Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olet ajatellut järjestää

Vierailija
14.05.2025 |

loppuiän asumisen? Muutatko omasta vuokralle, jaatko aikasi 2-asunnon ja varsinaisen osoitteen välillä? Tahdotko palvelutaloon, kun sen aika on?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion tulla miljardööriksi ja vietän aikaa lukuisissa luksuskartanoissani ja jahdeillani ympäri maailmaa. Henkilökohtainen kokki ja personal trainer pitävät terveydestäni niin hyvää huolta, että en tarvitse sairaanhoitajia, mutta muuta palveluhenkilökuntaa toki löytyy.

Vierailija
2/15 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion tulla miljardööriksi ja vietän aikaa lukuisissa luksuskartanoissani ja jahdeillani ympäri maailmaa. Henkilökohtainen kokki ja personal trainer pitävät terveydestäni niin hyvää huolta, että en tarvitse sairaanhoitajia, mutta muuta palveluhenkilökuntaa toki löytyy.

Mikä pakko on olla asiaton?

Ihan tavallinen ihminen voi myydä osakkeensa ja muuttaa vuokralle. Aika monella on asumiskelpoinen mummonmökki, jossa viettää mielellään aikaansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätän päiväni hyvissä ajoin. Olen näin lähes nelikymppisenä ollut yli kymmenen vuotta työelämän ulkopuolella sairauksien takia eli en tule enää töihin pääsemään. Näin ollen eläkettäkin tulisin saamaan hyvällä tuurilla vain takuueläkkeen, jos sellaista edes enää on olemassa silloin. Vaikka olisikin, ei sillä ole mitään mieltä pimeässä Suomessa kituuttaa vanhana ja vielä raihnaisempana. Parempi lähteä omin ehdoin.

Vierailija
4/15 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätän päiväni hyvissä ajoin. Olen näin lähes nelikymppisenä ollut yli kymmenen vuotta työelämän ulkopuolella sairauksien takia eli en tule enää töihin pääsemään. Näin ollen eläkettäkin tulisin saamaan hyvällä tuurilla vain takuueläkkeen, jos sellaista edes enää on olemassa silloin. Vaikka olisikin, ei sillä ole mitään mieltä pimeässä Suomessa kituuttaa vanhana ja vielä raihnaisempana. Parempi lähteä omin ehdoin.

Ikävä kuulla. Tsemppiä, yritetään kestää ja jaksaa. 

T.Ap, työssään väsynyt. 

Vierailija
5/15 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kiva asunto Helsingin keskustassa, jossa on sekä sauna, että parveke. Kauppaan on 300m ja sinne pääsee kotoa vaikka rullatuolilla. Uskon, että tässä voi kotihoidon tuella asua melkoisen huonokunoiseksi.

Vierailija
6/15 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikomukseni oli elellä omassa kaksiossani ja jättää se aikanaan sukulaislapsille eli nyt jo aikuisille. Tein kuitenkin konkurssin, ja siinä meni kaikki kotia myöten. Nyt olen vuokralla ja koti-ikävä on kauhea. Olen havainnut itsessäni hyvin vakavan sairauden merkkejä, joten päiväni päättyvät kaikin puolin ennenaikaisesti. En jää kitumaan ruumiissa enkä hengessä.

Vierailija
7/15 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen ihminen voi myydä osakkeensa ja muuttaa vuokralle. Aika monella on asumiskelpoinen mummonmökki, jossa viettää mielellään aikaansa. 

En ole asiaton vaan kerroin sinulle tavoitteeni. Jos itse haluat asua mummonmökissä niin se toki ok, mutta älä lyttää niitä joilla on suurempia tavoitteita kuin sinulla.

Vierailija
8/15 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole asiaton vaan kerroin sinulle tavoitteeni. Jos itse haluat asua mummonmökissä niin se toki ok, mutta älä lyttää niitä joilla on suurempia tavoitteita kuin sinulla.

Kiitos samoin. 

Vierailija
9/15 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se minkä saa myöhemmin, ehkä vuokra, ellei saa enää omistusasuntoa. Ehkä pikkukaupunki, jos pelkään isossa liikaa tiettyjä asioita, sieltä on liian pitkä matka silti isoon. Mutta isossa pitäisi kai olla jos haluaa työtä tai lääkärin, mutta ehkä isoon ei voi jäädä väkimassojen vuoksi ja kalleus. Pienissä kunnissa ei tietoa onko palvelutaloja, isossa voi olla, mutta siihen on vielä vuosia kai. -Yritän vielä isossa kaupungissa, ei ole ihan helppoa.

Vierailija
10/15 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä asiatonta tuossa on? Nutturaa voi päästää vähän löysemmälle, ei sen kireydestä tarvitse välttämättä kärsiä. 

Vierailija
11/15 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kiva asunto Helsingin keskustassa, jossa on sekä sauna, että parveke. Kauppaan on 300m ja sinne pääsee kotoa vaikka rullatuolilla. Uskon, että tässä voi kotihoidon tuella asua melkoisen huonokunoiseksi.

Minulla on neukkukuutio hyvällä paikalla. Myyn sen, ja muutan (toivottavasti) asumisoikeusasuntoon. Lähistöllä rakennetaan juuri sellaisia ja niitä on ennestäänkin. Näistä ei voida kenkiä ulos, kuten alivuokralla ollessa. Takuusumman saa lapset, kun poistun. 

Palvelutalo, jossa on omat kämpät ja yhteiset tilat, on mainio keksintö. Niihin on kuitenkin jonoa, enkä tiedä onko minulla ikinä varaa sellaiseen. 

Ap

Vierailija
12/15 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se minkä saa myöhemmin, ehkä vuokra, ellei saa enää omistusasuntoa. Ehkä pikkukaupunki, jos pelkään isossa liikaa tiettyjä asioita, sieltä on liian pitkä matka silti isoon. Mutta isossa pitäisi kai olla jos haluaa työtä tai lääkärin, mutta ehkä isoon ei voi jäädä väkimassojen vuoksi ja kalleus. Pienissä kunnissa ei tietoa onko palvelutaloja, isossa voi olla, mutta siihen on vielä vuosia kai. -Yritän vielä isossa kaupungissa, ei ole ihan helppoa.

Minäkin olen miettinyt nykyistä mökkipaikkakuntaa. Myyn kyllä vanhana osani sukupaikasta. 

Aikoinaan mummoni muutti pois siitä mökistä kirkolle yksiöön. Sellainen olisi hyvä olla, ns. puolimatkan krouvina, jos kaikki eivät aina mahdu mökille tai tarvitaan suihkua tms. Ja vähän pitämään taloa silmällä.

Vierailija
13/15 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä asiatonta tuossa on? Nutturaa voi päästää vähän löysemmälle, ei sen kireydestä tarvitse välttämättä kärsiä. 

Kysyin realistista suunnitelmaa, en kettuilua tai länkytystä. 

Vierailija
14/15 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko ap itse miten olet ajatellut järjestää?

Vierailija
15/15 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko ap itse miten olet ajatellut järjestää?

Luitko ketjua?