Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhät sukulaiset kaatavat kaikki metsät

Vierailija
16.05.2025 |

Harmittaa, kuinka mummoni jätti upeat metsät enolleni, jonka aikuinen tytär nyt rahapulassa kaataa koko kauneuden. 

Vastaavia metsiä on Etelä-Suomessa vähän, mutta se ei serkkuani kiinnosta. 

Kysyin myisikö ne minulle, mutta hinta oli posketon, koska luulee saavansa maan vielä myytyä rakennusfirmalle. 

Miten päästä tästä yli? 

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne köyhiä ole, jos metsääkin on kaadettavaksi.

Vierailija
2/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuta vaan nurin. Hinta on hyvä nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi! Minunkin mielimaisemani vedettiin sileäksi yksien tolvanoiden ahneuden takia.

Vierailija
4/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen metsä on sellainen, jota olen lapsesta asti katsellut, samoin äitini ja hänen äitinsä. 

Siellä olen oppinut uimaan ja kiipeämään puihin. Siellä on jo hakattu osa ja en tiedä lähteekö tunne minusta vai luonnosta, mutta linnut laulaa vähemmän ja puita kaatuu enemmän, kun hakattu osa ei suojaa.

Vierailija
5/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne köyhiä ole, jos metsääkin on kaadettavaksi.

Sanoi että tarvii rahaa ja siksi toimii näin. On muka hänelle rakas paikka myös.

Ap

Vierailija
6/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästölähteet kuuluukin poistaa. Alkaa olemaan jo kiire, ilmastosopimuksen takarajavuosi 2030 on ihan kohta.

Vierailija
7/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän oman mökkimetsäni pystyssä hamaan tappiin, on naapurit kateellisia kun kaatoivat omansa ja nyt on mökkipihat varsinainen pätsi, kun ei se patio ja pari pihapuuta ja harvaksi ajettu palsta paljoa viileännä. 😁

Minulla on yli 100-vuotista kaveria oma palstani väärällään.

Vierailija
8/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuta vaan nurin. Hinta on hyvä nyt.

Ei se tuollaisena tule uusiutumaan ikinä, ei ole millään rahalla mitattavissa.

Ap

Vierailija
9/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ne puut kaatuvat joko luonnonvoimalla tai moottorisahan voimalla

Vierailija
10/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puun hinta on nyt korkealla. Metsänhoitoyhdistykset painostavat myymään.

Vierailija
11/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän oman mökkimetsäni pystyssä hamaan tappiin, on naapurit kateellisia kun kaatoivat omansa ja nyt on mökkipihat varsinainen pätsi, kun ei se patio ja pari pihapuuta ja harvaksi ajettu palsta paljoa viileännä. 😁

Minulla on yli 100-vuotista kaveria oma palstani väärällään.

Jaa lahoa puuta?

Vierailija
12/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, voit ihan itse ostaa metsää suojeluun.

Tää on nyt taas näitä, että muiden pitää maksaa sun mukavuudesta ja ilosta. Ilmaiseksi pitäisi saada kaikki kiva.

Vierailija
13/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myytiin metsää koska yllättäen kummallakaan ei ollut 100k säästössä perintöverojen maksamista varten.

Vierailija
14/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen metsä on sellainen, jota olen lapsesta asti katsellut, samoin äitini ja hänen äitinsä. 

Siellä olen oppinut uimaan ja kiipeämään puihin. Siellä on jo hakattu osa ja en tiedä lähteekö tunne minusta vai luonnosta, mutta linnut laulaa vähemmän ja puita kaatuu enemmän, kun hakattu osa ei suojaa.

Miten metsässä opitaan uimaan?

Vierailija
15/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että hakkuuaukio minne istutetaan uutta metsää on yksi monimuotoisimmista alueista?

Vierailija
16/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikoinani istuttanut taimia omalle maalle vitutukseen asti ja aion kyllä myydä metsääni, että edes vielä vanhana saisin nauttia työni hedelmistä eikä tarvitsisi sairaseläkeläisenä laskea joka senttiä. 

Ja olenhan joutunut maksamaan myös metsänhoitoyhdistykselle metsän hoidosta.

En istuttanut metsääni sen vuoksi, että se näyttäisi kauniilta vaan rahan takia ja sen vuoksi, että metsän omistajan velvollisuus on istuttaa metsää hakkuiden tilalle.

Vierailija
17/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuskasi! Minunkin mielimaisemani vedettiin sileäksi yksien tolvanoiden ahneuden takia.

No olisit ostanut sen metsäpalstan. Luuletko, että se metsä oli siellä sinun kauneudenkaipuusi vuoksi.

Olet taatusti kaupunkilainen tai muuten yksinkertainen.

Vierailija
18/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puun hinta on nyt korkealla. Metsänhoitoyhdistykset painostavat myymään.

Mekin myimme äsken metsää. Aina on joku palsta, jossa päätehakkuu on tehtävä. 

Vierailija
19/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahoavat pystypuut ovat osa luonnon ekosysteemiä, ei niitä tule pelätä. Katsokaa luonnonsuojelualueita, siellä luonto kasvaa ja voi hyvin, kun ihminen ei ahneuksissaan ole tehotuottamassa sitä. 

Avohakkuuaukeat kasvavat harvoin itseään hyvää puuta.. Emopuiden varjo ja sienet puuttuvat täysin.

Vierailija
20/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnontilainen metsä myös varoittaa kirjanpainajaista ja muista tuholaisista muita puita, jotka kehittävät pihkaa ja vasta-aineita, kun jatkuvasti harvennushakataan, tällainen hienovarainen toiminto ei toteudu, sitten ihmetellään erilaisia ongelmia..

Tiedeyhteisö on varoittanut hallitusta, mutta raha juuri nyt on ainoa mikä kiinnostaa. Viis ihmisten ja luonnon hyvinvoinnista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi