Koirille ei saa antaa tennispalloa leluksi. En tiennyt tätä.
Käytin koirani hammaslääkärissä ja siellä oli seinällä kyltti Pidäthän huolta koirasi hampaista. Kyltissä ykkösenä kiellettiin tennispallot, sillä tekstin mukaan tennispallon karhea pinta kastuessaan kuluttaa hampaita.
Olin aidosti hämmästynyt, en ole koskaan kuullut tällaista ennen. Olen 40+ ja ollut tekemisissä koirien kanssa koko ikäni. Viides oma koira tällä hetkellä.
Tästä pääsemmekin kysymykseen, että minkälaisilla palloilla teidän koirat sitten leikkii? Mun koiraani kun ei kiinnosta vinkupallot, ei erilaiset koirille tarkoitetut lelupallot, ei pasäpallot eikä edes perkele koripallo. Ei. Se pitää olla tennispallo tai koira ei edes nouda sitä.
Kyltin mukaan keppejäkään ei saisi antaa, ainoastaan koirille tarkoitettuja leluja, mutta kun tuota ei vaan kiinnosta ne! Pitääkö mun nyt kieltää tolta reppanalta kaikki kivat lelut kun hampaissa on kulumaa?
Apua. Mitä teidän koirat noutavat?
Ps. Frisbeetä se pelkää, joten ei.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä??? En minäkään ollut ikinä kuullut tämmöistä. Oikeesti?
Joo oikeesti. Minäkään en ollut asiasta tietoinen, ennen kuin käytiin hammaslääkärissä ja lääkäri kysyi asiasta ja näytti koiran suusta mitä ne tekee. Hampaiden kiille kuluu pois kärjistä ja ydin paljastuu.
Minulla on tuo. Kunnallinen hamnashoito ei hoida. Syynä on hoidettava sairaus, minkä sivutuotoksena etenevä vaiva.
Minulla oli sama, kunnallinen ei tosiaan hoida. Maksoi 3000e yksityisellä päällystää purupinnat.
Koirat aina tykänneet hiomapaperista. Raksaduunista saa vahvaa. Koirat on ihan innoissaan, järsii ja raastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä??? En minäkään ollut ikinä kuullut tämmöistä. Oikeesti?
Joo oikeesti. Minäkään en ollut asiasta tietoinen, ennen kuin käytiin hammaslääkärissä ja lääkäri kysyi asiasta ja näytti koiran suusta mitä ne tekee. Hampaiden kiille kuluu pois kärjistä ja ydin paljastuu.
Minulla on tuo. Kunnallinen hamnashoito ei hoida. Syynä on hoidettava sairaus, minkä sivutuotoksena etenevä vaiva.
Minulla oli sama, kunnallinen ei tosiaan hoida. Maksoi 3000e yksityisellä päällystää purupinnat.
No lopettakaa se tennispallojen pureskelu sitten. Siitähän se kuulemma johtuu!
Lyhyt ikäsii koirii muutenki ap:lla viides menossa vaikka nelikymppinen ?
Vierailija kirjoitti:
Koirat aina tykänneet hiomapaperista. Raksaduunista saa vahvaa. Koirat on ihan innoissaan, järsii ja raastaa.
Yllätyin myös kun koiralle ei saanut antaa käsikranaattia leikkikaluksi. Heitin sen koiralle ja ei tullut kuin riepaleita taivaalta takaisin.
Piskit tukehtuu ja sitte kuoleee.
Ei saa myöskään heitellä koiralle keppiä, se on monesti tehnyt vahinkoa leualle ja hampaille.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt ikäsii koirii muutenki ap:lla viides menossa vaikka nelikymppinen ?
Nyt ehkä yllätyt, mutta koiria voi olla useampia samaan aikaan.
Tennispalloja käytetään jatkossakin. Ei ole kulumia hampaissa ollut kuin vasta iän myötä ja se "kuuluu" asiaan. Ei ole toimenpiteitä tarvittu.
Meillä on koiria ollut kymmeniä tai miehellä oikeastaan. Kokemusta on.
Kepeistä tiedettiin, ettei suositella. Tikuista voi tulla ongelmia. Eikä kaikki koirat ole keppikoiria. Toiset niitä ylpeensä kantaa, nakertaa ja hautoo, mutta osaa ei kiinnosta sekuntiakaan.
Itse tykkään köyden pätkillä leikkiä koiran kanssa. Saa repimiset ja noudot leikittyä.
Vierailija kirjoitti:
Osta niitä koirille tarkoitettuja tennispalloja. Eivät ole yhtään niin kestäviä kylläkään.
Mutta tuottavat paremmin rahaa tekijälle. "ei meidän Bellalle kyllä osteta kuin nimenomaan koirille suunniteltuja tavaroita"