Miksi miehet ajattelevat, että herrasmiehen käytös ja tasa-arvo ovat toisiaan poissulkevia?
Kyllähän herrasmies voi ihan yhtä hyvin olla tasa-arvon kannattaja parisuhteessaan myös.
Kommentit (167)
Ne yrittävät keksiä kaikki mahdolliset rangaistukset siitä että nainen näkee itsensä yhtä arvokkaana kuin mies. Koska niiden mielestä ne ovat arvokkaampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies joka avaa naiselle oven herrasmiestapaan on sika ja sovinisti. Niin miituu ja feministit ovat opettaneet.
Herrasmieshän ei tingi herrasmiesmäisyydestään vaihtelevien trendien vuoksi.
Kyllä se siinä vaiheessa alkaa tinkiä, kun omasta hyvästä käytöksestä saa vain negatiivisia kokemuksia. Tai sitten hän on vain hullu, jos jatkaa samalla käyttäytymismallilla.
Ei ala. Kukaan ei hetkeäkään usko, että saat hyvästä käytöksestä aina vain huonoja kokemuksia. Olet sitä tyyppiä, joka suorittaa hyvää käytöstä toisille. Jos se olisi osa omia standardejasi, käytöksesi ei muuttuisi, sillä tekisit joka tapauksessa omaa juttuasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies joka avaa naiselle oven herrasmiestapaan on sika ja sovinisti. Niin miituu ja feministit ovat opettaneet.
Kyllä se siinä vaiheessa alkaa tinkiä, kun omasta hyvästä käytöksestä saa vain negatiivisia kokemuksia. Tai sitten hän on vain hullu, jos jatkaa samalla käyttäytymismallilla.
Ei ala. Kukaan ei hetkeäkään usko, että saat hyvästä käytöksestä aina vain huonoja kokemuksia. Olet sitä tyyppiä, joka suorittaa hyvää käytöstä toisille. Jos se olisi osa omia standardejasi, käytöksesi ei muuttuisi, sillä tekisit joka tapauksessa omaa juttuasi.
Miesten kesken ei hyvästä käytöksestä olekaan tullut huonoja kokemuksia.
Naisille en nykyään pidä esim. ovea auki, kun ''osaavat sen itse avata''. Varmasti osaavat, mutta minäkin haluaisin siitä ovesta kulkea ilman mitään ihmeellisiä sosiaalisia rituaaleja. Nämäkin kerrat missä oven auki pitämisestä on saanut vittuilua ovat tietenkin todella pieni vähemmistö kerroista, mutta en halua pilata omaa päivääni tai jonkun muun päivää tappelemalla asiasta niin en nykyään enää käyttäydy näin. Helpompi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No. Eihän vaikka ajatus että mies avaa oven naiselle voi samaan aikaan olla tasa-arvoinen. Ei mitenkään. Se on herrasmismäinen teko.
Se voi ihan hyvin olla tasa-arvoinen jos se oven avaaminen perustuu puhtaasti omaan haluun olla kohtelias juuri sille naiselle eikä ajatukselle että naiselle on herrasmiehen pakko aina avata ovi halusi oikeasti tai ei.
Se on tasa-arvoinen vain jos se avattava on sattumalta nainen.
Mun mies ainakin on nauranut räkänä (välillä ärsyyntynytkin), kun olen lukenut täältä incelien lokki-jankkauksia, yms kestoaiheita. Mies on myös epäillyt, että eivät tällaiset voi olla oikeasti kenenkään miehen kirjoituksia, vaan teinien pelleilyä.
Vierailija kirjoitti:
Ne yrittävät keksiä kaikki mahdolliset rangaistukset siitä että nainen näkee itsensä yhtä arvokkaana kuin mies. Koska niiden mielestä ne ovat arvokkaampia.
Tämä 100%
Normaaleille miehille ei ole mikään ongelma avata ovea tai pitää ovea auki toiselle, näen tätä päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Herrasmiesmäisen käytöksen rima on niin matalalla, että ei sen yli hypätäkseen tarvitse tasa-arvosta tinkiä. Riittää kun kohtelet _kaikkia_ muita ihmisiä heitä kunnioittaen ja osaat jotenkin asettautua toisen asemaan. Mikään satukirjan ritari ei tarvitse olla, kunhan osaa olla ihminen.
Puolet suomalaisista ei täytä edes tuota määritelmää.
En ajattele noin. Miksi ihmeessä ajattelisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteiset sukupuoliroolit ei ole tasa-arvoisia ja naiset tasa-arvoa vaativat. Tasa-arvon myötä menetimme herrasmiesmäisen käytöksen kun se ei ole tasa-arvoista
Miten esim. oven avaaminen naiselle tai treffeillä tarjoaminen ovat tasa-arvon kanssa ristiriidassa? Seuraako siitä, että avaa oven naiselle jotenkin vaatimus, että naista pitää alistaa?
Nainen pystyy itsekin avaamaan oven, ei häntä tarvitse suojella. Naisella on omat rahat, miksei hän tarjoa?
Olen tarjonnut. Tarjosin ravintolaillallisen. Sitten mentiin kahvilaan jälkkärille ja odottelin, josko herra tarjoaisi sitten vuorostaan kahvit. Oli vissiin pankkikortti jossain hukassa, enkä kehdannut odottaa kauempaa, kun kassaneiti kysyvänä odotti maksua. Joten minä maksoin kahvitkin..
Saanko tästä nyt jonkun kruunun päähäni? Herrasnainen?
Olipa laiska avaus. Sinulla ollut jokin katkera tapahtuma ja nyt pitää päästä purkamaan pahaa oloa laiskalla yleistyksellä.
Herrasmiesmäisyys, esim. treffeille tarjoaminen, on perinteistä sukupuolikäsitystä, joka ei sovi tähän maailmanaikaan. Molemmat maksavat omat ruokailunsa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ainakin on nauranut räkänä (välillä ärsyyntynytkin), kun olen lukenut täältä incelien lokki-jankkauksia, yms kestoaiheita. Mies on myös epäillyt, että eivät tällaiset voi olla oikeasti kenenkään miehen kirjoituksia, vaan teinien pelleilyä.
Samoin mun mies. Jos oon näyttäny niitä juttuja ni se sanoo vaan, et miks sä ees jaksat lukea tollasien idioottien juttuja. Ja hän on ihan oikeassa.
Miksi nainen ajattelee että miehet ajattelee näin?
Naiset näin ajattelevat eivätkä miehet. Naiset ovat voimaantuneita ja suuttuvat mikäli heille avaa oven, tarjoaa ruoan tai vaikkapa auttaa kantamaan ostoskassia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten kesken ei hyväs
Me ollaan toimittu ihan silleen (töissä, kotona, kaupassa..), että kumpi siihen ovelle ensin ehtii, pitää sitä seuraaville auki.
N30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi olla kommentoimatta asioita, joista ei mitään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset näin ajattelevat eivätkä miehet. Naiset ovat voimaantuneita ja suuttuvat mikäli heille avaa oven, tarjoaa ruoan tai vaikkapa auttaa kantamaan ostoskassia.
Jos mulla on kaks kassia, niin kaikin mokomin saat toisen kantaa. Jos on vaan yksi, niin ihan hyvin voin kantaa itekin.
Vierailija kirjoitti:
Saattavat suuttua siitäkin, että ei avaa ovea, tarjoa ruokaa tai auta kantamaan ostoksia.
Mitä enempi kulttuurissa on tasa-arvoa, sitä rumemmaksi aika miesmäiseksi naisetkin muuttu. Jännä juttu, kulttuureissa joissa tasa-arvon perään ei vouhotusta, miehet ovat herrasmiehiä ja naiset naisellisia. Katsokaa vain ympärillenne täällä Suomessa, niin näette eron.
Ap, otsikko pitäisi olla Tietyntyyppiset miehet. Koska tuollaista ajatusmaailmaan on vain tietyntyyppisillä miehillä ei kaikilla. Ja olen itse nainen ja todellakin iloinen siitä, että fiksujakin miehiä on ja pysyn kaukana tuon tyyppisistä mitä ap kuvasi.