Lapseni punastuu todella nopeasti ja voimakkaasti. Mitä tuolle voi tehdä? Kertoo että kaverit jo naureskelee hänelle.
Lapsella on ollut monena päivänä on paha mieli ja viimein uskalsi kertoa miksi. Mulla on itselläni sama punastumis "ongelma", mutta meikillä saan hieman lievennettyä. Ymmärrän siis täysin. Ei tarvi kuin vähän nolostua tai innostua niin naama muistuttaa sitä kuuluisaa paloautoa. Lapsi sanoi että koulussa liikkuu ihastusjuttuja ja tuota naureskelua on tämän takia. Tosi ikävää. Onko tähän mitään voiteita tms mitä olette kokeneet hyväksi?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punaisuutta neutralisoivat meikkivoiteet.
Minkä ikäinen lapsi? Tyttö vai poika?
14v poika.
Ap
Juu no ei varmaan teini-ikäistä poikaa saa kovin helposti käyttämään meikkivoidetta.
No ei. Ja miettikää nyt lopputulosta, kun hän on meikannut itse... Aivan varmasti pistäisi silmään. Ei meikkivoiteen käyttö ole aluksi helppoa naisillekaan.
Juu. Tietysti opettaisin ensin, mutta harjoitusta se vaatii ja nyt aloin kyllä jo jännittämään tuota, että "jäisi kiinni" meikkaamisesta vaikka ei ole sitä edes suostunut kokeilemaan. Eihän se lopputulos välttämättä yhtä huolellinen olisi kuin vaikka minulla näin lapseni tuntien. Ehkä koko ajatus ongelman peittämisestä oli hölmö. Näin naisena vain se tuli ensimmäisenä mieleen. Ehkä mun pitäisi vain enemmän rohkaista olla oma itsensä muista välittämättä. Ja minun mielestä hän on hyvin komea punaisenakin. Ymmärrän kuitenkin että äidin kehu ei tällä hetkellä mieltä piristä.
Ap
Vihreä väri kuulemma vie huomion pois punaisuudesta.
Itse kyllä laittaisin punaisen puseron. Se vie päähuomion itseensä, eikä ne punaiset posket sen rinnalla juuri kilpaile.
Tytöt saattaa tykätä pojasta, joka uskaltaa näyttää tunteet. Se on söpöä. Ihan turhaa peitellä.
Minulle ei ollut mitään meikkejä edes punastumiselle. Lehahdin tulipunaiseksi ja ehkä häpeä vielä tuli mukaan. Koulussa kaikki oli punastumista ja ujous. Apua, se oli aikaa, kun hävetti.
Vaihdevuosien aikana punainen naama ei häirinnyt. Nuorena jos joku katoi, niin kai silloin ajattelin, että tuo tahtoo minusta jotain.
Se oli hirveää ja sitten myös hiotti, mutta sen tarvinnut näkyä.
Hankin silmälasit, että saatoin piiloitua niiden taakse. Tukka hatsatti naamalla.
Niin se sitten meni vuosikymmenten jälkeen pois kun sain itsevarmuutta.
Ei silloin opeteltu esiintymään ja kaikelainen hyvä kskustelu ei sujunut ujouden takia ja punastumisen.
Nyt kyllä on keskustelutaitoon, esiintymiseen ja tilanteisiin koulutusta. Minä en saanut mitään .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi nyt ensiavuksi ottaa käyttöön joku sävyttävä päivävoide tai kevyt meikkivoide, joka hieman peittäisi punastusta. Voi vaikuttaa positiivisesti tuomalla pojalle itsevarmuutta. Sävy kannattaa valita todella huolellisesti ettei ole itsestään selvää että on meikkiä kasvoilla.
Sävyttävä päivävoide tai kevyt meikkivoide ei kyllä tasan peitä punastelua yhtään. Pitää olla kunnolla peittävä voide (Joe Blasco, Estee Lauderin Double Wear) ja sitäkin aika reilusti, ennen kuin alkaa peittymään. Huomaamattomia ne ei ole, vaikka miten valitsisi oikean värisen voiteen.
Joo. Huomaamaton pitäisi olla. Mitään lisäkuittailuja ei haluta. Enkä mä edes usko, että suostuisi kokeilemaan sitä meikkivoidetta. Kyllä mä sitä yritin ehdottaa. Näin naisena tuntuu, että tällaisten asioiden kanssa on helpom
Ehkä koko peittäminen oli hölmö idea. En tiedä miksi se tuli ekana mieleen. Jotenkin jännittää nyt edes ajatus siitä, että jäisi kiinni meikkaamisesta. Apua. Parempihan se on, että pystyy olla täysin oma itsensä. Hän on mun mielestä hyvin komea punaisenakin, vaikka itse sanonkin. Pitää tätä hänelle käydä puhumassa.
Ap
Ei sille oikein mitään voi. Betasalpaajaa tohtorilta - saattaa auttaa. Vanhemmiten menee ohi kun ei enää ujostuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen määrä propralia teillä estää punastumisen?
Minä tarvin vähintään 60 mg.
No ilmankos ei auta 20 mg.. Lääkäri neuvoi minulle punastumiseen 10-20 mg, ei kyllä auta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Se on normaalia että osa punastuu ja nuorena enemmän. Naureskelevasta kaverista voisi ehkä erota? Kiusaamista? Vai millä tavalla naureskelua, onko se viatonta ettei ole pahaa. Eivätkö muut tajua mikä on normaalia.
Eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi nyt ensiavuksi ottaa käyttöön joku sävyttävä päivävoide tai kevyt meikkivoide, joka hieman peittäisi punastusta. Voi vaikuttaa positiivisesti tuomalla pojalle itsevarmuutta. Sävy kannattaa valita todella huolellisesti ettei ole itsestään selvää että on meikkiä kasvoilla.
Sävyttävä päivävoide tai kevyt meikkivoide ei kyllä tasan peitä punastelua yhtään. Pitää olla kunnolla peittävä voide (Joe Blasco, Estee Lauderin Double Wear) ja sitäkin aika reilusti, ennen kuin alkaa peittymään. Huomaamattomia ne ei ole, vaikka miten valitsisi oikean värisen voiteen.
Joo. Huomaamaton pitäisi olla. Mitään lisäkuittailuja ei haluta. Enkä mä edes usko, että suostuisi kokeilemaan sitä meikkivoidetta. Kyllä mä sitä yritin ehdottaa. Näin naisena
Pahoittelut, tuli kahdesti sama ajatus. Luulin, että eka viesti ei jostain syystä tullut läpi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä laittaisin punaisen puseron. Se vie päähuomion itseensä, eikä ne punaiset posket sen rinnalla juuri kilpaile.
Niin ja korvikset. Mutta ryhti pitää saada hyväksi ja istuessa olla myös ryhdikäs. Josko siihen asiaan muutenkin paneudutaan.
Loppujen lopuksi, ei kukaan erotu joukosta, yhtä epävarmoja ovat lähes kaikki nuoret. Kaikilla se vaan ei näy suoraan kasvoista. Kai toisilla on paksu iho, erilainen kuin mitä minulla oli nuorena. Töissä professori tuli ja ihasteli, että minulla on niin kauniit ruusut poskilla, pershana.
Itsetuntojuttuja nämä punastelut. Sen itsetunnon kohentamiseen kannattaa satsata siis joka tavalla. Kannattaa kannustaa hyväksymään itsensä myös punastelijana. Jos sitä punastumista pyrkii muuttamaan, se on viesti siitä, että asia on sellainen, joka kuuluu muuttaa eli muutosyritys lähettää vain viestin siitä, ettei punastuminen ole hyväksyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Opeta miten hän puolustautuu naureskelevia kommentteja vastaan. Kun osaa sanoa vastaan heti alkuun niin antaa viestin että minua ei niin vain kiusata.
Eipä se kaikilta onnistu. Esim. olen kuullut että isälläni oli sama ongelma nuorena. Hän koki sen hankalaksi vielä nuorena aikuisena työpaikallakin. Luulen, että miehille tämä voi olla kovempi paikka kuin naisille. Tilanne helpotti, kun hänelle tuli enemmän ikää.
Älä nyt mitään homovoiteita ainakaan ehdottele. Päätyy vielä pahemmin kiusatuksi. Esimerkiksi minun aikanani yläasteella kiusatuille annettiin vesipesuja vessanpytyssä ylöspäin roikuttaen. Helposti jotkut feminiiniset meikit saavat pojan tuollaisen kohteeksi
Vierailija kirjoitti:
Itsestäänruskettavaa ei tarvi käyttää kuin Donald Trump. Voi hankkia niitä Garnierin itseruskettavia tippoja, joita laittaa perusvoiteeseen yhden pikkutipan ja hieroo voiteen huolella kuoritulle iholle mieluiten siihen aikaan kun tulee koulusta kotiin. Siten voide ehtii imeytyä tasaisesti seuraavaa päivää varten. Niin siis sitten kasvoihin, korvalehtiin ja niskaan rutiinina joka toinen tai kolmas päivä. Garnierin tipat maksavat jotain kympin ja riittävät pitkään. Kasvot ja pitääkin pestä aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punaisuutta neutralisoivat meikkivoiteet.
Minkä ikäinen lapsi? Tyttö vai poika?
14v poika.
Ap
Juu no ei varmaan teini-ikäistä poikaa saa kovin helposti käyttämään meikkivoidetta.
No ei. Ja miettikää nyt lopputulosta, kun hän on meikannut itse... Aivan varmasti pistäisi silmään. Ei meikkivoiteen käyttö ole aluksi helppoa naisillekaan.
Juu. Tietysti opettaisin ensin, mutta harjoitusta se vaatii ja nyt aloin kyllä jo jännittämään tuota, että "jäisi kiinni" meikkaamisesta vaikka ei ole sitä edes suostunut kokeilemaan. Eihän se lopputulos välttämättä yhtä huolellinen olisi kuin vaikka minulla näin lapseni
No miehestä olikin kyse. Ei se mitään jos vaaleahiuksinen punastuu. Voi sitä polttaa kasvot kesällä auringossakin.
en ole nimittäin koskaan nähnyt tummatukkaisen punastuvan. Heillä on erilainen verenkierto kasvoissa.
Jos opetat pojan harjoittelemaan oikeaa pään asentoa ja ryhtiä ja katsomaan ihmisiä silmiin. Siinä on todella kynnys, mutta sen voi ylittää.
Olisipa minulla ollut noin huolehtiva äiti.
Sävyttävä päivävoide imeytyy ihoon, eikä jää ihon pinnalle näkymään, koska se on kosteusvoide, johon on lisätty väripigmenttejä. Kasvot näyttävät päivettyneiltä ja luonnollisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja korvikset. Mutta ryhti pitää saada hyväksi ja istuessa olla myös ryhdikäs. Josko siihen asiaan muutenkin paneudutaan.
Loppujen lopuksi, ei kukaan erotu joukosta, yhtä epävarmoja ovat lähes kaikki nuoret. Kaikilla se vaan ei näy suoraan kasvoista. Kai toisilla on paksu iho, erilainen kuin mitä minulla oli nuorena. Töissä professori tuli ja ihasteli, että minulla on niin kauniit ruusut poskilla, pershana.
Miksi alapeukut?
Vierailija kirjoitti:
Ihana, kun huolehdit lapsestasi.
Punastuminen on kipeä asia. Yksi elämäni vaikeimmista ja joka on määritellyt mua. Vaikka olen keski-ikäinen ja tilanne on jonkin verran/aika paljon helpottunut, olen surullinen siitä, mitä menetin punastumisen vuoksi. Minua härnättiin ja punastuminen huomioitiin. Kuinka se söikään ennestään kerkkää itsetuntoani. Itkettää edelleen.
Vaikka asia on kipeä ja vaikken voinut/uskaltanut toteuttaa haaveitani, nyt olen sovussa itseni ja elämäni kanssa. Vihdoin 50-vuotiaana.
n5p
Yliherkkyys nuorena punasteluun tuo aikuisena mukanaan helposti myös muita ongelmia, kuten paniikkireaktioita opinnoissa ja julkisissa tiloissa ja uskottavuusongelmia työpaikassa. Tuon ikäisellä eli 14-vuotiaalla se on otettava vakavasti, mitä harva vanhempi ymmärtää.
Lancome Teint Miracle, mutta lienee liian feminiininen miehelle