Eronneen isän suru lapsen yo-juhlista
Ainoa lapseni saa lakin nyt keväällä. Lapsen äiti järjestää lapselle juhlat entisessä yhteisessä kodissamme. Minä ja minun puoleni harvat sukulaiset emme ole sinne tervetulleita. Juhlat ovat aika isot ja ihan koko päivä kuulemma menee, joten ei kuulemma sovi että samana päivänä minä järjestäisin toiset juhlat. Kuulemma voidaan kuitenkin pitää joku tilaisuus joskus myöhemmin kesällä jos halutaan.
Olen tosi surullinen mutta en halua tehdä asiasta mitään draamaa lapselle kun hänen juhlansahan se on. Ja toisaalta äitinsä luona on enimmäkseen asunut. Onko tämä normaalia ja pitääkö vain kestää?
M53
Kommentit (277)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä itsekkäitä äitejä on tämä maa täynnä. Ei lapsen etu merkitse mitään kun minäminäminä....ja kosto ja kauna.
Mutta nämäkään asiat ei muutu niin kauan kun miehet ja isät eivät laita tälle stoppia ja ala pitämään puoliaan. Niin se vaan on.
Eipä oikein löydy Suomesta äitejä, jotka ei lapselleen yo-juhlia itse järjestäisi. Lukematon määrä näitä etäisiä, jotka ei osallistu juhlien valmisteluun eikä maksamiseen ja päälle marttyroivat.
Kyllä löytyy vaikka kuinka monta, itsekin tunnen!
Vierailija kirjoitti:
Sä olet tätä "Miten eroperheessä pidetään yo-juhlat?" -aihetta jo trollannut. Lapsesi on täysi-ikäinen. Jos hän haluaa sinut sinne, sitten käyt vaikka edes pihalla häntä onnittelemassa. (Oletan, ettei sinulla ole lähestymiskieltoa.)
Jos äiti on narsisti tai muu hullu, kuten jompi kumpi osapuoli tuossa on, kun isää ei kutsuta, ei myöskään voi käydä pihalla onnittelemassa. Ja onhan se nyt ihan perseestä ja asiatonta, että vanhempi kävisi pihalla onnittelemassa.
Nyt on sitten vaihtoehto joku omanlaisensa tilaisuus toiselle suvulle toiseen aikaan tai jättää väliin koko homma. Tämä tuskin on ensimmäinen paskatemppu äidiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, ei teidän tarvitse aina alistua exän oikuttelulle. Vaatikaa oikeuksia, laittakaa hanttiin.
Miesten pitää vaan alkaa nyt tsemppaamaan tässä asiassa.
Oikeuksia päästä eksän järjestämiine juhliin? Hohhoijaa. Järjestäkää itse juhlat ja kutsukaa sinne koko suku.
Huomaatko ettei sinuakaan kiinnosta se juhlien päätähti ollenkaan? Ne on sen yhteisen LAPSEN juhlat. Voisi vähän miettiä millä tavalla lapseen vaikuttaa että valitsee mielummin ne riidat ja vihanpidon
Itse olin sen verran tyhmä nuorena, että järjestin erikseen eri juhlia, kun toinen vanhemmista niin vaati. Tajusin kyllä pian miten älyttömän itsekeskeistä ja itsekästä se häneltä oli. Koskaan ei miettinyt miltä meistä lapsista tuntuu. Ei koskaan pahoitellut että asetti tuollaiseen asemaan...Oma pah
Mitä juhlia nuori järjestää? Ei meillä ole tarvinnut järjestää mitään!
Oma kokemus erolapsena on se, että vanhempia ei kannattanut samoihin juhliin kutsua, koska siitä seurasi vain riitaa. Isä ei kestänyt sitä, että äidistä tuli onnellinen (opiskeli, sai hyvän työpaikan jne.) eikä isä muutenkaan ollut läsnä lapsuudessani, joten hänet oli helppo pudottaa pois niin hääjuhlasta kuin ristiäisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä itsekkäitä äitejä on tämä maa täynnä. Ei lapsen etu merkitse mitään kun minäminäminä....ja kosto ja kauna.
Mutta nämäkään asiat ei muutu niin kauan kun miehet ja isät eivät laita tälle stoppia ja ala pitämään puoliaan. Niin se vaan on.
Eipä oikein löydy Suomesta äitejä, jotka ei lapselleen yo-juhlia itse järjestäisi. Lukematon määrä näitä etäisiä, jotka ei osallistu juhlien valmisteluun eikä maksamiseen ja päälle marttyroivat.
Vähän veikkaan, ettei tämä juhla ole nyt ainoa asia, jossa tuo äippä ei ajattele mitään muuta kuin omaa kaunaa ja katkeruutta. Eiköhän sitä ole tehnyt pitkää ennen juhliakin. Lapsiparka. Hirveää olla pelinappulana.
Jotenkin kanssa vei
Jep ja isä on uhri, surullinen. Nyyhkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, ei teidän tarvitse aina alistua exän oikuttelulle. Vaatikaa oikeuksia, laittakaa hanttiin.
Oikeuksia päästä eksän järjestämiine juhliin? Hohhoijaa. Järjestäkää itse juhlat ja kutsukaa sinne koko suku.
Huomaatko ettei sinuakaan kiinnosta se juhlien päätähti ollenkaan? Ne on sen yhteisen LAPSEN juhlat. Voisi vähän miettiä millä tavalla lapseen vaikuttaa että valitsee mielummin ne riidat ja vihanpidon
Itse olin sen verran tyhmä nuorena, että järjestin erikseen eri juhlia, kun toinen vanhemmista niin vaati. Tajusin kyllä pian miten älyttömän itsekeskeistä ja itsekästä se häneltä oli. Koskaan ei miettinyt miltä meistä lapsista tuntuu. Ei koskaan pa
Jep ja se lapsi kuulee molempien vanhempien jaskanpauhannat toisesta. Ei hän halua omiin juhliin tuollaista dynamiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet tätä "Miten eroperheessä pidetään yo-juhlat?" -aihetta jo trollannut. Lapsesi on täysi-ikäinen. Jos hän haluaa sinut sinne, sitten käyt vaikka edes pihalla häntä onnittelemassa. (Oletan, ettei sinulla ole lähestymiskieltoa.)
Jos äiti on narsisti tai muu hullu, kuten jompi kumpi osapuoli tuossa on, kun isää ei kutsuta, ei myöskään voi käydä pihalla onnittelemassa. Ja onhan se nyt ihan perseestä ja asiatonta, että vanhempi kävisi pihalla onnittelemassa.
Nyt on sitten vaihtoehto joku omanlaisensa tilaisuus toiselle suvulle toiseen aikaan tai jättää väliin koko homma. Tämä tuskin on ensimmäinen paskatemppu äidiltä.
Kun on lähestymiskielto, niin tuo ei ole paskatemppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän veikkaan, ettei tämä juhla ole nyt ainoa asia, jossa tuo äippä ei ajattele mitään muuta kuin omaa kaunaa ja katkeruutta. Eiköhän sitä ole tehnyt pitkää ennen juhliakin. Lapsiparka. Hirveää olla pelinap
No tosiasissa siittäjillä ei ole paskaakaan tekemistä lasten kanssa ja tuo on vaan yksi tapa kiusata naisia ja lapsia.
Mitä enemmän pakotatte itsejänne emojen ja poikasten väliin loisimaan niin sitä pienemmäksi syntyvyys käy. Se on rikollista emoa ja poikasta kohtaan, ei siittäjää. Jos siittäjä on mennyt menojaan niin pysykööt menoillaan. Kukaan ei pakota eroamaan siitä lasten äidistä tai tekemään tämän elämästä helvettiä, jos pitää arvossa lastenkin läsnäoloa.
Vierailija kirjoitti:
Tonnien lasku? Höpö höpö nyt taas. Ei yo-juhlista tartte mitään gaalaa tehdä.
Jännästi täällä paasataan, että se joka maksaa, päättää. Eikö ne olekaan sen ylioppilaan juhlat???
On. Ja jos ylioppilas ei sinne isäänsä halua, niin ei tarvitse kutsua.
Siitähän se lapsi tykkääkin kun siittäjä on ajettu pois kotoa pahoinpitelemästä ja hyväksikäyttämästä äitiä, ja sen jälkeen alkaa pommittamaan tätä viranomaisväkivallalla ja laatimaan lakeja, että lapsen omistajuus kuuluisi hänelle.
Koittakaa vaan hyväksyä se, että teillä on erilainen biologinen rooli kuin hoivata lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Miehen logiikka on tämä: kun en pääse ilmaiseksi exän järjestämiin juhliin niin panen hanttiin! Todennäköisesti mennään vielä hiukan "keitoissa" panemaan hanttiin ja pilataan nuoren juhlat. Ja koko ajan olisi ollut oikeus järjestää ja maksaa oma osuus juhlista, mutta sellaista oikeutta ei tulisi mieleenkään käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännästi täällä paasataan, että se joka maksaa, päättää. Eikö ne olekaan sen ylioppilaan juhlat???
Jep. Onko kutsua tullut? Eipä ole. Pakit voi saada omalta lapseltaankin, sellaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa vähän siltä, että ylioppilas ei sitä aina päätä, koska äiti MAKSAA!! Eli määrää.
Mikä on AP:n suhde siihen ylioppilaaseen? Oletko ollut läsnä, vai haluatko juhlahetkenä esittää roolia maailman parhaana isänä? Vai jotain muuta?
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä erovanhemmat järjestäisi lapsensa hautajaiset jos niin huonosti kävisi?
laskettaisiinko lapsi kahdesti monttuun jotta kaikki saa oman juhlansa vai voitaisiinko jo lapsen eläessä käyttäytyä kuin sivistyneet ihmiset ja järjestää yhdet juhlat jonne kaikki lapsen tärkeät ihmiset ovat tervetulleet.
(poissulkien väkivaltarikolliset)
Olen miettinyt asiaa. Lapsemme meinasi kuolla. Totta kai hautajaiset olisi järjestetty yhdessä, mutta minua olisi jälleen kerran satutettu eksän taholta. Olen satavarma, että hän olisi vaatinut päästä arkulle ensimmäisenä uuden uusperheensä kanssa. Kun minä äitinä olisin halunnut myös. Lapsi asui enemmän minun luonani, minä häntä sairaalassa ja lääkäreillä käytin 80-90 % ajasta. Eksä olisi silti katsonut olevansa oikeutettu arkulle ekana. Se olisi repinyt minuun vielä syvemmät haavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin sen verran tyhmä nuorena, että järjestin erikseen eri juhlia, kun toinen vanhemmista niin vaati. Tajusin kyllä pian miten älyttömän itsekeskeistä ja itsekästä se häneltä oli. Koskaan ei miettinyt miltä meistä lapsista tuntuu. Ei koskaan pa
Olin jo nuori aikuinen ja valmistujaiset, lasten juhlat ym meni samalla kaavalla.. Helkkarin itsekästä tältä toiselta vanhemmalta edellyttää eri juhlia ja hölmönä järjestin.
Huomaa kyllä mistä miesvihasi on alkanut. Olisi kannattanut hakea apua ennen omien lasten hankkimista.
Aah, kyllä taas kannatti olla lapseton sinkku! Ei tarvitse olla surullinen kun joku hullu vie lapset sossuille valehtelemalla, eikä tarvitse repiä ressiä kissanristiäisistä. Ikinä.
*bliss*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Onko kutsua tullut? Eipä ole. Pakit voi saada omalta lapseltaankin, sellaista se on.
Jos tulee pakit omalta lapselta, kannattaa tosissaan miettiä, mikä meni pieleen. Olisiko itsessäkin vikaa, eikä ainoastaan exässä ja tämän sukulaisissa. Ja siinä lapsessa, joka on perinyt äitinsä suvusta "huonouden". Oletko laiminlyönyt lasta? Valehdellut? Rikkonut lupauksia? Lyönyt? Juopotellut? Vienyt lapsen rahat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin sen verran tyhmä nuorena, että järjestin erikseen eri juhlia, kun toinen vanhemmista niin vaati. Tajusin kyllä pian miten älyttömän itsekeskeistä ja itsekästä se häneltä oli. Koskaan ei mie
Ei ole mikään pakko jauhaa paskaa ja haukkua muita lapsen juhlissa. Huomaan, et monille tämä on käsittämätön ajatus, että voi jättää tekemättä ja käyttäytyä edes kerrankin sen lapsen vuoksi. Sekin kertoo jo ihan tarpeeksi. Alleviivaa pointtiani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän veikkaan, ettei tämä juhla ole nyt ainoa asia, jossa tuo äippä ei ajattele mitään muuta kuin omaa kaunaa ja katkeruutta. Eiköhän sitä ole tehnyt pitkää ennen juhliakin. Lapsiparka. Hirveää olla pelinap
Täysin syytön, raukkaparka. Aina on parhaansa lapsensa eteen tehnyt.
Tuo on vaan niiiiiin yleistä toimintaa. Äitiä kiinnostaa vain oma katkeruus ja paha olo, että lapsi saa välissä kärsiä.
Valitettavasti olin itsekin typerä, enkä puuttunut tarpeeksi. Jatkossa aion tehdä enemmän! Jokaisella on velvollisuus puuttua, jos vanhempi sabotoi lapsen ja toisen vanhemman suhdetta. Tämän negatiiviset vaikutukset tiedetään, joten kriminalisointiakin on pohdittu. Olisi syytä saada rikoslakiin.