Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaas opinnäytetyötä tekevää tämän taulukon kanssa! En vain oikein ymmärrä tällaisia

Vierailija
17.05.2025 |

https://www.tandfonline.com/doi/epdf/10.1080/07317115.2022.2119183?need…

Tuolla linkissä siis Itä-Suomen yliopiston tekemä tutkimus. Siellä taulukko 1. kun vähän rullaa alaspäin. En ole hyvä näissä, joten kysyn teiltä apua. Opettajaan en saa yhteyttä viikonloppuna ja tarkoitus on tehdä työ loppuun maanantaihin mennessä.

Eli taulukossa on joissakin perässä n ja y. Mitä ne tarkoittavat? Koitin eilen väsyneenä goolettaa asiaa ja etsiä tietoa tutkimusmenetelmät-kurssin materiaaleista, mutta en mä löytänyt tietoa. Mä inhosin tuota tutkimusmenetelmät-kurssia eikä mulla ole muistikuvaa tällaisista jutuista. En tule tekemään näillä jutuilla yhtään mitään mun työssä. On vain pakkopullaa tällaiset ja koitan nyt jotenkin kaapia kasaan opparin. Oma elämä sakannut niin pahasti, että ei meinaa tulla yhtään mitään tästä.

Lisäksi siellä on parissa kohdassa lukuja mitä en ymmärrä ja olen tässä miettinyt, että kannattaako mun edes laittaa tuota taulukkoa oppariin, jos en tiedä kunnolla mistä kyse. Ei ole pakollista laittaa tuota, mutta olisi ollut hyvä lisä sinne. Siis siellä on ikä esim. 70.12 ja suluissa lukee 10.47. Mitä tuo suluissa oleva luku tarkoittaa? Entäs kun koulutuksen kohdalla on samoin, mikä se luku suluissa on?

Joo tiedän, en osaa. Olen vain niin uupunut, ahdistunut ja ehkä masentunut. Voimat totaalisen loppu, mutta silti pitäisi tämä oppari vielä kaapia kasaan.

T: Hukassa

P.S. En enää koskaan opiskele mitään.

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole klikkaamassa linkkejä, mutta n voisi olla otoskoko, y ehkä otoskeskiarvo?

Iän kohdalla kyse lienee keskiarvosta ja suluissa keskihajonnasta. Ellei muuta ole mainittu.

Ihan turvallinen linkki on. Eipä susta apua ole, jos et edes katso sitä taulukkoa. Kiitos kuitenkin yrityksestä. 

Tottakai tuosta oli apua jos vähänkään keskityt.

Älä muutenkaan laita toisten tekemää taulukkoa.

Vierailija
22/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse opinnäytetyösi!

Olisitpa sinäkin vaivautunut opiskelemaan.

Kysyä saa ja suorastaan täytyy. Jos et kykene siihen tarvitessasi itse, pysy kaninkolossasi ja kuole sinne, tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin kurssi alusta uudelleen. Mikäli motivaatio puuttuu opiskeluun vaihda toiseen alaan joka kiinnostaa.

Äläkä valitse kiinnostuksen alaa mahdollisen palkan mukaan.

Lopuksi, myös opiskelu karsii alalle soveltumattomat pois. Kaikki eivät kykene suorittamaan opintoja loppuun ja hyvä niin. He olisivat vain erittäin huonoja ammatissaan.

Insinööriopinnoissa vähän yli puolet aloittajista lopettaa tai vaihtaa alaa.

Älä nyt oikeasti viitsi. En todellakaan käy sitä kamalaa kurssia uudestaan. Sillä kurssilla ei ole mitään merkitystä mun tulevassa työssä. Ei sairaanhoitajan työtä tehdä tutkimusmenetelmät-kurssin tiedoilla. Kyllä siinä työssä tarvitsee ihan muita tietoja. Olen ollut hoitoalalla jo kauan ja sovin alalle. 

T:Hukassa

Vierailija
24/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee itse opinnäytetyösi!

Kysyä saa ja suorastaan täytyy. Jos et kykene siihen tarvitessasi itse, pysy kaninkolossasi ja kuole sinne, tyhmä.

Jaa-a. Kyllä minä tein ihan itse töitä, että saavutin tämän unelma-ammattini. Monta vuotta meni.

Vierailija
25/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ChatGPT vastasi?

Miksi nykyään jotkut aina käskee katsomaan tuolta paskasta? 

Vain tyhmät. Y tarkoittaa vuotta/vuosia/vuosina ja N on lukumäärä eli numerus.

Vierailija
26/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee itse opinnäytetyösi!

Jaa-a. Kyllä minä tein ihan itse töitä, että saavutin tämän unelma-ammattini. Monta vuotta meni.

Työttömyys on paskahousupersun unelma-ammatti.

Käyttäydyit hölmösti.

Vierailija
27/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N ja y on selitetty yllä (n=number eli eri riveillä montako kappaletta kutakin otosta on ja koko taulukon yhteydessä koko otoksenlukumäärä, ja y on year eli vuotta ikää tai koulutusta tai mitä siinä rivillä nyt kerrotaankaan). 

MUTTA SILTI SANOISIN, ETTÄ ÄLÄ LAITA TÄTÄ TAULUKKOA OPINNÄYTTEESEESI ainakaan tuollaisenaan. On tyylikästä laittaa vain sellaisia taulukoita ja kuvioita, jotka on itse tehnyt.  Toisen tekemästä taulukosta voit kertoa sen esittämän tuloksen sanallisesti (ja se taas vaatii, että tajuat, mitä siinä sanotaan), mutta et esitä taulukkoa sinällään. Et edes asiallisen viitteen kanssa. 

Okei eli jätän taulukon pois ja selitän sanallisesti nuo. Kiitos sulle. Kyllä tuo taulukko nyt alkaa avautumaan kiitos teidän asiallisesti vastanneiden. Nyt tosiaan jatka opparia toisesta kohdasta ja palaan tähän taulukkoon myöhemmin. Otan vähän etäisyyttä tuohon ja palaan asiaan ns. uusin silmin.

Vierailija
28/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee itse opinnäytetyösi!

Niin mä kysyin täältä apua YHTEEN asiaan. Muuten olen ihan itse suorittanut opintoni ja tehnyt itse muutenkin tuon opparin. 

Vierailija
29/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa, että chatgptn neuvot oli tässä ketjussa taas juuri sellaiset kuin ne yleensä on. Eli väärin meni jos niihin luotti.

Vierailija
30/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole klikkaamassa linkkejä, mutta n voisi olla otoskoko, y ehkä otoskeskiarvo?

Iän kohdalla kyse lienee keskiarvosta ja suluissa keskihajonnasta. Ellei muuta ole mainittu.

Ihan turvallinen linkki on. Eipä susta apua ole, jos et edes katso sitä taulukkoa. Kiitos kuitenkin yrityksestä. 

Tottakai tuosta oli apua jos vähänkään keskityt.

Älä muutenkaan laita toisten tekemää taulukkoa.

Ei tietenkään. Mutta lähteiden käyttö ja niihin viittaaminen edellyttää  että taulukko on relevantti ja silloin sen suureet on syytä ymmärtää. Niistä oli epäselvyyttä.

Älä tule setässelittämään jos et osaa vastata kysyttyyn. Tuskin olet ikinä tehnyt opinnäytettä.

Vierailija
31/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap opiskelee varmaankin ammattikorkeakoulussa?

Vierailija
32/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N ja y on selitetty yllä (n=number eli eri riveillä montako kappaletta kutakin otosta on ja koko taulukon yhteydessä koko otoksenlukumäärä, ja y on year eli vuotta ikää tai koulutusta tai mitä siinä rivillä nyt kerrotaankaan). 

MUTTA SILTI SANOISIN, ETTÄ ÄLÄ LAITA TÄTÄ TAULUKKOA OPINNÄYTTEESEESI ainakaan tuollaisenaan. On tyylikästä laittaa vain sellaisia taulukoita ja kuvioita, jotka on itse tehnyt.  Toisen tekemästä taulukosta voit kertoa sen esittämän tuloksen sanallisesti (ja se taas vaatii, että tajuat, mitä siinä sanotaan), mutta et esitä taulukkoa sinällään. Et edes asiallisen viitteen kanssa. 

Okei eli jätän taulukon pois ja selitän sanallisesti nuo. Kiitos sulle. Kyllä tuo taulukko nyt alkaa avautumaan kiitos teidän asiallisesti vastanneiden. Nyt tosiaan jatka opparia toisesta kohdasta ja palaan tähän taulukkoon myöhemmin.

Tsemppiä. Arvostan ihmisiä jotka haluavat tehdä opparinsa hyvin. Täällä mölisee nyt rötaas se turhimus, joka ei koskaan valmistu insinööriksi eikä muuksikaan.

Vierailija
33/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa, että chatgptn neuvot oli tässä ketjussa taas juuri sellaiset kuin ne yleensä on. Eli väärin meni jos niihin luotti.

En mä niitä vastauksia edes lukenut. 

Vierailija
34/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuollaisilla lahjoilla väsätään opparia.... alas on meidän koulutus vajonnut...

Vierailija
35/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap opiskelee varmaankin ammattikorkeakoulussa?

Niin opiskelen. Joten?

Vierailija
36/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja tuollaisilla lahjoilla väsätään opparia.... alas on meidän koulutus vajonnut...

Voi luoja. Älä nyt oikeasti viitsi olla lapsellinen. Mä kysyin neuvoja YHTEEN  asiaan. Mä en tuollaisilla taulukoilla tms. tee yhtään mitään mun työssä.

Vierailija
37/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei eli jätän taulukon pois ja selitän sanallisesti nuo. Kiitos sulle. Kyllä tuo taulukko nyt alkaa avautumaan kiitos teidän asiallisesti vastanneiden. Nyt tosiaan jatka opparia toises

Kiitos. En nyt tiedä tuosta hyvin tekemisestä koska tässä vaiheessa olen jo niin uupunut kaikesta mitä elämässä on tapahtunut, että ihan sama vaikka tulisi ykkönen. Haluan vain tuon pois alta ja koulun päätökseen. Ehkä elämä vähän sitten helpottaa vaikka henkinen taakka on muista syistä edelleen raskas.

Vierailija
38/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi mä muistan kun itse tahkosin opparia aikoinaan. 24/7 pyöritin asioita mielessäni ja tiedostomuodossa ja olisin ehkä kuollut nälkään ilman silloista puolisoa, joka kantoi mulle kahvia ja voileipiä.

(Kiitos Esa!)

PS. Kun jumittaa, hetki raittiissa ilmassa ja jatkaminen toisesta kohdasta auttaa. Alitajunta ratkoo ongelman sillä aikaa.

Vierailija
39/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee itse opinnäytetyösi!

Työttömyys on paskahousupersun unelma-ammatti.

Käyttäydyit hölmösti.

Odotan sinua vastaanotolleni, jos sairastut. Joka tapauksessa hoidan parhaan kykyni mukaan jokaista potilasta.

Lapsena saatu lääkärisetti ei tee susta oikeaa lääkäriä. Oikeasti älykäs ja korkeasti koulutettu ihminen ei kommentoisi ap:lle noin lapsellisesti. 

Vierailija
40/126 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee itse opinnäytetyösi!

Epäilemättä tuplamäärä normaaliälyisiin verrattuna. Peruskoulu / työtön sahuri?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi