Mitkä on teillä parhaita keinoja parantaa oloa stressistä? Kävely? Liikunta? Kahvi? Siivous? Syöminen?
Mikä laskee sinulle parhaiten stressitasoja, jos on ollut raskas päivä töissä, hälinää tai kuormittava ihmissuhde, ikävä yllätys, olet menettänyt rahaa, takapakkia tärkeässä asiassa, läheinen sairastunut.
Mikä helpottaa?
Kommentit (24)
Liikunta, luonnossa kävely, saunominen, hyvän elokuvan katsominen, shoppailu, ja jos mikään muu ei auta niin kohtalainen känni.
Arkena kävely, viikonloppuna alkoholi.
Kävely metsässä ja jooga. Keväällä ja kesällä myös puutarhurointi.
Liikunta, jos oikein stressaantunut niin sitten jotain rauhallisempaa liikuntaa, kuten luonnossa liikkuminen tai jooga.
Ihmisäänetön metsä, liikunta, seksi, herkut.
Juokseminen niin että saa olla ihan yksin koko lenkkipolulla.
Samoja kuin täällä jo mainittu: kävelylle lähteminen, saunominen ja erityisesti avanto, luonnossa oleminen, ystävien tapaaminen, rakkaan kanssa halailu, kissan silittäminen, lemppariohjelmien katselu, hyvän ruuan tekeminen ja laitto, podcastien kuuntelu. Arjessa pitää olla monta eri asiaa jotka tukee hyvinvointia.
Itse en suosi alkoholia, kun se lisää ahdistusta seuraavana päivänä ja häiritsee unta.
Joku lähellä oleva luontokohde. Jos jaksaa kävellä niin kävelee, jos ei jaksa niin istuu kannonnokassa, kivellä tai vaikka mättäällä. Halailee puita. Kesällä maadoittaa itsensä kävellen paljain jaloin maassa, ei asvaltilla tai betonilla, vaan nurmikolla, hiekalla tai metsäpohjalla. Tai menee uimaan tai kahlaamaan veteen.
Ei onnistunut kaupungissa, muutin maalle.
Vierailija kirjoitti:
Itse en suosi alkoholia, kun se lisää ahdistusta seuraavana päivänä ja häiritsee unta.
Totta ja paras lääke ahdistukseen on kannabis.
Istun ja katson ikkunasta laskevaan aurinkoon lievässä hönössä unelmoiden. Ei parempaa fiilistä tälle päivälle. Huomenna taas uusi päivä mitä lie tuokaan se
Riippuu ihan. Mutta melkolailla aina hyvä yhdistelmä on herkkukeko, teekuppi ja komisario Guido Brunetti. Toinen hyvä vaihtoehto on reipas lenkki ulkoilmassa ja korvissa lempimusiikki. Jos olisi riippumatto, voisin myös kuvitella loikovani siinä ja syöväni kakkua.
Menen makuulle. Laitan youtubesta jonkun 80-luvun jäätanssivideon, missä kukaan ei kaadu eikä kompastu, vaan liikkuu kauniisti pitkin jäätä usein klassisen musiikin siivittämänä. Tunti luisteluvideoita poistaa mun stressin. Annenko-Stretenskin "Romeo ja Julia" vuodelta 1987 on takuuvarma stressinpoistaja.
Sohvalle maate ja kissa vatsan päälle. Telkkarista jotain "aivot narikkaan" -ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta ja paras lääke ahdistukseen on kannabis.
Luovuin siitä, kun sekin vain lisäsi ahdistustam
useimmiten menen vain nukkumaan. Jos ei syystä tai toisesta pääse nukkumaan, kuuntelen jotain tunteeseen sopivaa musiikkia tai menen ulos. Hyvin harvoin sitten päätän rypeä itsesäälissä ja itken kunnes tuntuu ettei happi kulje ja sitten katson jotain lällyjä "olet tärkeä" "universumi rakastaa sinua" höpinöitä (toimivat vain itsesääliin minulla).
joskus hoidan sen kaiken seksillä. Mieheni tietää jo sävelet siihen ja mielellään auttaa sitten. Se on itse asiassa todella hyvä stressinpiurkukeino minulla ja nopein, pitäisiköhän sanoa, että paras.
Piikkimatto. Se painelee just jotain oikeita akupisteitä ja alun epämukavuuden jälkeen kehoon tulee sellainen rentous, että sen maton päälle nukahtaa.
Musiikki ja kävely.