Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaas opinnäytetyötä tekevää tämän taulukon kanssa! En vain oikein ymmärrä tällaisia

Vierailija
17.05.2025 |

https://www.tandfonline.com/doi/epdf/10.1080/07317115.2022.2119183?need…

Tuolla linkissä siis Itä-Suomen yliopiston tekemä tutkimus. Siellä taulukko 1. kun vähän rullaa alaspäin. En ole hyvä näissä, joten kysyn teiltä apua. Opettajaan en saa yhteyttä viikonloppuna ja tarkoitus on tehdä työ loppuun maanantaihin mennessä.

Eli taulukossa on joissakin perässä n ja y. Mitä ne tarkoittavat? Koitin eilen väsyneenä goolettaa asiaa ja etsiä tietoa tutkimusmenetelmät-kurssin materiaaleista, mutta en mä löytänyt tietoa. Mä inhosin tuota tutkimusmenetelmät-kurssia eikä mulla ole muistikuvaa tällaisista jutuista. En tule tekemään näillä jutuilla yhtään mitään mun työssä. On vain pakkopullaa tällaiset ja koitan nyt jotenkin kaapia kasaan opparin. Oma elämä sakannut niin pahasti, että ei meinaa tulla yhtään mitään tästä.

Lisäksi siellä on parissa kohdassa lukuja mitä en ymmärrä ja olen tässä miettinyt, että kannattaako mun edes laittaa tuota taulukkoa oppariin, jos en tiedä kunnolla mistä kyse. Ei ole pakollista laittaa tuota, mutta olisi ollut hyvä lisä sinne. Siis siellä on ikä esim. 70.12 ja suluissa lukee 10.47. Mitä tuo suluissa oleva luku tarkoittaa? Entäs kun koulutuksen kohdalla on samoin, mikä se luku suluissa on?

Joo tiedän, en osaa. Olen vain niin uupunut, ahdistunut ja ehkä masentunut. Voimat totaalisen loppu, mutta silti pitäisi tämä oppari vielä kaapia kasaan.

T: Hukassa

P.S. En enää koskaan opiskele mitään.

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee itse opinnäytetyösi!

Olisitpa sinäkin vaivautunut opiskelemaan.

Kysyä saa ja suorastaan täytyy. Jos et kykene siihen tarvitessasi itse, pysy kaninkolossasi ja kuole sinne, tyhmä.

Jaa-a. Kyllä minä tein ihan itse töitä, että saavutin tämän unelma-ammattini. Monta vuotta meni.

Epäilemättä tuplamäärä normaaliälyisiin verrattuna. Peruskoulu / työtön sahuri?

Taisi käydä aikoinaan erityiskoulun.

Vierailija
42/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap opiskelee varmaankin ammattikorkeakoulussa?

Niin opiskelen. Joten?

T:Hukassa

Eipä yllättänyt. Se siitä korkeakoulutuksesta...  Taulukko oli ihan lukiotason matskua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin opiskelen. Joten?

Eipä yllättänyt. Se siitä korkeakoulutuksesta...  Taulukko oli ihan lukiotason matskua.

No etpä säkään kovin älykkäältä vaikuta. Anteeksi nyt vain. Älykäs osaisi käyttäytyä asiallisesti ja jättää vaikka vastaamatta. 

Mä olen käynyt lukion ja mä suoraan sanottuna vihaan tuollaisia taulukoita yms. Ja edelleenkään en tee tuollaisilla yhtään mitään mun työssä. Mä en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä joiden mielestä kaikkien pitäisi tykätä ja osata kaikki tuollaiset jutut. Tuskin säkään osaat kaikkia niitä asioita mitä mä osaan työssäni ihan amispohjalla. 

Vierailija
44/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin opiskelen. Joten?

Saatko sä jotakin tyydytystä tuosta toisten lyttäämisestä? Tuskin olet itsekään korkeakoulutettu. 

Vierailija
45/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin opiskelen. Joten?

No etpä säkään kovin älykkäältä vaikuta. Anteeksi nyt vain. Älykäs osaisi käyttäytyä asiallisesti ja jättää vaikka vastaamatta. 

Mä olen käynyt lukion ja mä suoraan sanottuna vihaan tuollaisia taulukoita yms. Ja edelleenkään en tee tuollaisilla yhtään mitään mun työssä. Mä en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä joiden mielestä kaikkien pitäisi tykätä ja osata kaikki tuollaiset jutut. Tuskin säkään osaat kaikkia niitä asioita mitä mä osaan työssäni ihan amispohjalla.&nbs

Säkin vaikutat todella älykkäältä. Tai sitten et. Jos sulla olisi omat asiat kunnossa, et käyttäytyisi noin. No tähän saankin sitten vastaukseksi lisää nauramista ja pilkkaamista. Vaikea uskoa tuollaista ihmistä korkeakoulutetuksi. 

Mä olen kinuamassa mitään maisterin tutkintoa itselleni. Typerä olettaa, että kaikki amk:ssa opiskelevat haluaisi sellaisen amk:sta. 

Vierailija
46/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttamat työttömät aina esittävät koulutuksiin liittyvissä keskusteluissa yliopiston käyneitä jotka halveksuu AMK:ta. 🤣 Oikeasti yliopiston käyneet ihmiset eivät käyttäydy noin lapsellisesti ja osaavat keskustella asiallisesti.

Vierailija
47/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.  Tulipa taas nähtyä, kuinka heikkotasoisia amk-tutkinnot ovat. Ei mitään tekemistä korkeakoulutuksen kanssa.

Vierailija
48/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja tuollaisilla lahjoilla väsätään opparia.... alas on meidän koulutus vajonnut...

Voi luoja. Älä nyt oikeasti viitsi olla lapsellinen. Mä kysyin neuvoja YHTEEN  asiaan. Mä en tuollaisilla taulukoilla tms. tee yhtään mitään mun työssä.

Ei kysymys ole yhdestä taulukosta. Lukutaito, tiedon itsenäisen etsinnän taito, edes alkeellinen matemaattinen yleissivistys sekä ripaus loogista päättelykyä olisivat varmaan sinunkin työssäsi hyödyksi. 

Vierailija
49/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluttamat työttömät aina esittävät koulutuksiin liittyvissä keskusteluissa yliopiston käyneitä jotka halveksuu AMK:ta. 🤣 Oikeasti yliopiston käyneet ihmiset eivät käyttäydy noin lapsellisesti ja osaavat keskustella asiallisesti.

Kyse on siitä, että ammattikorkeakoulujen koulutus ei aina täytä korkakoulututkinnon kriteereitä. Siitähän tämäkin aloitus todistaa, kuinka alhaisella osaamisella Suomessa voi hankkia korkeakoulututkinnon. Surullista, kuinka yhteiskunnan varoja hassataan kuraan.

Vierailija
50/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä, että ammattikorkeakoulujen koulutus ei aina täytä korkakoulututkinnon kriteereitä. Siitähän tämäkin aloitus todistaa, kuinka alhaisella osaamisella Suomessa voi hankkia korkeakoulututkinnon. Surullista, kuinka yhteiskunnan varoja hassataan kuraan.

Sairaanhoitajana kysyn, että mitä ap tekee työssään tuolla taulukolla? Mä olen vanhuspuolella töissä enkä kyllä siinä työssä tee yhtään mitään tuollaisella taulukolla tai sen ymmärtämisellä. Silti osaan tehdä työni.

Vierailija
51/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja tuollaisilla lahjoilla väsätään opparia.... alas on meidän koulutus vajonnut...

Voi luoja. Älä nyt oikeasti viitsi olla lapsellinen. Mä kysyin neuvoja YHTEEN  asiaan. Mä en tuollaisilla taulukoilla tms. tee yhtään mitään mun työssä.

Ei kysymys ole yhdestä taulukosta. Lukutaito, tiedon itsenäisen etsinnän taito, edes alkeellinen matemaattinen yleissivistys sekä ripaus loogista päättelykyä olisivat varmaan sinunkin työssäsi hyödyksi. 

Mä olen sairaanhoitaja ja hyvin olen pärjännyt työssäni ilman tuollaisia taulukoita. 

Vierailija
52/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajana kysyn, että mitä ap tekee työssään tuolla taulukolla? Mä olen vanhuspuolella töissä enkä kyllä siinä työssä tee yhtään mitään tuollaisella taulukolla tai sen ymmärtämisellä. Silti osaan tehdä työni.

Sattumoisin korkeakoulutus kehittää  esim. tässä tapauksessa analyyttista ajattelua, kykyä tehdä johtopäätöksiä, kykyä erottaa olennainen tieto epäolennaisesta, kykyä kriittiseen ajatteluun.   Tätä kaikkea olisi varmasti tarvittu, jotta kaksi vuotias tyttö olisi pelastettu eikä jätetty heitteille sairaanhoitajien toimesta Jyväskylässä. Ehkäpä sairaanhoitajat eivät ole ansainneet korkeakoulututkinnon tuomaa statusta.

Vierailija
53/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattumoisi

Niin edelleen mä osaan ajatella ja tehdä työni ilman tuollaisia taulukoita. Jokaisen ammattikuntaan mahtuu tietenkin myös niitä huonoja. En vain ymmärrä tuollaista alentavaa käytöstä. Voin sanoa, että kaikista ei todellakaan ole tähän työhön vaikka kuinka osaisi lukea taulukoita jne. 

Vierailija
54/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajana kysyn, että mitä ap tekee työssään tuolla taulukolla? Mä olen vanhuspuolella töissä enkä kyllä siinä työssä tee yhtään mitään tuollaisella taulukolla tai sen ymmärtämisellä. Silti osaa

Niin edelleen mä osaan ajatella ja tehdä työni ilman tuollaisia taulukoita. Jokaisen ammattikuntaan mahtuu tietenkin myös niitä huonoja. En vain ymmärrä tuollaista alentavaa käytöstä. Voin sanoa, että kaikista ei todellakaan ole tähän työhön vaikka kuinka osaisi lukea taulukoita jne. 

Ainoaa alentavaa käytöstä on ollut niillä sairaanhoitajilla, jotka myötävaikuttivat siihen, että kaksi vuotias tyttö kuoli taas Jyväskylässä.  Anteekdiantamatonta alentavaa käytöstä myös vanhempia kohtaan.

Kaikki koulutus lisää ymmärrystä, kykyä kriittiseen ajatteluun ja oikeiden päätösten tekemiseen.  OnhN niitä taulukoita esim. Duodecimin sivuilla. Liian vaikeita kaiketi sairaanhoitajille.  

Vierailija
55/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi pitää väkisin hakeutua korkeakouluun, jos rahkeet eivät siihen riitä? Minusta on todella huolestuttavaa, miten alhaisilla pistemäärillä korkeakouluihin päästään ja lopputulos on tämä, ettei edes yksinkertaisen taulukon tulkinnasta selviä. Korkeakoulun käyneen ihmisen on ymmärrettävä tilastollisten menetelmien ja tiedon tulkitsemisen perusteet! 

Vierailija
56/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että inhosit tutkimusmenetelmät-kurssia, ei ole mikään syy laiminlyödä opiskelua ja jättää asiat oppimatta. Et ole enää yläasteella, vaan sun pitäisi valmistua korkeakoulututkintoon!!

Vierailija
57/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi pitää väkisin hakeutua korkeakouluun, jos rahkeet eivät siihen riitä? Minusta on todella huolestuttavaa, miten alhaisilla pistemäärillä korkeakouluihin päästään ja lopputulos on tämä, ettei edes yksinkertaisen taulukon tulkinnasta selviä. Korkeakoulun käyneen ihmisen on ymmärrettävä tilastollisten menetelmien ja tiedon tulkitsemisen perusteet! 

Tarkoitat  tässä tapauksessa varmaan ammattikorkeakouluja? Ammattikorkeakoulujen perustaminen ja opistoasteen lakkauttaminen oli silmänkääntötemppu, jolla haluttiin nostaa maamme koulutustasoa. Toisin kävi.

Vierailija
58/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajana kysyn, että mitä ap tekee työssään tuolla taulukolla? Mä olen vanhuspuolella töissä enkä kyllä siinä työssä tee yhtään mitään tuollaise

Niin tilastojahan siinä pitääkin miettiä, kun koitetaan pelastaa ihmisiä kuolemasta. Onnettomuuspaikallakin ensihoitajat aina miettiin ensin tilastoja ja taulukoita ennen kuin aloittavat ensihoidon. 

Alentavaa käytöstä on olettaa kaikkien sairaanhoitajien olevan ammattitaidottomia. Niillä taulukoilla kun ei oikeasti tee yhtään mitään tositilanteessa. Ihme jankuttamista sulla nyt.

Vierailija
59/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että inhosit tutkimusmenetelmät-kurssia, ei ole mikään syy laiminlyödä opiskelua ja jättää asiat oppimatta. Et ole enää yläasteella, vaan sun pitäisi valmistua korkeakoulututkintoon!!

Ammattikorkeakouluissa aloittajan kaltaiset talutetaan kädestä pitäen kurssi kurssilta läpi ja ulos, koska rahoitus tulee suoritetuista tutkinnoista. Oikeasti mitään ei tarvitse osata.

Vierailija
60/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuo kurssihan onkin tosiaan kaikkein tärkein sairaanhoitajan opinnoissa. :D Missä ap kertoi laiminlyöneensä opiskelut? Se, että ei jonkun tuollaisen kurssin asiat ole kaikki jääneet mieleen ei tarkoita sitä, että on laiminlyönyt opinnot. Käsitin, että ei ap:lta puutu kuin opinnäytetyön. Onko silloin laiminlyönyt opinnot, jos tuo on ainoa asia joka puuttuu? 

Sairaanhoitajalle on paljon tärkeämpiäkin kursseja opintojen aikana ja se on ihan tosiasia mitä vastaan on ihan turha kiukutella. Vai onko sun mielestä parempi, että sh osaa tutkimusmenetelmät täydellisesti, mutta esim. ihmisen anatomia on hakusessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme