Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti vauvan synnyttyä. Vertaistukea?

Vierailija
08.05.2025 |

Mies jätti minut täysin yllättäen kuopuksen synnyttyä. Ei ollut mitään merkkejä siitä, että tällaisia aikeita olisi. Meillä oli kaikki tosi hienosti, oltiin onnellisia tai ainakin itse olin ja mies antoi ymmärtää vastaavaa. Toki kiireinen lapsiperhearki kuormitti, mutta joka päivä huomioitiin toisemme ja kerrottiin, kuinka rakastamme toisiamme.

Meillä on 2 alle 2-vuotiasta, joista toinen oli hädin tuskin synnäriltä kotiutunut, kun mies otti ja lähti. Mitään selityksiä tai syitä en saanut kuulla. Sydän on ollut hajalla tästä lähtien ja mulla on vaikea päästä yli tapahtuneesta tai hyväksyä sitä, että mies hylkäsi meidät.

Mä en olisi koskaan uskonut hänestä. Oli lojaali, luotettava, lämmin ja sydämellinen. Tähän tekoonsa asti ainakin.

Luulin, että näin käy vaan leffoissa, mutta en varmasti ole ainoa, joka on kokenut tämän. Kaipaisinkin nyt vertaistukea vastaavassa tilanteessa olleilta. Miten olette selvinneet, miten pääsitte eteenpäin? Mikä paljastui eron syyksi ja miten olette järjestäneet käytännön asiat lasten hoidon ja arjen pyörittämisen osalta exän kanssa?

Kaikki vinkit ja tiedot tulevat nyt todella tarpeeseen 💔

Kommentit (302)

Vierailija
261/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole viela naista tavannut, joka ei harrastaisi henkista vakivaltaa. Fyysista vakivaltaakin olen Kokenut paljon naisten taholta.

Riittaa kun sanoo sen miten asiat on, niin heti alkaa vakivalta.

Miksi naisille on joku oma paiva kalenterissa? Eivat ansaitse sellaista alkuunkaan. 

Se on sitä valkopesua kato.

Eipä naisasiajärjestöt huomioinu mitenkään perhebarometrin tuloksia joissa vuodesta toiseen kerrotaan kuinka naiset ovat parisuhteissa kaikissa väkivallan muodoissa piikkipaikalla tekijöinä, paitsi seksuaaliväkivallassa.

Vierailija
262/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme loytaneet juurisyyn ongelmiin feminismista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa jännikseltä. 

Mitä olen seurannut vertaisryhmiä niin ovat useimmiten niitä kilttimiehiä joilla iskee lasten synnyttyä joku minäminävaihe kun lapsiperhearki onkin henkisesti niin raskasta ja niillä meinaa pää hajota lasten itkuun ja normaaliin arkeen. Ulkoistavat itsensä sitten perheestä keinolla tai toisella.

Missä yhteydessä olet seurannut vertaisryhmiä? Mistä tiedät kaikki taustat? Mistä tiedät kuka on ollut "kilttimies" ?

Taitaa miehiä vihaava spermaviemäri taas keksiä juttujaan

Olen seuraillut yksinhuoltajaryhmiä kun jäin yksin leskeytymisen johdosta. Siellä monet avoimesti kertovat elämästään j

Ei kukaan täyspäinen puhu rehellisesti livenä, siinä menettäisi maineensa ja kasvonsa. Vaikka ihan asiaa puhuisikin.

Oletko nähnyt, miten r aiskausten uhrit lynkataan mediassa, vaikka on oikeuden tuomio? Tappouhkauksia satelee ja häpäisy ja halveksunta täyttävät someseinät. 

Vierailija
264/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa jännikseltä. 

Mitä olen seurannut vertaisryhmiä niin ovat useimmiten niitä kilttimiehiä joilla iskee lasten synnyttyä joku minäminävaihe kun lapsiperhearki onkin henkisesti niin raskasta ja niillä meinaa pää hajota lasten itkuun ja normaaliin arkeen. Ulkoistavat itsensä sitten perheestä keinolla tai toisella.

Missä yhteydessä olet seurannut vertaisryhmiä? Mistä tiedät kaikki taustat? Mistä tiedät kuka on ollut "kilttimies" ?

Olen seuraillut yksinhuoltajaryhmiä kun jäin yksin leskeytymisen johdosta. Siellä monet avoimesti kertovat elämästään j

Eivät hekään exmiehiään vihaa oletuksena mielestäni, varmasti monella saattaa olla katkera ja petetty olo jos näkevät että puoliso on yhtäkkiä muuttunut huomattavasti ja varmasti sen takia on hyvä että on ryhmiä joissa voi asiasta keskustella vaikkapa anonyymisti. Uskon että suurin osa naisista ja miehistä haluaa pysyä perheenä ja kasvattaa lapset yhdessä. 

Esim. yksi nainen jäi yksin kun mies lähti toisen lapsen syntymän jälkeen, kuulemma mies ei tiennyt että haluaako sittenkään lapsia. Ei tuo nainenkaan exmiestänsä tekstinsä mukaan vihannut, oli vain tosi hämmentynyt kun mies oli aina hänelle sanonut haluavansa lapsia ja lapset vaativat pitkät lapsettomuushoidot. 

Netissä toki voi saada käsityksen että maailma on täynnä mies/naisvihaa. En ole netin ulkopuolella onneksi törmännyt samanlaiseen vihaan kuin mitä netissä joskus tulee luettua pahoinvoivien kirjoittajien toimesta.

Naiset vihaavat miehiä, ei vain ex-miehiään. 

Vieläkö se rento feministiryhmä tai naistenhuone on facessa?

Vierailija
265/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole viela naista tavannut, joka ei harrastaisi henkista vakivaltaa. Fyysista vakivaltaakin olen Kokenut paljon naisten taholta.

Miksi naisille on joku oma paiva kalenterissa? Eivat ansaitse sellaista alkuunkaan. 

Eipä naisasiajärjestöt huomioinu mitenkään perhebarometrin tuloksia joissa vuodesta toiseen kerrotaan kuinka naiset ovat parisuhteissa kaikissa väkivallan muodoissa piikkipaikalla tekijöinä, paitsi seksuaaliväkivallassa.

No jos naista hyväksikäytetään seksuaalisesti viikko- tai jopa päivätasolla niin kyllähän siinä nyt vähemmästäkin alkaa psyyke hajoamaan. Kokeile itse asa miehen kanssa ja ollatämän kairattavana. Ihan yhtä hermoraunioita ne homot ovat. 

Naisille ei vaan kerrota tätä, että "parisuhde" mieheen on lähtökohtaisestikin väkivaltainen ja hyväksikäyttävä, vaan seksuaalinen ja emotionaalinen hyväksikäyttö ollaan normalisoitu "seksinä" ja muina höpönpöpö-selityksinä. Tosiasiassa on vain parittelua ja sitä ei tarvitse suorittaa kuin kerran per lapsi. Fiksu hoitaa senkin kupin kautta. 

Vierailija
266/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos naista hyväksikäytetään seksuaalisesti viikko- tai jopa päivätasolla niin kyllähän siinä nyt vähemmästäkin alkaa psyyke hajoamaan. Kokeile itse asa miehen kanssa ja ollatämän kairattavana. Ihan yhtä hermoraunioita ne homot ovat. 

Naisille ei vaan kerrota tätä, että "parisuhde" mieheen on lähtökohtaisestikin väkivaltainen ja hyväksikäyttävä, vaan seksuaalinen ja emotionaalinen hyväksikäyttö ollaan normalisoitu "seksinä" ja muina höpönpöpö-selityksinä. Tosiasiassa on vain parittelua ja sitä ei tarvitse suorittaa kuin kerran per lapsi. Fiksu hoitaa senkin kupin kautta. 

Paitsi ettei naista hyväksikäytetä millän tavalla, missään

Vierailija
267/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso jätti mut yllättäen todella pienen ja mitättömän erimielisyyden päätteeksi kun poikamme oli alle 6kk vanha. 

Meillä eron syy oli toinen nainen / toiset naiset, mutta hän ei myöntänyt sitä itse, vaan asia kävi ilmi sitten muulla tavalla joitakin kuukausia eron jälkeen. Olin aivan hajalla aika pitkään.

Ensimmäisenä sanoisin, että tukeudu perheeseen, ystäviin ja hae keskusteluapua.

Turvaa myös taloutesi ensitilassa, eli huolehdi siitä, että asutte asunnossa, jossa sinulla on varaa asua ja hae kaikki tuet, joihin olet oikeutettu. Jos puolisosi on vuokrannut oman asunnon, voisi hän varmasti siirtää kirjat sinne. Silloin olet oikeutettu saamaan lapsilisiin yksinhuoltajakorotukset. Hakeutukaa lastenvalvojalle ja tehkää selkeä sopimus sekä tapaamisista, että elatuksesta. Meillä lapsen isä näki lasta kolmena iltana viikossa kolmisen tuntia kerrallaan, imetyksen loputtua yksi kerroista oli yön yli. Vähitellen siirryttiin sitten siihen, että lapsi oli joka toinen viikonloppu isällä. Vuoroviikkosysteemistä oli puhetta, mutta lapsen isä muutti pysyvästi toiselle paikkakunnalle, joten se ei koskaan toteutunut. 

Surullisena ja uupuneena taloudelliset vaikeudet tuntuvat tukahduttavilta ja lopputuloksena voi olla velkataakka. Siksi suosittelen hoitamaan tämän taloudellisen puolen heti kuntoon. Toinen ihminen voi muuttua eron edetessä ilkeäksi ja käyttää taloudellista sekasortoa aseena. 

Itselleni kävi niin, että eron myötä ajauduin taloudellisiin vaikeuksiin. En osannut, jaksanut tai kehdannut pyytää apua asioiden järjestelyyn ja entinen puolisoni päätti tehdä elämästäni mahdollisimman vaikeaa heti sen jälkeen, kun oli joitakin kuukausia käynyt kokeilemassa elämää toisaalla ja tullut sitten kuitenkin katumapäälle. Itse olin kuitenkin jo siirtynyt siihen vaiheeseen, etten enää nähnyt yhteenpaluun mahdollisuutta kaiken tapahtuneen jälkeen. Kannattaa siis huolehtia, että pystyt maksamaan kaiken, mikä on sinun nimissä ja katkaise mahdollisimman pian ne kaikki taloudelliset kytkökset, jotka on yhdessä otettu, mikäli tämä vain on mahdollista. 

Muistuttaisin vielä hyvin tärkeästä asiasta: Vaikka mitä p*skaa erosta ja eksästä vielä selviäisi, älä koskaan, milloinkaan kerro niistä asioista lapsillenne. Lapsella on _oikeus_ rakastaa molempia vanhempiaan, ilman että joutuu tuntemaan siitä syyllisyyttä. Vaikka kuinka tekisi mieli satuttaa eksää, älä tee sitä lastesi kautta, älä käytä lapsia aseena. Nyt se voi kuulostaa itsestäänselvyydeltä, mutta satutettuna moni sortuu siihen. Se ei kuitenkaan satuta eksää, se satuttaa ja vaurioittaa niitä rakkaita lapsia. 

Toivotan tsemppiä sulle kovasti, sinä selviät tästä. <3 Kun aikaa kuluu, kipu muuttaa muotoaan. Joskus vielä katsot elämääsi taaksepäin ja voit todeta selvinneesi siitä kaikesta. Sulla on ihanat lapset ja elämässä edessä vielä kaikkea ihanaa. Luota elämään. <3

Vierailija
268/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei yksikään mies oikeasti halua tuohon vauvahelvettiin jos raatorehellisiä ollaan

On niitä sellaisiakin, jotka ajattelevat aivoillaan, eivät kullillaan pelkästään omaa nautintoaan. Järkeviä, tuntevia, rakastavia, kunnioittavia ja kärsivällisiä miehiä, jotka tajuavat, että lapset kasvavat nopeasti ja aina elämä tuo vastoinkäymisiä jossain muodossa, vaikka kuinka etsisit täydellisyyttä.

Tunnen pari, ja tekevät kaikkensa perheen eteen. Ja aina kotona ja tavoitettavissa, muita naisia ei nyt vaan yksinkertaisesti mahdu väliin. Ja lapset ovat kunnollisia ja perhekeskeisiä, kotikasvatus näkyy ja toimii.

Vierailija
269/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lää. 🥱

ei noin,mee ihan oikeesti pois, huis pois,kuvotat

Vierailija
270/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

semmonen satu tällä kertaa🥱

mee idiot vek, oot nolo, vielä jotain sattuu sulle jossain muodossa, tekee niin kipeää,että itket ja hymy hyytyy, ehkä halvaannut. kaiken löytää edestään,,,

Vierailija
271/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos naista hyväksikäytetään seksuaalisesti viikko- tai jopa päivätasolla niin kyllähän siinä nyt vähemmästäkin alkaa psyyke hajoamaan. Kokeile itse asa miehen kanssa ja ollatämän kairattavana. Ihan y

Jatkuva naisen siittäminen on hyväksikäyttöä ihan siinä missä jatkuva miehenkin siementäminen.

Ei mitään luontokappaletta ole tehty spermaviemäriksi. Silti miehet yrittävät yleensä tehdä näistä spermaviemäreistä vielä äitejä. Alentavat lapsensa äidit ja tuhoavat heidän terveytensä, ja palkitsevat tällaisen häpäistyn naisen äitiydellä. Tuo on käytännössä seksiorjien jalostamista. 

Vierailija
272/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puoliso jätti mut yllättäen todella pienen ja mitättömän erimielisyyden päätteeksi kun poikamme oli alle 6kk vanha. 

Meillä eron syy oli toinen nainen / toiset naiset, mutta hän ei myöntänyt sitä itse, vaan asia kävi ilmi sitten muulla tavalla joitakin kuukausia eron jälkeen. Olin aivan hajalla aika pitkään.

Turvaa myös taloutesi ensitilassa, eli huolehdi siitä, että asutte asunnossa, jossa sinulla on varaa asua ja hae kaikki tuet, joihin olet oikeutettu. Jos puolisosi on vuokrannut oman asunnon, voisi hän varmasti siirtää kirjat sinne. Silloin olet oikeutettu saamaan lapsilisiin yksinhuoltajakorotukset. Hakeutukaa lastenvalvojalle ja tehkää selkeä sopimus sekä tapaamisista, että elatuksesta. Meillä lapsen isä näki lasta kolmena iltana viikossa kolmisen tuntia kerrallaan, imetyksen loputtua yksi kerroista oli yön yli. Vähitellen

Kun koira alkaa puremaan omistajaansa, joku muu ruokkii sitä.

Vierailija
273/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri jätettiin kun oli synnärillä kolmatta saamassa. Syyksi paljastui toinen nainen. Kyllä näitä sikoja on.

Vierailija
274/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvaa myös taloutesi ensitilassa, eli huolehdi siitä, että asutte asunnossa, jossa sinulla on varaa asua ja hae kaikki tuet, joihin olet oikeutettu. Jos puolisosi on vuokrannut oman asunnon, voisi hän varmasti siirtää kirjat sinne. Silloin olet oikeutettu saamaan lapsilisiin yksinhuoltajakorotukset. Hakeutukaa lastenvalvojalle ja tehkää selkeä sopimus sekä tapaamisista, että elatuksesta. Meillä lapsen isä näki lasta kolmena iltana viikossa kolmisen tuntia kerrallaan, imetyksen loputtua yksi kerroista oli yön yli. Vähitellen

Lapselle voi olla etu oppia varomaan vanhempaansa ilman, että joutuu itse tämän uhriksi ja oppii kantapään kautta. Mustamaalaaminen on tietysti rikos, mutta lasta voi kehottaa olemaan varovainen ja tarkka, ettei tämän rajoja ylitetä, ja että tätä kohdellaan kunnioittavasti. Varsinkin näissä keisseissä, missä miehellä on joku panopiika jossakin, ne panopiiat tekevät usein lasten elämästä helvettiä. Esittävät tietysti miehelle jotain isosiskomaista äitipuolta, mutta selän takana puukkoa lentää.

Vierailija
275/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri jätettiin kun oli synnärillä kolmatta saamassa. Syyksi paljastui toinen nainen. Kyllä näitä sikoja on.

Ihmetyttää myös, että mikä helvetti noita panopiikoja vaivaa. 

No eipä siinä, jos ostaa mätäpaskamiehen, niin saa mätäpaskamiehen. Kyllä se totuus paljastuu kun alkukiima on ohitse. Usein jo se riittää tuhoamaan suhteen, että miehellä ei ole enää muita naisia (tai lapsia), keneen purkaa pahaa oloaan, ja panopiika saa kaiken tämän huomion. Hupsista keikkaa, ei se ollutkaan niin hyvää se huomio...

Vierailija
276/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus on pettanyt miehet ravintosuosituksillaan ja nyt meilla kasvaa monta sukupolvea estrogeenipossuja, jotka ei pysty huolehtimaan jalkikasvustaan. 

Yksikään mies ei noudata annettuja ravintosuosituksia. Kaupoissa on edelleen kymmeniä metrejä lihaa, makkaraa ja eineksiä.

Vierailija
277/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa jännikseltä. 

Olen seuraillut yksinhuoltajaryhmiä kun jäin yksin leskeytymisen johdost

Yleensä haittaeläimien läsnäolosta ei olla hirveän innoissaan.

Vierailija
278/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina yhtä hauskaa lukea näitä naisten valitusta miksi mies jätti kun nainen itsekin varsin hyvin tietää että on itse ollut aivan kauhea miestä kohtaan. Varsinkin lasten synnyttyä mies muuttuu naiselle vain käveläväksi rahapussiksi ja palvelijaksi eli nainen alkaa käyttämään miestä.heniisesti ja taloudellisesti hyväkseen

Voisko mies sitten jäädä lasten kanssa kotiin ja nainen menis töihin painamaan pitkää päivää, sivussa vähän salarakkaita myös.

Voisi, jos nainen vain tienaisi siellä palkkatyössä miestään enemmän.

ps. pitkä päivä on ihan tavallinen työaika. Miestyypillisillä aloilla ei ole viikon pituus alle 37,5h, toisin kuin naisten hommissa. Tulkaa oikeisiin töihin ensin

Duunariammateissa työviikko on 40 h, josta vähennetään pekkaset, niin työviikon pituudeksi jää 38,25 tuntia. Hui kauheaa, miten ne miehet jaksaa.

Vierailija
279/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko kaikki lapset tyttöjä? Olisiko sillä vaikutusta?

Kyllä molemmat on tyttöjä. Mutta miten se voisi vaikuttaa?

Jotkut miehet on pettyneitä jos ei tule poikia, koska poika jatkaa miehen sukua ynnä muuta paskaa. Mutta loppujen lopuksi ei väliä lähtikö toisen naisen takia, lähtikö koska oli kyllästynyt perhe-elämään vai lähtikö koska tuli vain tyttöjä. Inhottavaa joka tapauksessa.

Vierailija
280/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, tsemppiä sinulle. Yritä löytää keskusteluapua. 

Anteeksi, etten muuta nyt osaa kirjoittaa. 

Kiitos, sitä tarvitaan todellakin. Oon alustavasti katsonut muutamia tahoja, joille pääsisi puhumaan jopa maksutta. Pitää vaan miettiä, miten käytännössä pääsen osallistumaan kahden pienen lapsen kanssa.

ap

Kultaseni, rakas olet. Nyt tekee todella kipiää... kun juuri nyt tarvitset  voimia pikkuisten kanssa. Älä ärise heille, se vammauttaa aivot lapsella jos huudetaan jne, saati lyödään.

Vaikuttaako siltä, että miehsi on löytänyt uuden? Moni mies ei siedä muutoksia ,eikä arvosta,kokisi itse- että naisen vagina, vatsa,rinnat muuttuu. inhottaa seksi. rva on tehnyt tehtävänsä- saa mennä. Ei ole kiva tuoda sulle näitä,mutta pakkohan se on. On sulla veemäinen tilanne. Ja älä usko välitä mitä jotkut taukit täällä aukoo päätään, sun syy, ootko antanut anusta jne. Ihan  hulluja. Noi tekee sulle pahaa. halaan sua nyt. Ja vahvistu, jos ukko matelee sitten joskus ,ota mut takas, et sitten ota. Voi kun en voi autta sua, olla vaikka lapsenvahtina, jotta saat nukku, hieroa sua, ja olla kotivahtiana,pääset vaikka kampaajalle tms. Kyllä sä selviät, oot vahva " tyttö",muista se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän