Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkittynyt työttömyys ja tulevaisuuden vaihtoehdot

Vierailija
10.05.2025 |

Olen siis omasta halusta aloittanut työhönvalmennuksen ja etsitään siis työpaikkoja mihin voisi hakea eli tuttua kyllä. Vaihtoehto toinen olisi siis työkokeilu mihin mulla on elämäni aikana enemmän kokemusta kuin palkkatöistä. Eivätkä ne ole johtaneet työelämään. Syitä en avaa tähän muutaku, että työnantajat ei vain jostain syystä halua palkata "oikeisiin töihin" haastatteluista huolimatta. 

Mikä olisi järkevää tässä miettiä kun haluan palkkatöihin, elättää itseni, mutta edes palkkatukitöihin ei pääse kun rahat siihen loppu (olisi kyllä siihen oikeus)

Jollain ideoita? 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mene ihmeessä sinne työhönvalmennukseen, siellähän on tavoitteena saada sulle palkkatyö. Ainakin saat henkilökohtaisen valmentajan, jonka kanssa saat puhua omasta tilanteestasi. Ja sitten etsitte sen työhänvalmennuspaikan, josta saat palkkaakin. Vaikka se nyt olisikin muutaman kuukauden juttu.

Ja voithan työhönvalmentajan kanssa tutkia sitä, voisitko työllistyä kevytyrittäjäksi tai lähteä ulkomaille, noin niinkuin pidemmän tähtäimen suunnitelmana.

Kun et kertonut mikä tutkinto ja mitä työkokemusta sulla on, niin vaikea neuvoa tarkemmin.

Noista työvalmennuksista ei ole mitään hyötyä. Tai no, työllistää niitä valmentajia.

Vierailija
22/23 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain viimeisimmän tttukipäätöksen mukana kelalta sellasen listan vaatimuksia että olen ihan lamaantunut. En kykene täyttämään vaatimuksia. Olen vaan istunut kymmenen päivää sohvalla ja tuijottanut seinää. Aina kun ajattelenkin asiaa rintaan ja päähän alkaa sattua. Tuntuu tosi ahdistavalta. En saa nukuttua ruokahalua ei ole. Mitä voisin tehdä. Ajatukset seisoo ja tunnen ihan fyysistä kipua. Mitä mä teen!!

En siis ole ap

Mitä siellä vaadittiin? Lähettämään jotain uusia liitteitä? 

Lista paikkoja mistä pitää hakea asuntoja. Tapaamissopimus lastenvalvojalta. Omaisuuden myynti. Jälkimmäisessä sovittiin jo kauppa sukulaisen kanssa ja heti sukulainen alkoi ketkuileen. Nyt menee kuukausien päähän.

Oikeastaan näillä ei ole väliä. Kyse on siitä että vuosien köyhyyden ja kelan kanssa tappelun aiheuttama stressi iskee nyt kovemmin. Alanko masentua. Olen ajatellut viime päivinä paljon kuolemaa.

Sukulaisten kanssa olen sidoksissa tuon omaisuuden takia. Tuntuu että ne käyttää tätä mun pompottamiseen.

Lastenvalvojasopparikin on hyödytön. Sinne kun saa ajan lapsi tulee jo täysi-ikäiseksi. Jos saisinkin asunnon ois hirvee häsläys sit ois asunto jonka vuokra ois nykyistä 10 e halvempi. Ei tässä ole mitään järkeä. Kiroan kaikki kelan virkailijat kolmanteen polveen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos liitteiden ja tiliotteen lähettäminen on noin vaikeaa, oletko oikeasti sopiva mihinkään töihin?

Saatko jotain perverssiä tyydytystä kommenteistasi? Oletko  kelalla töissä!

Rukoilen että saat peräsuolisyövän mtta et kuole siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä