Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisten pitäisi olla karvattomia (jopa sheivausmainoksessa)

Vierailija
06.05.2025 |

Mistä kumpuaa oletus, että naisen tulee olla kropastaan karvaton jopa niin, että sheivausmainoksessa nainen ajaa valmiiksi silkin sileää säärtä tai kainaloa? Miksi siinäkään yhteydessä karvoitusta ei saa näkyä? 

Yhteiskunnan normit koittavat vääntää asian niin, että vaikka monenlaiset luomut asiat ovat suositeltavia ja bodypositivisuus on hieno asia (en tarkoita sairaanloista lihavuutta), niin nainen koetetaan ajatella olevan normaalimpi karvattomana kuin karvallisena.

Naisen hyvin normaalit sääri-, kainalo- ja häpykarvat mielletään kuvottaviksi ja likaisiksi. Miehen vastaavat, niistä ei niin meuhkata.

Miksi näin?

Kommentit (227)

Vierailija
221/227 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse mies ja en mä kyllä viehättyisi naisista joilla on karvoja, toki pienet haituvat ei haittaa mutta karvaisesta naisesta en vaan kiihottuisi. Vähän sama kuin että tykkääkö naiset itseään pienemmistä miehistä?

Pedaripiirteinen? Se on huolestuttavan yleistä nykyisin. Kiihottaako myös muut hedelmättömyyden merkit? Kapea lantio ja poikamainen olemus?

Aika paljon pedareita on sitten teissä naisissakin, kun nuoret naiset itse yleensä ihan mieluusti ovat karvattomia. Eipä miehen tarvitse naista erikseen käskeä sellaiseen.

Vierailija
222/227 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap hyvä, saat olla niin karvainen kuin haluat, mutta älä ihmettele, jos miehet eivät ihastele karvaisia kainaloitasi yms. 

Sheivausmainos tuskin miesten iloksi on tehty 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/227 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiseen kuuluu karvat. Ei kai niitä olisi jollei kuuluisi olla? Eli kaippa evoluutio olisi tehnyt ihmisestä jo karvattoman jos se olisi tarpeellista?

Ei joskus 80-90-luvulla karvat haitanneet. Ihmiset olivat ihmisiä karvoineen eikä silloin ollut pakkomielteistä karvojen höyläämistä sieltä ja täältä. 

Ihmiset ovat jo verrattain karvattomia, joten ei ihme, että halutaan vaikka sitten ajella lisääkin, jos siltä tuntuu.

Karvojen suhteen muoti vaihtelee ajan myötä. Vielä 60-luvun alussa miehen tuli olla lyhythiuksinen ja tällä parta ajettuna, mutta jo tuon saman vuosikymmenen lopussa pitkät hiukset ja parrat tulivat muotiin. Karvaa ne hiukset ja parratkin ovat. Jos ihminen olisi 100% luonnollinen ilman mitään karvan leikkaamista koskaan, hiukset päässä laahustaisivat monella maassa asti ja partakin olisi miehillä ainakin metrin pituinen. Tämäkö on se ihanne, mihin ihmisten on pakko pyrkiä, koska karvattomuus on niin kamala asia?

Vierailija
224/227 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap hyvä, saat olla niin karvainen kuin haluat, mutta älä ihmettele, jos miehet eivät ihastele karvaisia kainaloitasi yms. 

Minulle sellainen kyllä kelpaa

M51

Vierailija
225/227 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin pitäisi? 

Ei minun ole ainakaan pitänyt. Ainoastaan kainalokarvat ajelen pois omasta tahdosta ja käytännön syistä. 

On toki näitä ihmisiä olemassa jotka kuvittelevat että ovat sanelemaan miten muiden tulee olla ja elää,mutta en mä ole myöskään sellaisten kanssa tekemisissä kun ovat niin raskasta seuraa.

Vierailija
226/227 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset vastaavat olla ihan mitä haluavat olla. Mutta ei miesten tarvitse pitää kaikenlaisia naisia viehättävinä. 

Vierailija
227/227 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku alfa audimies kun sanoo, että se pillu ajellaan, niin naiset kans ajelee. Ihan sama se on mitä minä sanon tai en sano 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi