestitteli, että oli uimassa. Sitten oli muka nukahtanut. Loppuillasta tuli sitten hirveä tulva soittoja ja viestejä. En vastannut. Jotenkin tajusin sen kuvion silloin. Onneksi en jäänyt roikkumaan häneen! Älä sinäkään aapee jää roikkumaan tähän. Jos jo suhteen alkuvaiheessa on näin laimeaa, ei se siitä tule ihmeellisemmäksi muuttumaan. Ei rakastunut mies käyttäydy noin.
🇺🇦🇮🇱