Taas naurettavaa syyllistämistä siitä, että muka pitäisi tervehtiä tuntemattomia! Miksi?
"Suomalaiset moikkaavat kitsaasti - Työpaikoilla vallitsee"
"Olipa kerran eräs työpaikka, jossa pomon piti muistuttaa, että työkavereita kuuluu moikata. Myös niitä, joita ei tunne henkilökohtaisesti."
Niin? Miksi esim. jossain isossa toimistossa pitäisi moikkailla tuntemattomia?
Kommentit (63)
Tämä on niitä kirjoittamattomia sääntöjä, jotka joutaisivat pois. Kukaan ei menettäisi mitään.
Turhaan úliset. Ei SINUA kukaan halua tervehtiä. Kaikki ovat kuin eivät huomaisikaan sinua.
Lähtisin välittömästi työpaikasta, jossa pomo harrastaa tuollaista lapsellista mikromanagerointia: Maija, miksi et tervehtinyt Liisaa hississä?
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin välittömästi työpaikasta, jossa pomo harrastaa tuollaista lapsellista mikromanagerointia: Maija, miksi et tervehtinyt Liisaa hississä?
Samanlaista kyttäystä kuin päiväkodin hiekkalaatikolla. Ihminen ikääntyy, mutta ei muutu.
"Esimerkiksi kun suomalainen menee lääkärin vastaanotolle, ei hän välttämättä tervehdi muita odotushuoneessa. Monilla muunmaalaisille sellainen olisi moukkamaista käytöstä."
Maassa maan tavalla. Ei tätä älytöntä amerikkalaista kulttuuria Suomeen, kiitos.
Mä olen töissä kauppakeskuksessa ja sen henkilökunnan puolen käytävillä liikkuu tuttuja ja tuntemattomia, mutta kyllä me toisiamme ohimennen aina moikataan. Kuinka vaikeaa se nyt oikein on, että pitää siitä alkaa marisemaan?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen töissä kauppakeskuksessa ja sen henkilökunnan puolen käytävillä liikkuu tuttuja ja tuntemattomia, mutta kyllä me toisiamme ohimennen aina moikataan. Kuinka vaikeaa se nyt oikein on, että pitää siitä alkaa marisemaan?
Se ärsyttää, että joku itseään parempana pitävä rupeaa vaatimaan, että pitää käyttäytyä juuri niin kuin hän haluaa.
Ei suomalaiseen kulttuurin kuulu tuollainen naurettava moikkailu. Se EI TARKOITA, että suomalainen olisi tyly tai epäkohtelias. Ihan sama kuin se, että suomalainen ei laita joka lauseen perään "please" ei tarkoita, että olisi epäkohtelias. Se vaan ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Vierailija kirjoitti:
"Esimerkiksi kun suomalainen menee lääkärin vastaanotolle, ei hän välttämättä tervehdi muita odotushuoneessa. Monilla muunmaalaisille sellainen olisi moukkamaista käytöstä."
Maassa maan tavalla. Ei tätä älytöntä amerikkalaista kulttuuria Suomeen, kiitos.
Moukkamaista käytöstä on se amerikkalainen tapa, että ollaan olevinaan ystävällisiä, vaikka oikeasti ei kiinnosta paskaakaan.
Keski-Euroopassa jo lapsia opetetaan tervehtimään kohteliaasti. Suomessa uuden työpaikan kahvihuoneeseen mennessä kukaan ei vastannu tervehdykseeni. Varsin junttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ärsyttää, että joku itseään parempana pitävä rupeaa vaatimaan, että pitää käyttäytyä juuri niin kuin hän haluaa.
Ei suomalaiseen kulttuurin kuulu tuollainen naurettava moikkailu. Se EI TARKOITA, että suomalainen olisi tyly tai epäkohtelias. Ihan sama kuin se, että suomalainen ei laita joka lauseen perään "please" ei tarkoita, että olisi epäkohtelias. Se vaan ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Kyllä tervehtiminen tuollaisessa tilanteessa nimenomaan kuuluu suomalaiseen kulttuuriin. Älä ala pakottaa lapsellista umpimielisyyttäsi muille, vaan ala käyttäytyä niin kuin aikuinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Keski-Euroopassa jo lapsia opetetaan tervehtimään kohteliaasti. Suomessa uuden työpaikan kahvihuoneeseen mennessä kukaan ei vastannu tervehdykseeni. Varsin junttia.
Maassa maan tavalla.
Jatkuva moikkailija on joko a) usalainen tai b) karannut hullujenhuoneelta.
Vierailija kirjoitti:
No työttömänähän sulla ei tota ongelmaa ole, joten jatka vain yksin jurottamistasi siellä neukkukuutiossasi.
Jos työpaikalla ei ole muuta tekemistä kuin moikkailla koko päivä toisia, niin joutaakin vähentää väkeä.
Työkavereita kuuluu vetää kuokkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta moukkamainen käytös ei kuulu normaalin suomalaisen tapoihin. Perämetsiin jääneet suomalaiset ovat asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä oikein sössötät? Suomalaisessa kulttuurissa on piirteitä joita muunmaalaiset pitävät epäkohteliaisuutena. Esim sellainen että ei millään tavalla huomioida lähellä olevia toisia ihmisiä vaan möllötetään vaan kuin sokea ja mykkä. Pelkäämme ihmisiä emmekä uskalla kommunikoida.
Miksi pitäisi kokoajan olla mölyämässä ja vielä tuntemattomille?
"Miksi tervehtiminen on monille niin vaikeaa? Miksi aikuisia ihmisiä pitää muistuttaa normaaleista käytöstavoista?"
Ei tuntemattomien jatkuva moikkailu ole mitään normaalia käytöstä.