Olenko hankala ihminen? Mies perui menon, niin vedin kutsun toiseen iltaan pois
En ole varma toiminko lapsellisesti. Olen maaliskuusta asti deittaillut yhtä miestä, joka on siis yksityisyrittäjä ja sen bisneksillä ei ole mennyt hirveän hyvin viime aikoina. Olen itse aika aktiivinen tyyppi ja tietysti olen kutsunut miestäkin messiin jos olen ollut menossa jonnekin.
Nyt parin viime kuukauden aikana mies on jo viisi kertaa perunut menoja vedoten siihen että sen pitää katsoa rahankäyttöä. Jutut oli tyyliin illanvietto, viikonloppumatka, ystävän häät (-pelkkä bileosuus, ystävä (morsian) itse vielä erikseen kutsui että tultaisiin yhdessä), teknokonsertti, toinen illanvietto. Eilen olin kysynyt miestä taas illanviettoon....ja hän kieltäytyi sanoen että haluaa säästää rahat Euroviisuiltaan, jonne siis olin myöskin kutsunut miehen tapaamaan kavereitaan.
Samalla aikaa, siis minulle rahahuolia valitellen, mies ostaa kaikenlaista elektroniikkarihkamaa, pelijuttuja ja viime viikolla tilasi uuden pelikonsolin. Mutta junalippu illanviettoon á 3 euroa suuntaansa (?) on siis liian kallista ja pitää ehdottomasti säästää?? Mies ehdotti eilen että jos illanvieton jälkeen tulen sitten hänen luokseen.
Minulla suoraan sanoen hirtti kiinni ja latasin suorat sanat että ei kiinnosta tulla eikä tarvitse vaivautua Euroviisuiltaankaan. Minusta on ikävää että tunnen olevani jonkun prioriteettilistan häntäpäillä kun junaliput á 6 euroa pitää ehdottomasti säästää mutta samalla on rahaa ennakkotilata joku pelikonsoli á 600 euroa. Minusta on tosi ikävää että mies laskee senttejä vain silloin kun kyseessä on minun kanssani ajanvietto. Ja pokkana sitten ehdotti että matkustaisin itse hänen luokseen sitten yöllä. Hei haloo, halusin että tapaat ystäväni enkä ole mikään woltattava myöhänillanpillu joka tilataan kotisohvalle kun on liian kallista mennä itse ulos.
Olinko kohtuuton?
Kommentit (369)
2kk olette deittailleet ja häihin olisi jo pitänyt lähteä + ties mihin yhteisiin kaverijuttuihin. En ihmettele, vaikka miestä olisi alkanut ahdistaakin tommonen vauhti.
Vierailija kirjoitti:
2kk olette deittailleet ja häihin olisi jo pitänyt lähteä + ties mihin yhteisiin kaverijuttuihin. En ihmettele, vaikka miestä olisi alkanut ahdistaakin tommonen vauhti.
Olen nainen mutta minäkin ahdistuisin tuollaisesta.
Viikonloppulomakin tuohon on ympätty.
Ensimmäisenä iskisi paniikki, että mies ei käy täysillä ja on tukahduttavan takertuva. Alkaa kuristaa kurkkua jo pelkkä ajatuskin.
Pidetään tätä ketjua näkyvillä, josko saataisiin mies itse kanaville.
Ei se mies halua mitään muuta kuin sitä p i l l u a, se ei halua edes näyttäytyä julkisesti sinun kanssa koska ei halua että joku tuttava luulee teillä olevan vakavempaakin juttua. Sanon tämän näin miehenä koska olen itsekin tehnyt nuorempana näin, ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen mutta minäkin ahdistuisin tuollaisesta.
Viikonloppulomakin tuohon on ympätty.
Ensimmäisenä iskisi paniikki, että mies ei käy täysillä ja on tukahduttavan takertuva. Alkaa kuristaa kurkkua jo pelkkä ajatuskin.
Nyt kun mietin tarkemmin, niin juuri noin narsisti käyttäytyy. Eli alku täysillä, että saadaan koukkuun
Mielestäni käyttäydyt lapsellisesti. Sain sen käsityksen, että olisit jo vähän vanhempi, väh +30v. Loukkaannut kyllä ihan aiheesta, mutta tapa miten käsittelet sen ei kuulosta kovin aikuismaiselta. Vedät kutsun pois ja tulet vuodattamaan kuitenkin aika suhteellisen pienen asian nettiin tuntemattomille. Miten olisi jos keskustelisitte asioista ja keskustelisitte niistä ajoissa ennen kuin asiat räjähtävät isoiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä minne, on junalippu noin halpa? Vain 3€ suuntaansa? Katsoin varsin verrokkina huomisen junalippujen hinnat esim. Tampere- Helsinki ja löysin 16,90€ - 33,90€ väliltä hinnat.
Tuo on seutulipun hinta. Ja varmaan mies laski siihen jotain paikan päällä nautittuja juomiakin. Ei silti muuta mitään. Jos miehen prioriteetti on poikamieslaumansa, niin hän ei ole kypsä perheellistymään.
Eihän ap:kaan ole kypsä perheellistymään, siihen kun kuuluu niitä tylsiä koti-iltoja ja biojätteen syömistä. Harva vauva viihtyy teknobileissä ja kavereiden häät on yleensä lapsettomia.
Ei meistä kumpikaan ole myöskään kypsä avaamaan laskettelukeskusta tai perustamaan tuotantonavettaa? Hyvä kun kumpikaan noista, si
Taidat seurata tubessa Petäistöä ja Sakke Raappanaa. Niin minäkin. Näiden vihjeiden perusteella aloituksen tekijä on mies. Kenties tämän tarinan antagonisti.
Muiden juttujen perusteella ikääkin jo neljänkympin paikkaille. Siinä iässä on normaalimpaa viihtyä kotona, tai harrastuksissa, kuin "radalla" leikkimässä teiniä. Kavereita nähdään selvinpäin päiväsaikaan tekemisen puitteissa.
Naiset kun aina puhuvat että naisen pitää olla miehelle se kaikkein tärkein aina niin koska naiset aloittavat toimimaan sillä tavalla että mies yltäsi naisen arvotaulukossa edes top vitoseen?
Vierailija kirjoitti:
Sun miesystävällä on oma tärkeysjärjestys ja sinä et ole ykkösenä. Ottaisi minuakin päähän, mutta en ole ikinä itsekään ollut kenellekään ykkönen joten on tavallisen miehen käytöstä kai. Omat jutut ja kaverit menee AINA naisystävän/vaimon edelle.
Ei aina. Mulla on yli 20 v ollut mies, jolle vaimo on ykkönen. Luonnollisesti hänkin minulle. Tähän on vain lapsi tehnyt poikkeuksen, hänkin jo aikuinen.
Älkää ottako kumppaneita, joille kaverit ovat ykkösiä. He eivät ole vielä aikuisia. Ne taas, joille minä tulee aina ensin, eivät ole hyviä kumppaneita. Vain itseään voi muuttaa, väkisin on turha yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Sun miesystävällä on oma tärkeysjärjestys ja sinä et ole ykkösenä. Ottaisi minuakin päähän, mutta en ole ikinä itsekään ollut kenellekään ykkönen joten on tavallisen miehen käytöstä kai. Omat jutut ja kaverit menee AINA naisystävän/vaimon edelle.
Ai että tästä miesvihasta tykätään täällä.
Haukut miehen ruoat biojäteruoaksi ja kiukuttelet miehelle jo tässä vaiheessa? Mies varmasti tajunnut miten vaikea luonne olet jos tässä "kilttivaiheessa" olet jo tuollainen. Muutaman kuukauden kuluttua paljastuu entistä pahempi todellinen luonne. Mies väisti luodin
Voi kysyä onko ap:n ja miehen suhde mitään varsinaista seurustelua.
Pikemminkin seksillä höystetty tapailusuhde, jossa ainakaan miehen puolelta ei mitään kovin suuria tunteita ole pelissä. Onko ap:lläkään, vaikea sanoa.
Ap:lle tärkeintä, että mies samanlainen aktiivinen menijä kuin hän itse, eikä homedu kotisohvalla. Jo kielikuva paljastaa mitä hän ajattelee kotona viihtyvistä ihmisistä.
Täysin mahdollista, että mies käyttää rahapulaa tekosyynä osallistumattomuuteen (kun rahaa omiin kalliisiin hankintoihin kyllä löytyy), eikä viitsi sanoa suoraan, että ap:n tarjoamat menot ei kiinnosta, vain se seksi loppuillasta.
Ap:llä täysi syy loukkaantua siitä, että mies peruuttaa menoihin tulon, mutta tilaa kuitenkin hänet yöksi seksipuuhiin. Woltattava pillu, aika kuvaava termi. Ap:n oma, ei minun.
Tämä keissi on hyvä osoitus siitä, että jos haluaa muuta kuin fwb-suhteen, kannattaa käyttää ensin kunnolla aikaa tutustumiseen kahden kesken (mieluiten ilman seksiä) ja keskustella siitä mitä kumpikin odottaa suhteelta.
Nyt vaikuttaa siltä, että ap pitää itsestäänselvänä, että he ovat seurustelusuhteessa, mutta mies tod. näk. todennut, että nainen kavereineen ja menoineen ei hirveästi kiinnosta ihmisenä, mutta seksi kyllä kelpaa.
Kaffebulla kirjoitti:
Mä ymmärrän aapeetä tosi hyvin. Mies ajattelee, että tapailu on tällaista minimum effort -tyyppistä kotoilua köyhästi ja mahdollisimman vähän panostaen.
Mä ottaisin etäisyyttä ja vähentäisin tapaamisia. Keksisin omia menoja, enkä pyytäisi miestä niihin mukaan. Mies saisi oikeasti itse ehdottaa tekemisiä ja viedä oikeille treffeille, ennen kuin suostuisin tapaamaan.
Ja missään nimessä ei pidä miestä totuttaa siihen, että yöksi mennään muiden menojen jälkeen hänen luo. Ei näin.
Mulla oli nuorena yksi mies, jota tapailin jonkun aikaa. Hän oli samanlainen. Hänelle kelpasi vain se, että nähdään baarissa ja sitten mennään yöksi hänen luo tai mun luo. Ikinä hänestä ei viikolla kuulunut mitään, puhumattakaan että olisi ehdottanut jotain treffi-iltaa tms. Ne viestit tuli aina loppuillasta, missä oot? Eli baari-illan päätteeksi seura kelpasi. Koskaan ei voitu nähdä jo alkuillasta ja tehdä yhdessä jotain.
Kiitos!!! Olet yksi harvoista ketjussa jotka tajusivat jutun ytimen. En halua että tapailu laantuu sohvaröhnöttämiseksi jo parin kuukauden jälkeen. Esim. pääsiäisenä olin varannut meille kivan pääsiäisbrunssin ravintolassa, jossa viime vuonna söin saman yksin. Mies oli tosi iloinen ja jälkikäteenkin monta kertaa muistellut miten hyvää se ruoka oli (ja sen takia veinkin hänet sinne!!!).
Pääsiäismaanantaina oltiin sitten hänen luonaan. Lounaaksi hän oli napsauttanut päälle yön yli lämpimässä olleet tähteet crockpot-keittimessään. Yritin kohteliaasti sanoa että joo otan vaan juustosämpylän mutta mies laittoi annokset sitä yön yli seissyttä ja uudelleenlämmitettyä punalappupataa ja sitten ruokamyrkytystä poisrukoillen närpin sitä kohteliaisuusmäärän 🤢 mies on muuten ihana mutta siis tällaiset tilanteet siis on niin mismatch! Ei ole kivaa että vastavuoroisuudeksi saan uudelleenlämmitettyjä tähteitä ja myöhäisillan booty calleja jos itse tarjoan kivan brunssin ja kutsun mukaviin menoihin.
Olen viime aikoina miettinyt mitkä on ärsyttäviä mutt hyväksyttäviä piirteitä ja mitkä sitten oikea dealbreaker. Olen tosi iloinen että tuli sanottua miehelle etten ole hirveän iloinen low effort -deittailusta, vaikka ulostuloni olikin tunteiden sävyttämänä vähän kömpelö. Just toi toisen arvostus ja panostus on mielestäni tosi tärkeää.
-ap
Että sellainen miesvihatarina ja spermaviemärit lähtee taas kerran mukaan.
Joskus sitä miettii ettei naisilla tulisi olla äänioikeutta, koska selvästi arjessa on haasteita. Ettekö kykene oikeasti ratkaisemaan itsenäisesti näiden aloitusten aiheita, vaan tarvitsette vahvistusta toisilta miesvihaajilta?
Aloituksesta ei saa selvää, että peruuko mies, vai kieltäytyykö ehdotuksista. Aloituksessa puhutaan molemmista, ja mielestäni kysessä on todella eri asiat. Peruminen on nuivaa, mutta aina pitää olla oikeus sanoa ei. Varsinkin, jos on iso stressi rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Pidetään tätä ketjua näkyvillä, josko saataisiin mies itse kanaville.
Oletko yksinkertainen?
Teidän elämäntyylit on niin erilaiset että ei taida kannattaa suhdetta jatkaa. Extrovertti haluaa vöyhöttää ja introvertti olla kotona. Kummallekin sopii paremmin omanlaisensa kumppani. Ikä myös rauhoittaa extroverttiäkin, ja mies taitaa olla jo kymmenisen vuotta vanhempi ja rauhoittunut vaikka olisi ollut menevämpi nuorempana.
Olen viime aikoina miettinyt mitkä on ärsyttäviä mutt hyväksyttäviä piirteitä ja mitkä sitten oikea dealbreaker. Olen tosi iloinen että tuli sanottua miehelle etten ole hirveän iloinen low effort -deittailusta, vaikka ulostuloni olikin tunteiden sävyttämänä vähän kömpelö. Just toi toisen arvostus ja panostus on mielestäni tosi tärkeää.
Kyllä mä ainakin ymmärrän sua ihan hyvin, low effort -panostus miehen puolelta ei ole kivaa, varsinkin jos itse olet panostanut kaikkeen kivaan yhteiseen tekemiseen ja nähnyt vaivaa.
Onkohan mies suhteen aluksi vähän näytellyt aktiivisempaa ja menevämpää kuin mikä todellisuus on tällä hetkellä? Jos mies ollut menevä 10-15 vuotta sitten, se oli silloin se ja nyt on nyt. Ihan mahdollista sekin, että nuo reissut/menot olleet sen aikaisen tyttöystävän järkkäämiä ja mies on vain tullut perässä.
Jos miehen firmalla menee huonosti, sekin voi vaikuttaa mielialaan, menohaluihin ja halukkuuteen käyttää rahaa.
Teidän kannattaa jutella ihan rehellisesti omista odotuksistanne, mitä odotatte suhteelta. Voit sanoa miehelle suoraan senkin, että pidät ikävänä, että sua pidetään vain loppuillaksi tilattavana seksiseurana, eikä mies ole kiinnostunut muuten sun elämästä.
Sinä olet menevä, tekevä ja sosiaalinen ihmistyyppi ja luultavasti mies paljon introvertimpi. Varmaan kaipaisit enemmän kaltaistasi seurustelukumppania kuin miehen kaltaista. Jos haluatte jatka, joudutte molemmat tekemään kompromisseja.
Ap, oletko kuullut miehestä viestisi jälkeen?
255Mies tarjoaa naisystävälleen yön yli huoneenlämmössä seissyttä punalappupataa. Samaan aikaan varaa ostaa kalliita pelikonsoleita.
Aika vahvat pihi poikamies -vibat tulee, valitettavasti. Mies on voinut olla menevä ja tekevä joskus aikoinaan, mutta selvästi ei enää. Pihiys on kyllä yleensä aika pysyvä luonteenpiirre. Ei ole valmis tuon enempää panostamaan suhteen ylläpitoon.
Jokainen normijärjellä ja vieraanvaraisuudella varustettu ihminen tajuaa, että vieraalle ei tarjota potentiaalista ruokamyrkytyssafkaa.
Jos haluat jatkaa tyypin tapailua, skaalaa omia odotuksia realistisemmaksi. Voithan sinäkin harrastaa rentoa seksitapailua silloin kun sulle sopii ja huvittaa, mutta älä odota mitään kunnon seurustelua. Se on toisenlaista.
Mitäs jos matka tapahtumasta miehen luo oli lyhyempi ja turvallisempi kuin apn omille kämpille?
Emme voi tietää (mitä ap seuraavaksi satuilee)