Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu kurjalta päättää parisuhde

Vierailija
12.05.2025 |

Mieluummin kuulisin itse, että lopetetaan kun ei tästä tule mitään. Mutta nainen vaan roikuttaa minua löysässä hirressä, eikä "ehdi tai jaksa tavata" kuin parin viikon välein. Vaan ei auta, pakko se on. Ehkä löydän vielä jonkun, jonka prioriteettilistalla mahdun edes viikottaiseen ohjelmaan.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle ilmeisesti sopii suhdemuodoksi harvemmin tapailu, sinulle taas ei. Sinä olet tyytymätön, joten sinun on ihan itse päätettävä erosta.

Vierailija
2/84 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ilmaissut naiselle mitenkään, että tilanne tuntuu pahalta? Onko nainen yrittänyt keskustella kanssasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ilmaissut naiselle mitenkään, että tilanne tuntuu pahalta? Onko nainen yrittänyt keskustella kanssasi?

Olen. Ja hän sanoo, että tilanne on epäreilu minua kohtaan. Mutta muut asiat hänen elämässään ovat tärkeämpiä kuin parisuhde ja minä.

AP

Vierailija
4/84 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiselle ilmeisesti sopii suhdemuodoksi harvemmin tapailu, sinulle taas ei. Sinä olet tyytymätön, joten sinun on ihan itse päätettävä erosta.

Mikä se selainen suhdemuoto on, että tavataan kaksi kertaa kuukaudessa? Ja kenelle sellainen on jotenkin toivottava järjestely? Varsinkaan, jos syynä ei ole etäisyys tai muu pakottava juttu. Ymmärrän, jos omia vanhempia näkee kerran kaksi kuukaudessa, mutta että kumppania.

Vierailija
5/84 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hankalalta eronneiden ja karanneiden (keski-ikäisten) suhdeviritelmät. Elämä on jo täynnä kaikkea muuta.

Vierailija
6/84 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kun ei enää pysty lisääntymään, niin miehen tarve loppuu siihen. Joissain tapauksessa tarvitaan talkkaria, huoltomiestä tms, mutta vuokralla asuvat eivät tarvitse sitäkään.

Vierailija
7/84 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se selainen suhdemuoto on, että tavataan kaksi kertaa kuukaudessa? Ja kenelle sellainen on jotenkin toivottava järjestely? Varsinkaan, jos syynä ei ole etäisyys tai muu pakottava juttu. Ymmärrän, jos omia vanhempia näkee kerran kaksi kuukaudessa, mutta että kumppania.

Kuulostaa unelmasuhteelta.

M45

Vierailija
8/84 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ajateltu. Varmasti jotain muuta kiinnostaa. Jos toinen ei oikeasti ehdi tai jaksa, yleensä kertoisi tarkasti syyt että mikä on, ei mitään epämääräistä. Jos joku vaan sanoo ettei ehdi, hyvin usein, hankala homma.

Vierailija
9/84 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hankalalta eronneiden ja karanneiden (keski-ikäisten) suhdeviritelmät. Elämä on jo täynnä kaikkea muuta.

Toisaalta lapset eivät yleensä ole enää pieniä, jos edes asuvat vielä kotona,  joten niistä ei ole enää juuri haittaa keski-ikäisten väliselle suhteelle.

Vierailija
10/84 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa unelmasuhteelta.

M45

Ai miten? Kyllä mä seksiä haluan joka toinen päivä vähintään, mieluummin päivittäin.

M51

Vierailija
11/84 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta lapset eivät yleensä ole enää pieniä, jos edes asuvat vielä kotona,  joten niistä ei ole enää juuri haittaa keski-ikäisten väliselle suhteelle.

Työ, vanhemmat, lapsenlapset, mökit, suku, lemmikit, oma aika ja itsensä hoitaminen, opiskelu, muut ystävät, luottamustoimet, harrastukset.

Vierailija
12/84 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ajateltu. Varmasti jotain muuta kiinnostaa. Jos toinen ei oikeasti ehdi tai jaksa, yleensä kertoisi tarkasti syyt että mikä on, ei mitään epämääräistä. Jos joku vaan sanoo ettei ehdi, hyvin usein, hankala homma.

Priorisoinnista siinä on kyse. Kakkua ei voi samaan aikaan syödä ja säästää. Jos mistään sinkkuaikoina tavaksi tulleeksi ei suostu luopumaan, niin tekemätön paikkahan se suhde silloin on. Osa syistä voi olla niin "tyhmiä", että ei kehtaa sanoa todellista syytä vaan mieluummin jotain epämääräistä.

Vierailija
13/84 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ, vanhemmat, lapsenlapset, mökit, suku, lemmikit, oma aika ja itsensä hoitaminen, opiskelu, muut ystävät, luottamustoimet, harrastukset.

Tuosta listasta ei löydy kuin työ, oma aika ja liikuntaharrastus. Plus lähes aikuiset lapset.

AP

Vierailija
14/84 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta listasta ei löydy kuin työ, oma aika ja liikuntaharrastus. Plus lähes aikuiset lapset.

AP

Ryhdistäydy! Listan lyhyyshän osoittaa selvästi, että kyse on vain asioiden tärkeysjärjestyksestä toisen osapuolen mielestä. Älä jää toisen osapuolen roikotettavaksi vaan tee itse ne johtopäätökset, joita tilanne selvästi edellyttää.

eri

Vierailija
15/84 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aina helpompi sanoa kuin tehdä. Monelle työsuhteesta irtisanoutuminenkin on vaikeaa, parisuhteesta puhumattakaan. Työnantajalle irtisanoutumiset ovat arkipäivää, parisuhteessa jätetyksi tuleminen toivottavasti ei ole kenellekään.

Ja tilanteeseen voi joku reagoida hyvinkin voimakkaalla ja jopa äärimmäisellä tavalla. Sitä kai aloittajakin yritti viestiä, että mieluummin olisi itse se jätetty.

Vierailija
16/84 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja sitten on mahdollisesti tullut mukaan se itsekkyys. Parisuhteessa tehdään kompromisseja ja mietitään asioita kummankin osapuolen kannalta. Eronneena sinkkuna ollan sitten minä, minä, minä-linjalla kun ei niitä kompromisseja ole tarvinnut mahdollisesti vuosiin tehdä.

Vierailija
17/84 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oikeasti ihan parhaalta suhteelta, kun nähdään harvakseltaan! Silloin innostus ja kipinä säilyy. Kumpikin saa omaa aikaa ja rauhaa.

Vierailija
18/84 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppani on sinulle selkeästi ilmaissut, mitä hän toivoo suhteelta, ja sinä toivot suhteelta jotain muuta. Jos näitä toiveita ei saada yhteensovitelluksi, niin ei auta kuin tehdä rehellistä tarveharkintaa: kumpi joustaa toisen toivetta kohti? Jos se ei ole kumppanisi, niin se on sinä, jonka tulisi joustaa, jos aiotte yhdessä jatkaa. Jos et aio joustaa, ero on ratkaisu.

Vierailija
19/84 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oikeasti ihan parhaalta suhteelta, kun nähdään harvakseltaan! Silloin innostus ja kipinä säilyy. Kumpikin saa omaa aikaa ja rauhaa.

Miksei, jos järjestelystä on sovittu yhdessä. Jos toinen aina päättää, koska nähdään ja toinen sitten vaan tanssii hänen pillinsä mukaan, niin järjestely ei ole tasapuolinen. Mutta kaksi kertaa kuukaudessa on kyllä todella vähän. Eihän siinä edes opi vuosiin tuntemaan toista kunnolla.

Vierailija
20/84 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei, jos järjestelystä on sovittu yhdessä. Jos toinen aina päättää, koska nähdään ja toinen sitten vaan tanssii hänen pillinsä mukaan, niin järjestely ei ole tasapuolinen. Mutta kaksi kertaa kuukaudessa on kyllä todella vähän. Eihän siinä edes opi vuosiin tuntemaan toista kunnolla.

Voi olla, että harvemmin näkemistä toivova kumppani ei haluakaan oppia tuntemaan toista kunnolla ja toisaalta tunnistaa, että mikäli hänet itsensä opitaan tuntemaan kunnolla, niin suhde loppuu siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi