Autonasentajapula
Hyria hakee autoalan ammatillista ohjaajaa, vankalla autopuolen ammatillisella koulutuksella ja kokemuksella, palkka 2200e. Että miksihän nuoret ei hakeudu alalle..autonasentalan mediaanipalkka 2500. Vaatimukset monialaosaaja, uusi jätetään yksin nykyteknologian kanssa mistä vanhemmat asentajat ei tajua mitään. Ja päälle saa haukut kun ei osaakaan hoitaa muiden hommia. Kaupan kassana tienaa 2300 ja pysyy mieli virkeänä.
Kommentit (23)
Kädet voi likaantua autoja korjatessa ja huoltaessa, siksi autoala ei nuoria kiinnosta.
Hyrialle ei kannata töihin mennä vaikka palkka olisi 6000
Nyky autojen korjaus on nii v näistä hommaa että ei kiitos
Kuulostaa urakkahommalta harjoittelijan palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Nyky autojen korjaus on nii v näistä hommaa että ei kiitos
Piuha kiinni ja tietokone sanoo mikä osa pitää vaihtaa. Ei itse tarvi mitään tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyky autojen korjaus on nii v näistä hommaa että ei kiitos
Piuha kiinni ja tietokone sanoo mikä osa pitää vaihtaa. Ei itse tarvi mitään tietää.
Paitsi sitten kun osa on vaihdettu eikä sillä ollut pienintäkään vaikutusta itse ongelmaan ja raivoissaan olevalle asiakkaalle pitäisi äkkiä keksiä joku perustelu sille kahden tonnin laskulle - tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyky autojen korjaus on nii v näistä hommaa että ei kiitos
Piuha kiinni ja tietokone sanoo mikä osa pitää vaihtaa. Ei itse tarvi mitään tietää.
Näin se tietämätön äkkiseltään luulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyky autojen korjaus on nii v näistä hommaa että ei kiitos
Piuha kiinni ja tietokone sanoo mikä osa pitää vaihtaa. Ei itse tarvi mitään tietää.
Aha. No sit se on just niin!
Onko Suomessa huutava pula autonasentajista? No sitten se palkka ensin kohdilleen!!!
Markkinataloudessa saatavuusongelmat hoituvat rahalla.
Pitää olla koulutus, ja kokemusta, ja palkka on 2200 euroa!
Ei ole ihme, ettei löydy tekijää. Tuolla palkalla pitäisi riittää, että osaa vaihtaa renkaat ja öljyt.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla koulutus, ja kokemusta, ja palkka on 2200 euroa!
Ei ole ihme, ettei löydy tekijää. Tuolla palkalla pitäisi riittää, että osaa vaihtaa renkaat ja öljyt.
Ei sentään tarvitse olla mutterinväännön DI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla koulutus, ja kokemusta, ja palkka on 2200 euroa!
Ei ole ihme, ettei löydy tekijää. Tuolla palkalla pitäisi riittää, että osaa vaihtaa renkaat ja öljyt.
Ei sentään tarvitse olla mutterinväännön DI.
Nykynuorilla ei ole aavistustakaan siitä kumpaan suuntaan mutteria pitäisi kääntää että se aukeaa eikä auta vaikka selität että vastapäivään kun ne eivät tajua mitään viisarikellostakaan.
Mutterinvääntö alkaa olla pikapuoliin ihan DI-tason taito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyky autojen korjaus on nii v näistä hommaa että ei kiitos
Piuha kiinni ja tietokone sanoo mikä osa pitää vaihtaa. Ei itse tarvi mitään tietää.
Sitten kun pitää purkaa puoli autoa, että pääset tuon osan vaihtaan. Helppoa.
Kimi Räikkönen jätti aikoinaan autonasentajalinjan kesken. Tuskinpa hän katuu asiaa nykyään, kun on rahaa tehdä ihan, mitä itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kimi Räikkönen jätti aikoinaan autonasentajalinjan kesken. Tuskinpa hän katuu asiaa nykyään, kun on rahaa tehdä ihan, mitä itse haluaa.
Kalle Rovanperä jätti myös. Ari Vatanen ja Valtteri Bottas sen sijaan kävivät loppuun, ja Vatanen jatkoi myöhemmin opintojaan autoteknikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei auta kuin sopeutua
Verhoomo S orsa
Nykyään ei tarvitse osata mitään kun kysyy tekoälyltä mikä autossa on vikana.
En ole kiinnostunut autoista, sama se vaikka palkka olisi 6000/kk.