Eronneen isän suru lapsen yo-juhlista
Ainoa lapseni saa lakin nyt keväällä. Lapsen äiti järjestää lapselle juhlat entisessä yhteisessä kodissamme. Minä ja minun puoleni harvat sukulaiset emme ole sinne tervetulleita. Juhlat ovat aika isot ja ihan koko päivä kuulemma menee, joten ei kuulemma sovi että samana päivänä minä järjestäisin toiset juhlat. Kuulemma voidaan kuitenkin pitää joku tilaisuus joskus myöhemmin kesällä jos halutaan.
Olen tosi surullinen mutta en halua tehdä asiasta mitään draamaa lapselle kun hänen juhlansahan se on. Ja toisaalta äitinsä luona on enimmäkseen asunut. Onko tämä normaalia ja pitääkö vain kestää?
M53
Kommentit (277)
Yhdet juhlat järjestettiin ja silloin kaikki sulassa sovussa juhlimme lapsemme saavutusta.
Vierailija kirjoitti:
Yhdet juhlat järjestettiin ja silloin kaikki sulassa sovussa juhlimme lapsemme saavutusta.
Hienoa, lapsi ollut etusijalla, kuten kuuluu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä itsekkäitä äitejä on tämä maa täynnä. Ei lapsen etu merkitse mitään kun minäminäminä....ja kosto ja kauna.
Mutta nämäkään asiat ei muutu niin kauan kun miehet ja isät eivät laita tälle stoppia ja ala pitämään puoliaan. Niin se vaan on.
Eipä oikein löydy Suomesta äitejä, jotka ei lapselleen yo-juhlia itse järjestäisi. Lukematon määrä näitä etäisiä, jotka ei osallistu juhlien valmisteluun eikä maksamiseen ja päälle marttyroivat.
Vaikka tuo olisi totta, että vain äidit järjestää (vaikka ei ole - itsekin tunnen pari tapausta) Se äitikin voisi itsensä sijaan miettiä lastaan ja tämän onnea, eikä pyöriä itsensä ympärillä.
Toinen asian on, et luuletko että nuo katkerat mammat edes ANTAISI exänsä auttaa?
Katsos kun miehistä kolme prosenttia on psykopaatteja, vielä enemmän narsisteja plus kaikki muut tunnevammaiset päälle, on ihan realistinen fakta, että kaikkien isien kanssa ei voi juhlia sovussa järjestää. Sitten on vielä se, että osalla äideistä on myös persoonallisuushäiriö.
No meitä on joka lähtöön. Meillä ex, eli lapsen isä ei osallistu kuin vaatimuksillaan. Hän esittää kuinka juhlat järjestetään ja keitä kutsutaan, mutta ei halua maksaa mitään eikä edes loppujen lopuksi tule juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä itsekkäitä äitejä on tämä maa täynnä. Ei lapsen etu merkitse mitään kun minäminäminä....ja kosto ja kauna.
Mutta nämäkään asiat ei muutu niin kauan kun miehet ja isät eivät laita tälle stoppia ja ala pitämään puoliaan. Niin se vaan on.
Eipä oikein löydy Suomesta äitejä, jotka ei lapselleen yo-juhlia itse järjestäisi. Lukematon määrä näitä etäisiä, jotka ei osallistu juhlien valmisteluun eikä maksamiseen ja päälle marttyroivat.
Vaikka tuo olisi totta, että vain äidit järjestää (vaikka ei ole - itsekin tunnen pari tapausta) Se äitikin voisi itsensä sijaan miettiä lastaan ja tämän onnea, eikä pyöriä itsensä ympärillä.
Toinen asian on, et luuletko että nuo katkerat mammat edes ANTAISI exänsä auttaa?
Kuinka moni heistä on suostunut kasvattamaan lapsensa polygamisessa järjestelyssä? Se että hoitelevat miehen penskaa on jo iso myönnytys, vaikka mies on paljastunut häntäheikiksi.
Vaaditte koko ajan itesllenne lisää ja rääytte, vaikka saatte jo nyt paljon enemmän kuin ansaitsette. Muualla maailmassa häntäheikkien lapset tapetaan tai hylätään, eivätkä todellakaan saa maistiaisia äidinrakkaudesta. Ja te vaan vingutte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen asian on, et luuletko että nuo katkerat mammat e
Nyt tuli sen verran sekavaa settiä, että herää huoli sun hyvinvoinnista.
Olen perheenäiti itse ja puolustan lapsen etua ennen muuta. Aikuisten tulee pystyä parempaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, lapsi ollut etusijalla, kuten kuuluu!
Niin ajattelet, että jos mies vaan onnistuu siittämään, niin kaikki hänen syntinsä, rikoksensa ja myös esim. perimän psykopaattisuus jotenkin nollautuu vai? Ja naisesta tulee yhtäkkiä polygaminen ja lasta juhlitaan viiden eri haaremin kesken, kun mies niin päättää?
Typerä sellainen nainen, joka tuollaisen miehen lasta imettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jestas, mitä mä just luin! Lapsi meinannut kuolla ja äityli miettii katkerana sitä, että lapsen isä OLISI SAATTANUT mennä arkulle ensin, jos uhka olisi konkretisoitunut ja lapsi kuollut?!
Ei helkkari soikoon, miten sairasta.
Vielä puuttuis et menis lapselle:
"Oli se hyvä ettet kuollu, kun mä niin pelkäsin, et isäs pääsis arkulle ensin!!!"
En enää ihmettelis yhtään.
Tällaisia äitejä tämä maa täynnä. Minä. Minä. Minä.
Ei taida äippä välittää lapsestaan. Onhan lapsen geenit puoliksi isältä. Tämä puoli lapsesta mitätöidään?
Pitikö olla niin perse isänä kun lapsi oli pieni ja vielä huono aviomies? Niin makaa kuin petaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei jestas, mitä mä just luin! Lapsi meinannut kuolla ja äityli miettii katkerana sitä, että lapsen isä OLISI SAATTANUT mennä arkulle ensin, jos uhka olisi konkretisoitunut ja lapsi kuollut?!
Luit väärin. Rautalangasta: kun vanhempien välit ovat kitkaiset, niin se usein tarkoittaa, että suhteessa on väkivaltaa. Siksi on parasta jättäytyä pois tilanteista, kuten juhlista, joissa väkivallan mahdollisuus nousee uudestaan esiin. Koska oravanpyörä pahenee ja tilanne kriisiytyy entisestään.
Tuossa hautajaisesimerkissä olisi käytetty väkivaltaa jälleen kerrran. Vanhempien välit olisivat entisestään tulehtuneet. Ja se olisi vaikuttanut muihin lapsiin.
Silti ap:n kannattaa ihan suosiolla jättäytyä juhlista pois.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän alapeukuttamista tässä on?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäpä et eikä kukaan muukaan voi tietää mitä on taustalla.
Ihmeellistä et nimitellään vaikka ja millä haukkumalla tapausta lainkaan tietämättä.
On tilanteita joissa toinen vanhempi ei voi edes mennä paikalle niin on viisaampaa olla täällä neuvomatta ja puistattaa kuinka oudot ihmiset kehottaa menemään jopa toisten kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän alapeukuttamista tässä on?
Ohis
Varmaan kun joku osaa kerrankin käyttäytyä kypsän, epäitsekkään aikuisen tavoin. Se koetaan uhkana.
Minun on hyvin vaikea uskoa, että jos isä olisi ollut hyvä isä ja osallistunut lapsensa elämään normaalisti, niin häntä ei muka päästettäisi juhliin. En usko.
Lähipiirissä on paljon eronneita ja yhtä ainutta isää ei ole yritetty vieraannuttaa. Hyvät isät ovat lastensa elämässä normaalisti mukana ja juhlissa vanhemmat ovat yhdessä. Huonot isät ovat huonosti mukana ja ulisevat vieraannuttamista, vaikka äidit ovat yrittäneet kaikkensa, että isä ottaisi vastuuta ja tulisi paikalle kun luvannut lapselle ja nämä isät vain perseilevät, kiusaavat äitiä ja eivät näytä välittävän lapsestaan paskan vertaa.
Mä en tajuu, miksi pitää sulkea toinen ex-puoliso ulos lapsen tärkeistä juhlapäivistä.
Oltiin exän kanssa naimisissa 15 vuotta. Kaikki lasten synttärit, YO-juhlat, kihlajaiset ja yhdet häät ollaan oltu sopuisasti sukujen kesken yhdessä. Viimeksi lapsemme häissäkin naurettiin ex-anopin kanssa entisille jutuille ja ex-miehen kanssa muisteltiin lasten kanssa yhteisiä kesälomareissuja.
Kukaan ei räyhää, ei ilkeile vaan molempien suvut ja uudetkin puolisot ovat keskenään sopuisasti Ja tämä kaikki lasten takia.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajuu, miksi pitää sulkea toinen ex-puoliso ulos lapsen tärkeistä juhlapäivistä.
Oltiin exän kanssa naimisissa 15 vuotta. Kaikki lasten synttärit, YO-juhlat, kihlajaiset ja yhdet häät ollaan oltu sopuisasti sukujen kesken yhdessä. Viimeksi lapsemme häissäkin naurettiin ex-anopin kanssa entisille jutuille ja ex-miehen kanssa muisteltiin lasten kanssa yhteisiä kesälomareissuja.
Kukaan ei räyhää, ei ilkeile vaan molempien suvut ja uudetkin puolisot ovat keskenään sopuisasti Ja tämä kaikki lasten takia.
Ihana kuulla näitäkin välillä. Te tosiaan rakastatte lapsianne ja näytätte hyvää mallia elämään! Kaikkea hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luit väärin. Rautalangasta: kun vanhempien välit ovat kitkaiset, niin se usein tarkoittaa, että suhteessa on väkivaltaa. Siksi on parasta jättäytyä pois tilanteista, kuten juhlista, joissa väkivallan mahdollisuus nousee uudestaan esiin. Koska oravanpyörä pahenee ja tilanne kriisiytyy entisestään.
Tuossa hautajaisesimerkissä olisi käytetty väkivaltaa jälleen kerrran. Vanhempien välit olisivat entisestään tulehtuneet. Ja se olisi vaikuttanut muihin lapsiin.
Silti ap:n kannattaa ihan suosiolla jättäytyä juhlista pois.
Terveelle ihmiselle ei tulis MIELEENKÄÄN ajatella noin itsekkäästi ja vinksahtaneesti, että jos lapseni kuolee, niin toivottavasti ex ei pääse ekana arkulle!!! Ei todellakaan.
Haloo oikeesti nyt.
Minun lapsi ei ole juurikaan tekemisissä isänsä kanssa. Ei ole osallistunut mihinkään tärkeään elämän aikana. Kun lapsi saa lakin, hän saa itse päättää kutsutaanko isä juhliin. Tuskinpa haluaa sen looserin mukaan. Todella harvoin haluaa edes tavata sitä juoppoa, niin tuskin haluaa sitä pilaamaan juhlaa.