Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että suomi-naiset ovat niin "vahvoja ja itsenäisiä"? Ainakin slaavi-ja välimeren kanssasisariinsa verrattuna..

Vierailija
14.05.2025 |

Mistä johtuu, että suomi-naiset ovat niin "vahvoja ja itsenäisiä"? Ainakin slaavi-ja välimeren kanssasisariinsa verrattuna..

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisiinko voi luottaa?  Meillä äiti häippäs toisen miehen mukaan kun pienempi oli vielä ihan vauva. Ilmoitti lastenvalvojan läsnäollessa että ei halua tavata lapsiaan...on muita kiireitä. Ja niin...Äiti halus ne lapset...en minä. Tästä olen muodostunut käsitykseni naisten luotettavuudesta...se ei ehkä oo kovin korkea...

Vierailija
82/88 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellanen käsitys että myös thaimaassa nainen hoitaa perheen raha-asiat. Mies tuo tilin.

Yleinen käytäntö aasian maissa.

Ystävättäreni miehineen on kroatiasta. Tulisielu joka pitää ukkonsa ja lapsensa järjestyksessä.

Kuulemma heidän naisilla on useasti temperamenttia, ystävättäreni sanat.

Oli myös suht vaikea työkaverina.

Vaikuttaisko näihin vuorostaan jugoslaavian sota 90 luvulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellanen käsitys että myös thaimaassa nainen hoitaa perheen raha-asiat. Mies tuo tilin.

Yleinen käytäntö aasian maissa.

Ystävättäreni miehineen on kroatiasta. Tulisielu joka pitää ukkonsa ja lapsensa järjestyksessä.

Kuulemma heidän naisilla on useasti temperamenttia, ystävättäreni sanat.

Oli myös suht vaikea työkaverina.

Vaikuttaisko näihin vuorostaan jugoslaavian sota 90 luvulla?

Samoin etelämaalaiset miehet ovat aika raivohulluja. Ja manipulatiivisia, raivari seuraa jos ei ole esim. heti sulaa vahaa heidän käsittelyssään. No huonosti suomalaisetkaan sitä kestävät, mutta ehkä täällä pohjolassa ollaan "kylmäverisempiä" eikä tule vihan tulimerta jos ei saa heti mitä haluaa.

Vierailija
84/88 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Historia tuota ainakin osaltaan selittää. Itä-Suomessa kaskiviljely: miehet oli pitkiä aikoja pois, joten naisten oli otettava vastuu pärjäämisestä. Sota-aikoina sama tilanne. 

Samoin oli jo paljon aiemmin ja etenkin viikinkiaikoina. Kun miehet olivat töissä (ryöstöretkillä Englannissa ja muuallakin), niin naiset hoitivat kaiken. Metsästyksen, kalastuksen, puolustuksen ym. He tottuivat jo tuolloin itsenäiseen elämään, organisoimaan ja hallitsemaan. Samoin oli muissa Pohjoismaissa, toki oli orjia ja palvelijoita tekemään muita töitä.

Vierailija
85/88 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta voi päätellä. Kun naisen elämään osuu mies (isä, poikaystävä, aviomies, veli) joka on mulkku niin kaikki miehet on mulkkuja. Kertoo näiden naisten yksinkertaisesta ajattelutavasta.

Minun äitini hylkäsi minut kun olin noin 1v. Pitäisikö minun ajatella että kaikki naiset on mulkkuja?

No, en ajattele. Tämä yksilö (äitini) kylläkin oli.

M44

Äitinsä kiroaminen on yksi suurimpia syntejä mitä lapsi voi tehdä. Sinun pitäisi suudella maata hänen jalkojensa alla olemassaolostasi. 

Riittääkö että kävin kusemassa haudalle?

M44

Ai kiroamaan oman elämäsi helvettiin? Kyllä.

Vierailija
86/88 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Historia tuota ainakin osaltaan selittää. Itä-Suomessa kaskiviljely: miehet oli pitkiä aikoja pois, joten naisten oli otettava vastuu pärjäämisestä. Sota-aikoina sama tilanne. 

Samoin oli jo paljon aiemmin ja etenkin viikinkiaikoina. Kun miehet olivat töissä (ryöstöretkillä Englannissa ja muuallakin), niin naiset hoitivat kaiken. Metsästyksen, kalastuksen, puolustuksen ym. He tottuivat jo tuolloin itsenäiseen elämään, organisoimaan ja hallitsemaan. Samoin oli muissa Pohjoismaissa, toki oli orjia ja palvelijoita tekemään muita töitä.

Myös kylmä ilmasto pakottaa toimimaan. Ei ole ikuista kesää. Talvellakin pitää pysyä hengissä. 

Vierailija
87/88 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo sotahullut jutut ovat kuin jostain 60-luvulta. Ilmeiseti kaikkialla suomessa kulttuuri ei kehity ollenkaan. Mitähän tuolle tekisi?

Vierailija
88/88 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä naiset tottui työhön sotien aikana ja sen jälkeen kun miehet antoivat henkensä Suomen itsenäisyyden puolesta ja äidit jäivät yksin 4-6 lapsen kanssa. Työllä saatiin elanto ja tämä totuus siirtyi äidiltä tyttärille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi