Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirille ei saa antaa tennispalloa leluksi. En tiennyt tätä.

Vierailija
14.05.2025 |

Käytin koirani hammaslääkärissä ja siellä oli seinällä kyltti Pidäthän huolta koirasi hampaista. Kyltissä ykkösenä kiellettiin tennispallot, sillä tekstin mukaan tennispallon karhea pinta kastuessaan kuluttaa hampaita. 

Olin aidosti hämmästynyt, en ole koskaan kuullut tällaista ennen. Olen 40+ ja ollut tekemisissä koirien kanssa koko ikäni. Viides oma koira tällä hetkellä. 

Tästä pääsemmekin kysymykseen, että minkälaisilla palloilla teidän koirat sitten leikkii? Mun koiraani kun ei kiinnosta vinkupallot, ei erilaiset koirille tarkoitetut lelupallot, ei pasäpallot eikä edes perkele koripallo. Ei. Se pitää olla tennispallo tai koira ei edes nouda sitä. 

Kyltin mukaan keppejäkään ei saisi antaa, ainoastaan koirille tarkoitettuja leluja, mutta kun tuota ei vaan kiinnosta ne! Pitääkö mun nyt kieltää tolta reppanalta kaikki kivat lelut kun hampaissa on kulumaa? 

Apua. Mitä teidän koirat noutavat?

Ps. Frisbeetä se pelkää, joten ei.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villalankakerä, missä nastoja purkillinen sisään jemmattu. 

Vierailija
22/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä??? En minäkään ollut ikinä kuullut tämmöistä. Oikeesti?

Joo oikeesti. Minäkään en ollut asiasta tietoinen, ennen kuin käytiin hammaslääkärissä ja lääkäri kysyi asiasta ja näytti koiran suusta mitä ne tekee. Hampaiden kiille kuluu pois kärjistä ja ydin paljastuu. 

Minulla on tuo. Kunnallinen hamnashoito ei hoida. Syynä on hoidettava sairaus, minkä sivutuotoksena etenevä vaiva.

Minulla oli sama, kunnallinen ei tosiaan hoida. Maksoi 3000e yksityisellä päällystää purupinnat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat aina tykänneet hiomapaperista.  Raksaduunista saa vahvaa. Koirat on ihan innoissaan, järsii ja raastaa.

Vierailija
24/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä??? En minäkään ollut ikinä kuullut tämmöistä. Oikeesti?

Joo oikeesti. Minäkään en ollut asiasta tietoinen, ennen kuin käytiin hammaslääkärissä ja lääkäri kysyi asiasta ja näytti koiran suusta mitä ne tekee. Hampaiden kiille kuluu pois kärjistä ja ydin paljastuu. 

Minulla on tuo. Kunnallinen hamnashoito ei hoida. Syynä on hoidettava sairaus, minkä sivutuotoksena etenevä vaiva.

Minulla oli sama, kunnallinen ei tosiaan hoida. Maksoi 3000e yksityisellä päällystää purupinnat.

No lopettakaa se tennispallojen pureskelu sitten. Siitähän se kuulemma johtuu! 

Vierailija
25/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt ikäsii koirii muutenki ap:lla viides menossa vaikka nelikymppinen ?

Vierailija
26/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkataulu ja tikat

Vierailija
27/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat aina tykänneet hiomapaperista.  Raksaduunista saa vahvaa. Koirat on ihan innoissaan, järsii ja raastaa.

Vierailija
28/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin myös kun koiralle ei saanut antaa käsikranaattia leikkikaluksi. Heitin sen koiralle ja ei tullut kuin riepaleita taivaalta takaisin. 

Vierailija
29/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piskit tukehtuu ja sitte kuoleee.

Vierailija
30/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa myöskään heitellä koiralle keppiä, se on monesti tehnyt vahinkoa leualle ja hampaille.

Vierailija
31/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt ikäsii koirii muutenki ap:lla viides menossa vaikka nelikymppinen ?

Nyt ehkä yllätyt, mutta koiria voi olla useampia samaan aikaan. 

Vierailija
32/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tennispalloja käytetään jatkossakin. Ei ole kulumia hampaissa ollut kuin vasta iän myötä ja se "kuuluu" asiaan. Ei ole toimenpiteitä tarvittu.

Meillä on koiria ollut kymmeniä tai miehellä oikeastaan. Kokemusta on.

Kepeistä tiedettiin, ettei suositella. Tikuista voi tulla ongelmia. Eikä kaikki koirat ole keppikoiria. Toiset niitä ylpeensä kantaa, nakertaa ja hautoo, mutta osaa ei kiinnosta sekuntiakaan.

Itse tykkään köyden pätkillä leikkiä koiran kanssa. Saa repimiset ja noudot leikittyä.

Vierailija
33/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta niitä koirille tarkoitettuja tennispalloja. Eivät ole yhtään niin kestäviä kylläkään. 

Mutta tuottavat paremmin rahaa tekijälle. "ei meidän Bellalle kyllä osteta kuin nimenomaan koirille suunniteltuja tavaroita"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä