Miksi naisten pitäisi olla karvattomia (jopa sheivausmainoksessa)
Mistä kumpuaa oletus, että naisen tulee olla kropastaan karvaton jopa niin, että sheivausmainoksessa nainen ajaa valmiiksi silkin sileää säärtä tai kainaloa? Miksi siinäkään yhteydessä karvoitusta ei saa näkyä?
Yhteiskunnan normit koittavat vääntää asian niin, että vaikka monenlaiset luomut asiat ovat suositeltavia ja bodypositivisuus on hieno asia (en tarkoita sairaanloista lihavuutta), niin nainen koetetaan ajatella olevan normaalimpi karvattomana kuin karvallisena.
Naisen hyvin normaalit sääri-, kainalo- ja häpykarvat mielletään kuvottaviksi ja likaisiksi. Miehen vastaavat, niistä ei niin meuhkata.
Miksi näin?
Kommentit (227)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokainen ole niinkuin haluaa.
Mieheni sheivaa kalunsa ja se on minulle oikein jees.
Sheivaa kalun muttei sääriä? 🤢
Sääriä ei imaista nieluun.
Mä olen poistanut karvoja jo teinistä asti. Ovat vain rumia. Mulle ajelu ja nyppiminen on ihan tavallista arkirutiinia josta en ole luopunut edes raskausaikoina. Muiden mielipiteet ei ole koskaan kiinnostaneet, kukaan ei karvattomuuttani vaatteiden alta näe.
Vierailija kirjoitti:
Tumma siisti kiitorata tai vaikka täyskolmio olisi tosi seksikäs, mutta koska olen kaikkialta suorakarvainen ja maantienvärinen, niin ajalen pois. Ja todellakin vain esteettisistä syistä.
Mieluummin luonnollinen, mutta siistitty kolmio TAI kokonaan sileä.
Etenkin luonnollisenpunainen täyskolmio on aika... kuuma!
Kiitoradat tai pikkukolmiot ovat teennäisiä ja hassuja!
Jo ne muinaiset egyptittäret ja heidän muotinsa mukaisesti myöhemmin roomattaret nypittivät itsensä täysin sileiksi orjatytöillään.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen poistanut karvoja jo teinistä asti. Ovat vain rumia. Mulle ajelu ja nyppiminen on ihan tavallista arkirutiinia josta en ole luopunut edes raskausaikoina. Muiden mielipiteet ei ole koskaan kiinnostaneet, kukaan ei karvattomuuttani vaatteiden alta näe.
Lapsikin siitettiin pimeässä peiton alla, kukaan ei koskaan ole nähnyt karvatonta kroppaasi? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miesten ja naisten ulkonäkövaatimuksia nyt vaan ei voi verrata keskenään, kun vain toinen sukupuoli on alisteisessa asemassa. Hygienia taas ei liity tähän mitenkään."
Naiset eivät nykyajan länsimaisessa yhteiskunnassa ole alisteisessa asemassa yhtään millään tavalla. Mene jonnekin muslimimaahan, jossa nainen ei saa edes poistua kotoa ilman holhoojaa ja mustaa kaapua, jos haluat alistettuja naisia auttaa.
Ja niitä ulkonäkövaatimuksia on miehille ihan yhtä lailla, jopa julmempia kuin naisille. Esim. Naista lyhyempi mies on ihan auttamatta epäviehättävä naisten mielestä, eikä sille pituudelleen mies pysty tekemään yhtään mitään. Myöskään kasvojen komeuden puutetta ei heteromies voi kompensoida meikillä samalla tavalla kuin naiset, jotka voivat taikoa vaatimattomastakin naamasta taitavalla meikillä nätin.
Eli ihan höpöhöpöä taass
N33
"Niin, noilla naisten miehille asettamilla vaatimuksilla ei kuitenkaan alisteta miehiä."
Voisitko vielä valaista meitä, miksi Suomessa vuonna 2025 a) naisten miehille asettamat ulkonäkövaatimukset eivät ole miesten alistamista, samaan aikaan kun b) miesten naisille asettamat ulkonäkövaatimukset ovat naisten alistamista?
Historialliset asiat tai se mitä tapahtuu muslimimaissa sitten ei ole Suomi 2025.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miesten ja naisten ulkonäkövaatimuksia nyt vaan ei voi verrata keskenään, kun vain toinen sukupuoli on alisteisessa asemassa. Hygienia taas ei liity tähän mitenkään."
Naiset eivät nykyajan länsimaisessa yhteiskunnassa ole alisteisessa asemassa yhtään millään tavalla. Mene jonnekin muslimimaahan, jossa nainen ei saa edes poistua kotoa ilman holhoojaa ja mustaa kaapua, jos haluat alistettuja naisia auttaa.
Ja niitä ulkonäkövaatimuksia on miehille ihan yhtä lailla, jopa julmempia kuin naisille. Esim. Naista lyhyempi mies on ihan auttamatta epäviehättävä naisten mielestä, eikä sille pituudelleen mies pysty tekemään yhtään mitään. Myöskään kasvojen komeuden puutetta ei heteromies voi kompensoida meikillä samalla tavalla kuin naiset, jotka voivat taikoa vaatimattomastakin naamasta taitavalla meikillä nätin.
Eli ihan höpöhöpöä taass
N33
Niin, noilla naisten miehille asettamilla vaatimuksilla ei kuitenkaan alisteta miehiä. Naiset eivät myöskään niiden takia tapa miehiä.
Kyllä naiset ovat länsimaissakin edelleen alisteisessa asemassa, vaikka muslimimaissa ovat vielä radikaalisti enemmän.
Pahasti on sulla laukalla hommat nyt, jos väittämäsi on että SUOMESSA, SUOMALAISTEN taholta alistetaan luomukarvaisia naisia ja tapetaan heitä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsikin siitettiin pimeässä peiton alla, kukaan ei koskaan ole nähnyt karvatonta kroppaasi? :D
Juu, sehän tän pointti just olikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla ON karvoja alapäässä. On hyvin harvinaista että niitä ei naisella kasvaisi. Ne kuuluvat naiseuteen oletusarvoisesti, vaikka jotkut eivät siitä pidäkään ja ajavat karvat tai vaativat karvojen ajamista. Niin saa tietenkin tehdä, mutta silloin preferoi asioita, jotka eivät kuulu naiseuteen eli pohjalla on naisvihamielinen vire.
Käytkö koskaan kampaajalla / lyhennätkö hiuksia? Miksi koska oletusarvoisesti hiukset kasvavat mitä kasvavat ja lopulta putoavat pois omia aikojaan?
Pidätkö miehistä joilla on siisti parturoitu kampaus? Jos kyllä, niin miksi olet miesvihaaja joka vaatii lyhentelemään luonnollisia karvoja?
Entä parta? Luonnostaan trimmaamatta rehottava risukasa on paras? Jos luonnostaan sattuu olem
Eli miehen tapauksessa siis selkäkarvoja niskassa tai rintakarvoista suoraan parraksi yhdistyvää kaulapartaa EI saa leikata pois, vaan se pitää ehdottomasti maksimissaan vain siistiä puolipituiseksi? Koska muuten oltaisiin vaarallisella, itse keksimälläsi, ulkoisten sukupuolisten tunnusmerkkien poistelun alueella :)
Saa ihminen minun puolestani leikata mitä haluaa. Ihan vapaasti voi leikata vaikka rintansa tai munansa pois, ei haittaa minua. Itse en kuitenkaan tavoita sellaista ajattelua että heteronaisena en hyväksyisi miehen kehossa mieheyden merkkejä. Tuntuisi hyvin ristiriitaiselta pitää miehistä ja vaatia esim täydellistä karvattomuutta. Se olisi ristiriitaista koska miehillä tyypillisesti on jonkin verran karvoja. Tuntuisi myös ristiriitaiselta väittää pitävänsä miehistä ja vaatia ettei miehellä sitten saa olla penistä. Näin minun mielestäni, muut vaatikoot mitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Menopaussin aiheuttamien hormonaalisten muutosten myötä häpykarvoitus hiljalleen haipuu ja me mummot olemme karvattomia kuin pikkutytöt.
Luonnollista on sekin.
Senkin naisvihaaja pedofiilimummo!
Vierailija kirjoitti:
Joo, 2025 tuntuu oikeastaan ihan hullulta että vain naisilta vaaditaan tuota lähes kokovartalokarvattomuutta, se on edelleen normi
Tämä on naisten ihan itse kehittämä normi. Jätä karvasi ajelematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Sitä historiaa nyt vaan ei voi poistaa eikä sen vaikutukset ole minnekään hävinneet. Yhteiskunta on edelleen patriarkaalinen, miehillä on ylivalta, naisille asetetut vaatimukset pyrkivät rajoittamaan naisia. Vaikka nainen pyrkisi samaan (eli rajoittamaan miehiä), ei hän siihen pysty, koska hänellä ei ole samanlaista valta-asemaa kuin miehillä. Et ole tainnut kuulla uhoa siitä, että äänioikeuskin on naisille "annettu ja voidaan milloin tahansa ottaa pois"? Miehillä on jatkuvasti olemassa yhteiskuntarakenteisiin perustuva valta, jota voivat käyttää, eli tarvittaessa vaikka väkisin alistaa naiset. Naisen vapaus länsimaissa on näennäistä.
Vierailija kirjoitti:
Ap hyvä, saat olla niin karvainen kuin haluat, mutta älä ihmettele, jos miehet eivät ihastele karvaisia kainaloitasi yms.
Olen eri mutta minua kuvottaa miesteb karvaiset kainalot, en myöskään pidä rintakarvoista sen sijaan päässä pitää olla tuuheat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karvattomuuden vaatimus pohjautuu naisvihaan ja kyllä, myös Suomessa miehet tappavat naisia ja motiivina on naisviha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menopaussin aiheuttamien hormonaalisten muutosten myötä häpykarvoitus hiljalleen haipuu ja me mummot olemme karvattomia kuin pikkutytöt.
Luonnollista on sekin.
Senkin naisvihaaja pedofiilimummo!
????????????????????????????????????????
Pikkutytöt ovat karvattomia, koska niillä ei erity estrogeeniä.
Mummot ovat karvattomia, koska meillä ei erity estrogeeniä ( riittävästi ).
Mikä olikaan ongelmasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap hyvä, saat olla niin karvainen kuin haluat, mutta älä ihmettele, jos miehet eivät ihastele karvaisia kainaloitasi yms.
Eihän miestenkään tarvi sheivata joka paikkaa. Miksi naisten pitäisi?
Kuka sanoi että pitäisi?
Ja ei kaikki naiset tykkää viiksistä ja/tai parrasta. Onhan täälläkin ollut lukemattomia haukkumisketjuja.
Onko miesten Gillette-mainoksissa partaa tai sänkeä?
Onko terveyssidemainoksissa verta?
Facessa pyörivissä kainaloiden vahausvideoissa on kyllä kunnon karvat
Eikös vahvat itsenäiset voimaantuneet naiset osaa tällaistakaan päättä itse? Älä sheivaa, jos et halua niin tehdä.
Erika Vikman voimaantui jossain välissä ja jätti kainalot ajelematta, mutta se unohtui nopeasti
Eli miehen tapauksessa siis selkäkarvoja niskassa tai rintakarvoista suoraan parraksi yhdistyvää kaulapartaa EI saa leikata pois, vaan se pitää ehdottomasti maksimissaan vain siistiä puolipituiseksi? Koska muuten oltaisiin vaarallisella, itse keksimälläsi, ulkoisten sukupuolisten tunnusmerkkien poistelun alueella :)