Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhät sukulaiset kaatavat kaikki metsät

Vierailija
16.05.2025 |

Harmittaa, kuinka mummoni jätti upeat metsät enolleni, jonka aikuinen tytär nyt rahapulassa kaataa koko kauneuden. 

Vastaavia metsiä on Etelä-Suomessa vähän, mutta se ei serkkuani kiinnosta. 

Kysyin myisikö ne minulle, mutta hinta oli posketon, koska luulee saavansa maan vielä myytyä rakennusfirmalle. 

Miten päästä tästä yli? 

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö, että hakkuuaukio minne istutetaan uutta metsää on yksi monimuotoisimmista alueista?

Koululaisetkin tietävät, että asia on päinvastoin.

Vierailija
22/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne köyhiä ole, jos metsääkin on kaadettavaksi.

Sanoi että tarvii rahaa ja siksi toimii näin. On muka hänelle rakas paikka myös.

Ap

Miksi et itse ostanut sitä metsää niin että saisit itse suojella miten paljon haluat? Näin minä tein. Ei ole kaadettu mitään enkä usko että kaadetaankaan, paitsi saunapuiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puun hinta on nyt korkealla. Metsänhoitoyhdistykset painostavat myymään.

Mekin myimme äsken metsää. Aina on joku palsta, jossa päätehakkuu on tehtävä. 

Ainoa syy tehdä päätehakkuu on rahanpuute.

-metsänomistaja minäkin.

Vierailija
24/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän oman mökkimetsäni pystyssä hamaan tappiin, on naapurit kateellisia kun kaatoivat omansa ja nyt on mökkipihat varsinainen pätsi, kun ei se patio ja pari pihapuuta ja harvaksi ajettu palsta paljoa viileännä. 😁

Minulla on yli 100-vuotista kaveria oma palstani väärällään.

Jaa lahoa puuta?

Ei sen väliä saavat siinä elää minkä jaksavat, ei kyllä lahoilta näytä, osa on ollut valtavia jo 1920-luvun kuvissa. Kohta saa alkaa ottamaan maksua, kun käy tilukset uniikiksi 😁 Raha tulee ihan muualta. 

Vierailija
25/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puukauppa tietää aina rahaa! Puunhinta ennätyskorkealla ja 5ha kun lyö matalaksi niin ostaa kunnon mersun 👍

Vierailija
26/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puun hinta on nyt korkealla. Metsänhoitoyhdistykset painostavat myymään.

Mekin myimme äsken metsää. Aina on joku palsta, jossa päätehakkuu on tehtävä. 

Ainoa syy tehdä päätehakkuu on rahanpuute.

-metsänomistaja minäkin.

Tämä vahvasti. 

Suvun varakkain ei ole puihinsa koskenut. Siitä tunnistaa ihmisen, jolla menee hyvin.

Vierailija
27/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoi että tarvii rahaa ja siksi toimii näin. On muka hänelle rakas paikka myös.

Ap

Miksi et itse ostanut sitä metsää niin että saisit itse suojella miten paljon haluat? Näin minä tein. Ei ole kaadettu mitään enkä usko että kaadetaankaan, paitsi saunapuiksi. 

Olisin ostanut, mutta hinnoitteli puiden lisäksi maan arvon aivan pilviin, vaikka kyseiselle alueelle ei ole saanut rakennuslupia vuosiin.

Harmittaa kyllä valtavasti. Yritän omaa palstaa etsiä, mutta harva myy tuollaisia..

Ap 

Vierailija
28/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi ostaa itselleen metsää ja jättää sen hakkaamatta ja hoitamatta. Jos et halua, että maanomistaja hakkauttaa metsänsä mökkitonttisi naapurista, osta se metsä itsellesi. Varmasti onnistuu, kun isket tarpeeksi rahaa pöytään.

Ihan uskomatonta, että yksityisten ihmisten pitäisi jättää metsänsä hoitamatta, ettei kaupunkilaiset hienoperceet hermostu. Metsätalous on maaseudulla merkittävä osa elinkeinoa ja toimeentuloa. Kateelliset eivät tätä tajua ja syyttävät rahanahneiksi.

Siitä vaan lakki kourassa pankkiin lainaa anomaan ja metsää ostamaan. Katsotaan sitten tekeekö mieli jättää puut hakkaamatta, kun lainanlyhennykset painaa päälle

Vierailija
29/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen metsät on päästölähteitä! Ne pitää hakata nurin jotta ilmastonmuutos pysähtyy. Tein justiin puukaupat ja 20ha päätehakkuu näin aluksi. Metsää omistan 100ha.

Vierailija
30/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahoavat pystypuut ovat osa luonnon ekosysteemiä, ei niitä tule pelätä. Katsokaa luonnonsuojelualueita, siellä luonto kasvaa ja voi hyvin, kun ihminen ei ahneuksissaan ole tehotuottamassa sitä. 

Avohakkuuaukeat kasvavat harvoin itseään hyvää puuta.. Emopuiden varjo ja sienet puuttuvat täysin.

Sofia Virta antoi luvan avohakkuulle.

Vierailija
31/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puukauppa tietää aina rahaa! Puunhinta ennätyskorkealla ja 5ha kun lyö matalaksi niin ostaa kunnon mersun 👍

Kunpa näin ajatteleva maapallon tuhoava laji pian kuolisi. Onneksi suuntaus on se, että tuollaista pidetään jo junttina nuorison keskuudessa.

Vierailija
32/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa voi ostaa itselleen metsää ja jättää sen hakkaamatta ja hoitamatta. Jos et halua, että maanomistaja hakkauttaa metsänsä mökkitonttisi naapurista, osta se metsä itsellesi. Varmasti onnistuu, kun isket tarpeeksi rahaa pöytään.

Ihan uskomatonta, että yksityisten ihmisten pitäisi jättää metsänsä hoitamatta, ettei kaupunkilaiset hienoperceet hermostu. Metsätalous on maaseudulla merkittävä osa elinkeinoa ja toimeentuloa. Kateelliset eivät tätä tajua ja syyttävät rahanahneiksi.

Siitä vaan lakki kourassa pankkiin lainaa anomaan ja metsää ostamaan. Katsotaan sitten tekeekö mieli jättää puut hakkaamatta, kun lainanlyhennykset painaa päälle

Mökkinaapurin kiusaksi tein päätehakkuun metsääni. Risut käskin ajaa siihen rajalle omalle maalleni. Mökkinaapurit voi ihailla risukasaani kun terassilla istuvat 👍

Vierailija
33/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos metsän haluat pitää kunnossa niin välillä myydään,hakataan ,istutetaan.Tää on se kiertokulku ja tämä tapahtuu sadoissa vuosissa usiamman kerran.ihmisen kiertokulku on nopeampi, joten älkää murehtiko asioita joita ette ymmärrä.

34/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eno saa tehdä omaisuudelleen mitä haluaa. Jos hän haluaa antaa tyttärensä kaataa metsää rahanpuutteen vuoksi, eipä sulla ole siihen nokan koputtamista. Miksi muuten yritit tehdä metsäkauppoja serkkusi etkä  enosi kanssa? Enosihan sen metsän omistaa. 

Vierailija
35/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen metsät on päästölähteitä! Ne pitää hakata nurin jotta ilmastonmuutos pysähtyy. Tein justiin puukaupat ja 20ha päätehakkuu näin aluksi. Metsää omistan 100ha.

Olet sekaisin. Kysy keneltä tahansa biologilta tai tutkijalta. Löydät tueksesi vain metsäjättien edustajia. Nykyisen tutkimuksen valossa metsän tehotuotanto on jäänne sotakorvausten ajoilta, kun puuta piti saada nopeasti tuottamaan.

Puun laatu rakennusmateriaalina on myös heikentynyt, koska entistä nuorempaa puustoa kaadetaan. 

Vierailija
36/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olisin ostanut, mutta hinnoitteli puiden lisäksi maan arvon aivan pilviin, vaikka kyseiselle alueelle ei ole saanut rakennuslupia vuosiin.

Harmittaa kyllä valtavasti. Yritän omaa palstaa etsiä, mutta harva myy tuollaisia..

Ap 

Tunnen tuskan ap!!

Meillä parturoi mökkinaapuri isot metsänsä tasaisin väliajoin. Julmaa menoa, maat kynnetty ja niin paljon risua jätetty ettei läpi kulkemaan pääse. Rantaan asti raivattu. Ikävää kun menee lintujen pesäpuut, mustikkamaat, sienisaaliit jne jne. Ostaisin ne maat mutta eivät myy.

Itsellä on vieressä koskematonta vanhaa metsää jossa onneksi vielä tiaisille pesäkoloja ja meille mustikkaa ja sieniä.

Vierailija
37/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa näin ajatteleva maapallon tuhoava laji pian kuolisi. Onneksi suuntaus on se, että tuollaista pidetään jo junttina nuorison keskuudessa.

Nuoriso edelleen tunnistaa ässämersun 😎

Vierailija
38/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkinaapurin kiusaksi tein päätehakkuun metsääni. Risut käskin ajaa siihen rajalle omalle maalleni. Mökkinaapurit voi ihailla risukasaani kun terassilla istuvat 👍

Mielikuvitusmetsäsi olisi tuolla tavalla hoidettuna vain suunnatonta tyhmyyttä.

Vierailija
39/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sekaisin. Kysy keneltä tahansa biologilta tai tutkijalta. Löydät tueksesi vain metsäjättien edustajia. Nykyisen tutkimuksen valossa metsän tehotuotanto on jäänne sotakorvausten ajoilta, kun puuta piti saada nopeasti tuottamaan.

Puun laatu rakennusmateriaalina on myös heikentynyt, koska entistä nuorempaa puustoa kaadetaan. 

Mitä vingut? Tässä faktaa sulle!

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-metsat-muuttuivat-paastolaht…

Vierailija
40/88 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap 

Tunnen tuskan ap!!

Meillä parturoi mökkinaapuri isot mets

Sulla ei oo rahaa maksaa. Kaikki on kaupan kun tarpeeksi lyö rahaa tiskiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä