Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niitä vaatteita pitää ostaa niin paljon?

Vierailija
09.05.2025 |

Usein ihmiset kuukausituloista puhuttaessa mainitsevat vaatteet kuukausimenoina. Minä olen tänä vuonna ostanut tasan kaksi trikoopaitaa, enkä luultavasti tule muuta ostamaan. Kaksi lähti lumppukeräykseen

Viime vuonna: Hansikkaat - heräteostot alesta, ei varsinaiseti olisi ollut tarvetta, kesäkengät, neulejakku ja kolme paria sukkia sekä yhdet rintaliivit.

Tällaisia määriä ostan vuosittain. Korkeintaan viiden vuoden välein uusin takit, mutta en samana vuonna eli vuonna 2022 kesätakki, vuonna 2021 talvitakki - molemmat vielä ihan hyviä, ei tarvitse ensi vuonnakaan uusia. 

Silloin kun en osta takkia tai kenkiä, vaatemenot on max 300 euroa vuodessa ja ostan kaiken uutena.  

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tötöt ei uskalla kulkea menneen vuoden mallisessa muodissa. Pitää olla viimeistä tyyliä jotta olisi uskottava. Hirveitä on monet tämän kesän mekot, vaan kyllä ne kerta huomion herättää ja sitten poistoon. Voi mitä tuhlausta raha naisilta. 

Vierailija
102/104 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein ostat uudet takit. Ei laadukas takki mene juuri miksikään 5 vuodessa. Miksi ihmeessä näin usein?

Munkin takki on jo varmaan 15 vuotta vanha, kaksi kertaa olen suutarilla vaihtanut vetoketjun ja joitain taskuja ommellut kiinni, ja on ulkoisesti silti melkein kuin uusi. Maksoi noin 200€ silloin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä kysymys. Vastaan omasta puolestani.

Mulla vaatteet ei ole mikään varsinainen kuukausimeno. Ostelin joskus nuorempana paljon typeriä lumppuja ja kadun sitä. Nykyään yritän ostaa tarpeeseen. Ei ihan onnistu, mutta melkein. Tykkään kuitenkin pukeutua oman makuni mukaisesti ja olen esteetikko, joten sorrun ostamaan vaatteita muutoinkin kuin tarpeeseen.

Ehkä eniten olen viime vuosina ostanut vaatteita siksi, että olen tehnyt tosi erilaisia töitä. Olen tehnyt sekä likaisia ulkotöitä että siistejä sisätöitä. Nuo vaativat todella erilaisia vaatteita. Varsinkin nyt, kun mulla on myös sellainen työ, joka vaatii myös arvokasta ja hillittyä vaatetusta. 

Kun tekee likaista (osittain) ulkotyötä, se vaatii myös erilaisia vaatteita erilaisiin säätiloihin sekä toki erilaisia kenkiä. 

Vierailija
104/104 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut kaksi t-paitaa tämän vuoden puolella, maksoivat yhteensä n. 14 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän