Miksi miehet ajattelevat, että herrasmiehen käytös ja tasa-arvo ovat toisiaan poissulkevia?
Kyllähän herrasmies voi ihan yhtä hyvin olla tasa-arvon kannattaja parisuhteessaan myös.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi avata oven toiselle miehelle, niin miksei sitten naiselle?
Mitä jos se avaa oven, joka ensiksi siihen ovelle saapuu? Mikä siinä on naisen arvolle niin sopimatonta, että he eivät voisi ovea avata?
Voin kyllä avata itselleni ja kaikille mua heikommille. Sä voit sitten avata itsellesi ja muutenkin pitää tunkkisi kaikin puolin.
Mistä parantolasta sä seurasi pokaat? En ole vielä eläissäni kohdannut tervettä aikuista naista, jolle oven avaaminen olisi millään muotoa fyysisesti vaativa suoritus.
En tajua miks mun pitäis tehdä itsestäni pieni naisten edessä. Ei mun tarvi enää liehitelläkään niitä ku oon varattu
Vierailija kirjoitti:
Ap, otsikko pitäisi olla Tietyntyyppiset miehet. Koska tuollaista ajatusmaailmaan on vain tietyntyyppisillä miehillä ei kaikilla. Ja olen itse nainen ja todellakin iloinen siitä, että fiksujakin miehiä on ja pysyn kaukana tuon tyyppisistä mitä ap kuvasi.
Samaa mieltä. Nuo miehet on niitä pillunpuutetta mankuvia miehiä, jotka valittaa,kun vain top miehet saa pilluja. Sitten tunkevat itse hissiin, kauppaan,bussiin -mihin tahansa ensimmäisinä, täysin välittämättä muista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miks mun pitäis tehdä itsestäni pieni naisten edessä. Ei mun tarvi enää liehitelläkään niitä ku oon varattu
Eli siis, koska olet jo omasta mielestäsi saanut tussun, niin käytöstavat voi sen jälkeen unohtaa. Ne ovat siis olleet tähänkin asti vain teeskentelyä, jotta saat sen tussun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, otsikko pitäisi olla Tietyntyyppiset miehet. Koska tuollaista ajatusmaailmaan on vain tietyntyyppisillä miehillä ei kaikilla. Ja olen itse nainen ja todellakin iloinen siitä, että fiksujakin miehiä on ja pysyn kaukana tuon tyyppisistä mitä ap kuvasi.
Samaa mieltä. Nuo miehet on niitä pillunpuutetta mankuvia miehiä, jotka valittaa,kun vain top miehet saa pilluja. Sitten tunkevat itse hissiin, kauppaan,bussiin -mihin tahansa ensimmäisinä, täysin välittämättä muista ihmisistä.
No, kukaan mies ei oo kyllä koskaan seksiä saanu vaan ovia avaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos se avaa oven, joka ensiksi siihen ovelle saapuu? Mikä siinä on naisen arvolle niin sopimatonta, että he eivät voisi ovea avata?
Voin kyllä avata itselleni ja kaikille mua heikommille. Sä voit sitten avata itsellesi ja muutenkin pitää tunkkisi kaikin puolin.
Mistä parantolasta sä seurasi pokaat? En ole vielä eläissäni kohdannut tervettä aikuista naista, jolle oven avaaminen olisi millään muotoa fyysisesti vaativa suoritus.
Mikä vtun parantola? Minulla on olkapäässäni ja polvessani tällä hetkellä vamma. Aika hiton vaikeaa on ovien avaaminen, sikti en ole tällä hetkellä missään parantooassa. Taas katsot asiaa omasta kuplastasi, ja olette, että kaikki muut ovat, kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis, koska olet jo omasta mielestäsi saanut tussun, niin käytöstavat voi sen jälkeen unohtaa. Ne ovat siis olleet tähänkin asti vain teeskentelyä, jotta saat sen tussun?
Niin pitääkö mun liehitellä vieraitaki naisia.. eikös se oo pettämistä
Vierailija kirjoitti:
En kannata tasa-arvoa kuten ei suurin osa suomalaisistakaan. Kannatan vain miehille kuuluvaa asevelvollisuutte, naisille sitten jotain lotta tyyppistä palvelusta.
Muita kysymyksiä?
Tiedätkö mitä? Perustuslain mukaan kaikilla suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus. Että kyllä me naisetkin joudumme osamme tekemään. Kai nyt tajuat, että kriisitilanteissa vähintäänkin 50% terveydenhuollon henkilöstöstä on armeijan palveluksessa. Esim hoitajista lähes kaikki on naisia.
Eipä sitä jaksa olla herrasmies kun ei tiedä onko kyseessä feministi joka loukkaantuu verisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kannata tasa-arvoa kuten ei suurin osa suomalaisistakaan. Kannatan vain miehille kuuluvaa asevelvollisuutte, naisille sitten jotain lotta tyyppistä palvelusta.
Muita kysymyksiä?
Tiedätkö mitä? Perustuslain mukaan kaikilla suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus. Että kyllä me naisetkin joudumme osamme tekemään. Kai nyt tajuat, että kriisitilanteissa vähintäänkin 50% terveydenhuollon henkilöstöstä on armeijan palveluksessa. Esim hoitajista lähes kaikki on naisia.
Ei se oo yhtä vaarallista ja raskasta ku olla rintamalla, eikä siihen oo joutunu käymään vuoden simputuskoulutusta ilmaseks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita kysymyksiä?
Ei se oo yhtä vaarallista ja raskasta ku olla rintamalla, eikä siihen oo joutunu käymään vuoden simputuskoulutusta ilmaseks
Onko epämiehekkäämpää toimintaa, kuin valittaa maanpuolustusvelvollisuuden hoitamisesta ja herrasmiesmäisestä käytöksestä?
T. Isänmaallinen (herras)mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita kysymyksiä?
Onko epämiehekkäämpää toimintaa, kuin valittaa maanpuolustusvelvollisuuden hoitamisesta ja herrasmiesm
Ei tää yhteiskunta oo sen arvonen meille miehille nykyään et kumpikaan kannattais. Tää yhteiskunta on huono elää miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Feministinä uskon, että nainen on tarpeeksi vahva maksamaan omat ruokansa ja avaamaan ovet. :-)
Oon sitä mieltä että feministinaisten tulisi voimaantuneina hoitaa maanpuolustuskin. Nuoret miehet saavat sitten keskittyä oleellisempiin asioihin.
M (ei feministi)
Vierailija kirjoitti:
Noin ajattelevilla se herrasmiehen käytös on päälleliimattua, ehdollista teeskentelyä. Kuin se meemi "times I respected women". Aito herrasmies on sellainen aina ja kaikkia kohtaan.
Jos tälläistä sivistynyttä käytöstä ei kuitenkaan odoteta eikä vaadita naisilta, niin mitä tasa-arvoa sellainen on?
Tietenkin laskelmoiva hyvä käytös vaikutelman luomiseksi on luonnehäiriöiselle ominaista esittämistä molemmin puolin. Ja tämähän paljastuu aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita kysymyksiä?
Onko epämiehekkäämpää toimintaa, kuin valittaa maanpuolustusvelvollisuuden hoitamisesta ja herrasmiesm
Tuo edellyttää sitä, että naisetkin hoitavat omat velvollisuutensa..ai mitkä? Hotilta näyttämisen somessa ja moninaisen valittavan paskanjauhamisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kukaan mies ei oo kyllä koskaan seksiä saanu vaan ovia avaamalla.
Tai hokemalla "hyvää päivää, kaunis neiti" :D
Vierailija kirjoitti:
No. Eihän vaikka ajatus että mies avaa oven naiselle voi samaan aikaan olla tasa-arvoinen. Ei mitenkään. Se on herrasmismäinen teko.
Itse avaan oven kenelle tahansa jos pystyn. N33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vtun parantola? Minulla on olkapäässäni ja polvessani tällä hetkellä vamma. Aika hiton vaikeaa on ovien avaaminen, sikti en ole tällä hetkellä missään parantooassa. Taas katsot asiaa omasta kuplastasi, ja olette, että kaikki muut ovat, kuin sinä.
Sulla on ilmeisesti iskua tullut muuallekin kuin polveen ja olkapäähän, jos vammat polvessa ja olkapäässä on sun mielessä yhtä kuin terve.
Tästä vois kehittää jonkun lautapelin: näin saat seksiä naiselta. Tulisipa kaikki karikot matkalla selviksi. Naiset saisivat osallistua mieluusti toteutukseen.
Feministinä uskon, että nainen on tarpeeksi vahva maksamaan omat ruokansa ja avaamaan ovet. :-)