Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet ajattelevat, että herrasmiehen käytös ja tasa-arvo ovat toisiaan poissulkevia?

Vierailija
08.05.2025 |

Kyllähän herrasmies voi ihan yhtä hyvin olla tasa-arvon kannattaja parisuhteessaan myös. 

Kommentit (167)

Vierailija
61/167 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset näin ajattelevat eivätkä miehet. Naiset ovat voimaantuneita ja suuttuvat mikäli heille avaa oven, tarjoaa ruoan tai vaikkapa auttaa kantamaan ostoskassia.

Saattavat suuttua siitäkin, että ei avaa ovea, tarjoa ruokaa tai auta kantamaan ostoksia.

Itsepä oot seuras valinnut. 

Vierailija
62/167 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset näin ajattelevat eivätkä miehet. Naiset ovat voimaantuneita ja suuttuvat mikäli heille avaa oven, tarjoaa ruoan tai vaikkapa auttaa kantamaan ostoskassia.

Saattavat suuttua siitäkin, että ei avaa ovea, tarjoa ruokaa tai auta kantamaan ostoksia.

No onhan se vähän junttia, jos näkee ihmisen kantavan molemmissa käsissään kauppakasseja, eikä viitsi ovea avata, koska hei tasa-arvo. 

Ihan silkkaa uhriutumista ja kiusantekoa. Avaisin esimerkin henkilölle oven, oli sitten mies tai nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/167 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta osaavatko naiset ottaa vastaan herrasmiehen avuliaisuuden?

Vierailija
64/167 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi avata oven toiselle miehelle, niin miksei sitten naiselle?

Mitä jos se avaa oven, joka ensiksi siihen ovelle saapuu? Mikä siinä on naisen arvolle niin sopimatonta, että he eivät voisi ovea avata? 

Vierailija
65/167 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa. Elääkö Suomi jossain tasapäistämissimulaatiossa.

Herrasmiesmäisyydestäkin voidaan tehdä "tasa-arvo ongelma".

Vierailija
66/167 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteiset sukupuoliroolit ei ole tasa-arvoisia ja naiset tasa-arvoa vaativat. Tasa-arvon myötä menetimme herrasmiesmäisen käytöksen kun se ei ole tasa-arvoista

Miten esim. oven avaaminen naiselle tai treffeillä tarjoaminen ovat tasa-arvon kanssa ristiriidassa? Seuraako siitä, että avaa oven naiselle jotenkin vaatimus, että naista pitää alistaa?

Nainen pystyy itsekin avaamaan oven, ei häntä tarvitse suojella. Naisella on omat rahat, miksei hän tarjoa? 

Naisena ainakin avaan itse oven kaikille itseäni heikommassa asemassa ryhmille eli: äidit lastenvaunujen kanssa,  vanhukset, mies tai nainen kainolosauvoilla tms. Sehän on mielestäni itsestään selvää.

Aika hemmetin typerää olis mun 60 kiloisen naisen kurkun paksuisilla käsivarsillani alkaa riuhtoa ovea auki, jollekin satakiloiselle itseäni huomattavasti vahvemmalla miehelle. 

Eikö nykyään ole mitään suhteellisuuden tajua? 

Vierailija
67/167 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi avata oven toiselle miehelle, niin miksei sitten naiselle?

Mitä jos se avaa oven, joka ensiksi siihen ovelle saapuu? Mikä siinä on naisen arvolle niin sopimatonta, että he eivät voisi ovea avata? 

Voin kyllä avata itselleni ja kaikille mua heikommille. Sä voit sitten avata itsellesi ja muutenkin pitää tunkkisi kaikin puolin. 

Vierailija
68/167 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta osaavatko naiset ottaa vastaan herrasmiehen avuliaisuuden?

Tottakai, kiitän kohteliaasti. 

Vierailija
69/167 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteiset sukupuoliroolit ei ole tasa-arvoisia ja naiset tasa-arvoa vaativat. Tasa-arvon myötä menetimme herrasmiesmäisen käytöksen kun se ei ole tasa-arvoista

Ei ,vaan siksi, että joillakin miehillä ei ole käytöstapoja , siksi. Siitä, että tasa-arvo olisi toteutunut, ei kannata edes puhua. 

Vierailija
70/167 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten esim. oven avaaminen naiselle tai treffeillä tarjoaminen ovat tasa-arvon kanssa ristiriidassa? Seuraako siitä, että avaa oven naiselle jotenkin vaatimus, että naista pitää alistaa?

Nainen pystyy itsekin avaamaan oven, ei häntä tarvitse suojella. Naisella on omat rahat, miksei hän tarjoa? 

Naisena ainakin avaan itse oven kaikille itseäni heikommassa asemassa ryhmille eli: äidit lastenvaunujen kanssa,  vanhukset, mies tai nainen kainolosauvoilla tms. Sehän on mielestäni itsestään selvää.

Aika hemmetin typerää olis mun 60 kiloisen naisen kurkun paksui

Oikeastiko on olemassa niin painavia ovia, että et saa niitä auki? Suosittelen sinulle kuntosalia tai terapiakäyntiä.

Vierailija
71/167 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne yrittävät keksiä kaikki mahdolliset rangaistukset siitä että nainen näkee itsensä yhtä arvokkaana kuin mies. Koska niiden mielestä ne ovat arvokkaampia.

Tämä.

Vierailija
72/167 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hemmetin

Oikeastiko on olemassa niin painavia ovia, että et saa niitä auki? Suosittelen sinulle kuntosalia tai terapiakäyntiä.

Haista...

Vierailija
73/167 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllähän sitä voi hyvin olla saituri ja avokätinen samaan aikaan: jollekin saituri, toiselle avokätinen.

Luulen, että siihen tosin tarvitaan naisellista kieroutta, eikä keskivertomieheltä onnistu.

Vierailija
74/167 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hemmetin typerää olis mun 60 kiloisen naisen kurkun paksui

En pidä tavastasi olettaa nainen automaattisesti heikommaksi osapuoleksi. Miehet katsovat sinut samalla tavalla holhousta kaipaavaksi, kuin sinä katsot rollaattorilla kulkevan vanhukset tai vammaisen.  

Vierailija
75/167 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oikeastiko on olemassa niin painavia ovia, että et saa niitä auki? Suosittelen sinulle kuntosalia tai terapiakäyntiä."

Tämä. Sinä saat identifioitua heiveröiseksi naiseksi, mutta toisissa naisissa voi olla rautaa. Älä vedä kaikkia mukanasi.

Vierailija
76/167 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla on kaks kassia, niin kaikin mokomin saat toisen kantaa. Jos on vaan yksi, niin ihan hyvin voin kantaa itekin.

Jos ne ruoat on menossa sille miehelle niin on syytäkin hänen kantaa ostoskassit. Itse olen ratkaissut ostoskassiongelman niin, että mulla on vedettävä mummolaukku. En pysty kantamaan kovin paljoa olkapääongelmista johtuen. 

Vierailija
77/167 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hemmetin

En pidä tavastasi olettaa nainen automaattisesti heikommaksi osapuoleksi. Miehet katsovat sinut samalla tavalla holhousta kaipaavaksi, kuin sinä katsot rollaattorilla kulkevan vanhukset tai vammaisen.  

Niinkö? Kerropas sitten miksi miehet ja naiset ei urheile yhdessä. Sinun logiikallasi ehdottomasti samaan sarjaan vaan kaikki.

Vierailija
78/167 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oikeastiko on olemassa niin painavia ovia, että et saa niitä auki? Suosittelen sinulle kuntosalia tai terapiakäyntiä."

Tämä. Sinä saat identifioitua heiveröiseksi naiseksi, mutta toisissa naisissa voi olla rautaa. Älä vedä kaikkia mukanasi.

No, jopas on yksinkertaista. En identifioidu heiveröiseksi naiseksi, mutta en voi fysiikalleni mitään. Ja joo, harrastan liikuntaa päivittäin, ja olen hyvässä kunnossa, ei se siihen liity.  

Vierailija
79/167 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, eli koska tasa-arvo, niin mies voi käyttäytyä, kuin sika? Kyllä tuolla herrasmiesmäisyydellä tarkoitetaan ihan käytöstapoja, joita osaavat jo lapset. 

Vierailija
80/167 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea termi on herrashenkilö. Tämä kertoo nyt ap:n tunkkaisesta ajattelusta.