Miksi miehet ajattelevat, että herrasmiehen käytös ja tasa-arvo ovat toisiaan poissulkevia?
Kyllähän herrasmies voi ihan yhtä hyvin olla tasa-arvon kannattaja parisuhteessaan myös.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteiset sukupuoliroolit ei ole tasa-arvoisia ja naiset tasa-arvoa vaativat. Tasa-arvon myötä menetimme herrasmiesmäisen käytöksen kun se ei ole tasa-arvoista
Miten esim. oven avaaminen naiselle tai treffeillä tarjoaminen ovat tasa-arvon kanssa ristiriidassa? Seuraako siitä, että avaa oven naiselle jotenkin vaatimus, että naista pitää alistaa?
Siten, että ne on SUKUPUOLITTUNEITA odotuksia. Mitäs se nainen tekee nimenomaan naisena? Mitä häneltä voidaan odottaa sukupuolensa vuoksi?
No hyviä käytöstapoja kai voisi odottaa ihan kaikilta? Mä ainakin avaan kaupan oven tai pidän sitä jollekin tuntemattomalle avoinna vaikka missä tilanteissa... joillakin on paljon kantamuksia, tai laste
Sama homma. Mielestäni tuossa on kyse ihan vaan normaalista yhteisöllisyydestä ja kohteliaisuudesta. Muutenkin vierastan ajatusta, että hyvät käytöstavat olisivat jotain herrasmiesmäiysyyttä. No, toisaalta, olihan vielä jokunen vuosi sitten herrasmiesmäisyyttä jopa se, ettei hyväksikäytä humalaista, puolisammuksissa olevaa naista.
Sukupuoliroolithan voivat olla tasa-arvoiset, jos homma hoidetaan reilusti. Nainen saa miehen rahat ja mies naisen ruumiin hedelmät. Hyvin yksinkertainen ja tasa-arvoinen diili, missä molemmat hyötyvät.
Vierailija kirjoitti:
Koska on kohtuutonta että naiset vaativat kaikkea.
Naiset ovat oppineet vaatimaan kaikkea. Eivätkä enää osaa lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin ajattelevilla se herrasmiehen käytös on päälleliimattua, ehdollista teeskentelyä. Kuin se meemi "times I respected women". Aito herrasmies on sellainen aina ja kaikkia kohtaan.
Jos tälläistä sivistynyttä käytöstä ei kuitenkaan odoteta eikä vaadita naisilta, niin mitä tasa-arvoa sellainen on?
Tietenkin laskelmoiva hyvä käytös vaikutelman luomiseksi on luonnehäiriöiselle ominaista esittämistä molemmin puolin. Ja tämähän paljastuu aina.
Mä olen 46, joten katson asiaa tästä keski-ikäkuplasta. Mun näkökulmasta naisilta on aina vaadittu hyvää käytöstä, meitähän nimenomaan kehutaan lapsesta saakka siitä, että ollaan kilttejä. Ei ole olemassa sanontaa "tytöt ovat tyttöjä", mikä olisi antanut vapaalipun käyttäytyä huonosti. Asia on ollut niin itsestäänselvä, ettei me olla edes saatu omaa sanaa sille hyvälle käytökselle, ei olla rouvasnaisia.
Mä itse olen varsin perinteinen nainen, käyttäydyn kohteliaasti kaikkia kohtaan, hymyilen, kiitän, pyydän anteeksi, avaan myös ovet toisllle. Kiitos ja anteeksi opetetaan muuten jo hyvin pienille lapsille. Todella arvostan aitoja herrasmiehiä ja olen ollut jo kauan naimisissakin sellaisen kanssa. Musta se on erittäin viehättävä piirre ihmisessä, ja toisille se on luontaista. Meillä taannoin naapurin vanha rouva odotteli lukkoseppää käytävässä, ei mennyt aikaakaan kun mun mies oli toimittanut sinne tuolin, vesilasin ja kysyi, keitetäänkö kahvia. Ystävällisten ihmisten seura on mukavaa ja heidän,kanssaan on hyvä olla. Meidän aikuinen (24) tytärkin on saanut tällaisen mallin, ja samaa sorttia on hänen poikaystävänsäkin. Musta on todella kummallista jos huono ja epäkohtelias käytös on se, mitä pidetään tasa-arvona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteiset sukupuoliroolit ei ole tasa-arvoisia ja naiset tasa-arvoa vaativat. Tasa-arvon myötä menetimme herrasmiesmäisen käytöksen kun se ei ole tasa-arvoista
Miten esim. oven avaaminen naiselle tai treffeillä tarjoaminen ovat tasa-arvon kanssa ristiriidassa? Seuraako siitä, että avaa oven naiselle jotenkin vaatimus, että naista pitää alistaa?
Siten, että ne on SUKUPUOLITTUNEITA odotuksia. Mitäs se nainen tekee nimenomaan naisena? Mitä häneltä voidaan odottaa sukupuolensa vuoksi?
No hyviä käytöstapoja kai voisi odottaa ihan kaikilta? Mä ainakin avaan kaupan oven tai pidän sitä jollekin tuntemattomalle avoinna vaikka missä tilanteissa... joillakin on paljon kantamuksia, tai laste
Kohteliaisuus on eri asia kuin herrasmiesmäisyys ja ehdottomasti nimenomaan parisuhteeseen kuuluu selvä roolijako, että mies ottaa naisen kaikki kantamukset ja avaa ovet. Tiedätkös miksi? Se nainen kantaa miehen lapset. Jos tämä ei ole edes tavoitteena - siis perheellistyminen - niin on ihan turha puhua mistään sukupuolirooleista. Tällöin on aivan sama olla vaikka homosuhteessa, kuin alentaa nainen hedelmättömäksi mällireiäksi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä käytös ja toisen kunnioitus nimenomaan on tasa-arvoa.
Mutta voin mä alkaa läimiä oven pikku piipittäjäpoikien naamallekin jos se mielestäsi on tasa-arvoa. Kiilata eteesi parkkipaikalla ja viedä ruutusi.
Huudella perääsi "hirvee perse" ja "nuoletko", "laihduta", "hymyile vähän, olisit ihan pantava jos naamas ei olisi norsunperse".
Naiset, ryhtykäämne toimeen tasa-arvon nimissä ja tehkäämme nasupoikien elämästä samanlaista kuin naisten.
Aletaan ahdistella niitä porukalla. Poju puskaan, housut pois, kuvataan se ja laitetaan kuva someen. "Pasi pillittää ja syytä onkin tuon kropan kanssa".
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoliroolithan voivat olla tasa-arvoiset, jos homma hoidetaan reilusti. Nainen saa miehen rahat ja mies naisen ruumiin hedelmät. Hyvin yksinkertainen ja tasa-arvoinen diili, missä molemmat hyötyvät.
Mitä vttua hourit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska on kohtuutonta että naiset vaativat kaikkea.
Naiset ovat oppineet vaatimaan kaikkea. Eivätkä enää osaa lopettaa.
Voit olla ilman naisia. Ole hyvä.
Tuon ap:n kuvaaman ajatuksen takana on se kaksoisstandardi, että molemmat ovat saman arvoisia, mutta esimerkiksi miehen pitäisi maksaa kaikki, mies avaa ovet jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin ajattelevilla se herrasmiehen käytös on päälleliimattua, ehdollista teeskentelyä. Kuin se meemi "times I respected women". Aito herrasmies on sellainen aina ja kaikkia kohtaan.
Jos tälläistä sivistynyttä käytöstä ei kuitenkaan odoteta eikä vaadita naisilta, niin mitä tasa-arvoa sellainen on?
Tietenkin laskelmoiva hyvä käytös vaikutelman luomiseksi on luonnehäiriöiselle ominaista esittämistä molemmin puolin. Ja tämähän paljastuu aina.
Mä olen 46, joten katson asiaa tästä keski-ikäkuplasta. Mun näkökulmasta naisilta on aina vaadittu hyvää käytöstä, meitähän nimenomaan kehutaan lapsesta saakka siitä, että ollaan kilttejä. Ei ole olemassa sanontaa "tytöt ovat tyttöjä", mikä olisi antanut vapaalipun käyttäytyä huonosti. Asia on ollut niin itsestäänselvä, ettei me olla edes
Huono käytös korreloi alustan incelien huonon itsetunnon kanssa. Ei nämä äijät ole normaaleja vaan syrjäytyneitä.
Niillä on suuri suu ja pienet aivot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyviä käytöstapoja kai voisi odottaa ihan kaikilta? Mä ainakin avaan kaupan oven tai pidän sitä jollekin tuntemattomalle avoinna vaikka missä tilant
Mistäs nämä säännöt löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Tuon ap:n kuvaaman ajatuksen takana on se kaksoisstandardi, että molemmat ovat saman arvoisia, mutta esimerkiksi miehen pitäisi maksaa kaikki, mies avaa ovet jne.
Sinun päästäsi tuo tuli pikkuherra projektori.
"Projektio (lat. proiacere 'heittää eteen') eli sijoittaminen on psykologian ja psykiatrian käsite, jolla tarkoitetaan omien mielensisältöjen heijastamista toiseen ihmiseen tai muuhun ulkoiseen kohteeseen. Projektio kuuluu ns. defenssimekanismeihin. Asianosainen ei välttämättä ole tietoinen projektiostaan eikä oivalla, että hän havainnoi omaa psyykkistä todellisuuttaan ikään kuin se olisi objektiivista todellisuutta.[1] Kyseiset mielensisällöt koetaan usein torjuttaviksi, ja ne saattavat ärsyttää tai ahdistaa asianosaista itseään. Myös toiveita ja unelmia voidaan projisoida.[2]"
Metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 46, joten katson asiaa tästä keski-ikäkuplasta. Mun näkökulmasta naisilta on aina vaadittu hyvää käytöstä, meitähän nimenomaan kehutaan lapsesta saakka siitä, että ollaan kilttejä. Ei ole olemassa sanontaa "tytöt ovat tyttöjä", mikä olisi antanut vapaalipun käyttäytyä huonosti. Asia on ollut niin itsestäänselvä, ettei me olla edes
Kannattaa muistaa että vanhoissakin tyttökirjoissa oli paljon omapäisiä,rasavillejä ja kujeilevia tyttöjä. Siis tietynlaista villikkoutta on yhdistetty tyttöihin, ei tosin seksuaalisessa merkityksessä vaan luovana kekseliäisyytenä mikä viitannee taloustaitoihin ja muuhun selviytymiseen.
Pojat sitten vähän toisella tavalla seikkailullisia. Kyllähän heitäkin on kasvatettu käytöstavoille yhtälailla.
Kyse on ainakin siitä että molempiin iskostetaan hyvän käytöksen perusteet ja odotukset. Että siivo muiden kohtelu on odotusarvo, samoin kuin vaikka huolellisuus.
Pojasta varmaan sanottu ennemmin hyvä kuin kiltti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset näin ajattelevat eivätkä miehet. Naiset ovat voimaantuneita ja suuttuvat mikäli heille avaa oven, tarjoaa ruoan tai vaikkapa auttaa kantamaan ostoskassia.
Saattavat suuttua siitäkin, että ei avaa ovea, tarjoa ruokaa tai auta kantamaan ostoksia.
Riippuu iästä. Alle nelikymppiset suuttuvat mikäli autetaan. Eivät tarvitse apua eikä sitä saa antaa koska se on alistamista.
Miten vaikea se on kysyä toiselta "voinko auttaa" tai "tarvitsetko apua"? Niin olen itse tehnyt ja toiminut sitten vastauksen mukaan. Kukaan ei ole vielä suuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Feministinä uskon, että nainen on tarpeeksi vahva maksamaan omat ruokansa ja avaamaan ovet. :-)
Niin minäkin. Aukaisen kyllä miehelle oven, kun hän kantaa kummassakin kädessään omia ruokaostojaan. Minullahan on toinen käsi vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinusta tasa-arvo = huonoa käytöstä? Väitätkö siis, että naiset on aina käyttäytyneet huonosti ja nyt kun naiset vaatii tasa-arvoa niin se tarkoittaa sitä, että kaikkia alkaa tasapuolisesti käyttäytymään huonosti? Vai mitä yrität sanoa?
Ei minulle naisena tee tiukaa avata miehelle ovi ja usein niin teenkin. Miksi en avaisi, jos olen ovella ennen miestä?
Ja voin vetää miehelle tuolin esiin, kun mies aikoo istua, enkä nää siihä mitään estettä. Olen pappoja joskus näin auttanutkin, että olen tuolin heille vetänyt esiin ja katsonut, että pappa pääsee turvallisesti istumaan.
Mitä jos kääntisit tuon ajatusmaailmasi /tasa-arvon niin, että kakikki alkaa kohteliaiksi toisilleen, eikä niin, että kaikki alkaa töykeiski. En oiken usko, että naiset on olleet töykeitä ja nyt vaativat, että kaikke pitää sellaiseksi alkaa.
Esim tuo ovea avaaminen samaan aikaan ovelle tuleville, en ymmärrä miten se muka on niin vaikeata, oli sitten mies tai nainen. Mieheistä sekin on ihan kamala uhraus ja nyt se tasa-arvon nimissä jätetään tekemättä:D
Minä en edes tiennyt, ennen kuin täältä vauvalta luin, että oven avaaminen muille on epätasa-arvoista.
Minusta se on aina ollut kohtelijas tapa, eikä sillä ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa. Useinkin näkee naisen avaamassa oven muillekin ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Tästä vois kehittää jonkun lautapelin: näin saat seksiä naiselta. Tulisipa kaikki karikot matkalla selviksi. Naiset saisivat osallistua mieluusti toteutukseen.
Ei tarvitse keksiä, se on jo olemassa. Sen nimi on rakastava parisuhde. Sekään ei takaa, että seksiä on aina saatavilla ja se koskee kumpaakin parisuhteen osapuolta.
Kyse ei ole koskaan ollut tasa-arvosta. Kyse on aina ollut siitä, että halutaan enemmän. Mikä vaihtelee, on se, mihin kukin tyytyy. Kun huomaa, että vaatimalla saa koko ajan lisää, oppii ettei kannata tyytyä mihinkään. Toki osa haluaa vain kostoa.