Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsettomuudessa jotain hyviä puolia mielestänne?

Vierailija
08.05.2025 |

Niin? 

Kommentit (155)

Vierailija
21/155 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on paremmin ilman kakaroita.

Vierailija
22/155 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene töihin niin saat jotain järkevää aikaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/155 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä muuta ole kuin hyviä puolia! Ainoa tavallaan huono puoli on huono omatunto, etten ole tuottanut veronmaksajia. Ei oikeastaan oma valinta. 

Itselläni ei omatunto kolkuta yhtään. Päätän omasta elämästäni eikä kukaan muu.

Vierailija
24/155 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä muuta ole kuin hyviä puolia! Ainoa tavallaan huono puoli on huono omatunto, etten ole tuottanut veronmaksajia. Ei oikeastaan oma valinta. 

En minä veronmaksusta ole huolissani, sen verran vahvasti sitä on nettomaksajan puolella kun on hyvätuloinen, lapseton ja terve. Mutta oman äitini puolesta tunnen surua, hän olisi niin kovasti halunnut olla mummu minun lapsilleni. Muuten näen ihan vaan positiivisia puolia lapsettomaksi jäämisestä vaikka niitä alun perin ajattelinkin haluavani. 

Vierailija
25/155 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä jos on todella kunnianhimoinen ja kutsumukselleen omistautunut niin lapsettomuus antaa tilaa ja aikaa noille toimille. 

Miksi tätä on alapeukutettu näin paljon? Tämäkö ei muka ole ihan yksiselitteinen tosiasia? - eri

Nainen ei saa toisten naisten mielestä olla menestynyt, kunnianhimoinen ja uralleen suuntautunut. Tämä tulee esiin myös ihan arkielämässä, ei kannata kertoa tutkinnoistaan tai työpaikoistaan.

Vierailija
26/155 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on narsisti, niin jää aikaa itselleen mielihyvän tuottoon ja muiden energian viemiseen.

Oikeasti tätä vertailua ei pitäisi tehdä ennen kuin on saanut lapsia. Pääkopassa muuttuu silloin asioita ja elämään tulee jokin ihan omanlainen onnellisuutensa. Itse koen olleeni jonkinlainen tyhjä kuori ennen lapsen saamista ja nyt tulen vain surulliseksi, kun lapsettomuutta ylistetään.

Vierailija
27/155 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyh tämä on ylilautanyymin vauvapalstavastineen aloitus: ap=katkera ja kateellinen, lapsiaan inhoava äiti 

Vierailija
28/155 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
29/155 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on narsisti, niin jää aikaa itselleen mielihyvän tuottoon ja muiden energian viemiseen.

Oikeasti tätä vertailua ei pitäisi tehdä ennen kuin on saanut lapsia. Pääkopassa muuttuu silloin asioita ja elämään tulee jokin ihan omanlainen onnellisuutensa. Itse koen olleeni jonkinlainen tyhjä kuori ennen lapsen saamista ja nyt tulen vain surulliseksi, kun lapsettomuutta ylistetään.

Oikeasti tätä vertailua ei pitäisi tehdä ennen kuin on hankkinut koiria. Pääkopassa muuttuu silloin asioita ja elämään tulee jokin ihan omanlainen onnellisuutensa. Itse koen olleeni jonkinlainen tyhjä kuori ennen lkoiran hankkimista ja nyt tulen vain surulliseksi, kun koirattomuutta ylistetään.

Vierailija
30/155 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaisa hyvä puoli on sekin, että eron sattuessa ei enää tarvitse olla tekemisissä exän kanssa, joka mahdollisesti vielä väkivaltainen tai muu kiusanhenki. Ei ole huoltajuusriitoja eikä osituksia eron jälkeen. Ai, niin. Ei kaikilla niillä, joilla on lapsia, olekaan miestä. Mutta siinä tapauksessa on ehkä taloudellisia vaikeuksia tai muita vaikeuksia yksinhuoltajana. Erittäin riskaabelia tuo lasten saanti. Entä kaikki terveyshaitat, joita joillekin tulee? Mitäs, kun on lasten takia sidottuna monin tavoin heidän täysi-ikäisyyteensä asti ja usein ylikin. Silti olen sitä mieltä, että lapset ovat elämän suola. Omassa ajattelussani pidän lapsen hankkimista suorastaan sankaruutena ja samalla äärimmäisenä typeryytenä.

Vierailija
31/155 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kello tulee puoli viisi. Miksi pitäisi lähteä heti takaisin töihin, ja miten se liittyy aiheeseen? Ap

Vierailija
32/155 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti tätä vertailua ei pitäisi tehdä ennen kuin on hankkinut koiria. Pääkopassa muuttuu silloin asioita ja elämään tulee jokin ihan omanlainen onnellisuutensa. Itse koen olleeni jonkinlainen tyhjä kuori ennen lkoiran hankkimista ja nyt tulen vain surulliseksi, kun koirattomuutta ylistetään.

Oikeasti tätä vertailua ei pitäisi tehdä ennen kuin on hankkinut pianon. Pääkopassa muuttuu silloin asioita ja elämään tulee jokin ihan omanlainen onnellisuutensa. Itse koen olleeni jonkinlainen tyhjä kuori ennen pianon hankkimista ja nyt tulen vain surulliseksi, kun pianottomuutta ylistetään.

Vierailija
33/155 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella outoa tää lapsettomuuden ylistys! Vaikea uskoa että suomalaiset olis noin umpimielisen tunnekylmiä! Kertokaa sitten kun olette omia lapsia kasvattaneet! Nuo hypoteettiset löpinät ovat naurettavia! 

Vierailija
34/155 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kello tulee puoli viisi. Miksi pitäisi lähteä heti takaisin töihin, ja miten se liittyy aiheeseen? Ap

töiden teko ei katso kelloa, oletko harkinnut tekeväsi vielä iltatöitä?

Vierailija
35/155 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde voi paremmin, kun ei tarvitse riidellä lasten kasvatuksesta, ajasta ja rahan riittämisestä. Alapää on kireässä kunnossa ja seksiä on helppo harrastaa ylenpalttisesti.

Matkustella voi ekslusiivisesti. 

Vierailija
36/155 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde voi paremmin, kun ei tarvitse riidellä lasten kasvatuksesta, ajasta ja rahan riittämisestä. Alapää on kireässä kunnossa ja seksiä on helppo harrastaa ylenpalttisesti.

Matkustella voi ekslusiivisesti. 

Ekslusiivisesti? 

Vierailija
37/155 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella outoa tää lapsettomuuden ylistys! Vaikea uskoa että suomalaiset olis noin umpimielisen tunnekylmiä! Kertokaa sitten kun olette omia lapsia kasvattaneet! Nuo hypoteettiset löpinät ovat naurettavia! 

On tässä niitä nyt 7 vuotta kasvateltu ja homma on pääosin hanurista.

Vierailija
38/155 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan kenenkään ei tarvitse olla mustasukkainen siitä, että olen saanut lapsen jonkun toisen kanssa. Kun minulla ei ole yhtään lasta.

Vierailija
39/155 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei stressiä, kuormaa ja vastuuta viattoman pikkuihmisen hengestä ja hyvinvoinnista. Ei tarvitse olla koko ajan valppaana ja valmiina. Ei tarvitse säädellä toisen ihmisen tunteita, selvitellä riitoja, miettiä tekemistä ja sosiaalistaa lasta. Ja yksi yllättävän iso asia itselle; ei tarvitse katsella niin paljoa tyhmiä ihmisiä - nimittäin kummilasten harrastuksia sekä päiväkoti- ja koulutaivalta seuratessa on tullut selväksi että on yllättävän paljon todella, todella itsekeskeisiä, huonokäytöksisiä ihmisiä jotka pitää lapsiaan universumin keskipisteinä eivätkö he tapakasvata lapsiaan lainkaan. En jaksaisi kohdata muita vanhempia ja lapsia noissa mainituissa ympyröissä. 

Vierailija
40/155 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhustalossa saa olla yksin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän