Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko hankala ihminen? Mies perui menon, niin vedin kutsun toiseen iltaan pois

Vierailija
17.05.2025 |

En ole varma toiminko lapsellisesti. Olen maaliskuusta asti deittaillut yhtä miestä, joka on siis yksityisyrittäjä ja sen bisneksillä ei ole mennyt hirveän hyvin viime aikoina. Olen itse aika aktiivinen tyyppi ja tietysti olen kutsunut miestäkin messiin jos olen ollut menossa jonnekin.

Nyt parin viime kuukauden aikana mies on jo viisi kertaa perunut menoja vedoten siihen että sen pitää katsoa rahankäyttöä. Jutut oli tyyliin illanvietto, viikonloppumatka, ystävän häät (-pelkkä bileosuus, ystävä (morsian) itse vielä erikseen kutsui että tultaisiin yhdessä), teknokonsertti, toinen illanvietto. Eilen olin kysynyt miestä taas illanviettoon....ja hän kieltäytyi sanoen että haluaa säästää rahat Euroviisuiltaan, jonne siis olin myöskin kutsunut miehen tapaamaan kavereitaan.

Samalla aikaa, siis minulle rahahuolia valitellen, mies ostaa kaikenlaista elektroniikkarihkamaa, pelijuttuja ja viime viikolla tilasi uuden pelikonsolin. Mutta junalippu illanviettoon á 3 euroa suuntaansa (?) on siis liian kallista ja pitää ehdottomasti säästää?? Mies ehdotti eilen että jos illanvieton jälkeen tulen sitten hänen luokseen.

Minulla suoraan sanoen hirtti kiinni ja latasin suorat sanat että ei kiinnosta tulla eikä tarvitse vaivautua Euroviisuiltaankaan. Minusta on ikävää että tunnen olevani jonkun prioriteettilistan häntäpäillä kun junaliput á 6 euroa pitää ehdottomasti säästää mutta samalla on rahaa ennakkotilata joku pelikonsoli á 600 euroa. Minusta on tosi ikävää että mies laskee senttejä vain silloin kun kyseessä on minun kanssani ajanvietto. Ja pokkana sitten ehdotti että matkustaisin itse hänen luokseen sitten yöllä. Hei haloo, halusin että tapaat ystäväni enkä ole mikään woltattava myöhänillanpillu joka tilataan kotisohvalle kun on liian kallista mennä itse ulos.

Olinko kohtuuton?

Kommentit (369)

Vierailija
181/369 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydät paremman.

Vierailija
182/369 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidetään tätä ketjua näkyvillä, josko saataisiin mies itse kanaville.

Oletko yksinkertainen?

En. Kuinka niin?

Eikös olisi mukavaa kuulla toisen osapuolen näkemys?

Ja ap pääsisi helpommin eroon siitä, kun mies lukee täältä kaikki haukut. Tosin veikkaan, että mies on jo jättänyt apn.

Kyllä apn mies voi tänne löytää. Ollaanhan mekin täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/369 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteenne muistuttaa tapausta, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.

Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.

Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.

Vierailija
184/369 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteenne muistuttaa tapausta, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.

Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttän

Sinä se jaksat laittaa tätä samaa kissanliha-tarinaa lähes jokaiseen aloitukseen 🙄

Vierailija
185/369 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"....Tulin eilen töksäyttäneeksi miehen kutsuun luoksensa että en halua viikonloppujeni olevan vain kotona kykkimistä ja biojätteen syömistä :(

Olen itse keskituloinen eikä raha-asiat ole mielessä päivittäistasolla kun talous on turvattu ja huoleton. En mielestäni ole mitenkään sokaistunut elintasolle tai pyydä kuuta taivaalta jos en halua kykkiä miehen yksiössä syömässä punalappuruokaa..."

Näissä "biojätteissä" eli punalapputuotteissa voi olla 4-5 päivää käyttöaikaa.

Ainakin Prismassa.

Eli se on sun mielestä biojätettä.

OK.

Typerä olet kyllä sinäKIN.

Vakka löytänyt kantensa.

Vierailija
186/369 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Sinä se jaksat laittaa tätä samaa kissanliha-tarinaa lähes jokaiseen aloitukseen 🙄

Keiton (tai pataversion) tekaisee myös punalappuaineksista! 

Mutta joo. Olipa aloituksen mies sitten vain woltattavan haaruksen tarpeessa oleva epärehellinen possu, tai kotona olemisesta nauttiva introvertti joka toivoisi Ap:n rauhoittuvan että päästään rauhassa tutustumaan, niin ei tuossa suhteessa vaikuta olevan aineksia yhtään mihinkään. 

Mä olen itse suhteen alussa monesti langennut siihen, että juoksen mukana miehen riennoissa ja ajattelen sen kuuluvan vain alun esittelyvimmaan. Sitten se homma ei kuitenkaan siitä rauhoitu, vaan samanlainen menotykitys jatkuu, kissanristiäistä toisensa perään, ja mies on sitten vihainen kun haluaisinkin viettää aikaa kotona tai edes kahdestaan. Mielenterveys siinä menee, molemmilla. 

Vierailija
187/369 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"....Tulin eilen töksäyttäneeksi miehen kutsuun luoksensa että en halua viikonloppujeni olevan vain kotona kykkimistä ja biojätteen syömistä :(

Olen itse keskituloinen eikä raha-asiat ole mielessä päivittäistasolla kun talous on turvattu ja huoleton. En mielestäni ole mitenkään sokaistunut elintasolle tai pyydä kuuta taivaalta jos en halua kykkiä miehen yksiössä syömässä punalappuruokaa..."

Ainakin Prismassa.

OK.

Vakka löytänyt kantensa.

Tyhmä aloittaja. Ei voi muuta sanoa. Sitten haukkuu tapailemaansa miestä. Heh.

Vierailija
188/369 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Prismassa.

OK.

Vakka löytänyt kantensa.

T ä m ä  👍

Vierailija
189/369 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en viettäisi aikaa miehen kanssa, joka selvästi ei halua viettää aikaa kanssani.

Tämä.

Mielestäni tämä kuulostaa päinvastoin siltä, että mies haluaa viettää aikaa nimenomaan APn kanssa. Mutta AP haluaa liehua jatkuvasti siellä täällä ties missä porukoissa, esittelemässä uutta poikkista. Mutta joissa mies taas ei viihdy joko seuran tai sellaisen tekemisen parissa. Saattaa sanoa syyksi säästämistarpeen, ettei tarvitsisi suoraan sanoa inhoavansa jotakuta porukkaan kuuluvaa tyyppiä tai pitävänsä teidän tekemisiänne niin tylsänä ettei halua osallistua.

btw AP, jos maaliskuusta asti olette tapailleet, niin siitähän on se pari kuukautta. Miksi kerroit hänen alkaneen tehdä tätä pari kuukautta sitten, jos kerran on tehnyt sitä alusta asti? Mies etsii rajojaan teidän suhteessanne. Hän ei ole tuollainen yltiösosiaalinen kuin sinä. En minäkään haluaisi olla sellaisen tyypin kanssa, joka jatkuvasti on kiskomassa minua johonkin suuntaan viihtymään porukalla. Te olette liian erilaisia, kumpikaan ei ole väärässä, vaikka eri mieltä olettekin. Jollette molemmat ole valmiita muuttumaan toisen toivomaan suuntaan ja löytämään kompromisseja, niin sitten lähdette eri suuntiin.

Vierailija
190/369 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko siellä on käyty erokeskustelu?

Tai eihän tapailusuhteesta tarvitse erota. Riittää kun lopettaa tapailun.

Pääsisi miesparka jo eroon tuosta heitukasta. Pintaliitäjästä.

Vierailija
191/369 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sellainen fiilis tulee, että ap on ollut jo melko pitkään sinkkuna ja nyt paineita löytää poikaystävä ja vähän senkin vuoksi on halu raahata tätä esittelykierrokselle joka kissanristiäisiin omassa ystäväpiirissä.

Yhteensopivuuden kriteereiksi mainitsee sen, että molemmat asuneet ulkomailla ja harrastaneet aktiivisesti urheilua ja ovat aikaansaavia ihmisiä.

Nuo on kuitenkin jotain ulkoisia detaljeja, eivät kerro teidän luonteesta ja elämäntyyleistä juuri mitään.

Ette ole tainneet oikeasti keskustella rehellisesti omista tunteista ja odotuksista.

Tuo vanhentunut punalappupata on kyllä sellainen juttu, että minä olisin sanonut miehelle nätisti, että tiedätkö, että huoneenlämmössä säilytetystä ruoasta voi oikeasti saada ruokamyrkytyksen ja sellaista ei syödä, eikä tarjota vieraille.

Välillä tuntuu, että ihmisten deittailu on alussa ihmeellistä esittämistä ja toisen toiveiden olettamista, että ei ihme, että ajetaan karille aika pian.

Vierailija
192/369 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta teillähän on aivan erilaiset vapaa-ajanviettotoiveet. Ei hän ole keikoilla kävijä, vaan koti-ihminen, ei sitä muuten uuteen konsoliin investoisi. Mies ei myöskään vaikuta siltä että haluaisi sosiaalistua sinun kavereittesi tms kanssa ja se miehelle sallittakoon. 

Vierailija
193/369 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette vain kovin erilaisia mitä tulee rahan käyttöön ja vapaa-ajan viettoon. Siksi hän toista tapaillaan, että tutustutaan ja katsotaan miten sovitaan yhteen. Ei siitä tarvitse suuttua. 

Vierailija
194/369 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te olette vain kovin erilaisia mitä tulee rahan käyttöön ja vapaa-ajan viettoon. Siksi hän toista tapaillaan, että tutustutaan ja katsotaan miten sovitaan yhteen. Ei siitä tarvitse suuttua. 

rahankäyttöön* Siksihän*

Vierailija
195/369 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuttua. Itse olen ekstrovertti jolla on paljon ystäviä ja harrastuksia, kuulun myös moniin yhteisöihin ja arvostan talkoo -ym perinteitä. Viihdyn ihmisten parissa. Jossain puolivälissä elämääni törmäsin oikein komeaan ja karismaattiseenkin ( tai niin kuvittelin ) mieheen, joka aluksi väitti olevansa samaa maata. Mutta ei mennyt kauaa kun alkoi perumaan kaikkia sovtittuja tapaamisia ja perui aina viimetinkaan ihan työhönkin liittyviä menoja. koska ei vaan "huvittanut". Sittemmin kävi ilmi että oli fanaattisen pihi (rahasta ei todellakaan ollut pulaa)  mutta ei malttanut tai osannut suoda itselleen , eikä myöskään läheisilleen, mitään nautintoa tuottavaa kuten esim laadukasta ruokaa, hyvää  hotellia tai vaikkapa matkoja junan extra luokassa (jossa itse aina matkustan).

Olen itse hyvin toimeen tuleva eikä ollut kyse siitä ettenkö olisi maksanut omia kulujani. Ukko söi aina jotain punalaputettuja makarooni laatikoita vaikka tienasi yli kymppitonnin kuussa  eikä ollut lapsen ruokkoja.Sittemmin tapasin hänen ex-puolisonsa  ja olihan se ollut aika karmeata kituuttamista aina. Vaikkei olisi tarvinnut.

No meidän arvomme tuon ihmissuhteissaan ja elämästä pihtaavan kanssa  eivät koskaan kohdanneet ja hyvä niin, itse elän edelleen omannäköistäni elämää ja nautin hyvästä ruoasta, hyvistä ystävistä ja kaikesta siitä hyvästä mitä elämällä on tarjolla. Tuo mies on  tietääkseni edelleen( ja taas kerran  )yksin ja nautiskelee ilmeisesit  pörssisijoituksien saldon katselusta punalappu ruokiensa kanssa. Kukin tavallaan.

Vierailija
196/369 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko kuullut miehestä viestisi jälkeen?

255Mies tarjoaa naisystävälleen yön yli huoneenlämmössä seissyttä punalappupataa. Samaan aikaan varaa ostaa kalliita pelikonsoleita.

Aika vahvat pihi poikamies -vibat tulee, valitettavasti. Mies on voinut olla menevä ja tekevä joskus aikoinaan, mutta selvästi ei enää. Pihiys on kyllä yleensä aika pysyvä luonteenpiirre. Ei ole valmis tuon enempää panostamaan suhteen ylläpitoon.

Jokainen normijärjellä ja vieraanvaraisuudella varustettu ihminen tajuaa, että vieraalle ei tarjota potentiaalista ruokamyrkytyssafkaa.

Jos haluat jatkaa tyypin tapailua, skaalaa omia odotuksia realistisemmaksi. Voithan sinäkin harrastaa rentoa seksitapailua silloin kun sulle sopii ja huvittaa, mutta älä odota mitään kunnon seurustelua. Se on toisenlaista.

Ollaan juteltu miesystävän kanssa episodin jälkeen. Mies ilmestyi illanvieton jälkeen pyytämään anteeksi kasvotusten, ja ollaan nyt vietetty viikonloppu erillään.

Päätin etten tältä erää enää kutsu miestä omiin juttuihini, ja parin kuukauden päästä katson tilanteen uudelleen. En aio kuitenkaan jättää omia menojani menemättä vaikka menenkin sitten yksin. Tuntuisi hassulta jättää esim. festarit tai matka välistä että voi vain kykkiä kotona kuin joka arkipäivä.

Tiedän että miehellä oli ennen minua yksi melkein vuosikymmenen parisuhde. Koronan jälkeen asunut yksin ja jotenkin erakoitunut, yrittäjänä puuttuu myös työpaikan sosiaaliset suhteet jne. Oma koronakaranteeniläksyni oli juuri että minulla ei ole enää yhtään vuotta elämästäni tuhlattavaksi kotona kököttämiseen.

Rahankäytöstä arvostan toki järkevää asennetta rahaan, mutta ylimalkainen pihiys ja juuri kytkettynä ihmissuhteisiin on mielestäni jotenkin...epäkunnioittavaa? Katso miten halvalla sain suoritettua sinuun kohdistuvat velvollisuuteni! Mies on pari kertaa tuonut luokseni juuri noita punalapputuotteita, joita hänen vierailunsa jälkeen olen mättänyt roskiin. Tyyliin sämpylöitä jotka on seuraavana päivänä homeessa ja omassa limamehussaan uivia bataattiranskalaisia joissa joku -75% aletarra. Miksi!!! Jos jotain haluaa tuoda ja ei saa maksaa liikaa niin toisi vaikka popparipussin ja sanoisi että valitsi kivan iltaleffan. Nämä yritin jotenkin vielä ymmärtää ja hyväksyä mutta kun mies kutsui luokseen niin näin sieluni silmin miten taas imeskeltäisiin jotain biojätteitä sen yksiössä :( ei kai kukaan voi odottaa kenenkään naisen ilosta kiljuen juoksevan viettämään yhteistä aikaa noin.

Suunnitelmissa puhua auki yhteiset ajanviettotavat ja odotukset joskus lähitulevaisuudessa.

-ap

Vierailija
197/369 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja satuja sulla ap 😁

Vierailija
198/369 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat tietämättäsi olla juuri sellainen "myöhänillanpìllu".

Vierailija
199/369 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko kuullut miehestä viestisi jälkeen?

255Mies tarjoaa naisystävälleen yön yli huoneenlämmössä seissyttä punalappupataa. Samaan aikaan varaa ostaa kalliita pelikonsoleita.

Aika vahvat pihi poikamies -vibat tulee, valitettavasti. Mies on voinut olla menevä ja tekevä joskus aikoinaan, mutta selvästi ei enää. Pihiys on kyllä yleensä aika pysyvä luonteenpiirre. Ei ole valmis tuon enempää panostamaan suhteen ylläpitoon.

Jokainen normijärjellä ja vieraanvaraisuudella varustettu ihminen tajuaa, että vieraalle ei tarjota potentiaalista ruokamyrkytyssafkaa.

Jos haluat jatkaa tyypin tapailua, skaalaa omia odotuksia realistisemmaksi. Voithan sinäkin harrastaa rentoa seksitapailua silloin kun sulle sopii ja huvittaa, mutta älä odota mitään kunnon seurustelua. Se on toisenlaista.

Ollaan juteltu miesystävän kanssa episodin jälk

Miksi sinun täytyy roikkua tässä sulle epäsopivassa ihmisessä? Tämä ei ole valjennut mulle kaikista näistä viesteistä huolimatta. Arvostelet, haukut ja halveksit hänen tapojaan niin tämäkö jotenkin muuttuisi kun mies taipuisi 100 % sun tahtoon?

Vierailija
200/369 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en viettäisi aikaa miehen kanssa, joka selvästi ei halua viettää aikaa kanssani.

Tämä.

Mielestäni tämä kuulostaa päinvastoin siltä, että mies haluaa viettää aikaa nimenomaan APn kanssa. Mutta AP haluaa liehua jatkuvasti siellä täällä ties missä porukoissa, esittelemässä uutta poikkista. Mutta joissa mies taas ei viihdy joko seuran tai sellaisen tekemisen parissa. Saattaa sanoa syyksi säästämistarpeen, ettei tarvitsisi suoraan sanoa inhoavansa jotakuta porukkaan kuuluvaa tyyppiä tai pitävänsä teidän tekemisiänne niin tylsänä ettei halua osallistua.

btw AP, jos maaliskuusta asti olette tapailleet, niin siitähän on se pari kuukautta. Miksi kerroit hänen alkaneen tehdä tätä pari kuukautta sitten, jos kerran on tehnyt sitä alusta asti? Mies etsii rajojaan teidän suhteessanne. Hän

Joo, mies on myös tehnyt selväksi että haluaa viettää aikaa kanssani. Minäkin haluan viettää aikaa miehen kanssa. Minun aikani on vain usein tien päällä tai kivoissa tapahtumissa, ja sen takia olenkin kysynyt miestä mukaan sinne missä minäkin olen.

Oudommalta tuntuisi aina sanoa että jooei, on muita suunnitelmia niin ei ole aikaa sinulle. Joka on siis lopputuloksena kun kaikki torppautuu. On myös tympeää käydä kivassa tapahtumassa ja sitten kykkiä kotona nököttäneen kumppanin luo, kun siis ihan samalla vaivalla olisi voinut olla siellä yhdessä ja höpöttää loppuilta kaikesta kivasta mitä nyt tulikaan nähtyä/tehtyä/juteltua.

En ole itsekään mikään superekstrovertti. Minusta on juuri kivaa tehdä yhdessä ja sitten vetäytyä loppuillaksi kahdestaan. Tai kiva viikonloppu kahdestaan, johon siis luen myös jonkun konsertissa käymisen ja siellä tanssimiset. Se yhdessäolo tekee tekemisestä myös hauskempaa. Sen pari kertaa kun ollaan käyty (ilmais-)konserteissa miehen kanssa, hänelläkin on ollut hauskaa ja on jälkikäteen myös puhunut niistä. Mikään ei vain sais maksaa mitään.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä