Onko esimiehesi käskenyt sinut tekemään sairaana etätöitä?
Meillä painostetaan tekemään etätöitä ellei ole täysin kanttuvei. Tuntuu pahalta kun ei saa edes sairaana levätä. Asiantuntijatyötä
Kommentit (75)
Ei. Mutta räkätaudissa olen voinut tehdä töitä, vaikka konttorille meno ei olisi miellyttänyt.
Mulla oli jalka paketissa ja esimies soitti, että hän maksaa taksikulut tule heti konttorille normaalisti. En mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan kukaan. Jos painostaisi, en suostuisi. Sen sijaan teen vapaaehtoisesti jonkin verran. Se vaan on itselle helpompaa, kun ei ole tuuraajaa.
Mitä järkeä? Tuohan vain hämärtää toimintamalleja ja luo odotuksen, että töitä pitää tehdä vapaaehtoisesti.
Täh? Töitä tosiaan pitää työaikana tehdä aina kun vointi sen sallii.
Kommentissa luki että tekee vapaaehtoisesti.
Minäkin olen tehnyt saikulla vapaaehtoisesti töitä ja just sen takia, että ei ole ollut tuuraajaa. Jos vain vointi on sallinut, mieluummin olen tehnyt edes jotain kuin sitten saikun päätyttyä helvetillisessä kiireessä pitkää päivää, jotta saan saikun takia rästiin jääneet hommat tehtyä. Mellä ainakaan asiakkaat eivät jousta sovituista aikatauluista sen vuoksi, että joku meidän työntekijöistä on sairaana. Toki jos on niin sairas, ettei yksinkertaisesti kykene, niin sitten en tee. Esimerkiksi silloin, kun makasin 3 viikkoa letkuissa ja laitteissa Meilahden siaraalan verisuonikirurgisella, mun kaksi työkaveriani tekivät sitten omien töidensä lisäksi myös mun työt eli heille 12-16 tuntiset työpäivät oli silloin ihan normaali tilanne, koska mä olin kokonaan pois kuvioista. Projektin deadlinea ei kuitenkaan voinut siirtää sen takia, että mä makasin sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. Työnantaja kyllä luottaa meidän työmoraaliin, että töitä tehdään, jos vaan kyetään. Teen lähes 100% etätöitä satunnaisia toimistopäiviä (alle 5/vuosi) lukuunottamatta. Kyllä me töitä tehdään pienessä flunssassakin, jos jaksetaan, mutta jokainen kyllä ymmärtää, ettei kuumeessa tai/ja pää täynnä räkää pysty keskittymään töihin.
Meillä ihan peruskäytäntö tehdä osapäiväsiäkin voinnin mukaan. Vaikka sitte tunnin verran.
Meillä vain silloin, jos on palavereita, joissa tarvitaan sairaana olevan osaamista jotenkin kriittisesti. Muuten saa kyllä ihan sairastaa.
Meillä on kokonaistyöaika, myös sairauslomalla tehdään töitä (silloin tosin työpäivä on yleensä max 10 tuntia). Kun kuuluu siihen hyvätuloisten 2 prosenttiin, joka joutuu maksamaan verot muidenkin puolesta, on pakko painaa pitkää päivää. Jos me emme joustaisi ja tekisi tulosta, itkisi toimeentulotukiasiakkaat, että heiltä leikataan ja he joutuvat kadulle kivoista keskustakaksioistaan.
Jos nyt on 1-3 kertaa talvella flunssassa (saikkua 1-3pv) ja siihen päälle muutama migreeni (0,5-1pv), niin eiköhän sitä voi vaan levätä. Ei meillä ainakaan huudella perään. Mutta meillä ei kyllä kukaan pidä lasten sairastumisen takia vapaapäiviä vaan tekee hommia lapsi kotona. Osan päivällä ja osan vasta illalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. Työnantaja kyllä luottaa meidän työmoraaliin, että töitä tehdään, jos vaan kyetään. Teen lähes 100% etätöitä satunnaisia toimistopäiviä (alle 5/vuosi) lukuunottamatta. Kyllä me töitä tehdään pienessä flunssassakin, jos jaksetaan, mutta jokainen kyllä ymmärtää, ettei kuumeessa tai/ja pää täynnä räkää pysty keskittymään töihin.
Meillä ihan peruskäytäntö tehdä osapäiväsiäkin voinnin mukaan. Vaikka sitte tunnin verran.
Meillä vain silloin, jos on palavereita, joissa tarvitaan sairaana olevan osaamista jotenkin kriittisesti. Muuten saa kyllä ihan sairastaa.
Nimenomaan palaverit meillä sairaana skipataan. Työhön liittyy paljon sellaista sivutyötä jota voi omaan tahtiin hoitaa eikä kuormita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä järjestelmät eivät mahdollista osa-aikaista sairastamista. Tämän takia joutuu tekemään "ilmaiseksi" yksittäiset tunnit jos meinaa sairastaa loppupäivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä järjestelmät eivät mahdollista osa-aikaista sairastamista. Tämän takia joutuu tekemään "ilmaiseksi" yksittäiset tunnit jos meinaa sairastaa loppupäivän.
Palkka maksettaneen siitä sairastelustakin joten "ilmaiseksipa" hyvinkin jooh.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Meillä ei tehdä ollenkaan etätöitä. Milloinkaan.
- lastenkodin ohjaaja
Sama.
- kotihoitaja
Vierailija kirjoitti:
Jos on liian huono olo, niin voihan ottaa sen lomapäiväksi.
Ota vaan. Minä en ota. Lomapäivät vietän terveenä akkuja ladaten.
En tee enää sairaana töitä. Tein järkyssä flunssassa talvella töitä, etänä ja olin ihan puhki. Lopputuloksena homma vaan paheni ja päädyin keuhkokuumeessa sairaalaan
Mikä lasketaan normiflunssaksi?
Minulla on astma ja hengitysteiden rakennevikaa. Useimmiten flunssassa en pysty hengittämään kunnolla ja kaikki energia menee siihen. Toki voin hakea joka kerta sen saikkulapun, kun happisaturaatiot laskee alle 85% flunssassa, mutta ehkä työnantaja voi myös vaan luottaa työntekijöihinsä.