Tänään on POIKIEN PÄIVÄ. Pojat menestyvät koulussa heikommin, he keskeyttävät opinnot useammin, syrjäytyvät huomattavasti useammin kuin tytö
TIESITKÖ, että 16. toukokuuta vietetään kansainvälistä poikien päivää?
Kommentit (457)
Vierailija kirjoitti:
Koulutus on rakennettu nykyään tyttöjä suosivaksi.
Tytöille on annettu mahdollisuus jättää matematiikka kirjoittamatta vaikka lukiossa on lyhyt matematiikka nimenomaan tytöille järjestetty. Vähintä mitä pitäisi vaatia, että edes lyhyt matematiikka pitäisi kirjoittaa.
Mutta se laskisi liikaa naisten menestystä yliopistoon ja kirjoituksissa.
Sillä pitkällä matikallahan ne yliopistopaikat saadaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvinnut kauan odottaa kun myrkylliset naiset tulivat sanomaan, että mitään ei pidä tehdä asian parantamiseksi. He haluavat vain syrjiä miehiä sekä poikia. Jopa ihan pieniä poikia ovat valmiita syrjimään. Onko vastenmielisempää otusta kuin myrkyllinen feministinainen.
Kyllä pitää tehdä. Pitää alkaa uskomaan, että pojat ovat ihan yhtä kyvykkäitä kuin tytöt ja pystyvät kyllä samoihin asioihin, eikä yrittää selitellä heidän huonoa käytöstä ja huonoa suoriutumista sukupuolella.
Tämä ei pidä paikkaansa, mutta sinä et ymmärrä tilastoista mitään. Olisiko ollut tarvetta opiskella matematiikkaa enemmän!?
V. 2023 pitkää matematiikkaa kirjoitti 6760 tyttöä ja 6422 poikaa. Aika vaikea tuota on ymmärtää väärin. Tyttöjä on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Tytöille on annettu mahdollisuus jättää matematiikka kirjoittamatta vaikka lukiossa on lyhyt matematiikka nimenomaan tytöille järjestetty. Vähintä mitä pitäisi vaatia, että edes lyhyt matematiikka pitäisi kirjoittaa.
Tytöille annettu mahdollisuus jättää matikka kirjoittamatta...? Hmm. Eikö sama mahdollsiuus ole myös pojilla? - Ja heillä (pojilla) myös mahdollsiuus opiskella lyhyempi matikka?
Pätkätöihin tuomittu maisteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on äitinä käsittämätöntä, miten monelle äitille se oma sukupuoliviha on niin voimakasta, että suostuvat poikiin kohdistuvan syrjinnän hyväksymiseen. Vastenmielistä!
Millä tavalla poikia syrjitään? Itse olen kolmen pojan äiti, ja aika vähän onneksi todistanut poikien syrjintää. Tyttäreni sen sijaan on töissä joutunut seksuaalisen häirinnän kohteeksi.
Minun kauniskasvoinen poikani on lapsesta lähtien ollut häirinnän kohteena, sekä miehet että naiset häirinneet ja ehdotelleet jo lapsena hänelle. Ei se sukupuolta katso sekään asia! Kerran olin itsekin paikalla junassa, kun tuntematon mies pysähtyi hänen viereensä ja alkoi flirttailla, puhumattakaan naisista, he tekivät niin usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvinnut kauan odottaa kun myrkylliset naiset tulivat sanomaan, että mitään ei pidä tehdä asian parantamiseksi. He haluavat vain syrjiä miehiä sekä poikia. Jopa ihan pieniä poikia ovat valmiita syrjimään. Onko vastenmielisempää otusta kuin myrkyllinen feministinainen.
Kyllä pitää tehdä. Pitää alkaa uskomaan, että pojat ovat ihan yhtä kyvykkäitä kuin tytöt ja pystyvät kyllä samoihin asioihin, eikä yrittää selitellä heidän huonoa käytöstä ja huonoa suoriutumista sukupuolella.
Tyttöjähän sitä lellitään suosimalla koulussa ja antamalla parempia arvosanoja mitä ansaitsevat. Ja olipa todellinen yllätys, että tätä seksismiä harjoittavat nimenomaan NAISopettajat. Kyllä pojat on kyvykkäitä, ei siitä ole epäilystä. Kaksinaismoralismin uhreja sen sijaan usein ovat.
Pojat ovat yhtä kyvykkäitå kuin tytöt, mutta kun opettajat ovat pääasiassa naisia, niin se on yksi syy miksi pojilla menee huonommin. He kokevat että eivät tule hyväksytyiksi.
Vierailija kirjoitti:
Naisethan täällä nimenomaan nyt sanovat, että pitäisi keskittyä miettimään miten poikia voidaan auttaa. Pari työtöntä elämässä epäonnistujaa nillittävät jostain matematiikasta ja tytöistä.
Vierailija kirjoitti:
Loppuu se tyttöjen suosiminen, jos haluatte maalle minkäänlaista tulevaisuutta.
Mitä tämä tyttöjen suosimine käytännössä tarkoittaa? - Jos tytöt itse valistevat ja haluava keksittyä mieluummi kielten opiskeluun kuin fysiikkaan ja matikaan kuin pojat. niin onko se tyttöjen suosimista, vaikka pojat vosivat tehdä samoin.
Pätkätöihin tuomittu maisteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on äitinä käsittämätöntä, miten monelle äitille se oma sukupuoliviha on niin voimakasta, että suostuvat poikiin kohdistuvan syrjinnän hyväksymiseen. Vastenmielistä!
Millä tavalla poikia syrjitään? Itse olen kolmen pojan äiti, ja aika vähän onneksi todistanut poikien syrjintää. Tyttäreni sen sijaan on töissä joutunut seksuaalisen häirinnän kohteeksi.
Et ole kuullut syrjivästä asevelvollisuudesta? Seksuaalinen häirintä on laitonta ja siitä kannattaa aina tehdä rikosilmoitus.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm. naisopettajat antavat tytöille parempia arvosanoja kuin pojille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko amis vai muuten pihalla? Jos ei kirjoita kumpaakaan matikkaa, menettää todistusvalinnassa niin paljon pisteitä, että ei auta vaikka muut arvosanat olisivat laudaturia.
Miksi tytöt eivät silti kirjoita edes lyhyttä matematiikkaa?
Jos väitteesi pitäisi paikkansa, mikä sitten selittää sen, että yliopistoissa on naisenemmistö?
Koska yliopistoon pääsee ilman matematiikkaa. Minnekään muualle ei pääse edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole kuullut syrjivästä asevelvollisuudesta? Seksuaalinen häirintä on laitonta ja siitä kannattaa aina tehdä rikosilmoitus.
eri
Jep, asevelvollisuus tosiaan syrjii naisia. Miehet ovat halunneet vain miehet armeijaan.
Vierailija kirjoitti:
Täysin tasavertaisia, pojat ja tytöt, aivan kuin miehet ja naisetkin.
Kaikki oomma ihmisiä, ei toistansa kummempi ole kukaan, ei huonompi ei parempi.
Jokaisella oma elonpolku.Teemme erilaisia valintoja elämässämme.
Kerro tämä raiskaajille. Joista useimmat on miehiä.
Helsingin yliopiston tutkija Sari Mullola osoitti joitakin vuosia sitten väitöstutkimuksessaan, että opettajat arvioivat tyttöjä ja poikia eri tavoin. Poikien arvosanat nousivat tutkimuksessa, kun matematiikan ja äidinkielen kokeet arvioitiinkin nimettömästi. Samalla osoitettiin, että miesopettajat kiinnittävät arvioinnissaan naisopettajia vähemmän huomiota tyttöjen ja poikien välisiin luonne-eroihin.
Suomessa on peruskoulun luokanopettajista naisia noin 75%.
"Tutkimuksesta kävi ilmi, että tällä hetkellä oppilaiden toimintatyyli vaikuttaa eri oppiaineissa jopa yli 30 % arvosanasta. Erityisesti temperamentin vaikutukset arvosanoihin nousee merkittäviksi verratessa oppilaita toisiinsa. Vain puolet oppilaiden välisistä eroista arvosanoissa selittyy osaamiseroilla ja loput oppilaiden erilaisilla toimintatyyleillä.
Merkittävä ja vaikeasti selitettävä tulos on se, että kun temperamenttipiirteet ovat yhteiskunnallisestikin arvostettuja, kuten hyväntuulisuus, joustavuus, mukautuvuus, sopeutuvuus, niin näistä piirteistä hyötyvät arvosanoissaan enemmän tytöt kuin pojat. Vastaavasti kun siirrytään näiden piirteiden vastapareihin, niin piirteistä on suurempi haitta pojille kuin tytöille, Keltikangas-Järvinen toteaa.
Kun tilastollisilla menetelmillä poistetaan arvosanoista temperamenttien vaikutukset, kapenee tyttöjen ja poikien väliset arvosanaerot ratkaisevasti. Tämä on merkittävä tieto keskusteluissa tyttöjen ja poikien välisistä osaamiseroista koulussa.
Jo ennestään on tiedetty, että koulumenestys ennustaa yllättävän vähän tulevaisuuden menestystä ja esimerkiksi uravalintoja. Yksi selittävä tekijä on, että osaa ns. kympin tytöistä on koulussa palkittu liikaa kouluun sopivasta käytöksestä osaamisen kustannuksella."
https://nuortennyt.fi/tutkimus-temperamentti-vaaristaa-kouluarvosanoja/
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/03d01bea-d7b8-4a1a-a8c5-cd2f327d985b
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Kuka on sen asepalveluksen keksinyt? Miehet itse. Ei itseään voi syrjiä. Miksi rai*kaus on uhrin vika mutta asepalveluksen olemassaolo ei ole miesten oma vika?
Todistatte vain koko ajan miten teillä ei ole ongelmia.
Poikia suositaan kaikessa, jopa akat paapovat ja rakastavat teitä enemmän ja silti hajoatte. Surkimukset.
Koska yliopistoon pääsee ilman matematiikkaa. Minnekään muualle ei pääse edes.
Ja lisäksi, tytöt kirjoittavat sekä lyhyttä että pitkää matikkaa enemmän kuin pojat. Matematiikan opiskelijoissakin on enemmän tyttöjä kuin poikia.
"Lost Boys" -tutkimus tarkastelee poikien ja nuorten miesten syrjäytymistä koulutuksesta, työelämästä ja yhteiskunnallisesta osallisuudesta erityisesti länsimaissa. Tutkimuksessa analysoidaan, miksi tietyt miesryhmät jäävät jälkeen esimerkiksi koulumenestyksessä, korkeakoulutuksessa ja työmarkkinoilla. Ilmiö ei koske kaikkia miehiä, vaan erityisesti alemmista sosioekonomisista taustoista tulevia, etnisiin vähemmistöihin kuuluvia tai maaseutualueilla eläviä nuoria miehiä.
Tutkimus osoittaa, että sukupuolten välinen kuilu koulutuksessa on kasvanut: tytöt menestyvät keskimäärin paremmin koulussa, valmistuvat useammin ja hakeutuvat korkeakoulutukseen suuremmalla todennäköisyydellä. Tämä kehitys on yhteydessä muuttuneisiin työmarkkinoihin, joissa fyysistä työtä vaativat alat ovat vähentyneet ja kognitiivisia taitoja vaativat alat kasvaneet muutos, joka suosii tyypillisesti naisia.
Lisäksi "Lost Boys" -tutkimus tuo esiin maskuliinisuuteen liittyviä kulttuurisia normeja, jotka voivat estää poikia hakeutumasta apuun, ilmaisemasta tunteitaan tai suhtautumasta koulutukseen myönteisesti. Monilla pojilla voi olla myös roolimallien puute, etenkin yksinhuoltajaäitien kasvattamissa perheissä tai yhteisöissä, joissa työelämäosallisuus on alhainen.
Tutkimuksessa kehotetaan yhteiskuntaa kehittämään sukupuolisensitiivisiä politiikkatoimia, jotka ottavat huomioon poikien erityistarpeet. Esimerkiksi varhainen puuttuminen, positiivisten miesroolimallien tukeminen, koulujen käytäntöjen uudistaminen ja mielenterveyspalvelujen saavutettavuuden parantaminen voisivat vähentää poikien syrjäytymisriskiä.
"Lost Boys" haastaa yhteiskuntaa pohtimaan, miten kasvatamme ja tuemme poikia maailmassa, joka on nopeasti muuttunut eikä enää tarjoa samoja mahdollisuuksia kuin ennen.
https://www.centreforsocialjustice.org.uk/library/lost-boys?utm_source=…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko amis vai muuten pihalla? Jos ei kirjoita kumpaakaan matikkaa, menettää todistusvalinnassa niin paljon pisteitä, että ei auta vaikka muut arvosanat olisivat laudaturia.
Miksi tytöt eivät silti kirjoita edes lyhyttä matematiikkaa?
Kaikki pojatko kirjoittavat?
Itse kirjoitin pitkän matematiikan, kuten myös tyttäreni.
Kyllähän me kasvatetaankin. Ei eletä missään 1800-luvulla. Vai montako perhettä tiedät, jossa lapsilla olisi jotenkin eri säännöt ja ohjeistukset sukupuolen mukaan? Niinpä niin.
Tuo on vaan laiska ja seksistinen selitys.
Vaikka totuuskin on päinvastainen, sillä on tutkittua, että tyttöjä suositaan antamalla vähillä taidoilla parempia arvosanoja. Eli pojathan ne joutuvat osoittamaan kykynsä aivan eri tavalla.
Kun tytöillä menee jossain heikosti, syitä ei - ihme ja kumma! - etsitä samasta näkökulmasta, vaan syypää on edelleen: yhteiskunnan rakenteellinen syrjintä, jossa tytöt nähdään uhriasemasta käsin. Pojat on aina kasvatettu väärin, laiskoja alisuoriutujia, siinä missä tytöt ovat uhreja.
Minä kasvatan kaikki lapseni tasa-arvoon, älä huoli.
T. Kolmen äiti, molempia löytyy