Miksi miehet ajattelevat, että herrasmiehen käytös ja tasa-arvo ovat toisiaan poissulkevia?
Kyllähän herrasmies voi ihan yhtä hyvin olla tasa-arvon kannattaja parisuhteessaan myös.
Kommentit (167)
"Hyvät tavat kaunistavat, ja komistavat."
Tästä olen täysin eri mieltä. Rupisammakko on ja pysyy rupisammakkona, aivan sama kuinka hyvin muita kohtelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteiset sukupuoliroolit ei ole tasa-arvoisia ja naiset tasa-arvoa vaativat. Tasa-arvon myötä menetimme herrasmiesmäisen käytöksen kun se ei ole tasa-arvoista
Miten esim. oven avaaminen naiselle tai treffeillä tarjoaminen ovat tasa-arvon kanssa ristiriidassa? Seuraako siitä, että avaa oven naiselle jotenkin vaatimus, että naista pitää alistaa?
Nainen pystyy itsekin avaamaan oven, ei häntä tarvitse suojella. Naisella on omat rahat, miksei hän tarjoa?
Oven avaaminen kenelle tahansa on sitä herrasmiesmäisyyttä, ilman mitään teatteria, avaat oven ja päästät toisen ensin.
Herramies tarjoutuu maksamaan, ilman oletusta että 10€ kalakeitolla pääse yökylään ja fiksu nainen vastaa joko ei nyt sentään maksan omani tai minä tarjoan ensi kerralla.
Itse tykkään että miehet ja naiset ovat erilaisia. Voi olla saman arvoisia siitä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään että miehet ja naiset ovat erilaisia. Voi olla saman arvoisia siitä huolimatta.
Mahdoton ajatus monelle nykyään.
No en kyllä ajattele noin. Herrasmiesmäisyys ja tasa-arvo kulkee käsi kädessä. M
Asia mihin itse olen törmännyt välillä, kohtelen kaikkia kunnioittavasti, minulla on hyvät käytöstavat. Se tulkitaan vastapuolelelta, hän on kiinnostunut, hän on iskemässä. Joskus se on aiheuttanut todella epämiellyttäviä kohtaamisia ja kiusaantumista, kun on joutunut kertomaan kuinka ei ole kiinnostunut.
Olisi hyvä jos ei myöskään ylitulkittaisi kaikkea miesten tekemisiä, mies voi hymyillä, olla mukava ilman että on iskemässä kaikkia kylän naisia r-kioskin myyjistä torimyyjiin. Muistetaan hyvät käytöstavat ja kohdellaan muita ihmisiä arvokkaasti, meillä kaikilla on mukavampi elää yhdessä.
Joo, kun ei opi niin ei opi...