Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko hankala ihminen? Mies perui menon, niin vedin kutsun toiseen iltaan pois

Vierailija
17.05.2025 |

En ole varma toiminko lapsellisesti. Olen maaliskuusta asti deittaillut yhtä miestä, joka on siis yksityisyrittäjä ja sen bisneksillä ei ole mennyt hirveän hyvin viime aikoina. Olen itse aika aktiivinen tyyppi ja tietysti olen kutsunut miestäkin messiin jos olen ollut menossa jonnekin.

Nyt parin viime kuukauden aikana mies on jo viisi kertaa perunut menoja vedoten siihen että sen pitää katsoa rahankäyttöä. Jutut oli tyyliin illanvietto, viikonloppumatka, ystävän häät (-pelkkä bileosuus, ystävä (morsian) itse vielä erikseen kutsui että tultaisiin yhdessä), teknokonsertti, toinen illanvietto. Eilen olin kysynyt miestä taas illanviettoon....ja hän kieltäytyi sanoen että haluaa säästää rahat Euroviisuiltaan, jonne siis olin myöskin kutsunut miehen tapaamaan kavereitaan.

Samalla aikaa, siis minulle rahahuolia valitellen, mies ostaa kaikenlaista elektroniikkarihkamaa, pelijuttuja ja viime viikolla tilasi uuden pelikonsolin. Mutta junalippu illanviettoon á 3 euroa suuntaansa (?) on siis liian kallista ja pitää ehdottomasti säästää?? Mies ehdotti eilen että jos illanvieton jälkeen tulen sitten hänen luokseen.

Minulla suoraan sanoen hirtti kiinni ja latasin suorat sanat että ei kiinnosta tulla eikä tarvitse vaivautua Euroviisuiltaankaan. Minusta on ikävää että tunnen olevani jonkun prioriteettilistan häntäpäillä kun junaliput á 6 euroa pitää ehdottomasti säästää mutta samalla on rahaa ennakkotilata joku pelikonsoli á 600 euroa. Minusta on tosi ikävää että mies laskee senttejä vain silloin kun kyseessä on minun kanssani ajanvietto. Ja pokkana sitten ehdotti että matkustaisin itse hänen luokseen sitten yöllä. Hei haloo, halusin että tapaat ystäväni enkä ole mikään woltattava myöhänillanpillu joka tilataan kotisohvalle kun on liian kallista mennä itse ulos.

Olinko kohtuuton?

Kommentit (369)

Vierailija
61/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä taidat olla woltattava myöhäisillanpillu. Punalaputettu.

Oletko ylpeä kommentistasi? 

Vierailija
62/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on pyytänyt minuakin juttuihin mutta ne on ollut kategoriassa ilmainen tai halpa. Käytiin esim. luontokävelyllä, Ikeassa lounaalla, Pokemon GO:ta pelailemassa ja sitten kaikenlaista kotona puuhastelua kuten yhdessä kokkausta, leffa-iltoja jne.

Noissakaan siis ei mitään vikaa, kivaa on ollut. Ei sillä ettei vietettäisi kahdenkeskeistä aikaa. Mutta kaikki spesiaali tai rahaa maksava menee heti hylkäyskoriin. Itse haluan tietysti tehdä ja kokea asioita, mikä elämä se nyt on jos perse homehtuu kiinni kotisohvaan. Ihan loogista että kivat jutut voikin maksaakin jotain. Minusta on vain mälsää samanaikaa elää tuttua kivaa sinkkuelämääni, samalla kun paperilla kuitenkin seurustelen? Mielestäni koko seurustelun tarkoitus on tehdä juttuja yhdessä. Mitä tekemistä se on jos kykitään vain kotona? Ei minun elämäni ole ikinä näyttänyt kotisohvan muotoiselta.

-ap

Vastaa

Lainaa

Ilmoita asiattomaksi

11

Jatkossa kannattaa selvittää mieheltä ennen tapailun aloittamista tämän elämäntyyli-sinulla ja tällä nykyisellä selvästi erilainen, sinä tykkäät menevästä elämästä, mies ei. 

P.S Ihmetyttää,miksi mies haluaa tavata vain asioissa, joissa ei ns törmää hänen tuttuihinsa, sinä sen sijaan haluat esitellä miehen ystävillesi? Yrittääkö "peitellä" sinua, häpeääkö jostain syystä olla kanssasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on X määrä rahaa käytettävänä. Jokaisella on oikeus käyttää se raha mihin haluaa.

Miksi miehen pitäisi käyttää rahaa ap:n menoihin, jos ne eivät miestä kiinnosta?

On fiksua valita menonsa ja ostaa punalaputettua, jos siten saa hankittua itselleen jotain mieluista.

Ap, olisitko itse valmis käyttämään rahojasi miehen pelikoneisiin tmv? Ja mies vaan pyytäisi lisää ja lisää tuhlaamista hänen mielenkiinnon kohteisiin. Miltä tuntuisi?

Rakastunut mies käyttää rahaa naiseensa. Tapailumies ei halua tuhlata, jos helpommallakin saa piparia.

N64 

Melkoisen eri asia käyttää esim. 20€ johonkin tapahtumaan kuin ostaa 600€:n pelikonsoli. Tuon ikäinen ihminen etkä tuon vertaa ymmärrä.

Vierailija
64/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä taidat olla woltattava myöhäisillanpillu. Punalaputettu.

Oletko ylpeä kommentistasi? 

Olen.

Hän itse kirjoitti, ettei halua olla woltattu myöhäisillanpillu.

Siteerasin sitä ja ilmaisin mielipiteeni, että kyllä se siltä vaikuttaa. Ja punalaputus on tässä paljon esillä.

Ap antaa suhteesta kuvan, että mies haluaa häntä helposti ja halvalla.

Vierailija
65/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että mies ei viihdy tapahtumissa, joissa pitäisi seurustella muiden, jopa tuntemattomien ihmisten kanssa. Siis: olla sosiaalinen. Haluaisi, että sinä hoidat nämä tapahtumat keskenäsi ja menet niiden jälkeen hänen luokseen. Käyttää rahanmenoa tekosyynään. Tekosyyhän se on, jos hänellä riittää rahaa paljon suurempiinkin, ei-välttämättömiin menoihin.

Tuollainen lusmuilu ei ole hyväksyttävää. Ota asia esiin suorasanaisesti. Mikäli hän ei myönnä asiaa ja suostu kompromisseihin, ei moista suhdetta kannata jatkaa.

Vierailija
66/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"miksi mies ei hypi pillini mukaan, yhyy yhyy" 

Vierailija
67/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on selkeästi keskenkasvuinen vielä. Kauheeta sättimistä jostain parin kuukauden jutusta. Mikset vaan nyt hyväksy, että mies on erilainen ja hällä on erilainen arvomaailma. Siksihän sitä tapaillaan, että oppii tuntemaan toisen. Nyt tunnet. Eroa, jos ei sovi sinulle ja lopeta kitinät.

Vierailija
68/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on X määrä rahaa käytettävänä. Jokaisella on oikeus käyttää se raha mihin haluaa.

Miksi miehen pitäisi käyttää rahaa ap:n menoihin, jos ne eivät miestä kiinnosta?

On fiksua valita menonsa ja ostaa punalaputettua, jos siten saa hankittua itselleen jotain mieluista.

Ap, olisitko itse valmis käyttämään rahojasi miehen pelikoneisiin tmv? Ja mies vaan pyytäisi lisää ja lisää tuhlaamista hänen mielenkiinnon kohteisiin. Miltä tuntuisi?

Rakastunut mies käyttää rahaa naiseensa. Tapailumies ei halua tuhlata, jos helpommallakin saa piparia.

N64 

Melkoisen eri asia käyttää esim. 20€ johonkin tapahtumaan kuin ostaa 600€:n pelikonsoli. Tuon ikäinen ihminen etkä tuon vertaa ymmärrä.

Jos se tilaisuus ei kiinnosta yhtään, niin 20€ on hukkaanheitettyä rahaa. Jos ei saa mitään vastinetta rahalle, ei pidä suostua toisen mieliksi.

Vaikka rahaa olisi paljon, jotkut kohteet eivät vain kiinnosta.

Säästämisen idea on karsia turhat menot pois. Sitten jossainvaiheessa on rahat kasassa.

Toivottavasti sinäkin ymmärrät säästämisen idean jossain vaiheessa elämääsi.

Vierailija
69/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"miksi mies ei hypi pillini mukaan, yhyy yhyy" 

Tämä!

Vierailija
70/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N64 

Jos se tilaisuus ei kiinn

Uskomatonta. Tässä ei ole nyt keskusteltu mun rahan käytöstä tai säästämisestä. Tässä keskustellaan siitä, että miestä ei kiinnosta ap tarpeeksi. Mies on mieslapsi joka tuhlaa johonkin typeriin konsoleihin älyttömästi rahaa. Montako niitäkin muka pitää olla??

Vierailija
71/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihtyisin apn miehen seurassa koska kaikenmaailman kissanristiäiset ovat pakkopullaa minulle. Mielummin vietän aikaa kotona tai vaikka kävelyllä. Ymmärrän kyllä apta ja minulle tulee vain mielikuva että he eivät pariskuntana halua samoja asioita. Kannattaisi jutella ja miettiä miten ongelma ratkaistaan. Lupaako mies lähteä esim 1/kk johonkin apn valitsemaan tapahtumaan ja ap käy muuten yksin tapaamassa kavereitaan. Eli etsitään kompromissiä jos muuten viihdytään yhdessä. 

Tai sitten erotaan. Koska tuskin mies halajaa jatkossakaan lähteä tapahtumiin ja se ärsyttää apta. Ja jos miehen rahankäyttö ärsyttää jo nyt niin miten jos muuttaisitte yhteen niin tulisiko raha-asioista ongelmia.

Vierailija
72/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun miesystävällä on oma tärkeysjärjestys ja sinä et ole ykkösenä. Ottaisi minuakin päähän, mutta en ole ikinä itsekään ollut kenellekään ykkönen joten on tavallisen miehen käytöstä kai. Omat jutut ja kaverit menee AINA naisystävän/vaimon edelle.

Joo, tuolta se juuri tuntuu. On ihan ok että aina ei kaikkialle halua tai pääse, mutta suoraan sanoen vituttaa aina kuulla se sama "aa sori aattelin skipata, pitää vähän säästää" ja sitten seuraavana päivänä lähettää jonkun shoppailukuvan että on ostanut sitä sun tätä.

Minulla on periaatteena etten rupea maksamaan muiden menoja. Ehdottamani jutut eivät ole olleet mitä ökykalliita, niin tuntuu pahalta että mies mieluummin kykkii kotona ja säästää sen 10-20 euroa mitä iltaan olisi mennyt sen sijaan että viettäisi normaalin illanvieton.

Mies kiertää myös kaikki kauppojen alelaarit ja jos teke

Te ette sovi taloudellisesti yhteen. Miehellä menee taloudellisesti huonommin ja on ilmeisesti pihi. Jätä tämä mies syömään sapuskoitaan sellaisen leidin kanssa jolle ne sekamelska punalaputetut ruuat kelpaavat.

Vierailija
73/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fiksu mies. Osaa laittaa rajat eikä alistu naisen tossuksi. Alfa!

Nainen käy välillä p antavana. Ei niin helpolle naiselle kannata tarjota muuta kuin punalaputettua.

Vierailija
74/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä minne, on junalippu noin halpa? Vain 3€ suuntaansa? Katsoin varsin verrokkina huomisen junalippujen hinnat esim. Tampere- Helsinki ja löysin 16,90€ - 33,90€ väliltä hinnat.

HSL ja lähijuna.

Vierailija
75/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun miesystävällä on oma tärkeysjärjestys ja sinä et ole ykkösenä. Ottaisi minuakin päähän, mutta en ole ikinä itsekään ollut kenellekään ykkönen joten on tavallisen miehen käytöstä kai. Omat jutut ja kaverit menee AINA naisystävän/vaimon edelle.

Joo, tuolta se juuri tuntuu. On ihan ok että aina ei kaikkialle halua tai pääse, mutta suoraan sanoen vituttaa aina kuulla se sama "aa sori aattelin skipata, pitää vähän säästää" ja sitten seuraavana päivänä lähettää jonkun shoppailukuvan että on ostanut sitä sun tätä.

Minulla on periaatteena etten rupea maksamaan muiden menoja. Ehdottamani jutut eivät ole olleet mitä ökykalliita, niin tuntuu pahalta että mies mieluummin kykkii kotona ja säästää sen 10-20 euroa mitä iltaan olisi mennyt sen sijaan että

Yhteinen ystävä esitteli meidät toisillemme. Kumpikin vihaamme deittiappejä.

Yhdessäollessa meillä on aina ollut kivaa. Miehestä sain myös ensin tosi aktiivisen kuvan - se on reissannut kaikkialla, harrasti nuorempana kilpatasolla, on ollut oma pomonsa melkein koko uransa jne. Samalla ihastuin siihen miten se osaa vaihdella high energy -tilanteista kuten jostain konsertista, hiljaisiin koti-iltoihin vaikka neuloen. Kun itsekin pidän tästä!

Luulin että meillä oli tämän takia hyvä match. Mutta koko ajan paljastuu vain miten noi aktiivivuodet oli miehellä joskus 10-15 vuotta sitten, ja nyt mies vapaa-aikanaan lähinnä istuu kotona tai parvekkeellaan. Itse haluan kodin ulkopuolisen menon ainakin pari kertaa kuukaudessa, haluan elää elämäni! Ja jakaa kokemukset myös kumppanin kanssa :(

-ap

Eli ette ole toisillenne sopivia.

Sikäli ketjun jatkuminen on vähän turhaa, koska tiedät jo mitä tehdä. Joko hyväksyt erilaisuutenne, tai jatkat sopivan puolison etsintää.

Olen itsekin jäänyt jumiin vastaavassa tilanteessa, kai se on vaan se pettymys kun alku ollut niin lupaavaa ja luullut, että tässä se kumppani nyt on. Mutta ei se auta, jos itsellä siinä ei ole hyvä, niin ei se tilanne muutu vaikka kuinka vatvoisi.

Vierailija
76/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä minne, on junalippu noin halpa? Vain 3€ suuntaansa? Katsoin varsin verrokkina huomisen junalippujen hinnat esim. Tampere- Helsinki ja löysin 16,90€ - 33,90€ väliltä hinnat.

Et voi olla tosissasi. Mä asun kaukana esim. Helsingistä ja tajusin silti, että kyse paikallisliikenteestä kaupungissa.

Vierailija
77/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus otsikon kysymykseen. Olet. 

Olet hankala, itsekäs ja passiivisaggressiivinen. Peruit kutsun kostona ja koulutusmielessä.

Vierailija
78/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan mun ystäviltä. Edellisellä viikolla ei ole ollut rahaa esim 50 euron matkalippuun minua tapaamaan, mutta seuraavalla ostetaan kirjahylly, koira tms. Ymmärrän siis pettymyksesi, mutta ei reaktiosi kovin rakentavia ole. Mitäs jos keskustelisitte ihan asiallisesti tunteistanne ja arvoistanne.

Pakko kommentoida, että itse joudun säästämään pitkään tarvitsemiini huonekaluihin. Kun se summa alkaa olla käsillä, niin en valitettavasti lähtisi sitä käyttämään kaverin tapaamiseen. Tuossakin 50e on vasta matkalippu, ja sekin mittapuullani kallis. Siihen päälle ruoat ja muut, niin summa vaan kasvaa.

Vierailija
79/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä:Rakastunut mies käyttää rahaa naiseensa. Tapailumies ei halua tuhlata, jos helpommallakin saa piparia.

Summarum: Mies ei ole ihastunut taikka rakastunut. Ilmaiset seksipalvelut kyllä kelpaa.

Vierailija
80/369 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään haluaisi 2 kertaa kuukaudessa ravata erilaisissa tapahtumissa, kuten AP tahtoo. 

Lisäksi olette olleet yhdessä maaliskuusta, eli vain pari kuukautta, en haluaisi vielä tutustua perheeseen, sukulaisiin tai ystäviin. 

Ap tuntuu haluavan edetä hirveän nopeaa ja lisäksi suunnitella menemisiä toisenkin puolesta. Mies taas pitää rauhallisemmassa elämästä. 

Kenenkään rahat eivät riitä kaikkeen, ja mies selvästi on tarkka rahoistaan. Hän ei halua käyttää rahaa kokoajan, vaan käyttää rahansa asioihin, joista itse nauttii. 

Te vain olette hyvin erilaisia, ja lisäksi vaikutat vähän ylikävelevältä tyypiltä, AP. 

Minäkin vetäytyisin jos olisin AP.n kanssa.