Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko hankala ihminen? Mies perui menon, niin vedin kutsun toiseen iltaan pois

Vierailija
17.05.2025 |

En ole varma toiminko lapsellisesti. Olen maaliskuusta asti deittaillut yhtä miestä, joka on siis yksityisyrittäjä ja sen bisneksillä ei ole mennyt hirveän hyvin viime aikoina. Olen itse aika aktiivinen tyyppi ja tietysti olen kutsunut miestäkin messiin jos olen ollut menossa jonnekin.

Nyt parin viime kuukauden aikana mies on jo viisi kertaa perunut menoja vedoten siihen että sen pitää katsoa rahankäyttöä. Jutut oli tyyliin illanvietto, viikonloppumatka, ystävän häät (-pelkkä bileosuus, ystävä (morsian) itse vielä erikseen kutsui että tultaisiin yhdessä), teknokonsertti, toinen illanvietto. Eilen olin kysynyt miestä taas illanviettoon....ja hän kieltäytyi sanoen että haluaa säästää rahat Euroviisuiltaan, jonne siis olin myöskin kutsunut miehen tapaamaan kavereitaan.

Samalla aikaa, siis minulle rahahuolia valitellen, mies ostaa kaikenlaista elektroniikkarihkamaa, pelijuttuja ja viime viikolla tilasi uuden pelikonsolin. Mutta junalippu illanviettoon á 3 euroa suuntaansa (?) on siis liian kallista ja pitää ehdottomasti säästää?? Mies ehdotti eilen että jos illanvieton jälkeen tulen sitten hänen luokseen.

Minulla suoraan sanoen hirtti kiinni ja latasin suorat sanat että ei kiinnosta tulla eikä tarvitse vaivautua Euroviisuiltaankaan. Minusta on ikävää että tunnen olevani jonkun prioriteettilistan häntäpäillä kun junaliput á 6 euroa pitää ehdottomasti säästää mutta samalla on rahaa ennakkotilata joku pelikonsoli á 600 euroa. Minusta on tosi ikävää että mies laskee senttejä vain silloin kun kyseessä on minun kanssani ajanvietto. Ja pokkana sitten ehdotti että matkustaisin itse hänen luokseen sitten yöllä. Hei haloo, halusin että tapaat ystäväni enkä ole mikään woltattava myöhänillanpillu joka tilataan kotisohvalle kun on liian kallista mennä itse ulos.

Olinko kohtuuton?

Kommentit (369)

Vierailija
121/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään haluaisi 2 kertaa kuukaudessa ravata erilaisissa tapahtumissa, kuten AP tahtoo. 

Lisäksi olette olleet yhdessä maaliskuusta, eli vain pari kuukautta, en haluaisi vielä tutustua perheeseen, sukulaisiin tai ystäviin. 

Ap tuntuu haluavan edetä hirveän nopeaa ja lisäksi suunnitella menemisiä toisenkin puolesta. Mies taas pitää rauhallisemmassa elämästä. 

Kenenkään rahat eivät riitä kaikkeen, ja mies selvästi on tarkka rahoistaan. Hän ei halua käyttää rahaa kokoajan, vaan käyttää rahansa asioihin, joista itse nauttii. 

Te vain olette hyvin erilaisia, ja lisäksi vaikutat vähän ylikävelevältä tyypiltä, AP. 

Minäkin vetäytyisin jos olisin AP.n kanssa. 

No miksi sitten on esim. harrastettu seksiä, jos ei haluta edetä nopeaa?

J

Ketä kiinnostaa sun panot?

Vierailija
122/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoittaa:

...olen maaliskuusta asti deittaillut...

...Nyt parin viime kuukauden aikana...

Hmm, maaliskuu, huhtikuu, toukokuun puoliväli 🤔

Tää taitaakin olla Porvoosta tää typy

...Nyt parin viime kuukauden aikana mies on jo viisi kertaa perunut menoja...

Kuinka paljon niitä menoja muka on?

Jos tämä ei ole provo, niin eikö tuo nainen tajua, ettei heillä ole mitään suhdetta?! Jossain viestissä hän sanoi seurustelevansa miehen kanssa ja on siksi kurjaa tehdä asioita yksin.

Piti ihan kalenterista laskea. Maaliskuun alusta on 13 viikkoa. Ja peruutuksia on tullut 5.

Ihan kahjoa!

Veisitkö sinä kaverin häihin mukanasi miehen, jonka olet tuntenut pari vi

"Veisitkö sinä kaverin häihin mukanasi miehen, jonka olet tuntenut pari viikkoa?"

Minut eräs tyttö pyysi kavaljeeriksi häihin aivan seurustelumme alkumetreillä, parin viikon tuntemisen jälkeeen. Kyse oli vieläpä hänen siskonsa häistä. Suurista häistä, joiden tapahtumista kirjoitettiin jälkeen päin jopa lehdissä. Kieltäydyin kohteliaasti, koska minusta tuntui kiusalliselta ajatukselta olla seuralainen häissä niin lyhyen tuntemisen jälkeen. Seurustelimme tämän jälkeen kuitenkin muutaman vuoden.

Jotkut ovat ajatusmaailmaltaan sellaisia, että haluavat edustaa yhdessä aivan alusta alkaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihastunut mies ajaa vaikka toiselle puolelle Suomea naisen takia" tarkoittaa: jos seksiä tiedossa mies ajaa vaikka toiselle puolelle Suomea.

Eiköhän seksiä saa lähempääkin. Sen takia ei kannata ajella.

Vierailija
124/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvin raskailta nuo illanvietot, ja alkoholipainotteisilta. Kotona on niin paljon mukavampaa. Jos mies vaan viihtyy kotona paremmin. Jos olette erilaisia. Toki kohteliaisuudesta olis hyvä osallistua.

Vierailija
125/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun miesystävällä on oma tärkeysjärjestys ja sinä et ole ykkösenä. Ottaisi minuakin päähän, mutta en ole ikinä itsekään ollut kenellekään ykkönen joten on tavallisen miehen käytöstä kai. Omat jutut ja kaverit menee AINA naisystävän/vaimon edelle.

Joo, tuolta se juuri tuntuu. On ihan ok että aina ei kaikkialle halua tai pääse, mutta suoraan sanoen vituttaa aina kuulla se sama "aa sori aattelin skipata, pitää vähän säästää" ja sitten seuraavana päivänä lähettää jonkun shoppailukuvan että on ostanut sitä sun tätä.

Minulla on periaatteena etten rupea maksamaan muiden menoja. Ehdottamani jutut eivät ole olleet mitä ökykalliita, niin tuntuu pahalta että mies mieluummin kykkii kotona ja säästää sen 10

Nuo matkustelu, aktiivisuus ja toimeliaisuus oli just ne parhaat yhteliäisyyden meissä. Molemmat asuneet ulkomailla, molemmat treenanneet vuosia 5+ kertaa viikossa, molemmat saa asioita aikaan kun haluaa. Ihan tutustuttuamme mies ehdotti kaikenlaista ja tehtiinkin paljon kodin ulkopuolella.

Nyt vain jotenkin tuntuu että tuo oli vain ensipanostusta ja mies mieluummin pysyy vain kotona chillailemassa. Minusta ei ole kivaa kun jo kolmen kuukauden jälkeen tuntuu että luisun itsestäänotettavaksi. Kivat deitti-illat vaihtunut punalappuruaksi. Yhdessä meno siksi että menen yksin ja lopun jälkeen miehen luo. Minun aikani jotenkin itsestäänselvyytenä.

Ennen perjantaita mies oli siis sanonut että tulee suoraan iltapäivällä luokseni, johon sanoin että siitä vain mutta itse en ole kotona (=koska olisin siellä illanvietossa). Joten loogisesti kutsuin hänetkin ja kaikki oli ok. Perjantai-aamuna sitten sanoi että säästää mieluummin mutta ehdotti jos sitten tulen hänen luokseen sieltä suoraan. Tuli just sellainen booty call -olo...ilmesty mun ovelle myöhäisillasta kun mulle sopii. Ja ilmoitusasiana, eikä mitenkään kysymyksenä.

Juuri tuon itsestäänselvyysolon takia peruin tämän illan kutsun. Ei sillä että miehen tarvitsisi aina tulla mukaan, mutta en yhtään tykännyt miten hän typisti kutsun suunnilleen ilmoitusasiana (minun korviini) pelkäksi yöpanoksi. En halua että aikani ja kutsuni ovat pelkkää itsestäänselvää sanahelinää.

Hyvillä mielin silti kohta kisakatsomoon, ilman miestä mutta silti tulee kiva ilta! :)

-ap

Vierailija
126/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan selvä juttuhan tuo on. Mies ei ole tarpeeksi kiinnostunut sinusta eikä halua tuhlata vähiä rahojaan sinun takiasi. Miksi roikut hänessä? Etsi joku joka haluaa viettää aikaa kanssasi.

Vierailija
127/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ymmärrätkö itse tilanteesi?

Lue tekstisi niin että kuvittelet sen vaikkapa ystäväsi kirjoittamaksi. Miten neuvoisit häntä?

Vierailija
128/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun miesystävällä on oma tärkeysjärjestys ja sinä et ole ykkösenä. Ottaisi minuakin päähän, mutta en ole ikinä itsekään ollut kenellekään ykkönen joten on tavallisen miehen käytöstä kai. Omat jutut ja kaverit menee AINA naisystävän/vaimon edelle.

Joo, tuolta se juuri tuntuu. On ihan ok että aina ei kaikkialle halua tai pääse, mutta suoraan sanoen vituttaa aina kuulla se sama "aa sori aattelin skipata, pitää vähän säästää" ja sitten seuraavana päivänä lähettää jonkun shoppailukuvan että on ostanut sitä sun tätä.

Minulla on periaatteena etten rupea maksamaan muiden menoja. Ehdottamani jutut eivät ole olleet mitä ökykalliita, niin tuntuu pahalta että

Sanojesi mukaan mies teki tuota 10-15 vuotta sitten. Olette tapailleet pari kuukautta. Ei nuo teitä yhdistä!

Yritit saada kiiltokuvamiehen?

Vierailija
129/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies ikinä pyytänyt sinua mihinkään tai järjestänyt sinulle mitään? Eikä varmaan ole tarjonnutkaan mitään. Miksi sinä näet noin paljon vaivaa jonkin tapailumiehen eteen? Luuletko, että tuolla tavalla saat miehen pitämään sinusta enemmän? Ei se niin mene. Mies ei selvästikään tykkää sinusta kovin paljon, mutta toki hän varmaan saa seksiä helposti tai ainakin helpommin, kun pysyy jonkinlaisissa väleissä kanssasi. Ihan selvä juttu, ettei mies ole ihastunut sinuun eikä halua sinua. Jo sen takia on parempi pistää hommalle stoppi.

Mikään noista ap'n kertomista ajanvietoista ei näyttänyt sisältävän kahdenkeskistä aikaa vaan jostain syystä ne kaveriporukat on raahattava mukaan joka helkkarin tapaamiseen tai osallistuttava avecina jonkun ventovieraan häihin. En kyllä naisena itsekään tykkäisi jos mies kutsuu illanviettoon kavereidensa kanssa tai joihinkin kaverinsa häihin. Eri asia, jos ollaan oltu jo pitkään yhdessä mutta tästähän ei nyt ollut kyse. En usko että kyseessä on raha vaan ettei hän kehtaa myöntää ettei voisi tapailun alkuvaiheessa vähempää kiinnostaa mitkään illanvietot isommalla, vieraalla porukalla.

Vierailija
130/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä provossa on jo yritystä!

3/5 

Vierailija
131/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoittaa:

...olen maaliskuusta asti deittaillut...

...Nyt parin viime kuukauden aikana...

Hmm, maaliskuu, huhtikuu, toukokuun puoliväli 🤔

Tää taitaakin olla Porvoosta tää typy

...Nyt parin viime kuukauden aikana mies on jo viisi kertaa perunut menoja...

Kuinka paljon niitä menoja muka on?

Jos tämä ei ole provo, niin eikö tuo nainen tajua, ettei heillä ole mitään suhdetta?! Jossain viestissä hän sanoi seurustelevansa miehen kanssa ja on siksi kurjaa tehdä asioita yksin.

Piti ihan kalenterista laskea. Maaliskuun alusta on 13 viikkoa. Ja peruutuksia on tullut 5.

Ihan kahjoa!

Veisitkö sinä kaverin

Sinä olit fiksu, kun kieltäydyit!

Mun miespuolinen ystävä kutsui jonkun parin viikon hoidon poikansa ylioppilasjuhliin. Pidin sitä tyhmänä ideana. Vielä enemmän hämmästyin, että tämä hoito meni juhliin.

Tapailu päättyi pian sen jälkeen. Pääsipä näyttämään, että on saanut iskettyä naisen.

Olemme edelleen ystäviä mutta näen hänet nyt eri valossa. Itse en ole koskaan halunnut suhteeseen hänen kanssaan. Onneksi. 

Vierailija
132/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei nyt halua tavata sun ystäviä niin usein? Ehkä teillä on erilaiset näkemykset ajanvietosta ja siitä mihin rahansa haluaa käyttää?

Vierailija
133/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte olla vaan liian erilaisia ja haluta eri asioita. Kummalkakin on omat miekenkiinnon kohteet, jotka eivät kohtaa.

Vierailija
134/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa selittää mutta minulle tulee apstä Napakymppi Heidi vibat.

Siis se ensitreffit alttarilla hahmo, joka hajosi kun sulho ei heti ensi minuuteilla kertonut osallistuneensa napakymppiin. 

Vierailija
135/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko miehellä olla masennusta?

Vierailija
136/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko miehellä olla masennusta?

Mietitään hetki.

Ovat tunteneet 2,5kk (ehkä vähemmän, jos tapasivat maaliskuun lopulla). Nainen on kutsunut miehen ystävänsä häihin, reiveihin ja kaiken maailman menoihin. Tänä aikana mies on perunut viisi menoa. Uskon naisen pahastuneen peruutuksista ja on näyttänyt sen. Nainen sanoi miehelle tämän tekemää ruokaa biojätteeksi. 

Ei. En usko, että mies on masentunut. Hän reagoi tilanteeseen täysin normaalisti. Hän yrittää pikkuhiljaa paeta suhteesta. Ehkä mies toivoo, että nainen jättää, niin välttyy isommalta draamalta. Sitä odotellessa kiksauttelee vähän. Ei siinä mitään, jos molemmat ovat suostuvaisia.

Vierailija
137/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinkku niin kyselin miehen yhteystietoja! 

Uskon että tämä aloitus on totta, tunnen tuollaisia tyyppejä kuin ap. 

Ehkä kumpikin osapuoli on jo taputtelemassa tätä juttua, mutta sanon silti, että introvertin ja ekstrovertin yhteiselämä on mahdollista, mutta ei tällä asenteella. Ei kukaan ole vain hyödyke jonkun toisen tarpeisiin ja odotuksiin, oli ne tarpeet mitä vain. 

Vierailija
138/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on voinut suhteen alussa korostaa aktiivisuuttaan ja menneitä saavutuksiaan, jotta olisi mahdollisimman houkutteleva ap:n silmissä. Nyt kun suhde on miehen puolelta vakiinnutettu fwb-suhteeksi, voi panostuksen tasoa laskea.

Jos mies vanhempi on ihan ymmärrettävääkin, että menojalka ei vipata samaan malliin kuin ennen. 

Kannattaisi kyllä keskustella mitä suhteelta odottaa, eikä pitää itsestäänselvyytenä, että toinen haluaa samaa kuin itse.

Se, että joku paperilla näyttää sopivalta kumppanilta, ei takaa sopivuutta yhtään. Ihmisten tarpeet muuttuvat myös iän myötä.

Ihmisten pitäisi olla rehellisiä sekä itselleen, että toiselle siitä mitä odottaa, eikä alkaa esittää jotain muuta kuin aidosti on.

Ap haluaa nuorekkaan menokumppanin, mies selvästi jotain muuta, mutta toki säännöllinen seksi nuoremman naisen kanssa kelpaa.

Vierailija
139/369 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet todella hankala ja rasittava ihminen kaikkine noine menoineen. Juoksisin helvetin nopeasti karkuun. Ei ihme, että mies ei osallistu tapahtumiin. 

Vierailija
140/369 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on voinut suhteen alussa korostaa aktiivisuuttaan ja menneitä saavutuksiaan, jotta olisi mahdollisimman houkutteleva ap:n silmissä. Nyt kun suhde on miehen puolelta vakiinnutettu fwb-suhteeksi, voi panostuksen tasoa laskea.

Jos mies vanhempi on ihan ymmärrettävääkin, että menojalka ei vipata samaan malliin kuin ennen. 

Kannattaisi kyllä keskustella mitä suhteelta odottaa, eikä pitää itsestäänselvyytenä, että toinen haluaa samaa kuin itse.

Se, että joku paperilla näyttää sopivalta kumppanilta, ei takaa sopivuutta yhtään. Ihmisten tarpeet muuttuvat myös iän myötä.

Ihmisten pitäisi olla rehellisiä sekä itselleen, että toiselle siitä mitä odottaa, eikä alkaa esittää jotain muuta kuin aidosti on.

Ap haluaa nuorekkaan menokumppanin, mies selvästi jotain muuta, mutta toki säännöllinen seksi nuoremman naisen kanssa kelpaa.

Aloittajan mukaan tapasivat yhteisten ystävien/tuttujen järjestämänä. He ovat saattaneet mainostaa vähän liikaa.

Ja kyllähän aloittaa itsekin tiesi kertoa, että mies on ollut aktiivinen kymmenisen vuotta sitten. He ovat tapailleet vasta pari kuukautta. 

Jotain epävakaata tai epäaitoa tässä tarinassa on. Ainoa ihan selvä juttu on, ettei miestä kiinnosta laittaa paukkuja suhteeseen. Jospa mies yrittää vielä, koska ei halua tuottaa parittajilleen pettymystä? Ei kehtaa sanoa, että kovin kehuttu ja mainostettu daami olikin pettymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi