Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkittynyt työttömyys ja tulevaisuuden vaihtoehdot

Vierailija
10.05.2025 |

Olen siis omasta halusta aloittanut työhönvalmennuksen ja etsitään siis työpaikkoja mihin voisi hakea eli tuttua kyllä. Vaihtoehto toinen olisi siis työkokeilu mihin mulla on elämäni aikana enemmän kokemusta kuin palkkatöistä. Eivätkä ne ole johtaneet työelämään. Syitä en avaa tähän muutaku, että työnantajat ei vain jostain syystä halua palkata "oikeisiin töihin" haastatteluista huolimatta. 

Mikä olisi järkevää tässä miettiä kun haluan palkkatöihin, elättää itseni, mutta edes palkkatukitöihin ei pääse kun rahat siihen loppu (olisi kyllä siihen oikeus)

Jollain ideoita? 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viimeisimmän tttukipäätöksen mukana kelalta sellasen listan vaatimuksia että olen ihan lamaantunut. En kykene täyttämään vaatimuksia. Olen vaan istunut kymmenen päivää sohvalla ja tuijottanut seinää. Aina kun ajattelenkin asiaa rintaan ja päähän alkaa sattua. Tuntuu tosi ahdistavalta. En saa nukuttua ruokahalua ei ole. Mitä voisin tehdä. Ajatukset seisoo ja tunnen ihan fyysistä kipua. Mitä mä teen!!

Vierailija
2/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain viimeisimmän tttukipäätöksen mukana kelalta sellasen listan vaatimuksia että olen ihan lamaantunut. En kykene täyttämään vaatimuksia. Olen vaan istunut kymmenen päivää sohvalla ja tuijottanut seinää. Aina kun ajattelenkin asiaa rintaan ja päähän alkaa sattua. Tuntuu tosi ahdistavalta. En saa nukuttua ruokahalua ei ole. Mitä voisin tehdä. Ajatukset seisoo ja tunnen ihan fyysistä kipua. Mitä mä teen!!

En siis ole ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siis ole ap

Mitä siellä vaadittiin? Lähettämään jotain uusia liitteitä? 

Vierailija
4/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä mitä siellä vois olla. Mulla on yleensä ollut joku selvityspyyntö tai että pitää lähettää seuraavan kerran jotain liitteitä.. pitäiskö sun myydä jotain?

Vierailija
5/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liitteiden ja tiliotteen lähettäminen on noin vaikeaa, oletko oikeasti sopiva mihinkään töihin?

Vierailija
6/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos liitteiden ja tiliotteen lähettäminen on noin vaikeaa, oletko oikeasti sopiva mihinkään töihin?

No eihän töitä ei edes ole.. miks ihmisten pitäis olla valmiina kuin partiopoika johonkin sellaiseen mikä ei ole edes mahdollista 

Vierailija
7/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko vastausta kysymykseeni? 

Ap

Vierailija
8/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kellään on vastausta tähän.. 

Vierailija
10/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset työnantajat eivät syty pitkäaikaistyöttömistä. Ei anneta edes mahdollisuutta..

Vierailija
11/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt olisi vain hyvä suorittaa työvalmennus loppuun? Yksi asia kerrallaan. Ei kannata hajottaa itseään joka suuntaan, etenkin kun tiedät varmasti miten vaikea tällä hetkellä on työllistyä.

Vierailija
12/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttaudu lääkäriksi tai hoitajaksi. Jos Suomesta et saa sittenkään töitä, niin muuta Norjaan. Muuta en keksi. Ankeaa on.

Vierailija
13/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä seuraavissa eduskuntavaaleissa jotakin muuta kuin  nykyisiä hallituspuolueita.

Vierailija
14/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että pääsit edes valmennukseen kun monille vain ehdotettu työpajaa palkatta. Ja minulle oli merkattu kysymättä sairaiden palvelut te-toimistolla, olen terve.

Vierailija
15/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsejä, suklaata, siideriä ja salkkariuusintoja. Niinkuin muutkin mammat täällä.

Vierailija
16/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde ulkomaille.

https://eu-careers.europa.eu/en/job-opportunities/open-vacancies

Tälle sivulle ei koskaan listata mitään tavallista jota voi hakea, ellei ole huippu koulutus. Ja millä maksaa lentoja, asunnon vakuus, eläminen jne. Ennen palkkaa. 

Vierailija
17/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. varasta 

2. myy seksiä

3. myy palvelua (itse tiedät missä olet hyvä, myy sitä)

Vierailija
18/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos hakee Brysselin virkoja täytyisi osata saksaa, ranskaa yms. Ensin tulee oppia kakki kielet sitten voi hakea. Ei tässä muu taida auttaa, itse puhun yli 3, mutta ei piitata Suomessa kielitaidosta. 

Vierailija
19/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mene ihmeessä sinne työhönvalmennukseen, siellähän on tavoitteena saada sulle palkkatyö. Ainakin saat henkilökohtaisen valmentajan, jonka kanssa saat puhua omasta tilanteestasi. Ja sitten etsitte sen työhänvalmennuspaikan, josta saat palkkaakin. Vaikka se nyt olisikin muutaman kuukauden juttu.

Ja voithan työhönvalmentajan kanssa tutkia sitä, voisitko työllistyä kevytyrittäjäksi tai lähteä ulkomaille, noin niinkuin pidemmän tähtäimen suunnitelmana.

Kun et kertonut mikä tutkinto ja mitä työkokemusta sulla on, niin vaikea neuvoa tarkemmin.

Vierailija
20/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin osa olisi laitettu liian pienelle tuelle kuolemaa odottelemaan tai luullaan että ihmeparaneminen tapahtuu. Se on väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi