Kaveri ei löydä kumppania, omat hermot menee
Ollaan omassa kaveripiirissä 35-40 vuotiaita ja yhtä sankaria lukuunottamatta kaikki vakiintuneissa parisuhteissa ja monella lapsia. Sitten on tämä yksi, joka on onnistunut joskus reilu 10 vuotta sitten seurustelemaan puoli vuotta ja siinä kaikki. Kaveri on tehnyt tästä seurustelemattomuudestaan identiteetin itselleen ja omat hermot menee, kun kaikki pyörii sen naisettomuuden ympärillä.
Mitä tuollaiselle voi tehdä? Ei varmaan tule koskaan löytämään naista suhteeseen ja itse en jaksa enää kuunnella jankutusta aiheesta. Vaikea järjestää yhtään mitään juhlia ja tapaamisia kun kaikki kaverit suhteissa ja sitten tätä yhtä täytyy kohdella silkkihansikkain, ettei tule paha mieli tai koko porukan yrittää ratkoa tätä ongelmaa.
Onko teillä kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko aamuvuorolla tähän jotain sanottavaa?
Meillä olis kaveriporukalla mahdollisuus lähteä kesäkuussa viikonloppureissuun ja nyt ollaan ihan tosissaan mietitty, että voidaanko jättää tämä yksi kaveri kutsumatta mukaan. Kukaan ei halua viettää koko viikonloppua taas vatvoen noita hänen juttujaan, mutta itestä kyllä tuntuu pahalta sulkea joku porukasta poiskin.
Yrittäisin ehkä istuttaa sen kaverin alas etukäteen ja pyytää häneltä, että voitaisiinko sopia ettei kertaakaan mainita viikonlopun aikana hänen naisettomuuttaan. Muuten tuollainen ulkopuolelle jättäminen taatusti vaan pahentaa hänen itsesääliään ja seuraavalla kerralla joudutte kahta pahemmin kuuntelemaan sitä tarinaa. Jos siis ette ajattele että laittaisitte välit ihan kokonaan poikki.
Juu, mutta tosiaan se että olette joskus pelanneet futista tämän kanssa ei tee teistä hänen holhoajiaan.
En minäkään jaksa kavereita, joilla on ongelmia. Jo tämän sinun märinäsi käy oman sietokykyni rajoille, sillä elämä ei oikeasti ole niin vaikeaa ja ankeaa, vaikka olisikin sitten "yksinäinen". Siitäkin voi nauttia ja siinä on omat etunsa. Kuten vaikka se, ettei tarvitse kuunnella kenenkään märinöitä :)
No älä hyvä ihminen sitten lue ja vielä vastaile. Tää on netti, täällä on ihan omista valinnoista kiinni mitä lukee. Oikeassa elämässä oikeiden ihmisten kanssa ei ole ihan noin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituista jos kohtelet kavereitasi eri tavalla riippuen siitä onko he parisuhteessa. Miten tämä siis käytännössä oikein vaikuttaa sinun elämääsi? Eikö kenelläkään parisuhteessa olevalla ole elämässään mitään ongelmia joista he kertoisivat? Vai eikö vain tämä yksi saa surkutella niitä?
Se itse sitä erikoikohtelua vaatii, kun täytyy miettiä mitä puhuu vaikka normaaleja asioita olisi. Tai sitten kun kaveriporukalla tavataan, ei vaan voi olla rennosti kun kaikkien pitäisi ratkoa tän yhden naisettomuutta.
Kaikilla meillä on ongelmamme, mutta ei kukaan ole tehnyt niistä identiteettiä itselleen.k
Kovasti tuntuu kaverin asiat sinua mietityttävän. Sinun ongelmasi on se että olet takertunut kaverisi ongelmaan. Ei ole sinun ongelmasi mitä hänen elämäänsä kuuluu joten lopeta asian vatvominen. Mieti vaikka oman elämäsi juttuja ja miten ne ratkaistaan. Näin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Kysy kaveriltasi tarvitseeko hän liittymiskoodin XU:hun ja jäsenaikaa ;)
Kysyin jo kerran mikä tää on, mutta en saanut vastausta. Google antaa osumaa vaan johonkin kiinalaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri on tehnyt tästä seurustelemattomuudestaan identiteetin itselleen
Identieetti se onkin. Ihan niinkuin sinun parisuhdestatuksesi.
Sinunlaisella kaverilla ei kyllä mitään virkaa minun mielestä olekaan, joka ei enää muista omaa sinkkuaikaansa sen jälkeen, kun on itse onnistunut jonkun eukon saamaan. Joten tee palvelus molemmille ja lopeta kaverisuhde, jos et kerraan sinkkuutta kestä.
Itseä ihmetyttää se, että se sinkku jaksaa teitä parisuhteessa olevia sivusta katsoa. Minä en sinkkuna, joka haluan myös pysyä sinkkuna, jaksa tuttavapiirini pariskuntien kanssa hengata.
Ei kaikkien sinkkuus ole mitään itsarin hautomista ja toisten onnen päälle paskomista. Tuo on sairautta, ja tekee tyypistä myös oikeasti todella vaarallisen naiselle. Hullu se nainen joka tuollaisen miehen kanssa suhteeseen hyppäisi. Kyllä miehen täytyy olla ihan täyspäinen sinkkunakin, jotta nainen saa keskittyä lastenhoitoon, eikä miehen omaishoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Sinunlaisella kaverilla ei kyllä mitään virkaa minun mielestä olekaan, joka ei enää muista omaa sinkkuaikaansa sen jälkeen, kun on itse onnistunut jonkun eukon saamaan. Joten tee palvelus molemmille ja lopeta kaverisuhde, jos et kerraan sinkkuutta kestä.
Itseä ihmetyttää se, että se sinkku jaksaa teitä parisuhteessa olevia sivusta katsoa. Minä en sinkkuna, joka haluan myös pysyä sinkkuna, jaksa tuttavapiirini pariskuntien kanssa hengata.
Ei kai se sinkkuus ole ongelma vaan kaverin jatkuva kitinä ja itsesäälissä rypeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä olis kaveriporukalla mahdollisuus lähteä kesäkuussa viikonloppureissuun ja nyt ollaan ihan tosissaan mietitty, että voidaanko jättää tämä yksi kaveri kutsumatta mukaan. Kukaan ei halua viettää koko viikonloppua taas vatvoen noita hänen juttujaan, mutta itestä kyllä tuntuu pahalta sulkea joku porukasta poiskin.
No pahalta se tuntuu hänestäkin varmaan olla saamatta kutsua. Mutta pahalta tuntuu teistä kuunnella hänen juttujaan ja tuntuu hänestä myös pahalta nähdä teidän "onnea".
Parempihan se olisi tiimiytyä sellaisten kanssa, jotka ovat itsen kanssa samalla tasolla. Se että on joskus pelannut futista samassa höntsätiimissä on aika hatara perusta "mennä naimisiin" jonkun kanssa loppuelämäkseen.
Yksi vaihtishan olisi kysyä häneltä. Voi sa
Koittakaa nyt vaan miettiä, että mikä firma oikein olette. Voittoa tavoittelevat yritykset eivät roikota mukanaan ongelmatapauksia, kestävyyttä tavoittelevat kuntouttavat ne, mutta jos hoitoennuste ei ole lupaava niin tukipalveluihin ne heikoimmat putoavat joka tapauksessa.
Ihmiset selviävät avioeroistakin 20 vuoden liitoista. Tuolla tyypillä on kuitenkin vakautta elämässään ilmeisesti työpaikan muodossa, joten ei hän ihan puille paljaille jää. Eikä se ole "irtisanomisen" yhteydessä huono asia sille irtisanotullekaan päästä lähemmäs kaltaistensa porukoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkien sinkkuus ole mitään itsarin hautomista ja toisten onnen päälle paskomista. Tuo on sairautta, ja tekee tyypistä myös oikeasti todella vaarallisen naiselle. Hullu se nainen joka tuollaisen miehen kanssa suhteeseen hyppäisi. Kyllä miehen täyty
Miten siitä hullu ykskas tuli, kun hän jäi ainoaksi sinkuksi? Ei olllut yhtään hullu kaverien mielestä silloin, kun kaikki kaverukset olivat vielä sinkkuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkien sinkkuus ole mitään itsarin hautomista ja toisten onnen päälle paskomista. Tuo on sairautta, ja tekee tyypistä myös oikeasti todella vaarallisen naiselle. Hullu se nainen joka tuollaisen miehen kanssa suhteeseen hyppäisi. Kyllä miehen täyty
Ei se mikään vaarallinen ole, mutta muuten samaa mieltä, ettei kukaan nainen enää tuollaisen kelkkaan lähde.
Itekin alan kallistumaan siihen ajatukseen, että kaveri on ilman parisuhdetta koko loppuelämänsä ja sen takia sitä miettii, että miten nyt sitten eteen päin. Miten sitä jotenkin auttais kaverin asiasta yli sillain, että alkais rakentamaan jotenkin järkevää elämää ilman parisuhdetta. Sais sen vanhan kaverin takasi.
Toivottavasti tämä sinkku löytää uusia kavereita muista sinkuista, koska ap:n kaveruus on p*stä.
Ja toivotaan, etä se parisuhteesi myös kestää, ettei roolit vaihdu jossain kohtaa ja sinä ole se s*nan ärsyttävä, itsesäälissä rypevä sinkku. 😂 Ei ehkä kannata lukea erotilastoja, ettet ahdistu jo etukäteen.
Voisiko asian ottaa kaverin kanssa esiin niin, että olette porukassa miettineet jätättäisittekö hänet kutsumatta kokonaan matkalle ko. ongelman takia. Samassa voisi mainita että olette huomanneet hänen olevan masentunut ja onko hän ajatellut hakea siihen apua?
Jotain apua hän selvästi kaipaa eivätkä aiemmat omat keinot siihen näytä riittävän. Jos kaipaa seurustelusuhdetta mutta ei yrityksistä huolimatta onnistu sellaista luomaan, niin jossain on jokin vika.
Tällä tavalla asian voisi nostaa tapetille ilman että potkaisee vielä kaverin pellolle.
SH
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä sinkku löytää uusia kavereita muista sinkuista, koska ap:n kaveruus on p*stä.
Ja toivotaan, etä se parisuhteesi myös kestää, ettei roolit vaihdu jossain kohtaa ja sinä ole se s*nan ärsyttävä, itsesäälissä rypevä sinkku. 😂 Ei ehkä kannata lukea erotilastoja, ettet ahdistu jo etukäteen.
Kaikki sinkut eivät ole ärsyttäviä itsesäälissä rypeviä narisijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sinkut eivät ole ärsyttäviä itsesäälissä rypeviä narisijoita.
Eikä kaikki parisuhteessa olevat kaverit kirjoittele ärsyttävästä sinkkukaveristaan selän takana nettipalstoilla, oli se kaveri millainen tahansa.
Ap:llä on koko kaveriporukka takanaan tässä asiassa, mutta piti tulla vielä julkisestikin haukkumaan ns. kaveriaan. Ei riitttänyt omassa porukassa selän takana kälätys? Toivottavasti sille ns. kaverillesikin, selviää, mitä maata olet.
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä on koko kaveriporukka takanaan tässä asiassa, mutta piti tulla vielä julkisestikin haukkumaan ns. kaveriaan. Ei riitttänyt omassa porukassa selän takana kälätys? Toivottavasti sille ns. kaverillesikin, selviää, mitä maata olet.
Mitä helvetin väliä sillä on että avautuu mieltä painavasta asiasta anonyymisti?
Oletko kehitysvammainen?
Vierailija kirjoitti:
Oudon paljon tämä aihe sinua triggeröi. Vissiin vähän hankaluuksia hyväksyä oma sinkkuus sielläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin jo kerran mikä tää on, mutta en saanut vastausta. Google antaa osumaa vaan johonkin kiinalaisiin.
Joku veetien ulisjuttu, älä ota vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pahalta se tuntuu hänestäkin varmaan olla saamatta kutsua. Mutta pahalta tuntuu teistä kuunnella hänen juttujaan ja tuntuu hänestä myös pahalta nähdä teidän "onnea".
Parempihan se olisi tiimiytyä sellaisten kanssa, jotka ovat itsen kanssa samalla tasolla. Se että on joskus pelannut futista samassa höntsätiimissä on aika hatara perusta "mennä naimisiin" jonkun kanssa loppuelämäkseen.
Koittakaa nyt vaan miettiä, että mikä firma oikein olette. Voittoa tavoittelevat yritykset eivät roikota mukanaan ongelmatapauksia, kestävyyttä tavoittelevat kuntouttavat ne, mutta jos hoitoennuste ei ole lupaava niin tukipalveluihin ne heikoimmat putoavat joka tapauksessa.
Ihmiset selviävät avioeroistakin 20 vuoden liitoista. Tuolla tyypillä on kuitenkin vakautta elämässään ilmeisesti työpaikan muodossa, joten ei hän ihan puille paljaille jää. Eikä se ole "irtisanomisen" yhteydessä huono asia sille irtisanotullekaan päästä lähemmäs kaltaistensa porukoita.
Yleensä kavereiden kesken pyritään tukemaan toisia, mikä ilmeisesti sinun sanavarastossasi on "tukipalveluna" olemista. Ap yrittää tässä ilmeisesti olla normaali ihminen ja pohtia, millainen tukeminen ja miten paljon tukemista olisi tarkoituksenmukaista. Sinulla ei ole hänelle mitään hyödyllisiä neuvoja annettavana, sillä sinun firmanäkökulmasi ei ole normaalin ihmisen näkökulma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkien sinkkuus ole mitään itsarin hautomista ja toisten onnen päälle paskomista. Tuo on sairautta, ja tekee tyypistä myös oikeasti todella vaarallisen naiselle. Hullu se nainen joka tuollaisen mieh
Miten siitä hullu ykskas tuli, kun hän jäi ainoaksi sinkuksi? Ei olllut yhtään hullu kaverien mielestä silloin, kun kaikki kaverukset olivat vielä sinkkuja?
Ehkä hän ei silloin vielä rypenyt itsesäälissä ja hautonut itsaria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä häntä ei kannata kutsua niihin iltoihin mukaan joissa kaikilla on vaimot mukana. Vie se joskus baariin kahden kesken.
Tiedän kyllä tyypin, hyvin rasittavaa mussutusta. Miehen veli on mt- ja peliongelmainen keski-ikää lähestyvä juoppo, joka on sitä mieltä että kunhan nainen löytyy niin elämä muuttaa suuntaansa täysin. En oikein tajua mitä hän kuvittelee kymmeniä tuhansia ulosottovelkaa kerryttäneellä pitkäaikaistyöttömällä olevan tarjota naiselle. Mutta perhe pitäisi saada, ja on ihan epäreilua kun sitä ei tulla ovelle tarjoamaan.
Sitä jätkää on viety vaikka minnekkä. Yritetty järjestää ohjelmaa missä pääsee tapaamaan naisia ja ohjelmaa, missä sais muuta ajateltavaa ja mikään ei onnistu.
Kaverilla on kyllä talous ihan kunnossa ja hy
Kyllä se lähestyy ja sillä on kaikki tinderit sun muut. Ei vaan tunnu mitään kautta onnistuvan löytää parisuhde.
Pakko kysyä, että lähestyykö vain niitä kauneimmista kauneimpia?
Senkin huomaa nopeasti rivien välistä, jos on lähestynyt jotakuta kelpuutus -ajatuksella.
Edellisellä tapailullani oli ilmeisesti ihanteena korkokenkiä käyttävä supernaisellinen nainen. Itse en edes omista yhtäkään paria, ja pukeutumiseni enemmänkin rentoa.
Pukeutumiseni ja laittautumiseni oli samaa jo ensitapaamisella, eli näki minut heti sellaisena kuin olen, mutta silti halusi tapailla ja puheet oli tulevaisuudessa yhteenmuutoissa jne. Mutta samalla tuli jatkuvasti rivien välistä ilmi, etten ollut se hänen "ihannenaisensa".
Joten lopetin suhteen. En halua lähteä rakentamaan tulevaisuutta, jos toinen ei tosiasiassa minusta pidä sellaisena kuin olen.
Eikä valitettavasti ollut ensimmäinen kerta, kun joku olisi halunnut lähteä kanssani parisuhteeseen ajatuksella, että olen joku remonttikohde, joka saadaan kyllä ihan kivaksi kun vaihdetaan koko pukeutumistyyli, musiikkimaku, kiinnostuksen kohteet jne.