Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti vauvan synnyttyä. Vertaistukea?

Vierailija
08.05.2025 |

Mies jätti minut täysin yllättäen kuopuksen synnyttyä. Ei ollut mitään merkkejä siitä, että tällaisia aikeita olisi. Meillä oli kaikki tosi hienosti, oltiin onnellisia tai ainakin itse olin ja mies antoi ymmärtää vastaavaa. Toki kiireinen lapsiperhearki kuormitti, mutta joka päivä huomioitiin toisemme ja kerrottiin, kuinka rakastamme toisiamme.

Meillä on 2 alle 2-vuotiasta, joista toinen oli hädin tuskin synnäriltä kotiutunut, kun mies otti ja lähti. Mitään selityksiä tai syitä en saanut kuulla. Sydän on ollut hajalla tästä lähtien ja mulla on vaikea päästä yli tapahtuneesta tai hyväksyä sitä, että mies hylkäsi meidät.

Mä en olisi koskaan uskonut hänestä. Oli lojaali, luotettava, lämmin ja sydämellinen. Tähän tekoonsa asti ainakin.

Luulin, että näin käy vaan leffoissa, mutta en varmasti ole ainoa, joka on kokenut tämän. Kaipaisinkin nyt vertaistukea vastaavassa tilanteessa olleilta. Miten olette selvinneet, miten pääsitte eteenpäin? Mikä paljastui eron syyksi ja miten olette järjestäneet käytännön asiat lasten hoidon ja arjen pyörittämisen osalta exän kanssa?

Kaikki vinkit ja tiedot tulevat nyt todella tarpeeseen 💔

Kommentit (302)

Vierailija
281/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset poikivat lisää ja lisää vaikka valmiiksi ylikansoitetulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja miehet tekevät tarpeensa emättimeen ilman kortsua vaikkeivat lapsia halua.

Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.

Vierailija
282/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri jätettiin kun oli synnärillä kolmatta saamassa. Syyksi paljastui toinen nainen. Kyllä näitä sikoja on.

Mitäs ei tehnyt osuuttaan perheen metatyöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi hienoa että välillä noin päin. Suurimmaksi osaksi nainen on se jättävä osapuoli.

Saatteko te miehet ihan oikeasti jotain kiksejä siitä, että hylkäätte omat lapsenne??

Omat? Tarkoitatko siis naisen ja sen joka pani lapset alulle? Se siemen tulee yleensä parisuhteen ulkopuolelta.

Älä nyt oikeasti jauha tuollaista paskaa. 

Fakta on, että suurin osa lapsista on niiden miesten joiden nimi paperissa lukee. Pieni osa on vain muiden miesten alulle panemia. 

Vierailija
284/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puoliso jätti mut yllättäen todella pienen ja mitättömän erimielisyyden päätteeksi kun poikamme oli alle 6kk vanha. 

Meillä eron syy oli toinen nainen / toiset naiset, mutta hän ei myöntänyt sitä itse, vaan asia kävi ilmi sitten muulla tavalla joitakin kuukausia eron jälkeen. Olin aivan hajalla aika pitkään.

Ensimmäisenä sanoisin, että tukeudu perheeseen, ystäviin ja hae keskusteluapua.

Turvaa myös taloutesi ensitilassa, eli huolehdi siitä, että asutte asunnossa, jossa sinulla on varaa asua ja hae kaikki tuet, joihin olet oikeutettu. Jos puolisosi on vuokrannut oman asunnon, voisi hän varmasti siirtää kirjat sinne. Silloin olet oikeutettu saamaan lapsilisiin yksinhuoltajakorotukset. Hakeutukaa lastenvalvojalle ja tehkää selkeä sopimus sekä tapaamisista, että elatuksesta. Meillä lapsen isä näki lasta kolmena iltana viikossa kolmisen tuntia kerrallaan, imetyksen loputtua yksi kerroista oli yön yli. Vähitellen

Kiitos, kun jaoit kokemukseksi. Todella surullinen kohtalo teilläkin ollut, mutta loppusanasi valoivat muhun paljon toivoa <3

Tässä järkyttyneenä ja sydän hajalla näyttäytyy kaikki niin toivottomalta. Mutta tiedän, että lapset tuovat elämään niin valtavasti iloa, toivoa ja rakkautta, että se kannattelee vaikeiden aikojen yli.

Jos luet vielä ketjua, miten salasuhteet lopulta kävivät ilmi? Kerroit, että ex muutti toiselle paikkakunnalle. Millaisena hänen ja lapsen suhde jatkui tämän jälkeen? Ovatko he tavanneet säännöllisesti, pitävätkö tiiviisti yhteyttä?

Mä ajattelen, että muuttaisimme toiselle paikkakunnalle lasten kanssa. Nyt asutaan miehen kotikaupungissa, jossa mulla ei ole lainkaan turvaverkkoja. Mietityttää vaan, millaiseksi lasten ja isän suhteen on mahdollista muodostua, kun välimatkaa on. Toivoisin kuitenkin, että heille tulisi lämpimät välit ja että isä voisi olla läsnä lastensa elämässä jatkossakin.

ap

Vierailija
285/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ensimmäisenä miettisi että miten lapsen suhde isään muotoutuisi hyväksi. Eipä hän välitä ja jotain psyykkistä vikaa on kun voi tuolla tavalla pahasti erota. Eronkin voi hoitaa tosi hyvin mutta tämä on kaukana siitä. Muutat omien turvaverkkojen lähelle ja mies siirtyy sitten omin avuin tapaamaan ja kuskaamaan. En ymmärrä miten hän voi nukkua yönsä kun noin pienet jätti, mutta jotain kammottavaa hänessä on. Ei hyvä jättää lapsia hänen seuraan jos on tuollainen mestari yllärien hautomisessa.

Vierailija
286/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma että jollain tasolla on toinen nainen ilemassa. Kuvitelmissa tai oikeasti.

Vierailija
287/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kai hänelle voi mielentilatutkimuksen vaatia jos hän jotain yhteishuoltajuutta vielä on vailla?? Erityisesti kun lapset noin suunniteltuja ja kävit hoidoissakin. Se että väsyttää toinen aikuinen ei kyllä ole mikään syy erota tuossa tilanteessa ja kiireesti. Siis normaalipsyykellä.

Vierailija
288/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei yksikään mies oikeasti halua tuohon vauvahelvettiin jos raatorehellisiä ollaan

No sitten piuhat poikki mars! Tai pidätte housut jalassanne.

Lainsäädäntö ei anna mahdollisuutta pistämään pihat poikki. 

Se tulisi tosiaan sallia kaikille saman ikäisille kuin abortti sallitaan.

Kyllä yksityiseltä saa tai Virosta. Kaveri kävi Viron puolella pistämässä piuhat kiinni.

Vierailija
289/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole viela naista tavannut, joka ei harrastaisi henkista vakivaltaa. Fyysista vakivaltaakin olen Kokenut paljon naisten taholta.

Riittaa kun sanoo sen miten asiat on, niin heti alkaa vakivalta.

Miksi naisille on joku oma paiva kalenterissa? Eivat ansaitse sellaista alkuunkaan. 

Miksi valitset noin kamalia naisia? Mene terapiaan hoidattamaan itsesi kuntoon ja tee parempia valintoja.

Vierailija
290/302 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puoliso jätti mut yllättäen todella pienen ja mitättömän erimielisyyden päätteeksi kun poikamme oli alle 6kk vanha. 

Meillä eron syy oli toinen nainen / toiset naiset, mutta hän ei myöntänyt sitä itse, vaan asia kävi ilmi sitten muulla tavalla joitakin kuukausia eron jälkeen. Olin aivan hajalla aika pitkään.

Turvaa myös taloutesi ensitilassa, eli huolehdi siitä, että asutte asunnossa, jossa sinulla on varaa asua ja hae kaikki tuet, joihin olet oikeutettu. Jos puolisosi on vuokrannut oman asunnon, voisi hän varmasti siirtää kirjat sinne. Silloin olet oikeutettu saamaan lapsilisiin yksinhuoltajakorotukset. Hakeutukaa lastenvalvojalle ja tehkää selkeä sopimus sekä tapaamisista, että elatuksesta. Meillä lapsen isä näki lasta kolmena iltana viikossa kolmisen tuntia kerrallaan, imetykse

Onko tuo joku vitsi, että toivot perheenhylkääjämiehen rakentavan välejä lapsiin? Hän on hylännyt jo sinut ja lapset, tuo on sama kuin toivoisit heitä hakkaavan rakentavan lämpimät suhteet lapsiin. Jotta voivat tulla uudelleen hakatuiksi. Absoluuttista typeryyttä.

Se että mies siivosi itsensä elämästänne kuin roskan saattaa olla elämänne suurin siunaus. Älä nyt herran tähden vonkaa häntä takaisin vaan anna vauhtia ja laita ovi kiinni ettei tule koskaan takaisin. Jeesus vaikka isäksi lapsille, on varmasti parempi.

Vierailija
291/302 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap n miehellä traumoja esim lapsuudessa? Onko psyykkisiä oireita ollut jossain vaiheessa elämää ?

Jotenkin tuo hänen lähtö kuulostaa paniikkihäiriöltä...

En tiedä miten lasten ja isän suhteen tulisi mennä, mutta sulle kuitenkin yksinhuoltajuus. Yhteishuoltajuus vaikeuttaa tosi paljon asioiden hoitoa.  Ja ehkä kannattaa pitää yllä suhteet miehen sukulaisiin, jos he ovat ok ?

Vierailija
292/302 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs et antanut pyllyä? Kyllä vähemmästäkin mies olisi jättänyt. Etenkin nyt kun ei saa enää huomiota kun kaikki menee lapsiin. Olisin itse tehnyt saman ratkaisun tai oikeastaan olisin aiheuttanut riitaa niin, että ero olisi ollut vaimon päätös

Vierailija
293/302 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani teki juuri tänä keväänä päätöksen, ettei halunnutkaan vauva-arkea, vaan päätti erota vauvan äidistä. Hän kertoi päätöksen olleen yhteinen Nyt mietin, että olen niin pettynyt poikaani, että harkitsen katkaisevani suhteen häneen täysin. 

Minusta tuo ei ollut oikea aika suurelle päätökselle. Hän kuvittelee, että kaikki voi jatkua kuten ennenkin. Mutta kaikkea ei voi saada. Lapsi tuo vastuun ja velvollisuuden yrittää.

Suhde lapseen jää heikoksi, jos sitä tulee ollenkaan.

Jos itse olisin äiti tässä tilanteessa  en antaisi koskaan nähdä enää lasta. Sanoisin, et suksi vTuen siis täysin lapsen äitiä, en poikaani. Tosin jatkossa ymmärrän, että lapsen äiti ei halua olla kanssani tekemisissä. En usko hyvään eroon.  

Vierailija
294/302 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, tsemppiä sinulle. Yritä löytää keskusteluapua. 

Anteeksi, etten muuta nyt osaa kirjoittaa. 

Kiitos, sitä tarvitaan todellakin. Oon alustavasti katsonut muutamia tahoja, joille pääsisi puhumaan jopa maksutta. Pitää vaan miettiä, miten käytännössä pääsen osallistumaan kahden pienen lapsen kanssa.

ap

Yritä sopia tapaamiset niille viikoille kun lapset on isällään.

Vierailija
295/302 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te naiset haluatte yksinhuoltajuuden erotessa? Se lapsi on yhteinen, miehen kuuluu hoitaa se puolet ajasta. Imetysaika ei ole mikään tekosyy, kaupasta saa vastikkeita ja rintamaitoa voi pakastaa. Miksi päästätte miehet livistämään vastuustaan?

Vierailija
296/302 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käki lensi loisimaan sinne, missä palvelu pelaa käelle itselleen.

Vierailija
297/302 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtikö käki pesimään toisten muniin?

Vierailija
298/302 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap meneekö lapset isille hoitoon? Kuinka usein?

Vierailija
299/302 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvaa myös taloutesi ensitilassa, eli huolehdi siitä, että asutte asunnossa, jossa sinulla on varaa asua ja hae kaikki tuet, joihin olet oikeutettu. Jos puolisosi on vuokrannut oman asunnon, voisi hän varmasti siirtää kirjat sinne. Silloin olet oikeutettu saamaan lapsilisiin yksinhuoltajakorotukset. Hakeutukaa lastenvalvojalle ja tehkää selkeä sopimus sekä tapaamisista, että elatuksesta. Meillä lapsen isä näki lasta kolmena iltana viikossa kolmisen tuntia kerrallaan, imetykse

Eikö miehen suku aio olla turvaverkko?

Vierailija
300/302 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isukki sitten antaa esimerkkiä lapsille, että noin voi tehdä. Lapsia siitetään, ja ne lapset voi jättää äipän hoidettaviksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi