Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni punastuu todella nopeasti ja voimakkaasti. Mitä tuolle voi tehdä? Kertoo että kaverit jo naureskelee hänelle.

Vierailija
05.05.2025 |

Lapsella on ollut monena päivänä on paha mieli ja viimein uskalsi kertoa miksi. Mulla on itselläni sama punastumis "ongelma", mutta meikillä saan hieman lievennettyä. Ymmärrän siis täysin. Ei tarvi kuin vähän nolostua tai innostua niin naama muistuttaa sitä kuuluisaa paloautoa. Lapsi sanoi että koulussa liikkuu ihastusjuttuja ja tuota naureskelua on tämän takia. Tosi ikävää. Onko tähän mitään voiteita tms mitä olette kokeneet hyväksi? 

Kommentit (153)

Vierailija
21/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranopriili lääke on tehokas apu. Jos ei muut konstit riitä ja asiasta kärsii niin kannattaa kokeilla. Lopettaa sitten jos ei tunnu sopivan.

Vierailija
22/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalista punastelua voidaan hoitaa beetasalpaajilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä punastuu helposti ja ainakin silloin, jos siitä aletaan huomauttelemaan. Ei siinä ole mitään noloa. Voihan siihen kavereiden kiusoitteluun pokalla vastata vain, että "mitä sitten, jos tykkäänkin". Ei ne kaverit kauaa jaksa, kun ei enää saa reaktiota. Nythän se on hauskaa, kun lapsesi joka kerta punastuu. 

Vierailija
24/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punastumisreaktion synnyttää autonominen eli tahdosta riippumaton sympaattinen hermojärjestelmä. Lapsi voisi kertoa tämän asian niille jotka nauraa. Hän ei voi vaikuttaa itse asiaan, eikä sellaisilla asioilla saa toisia kiusata lainkaan.

Vierailija
25/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus punastumista pidettiin jopa somana naispuolisella!

Mutta muistan kyllä omastakin lapsuudesta ja nuoruudesta, että se punastuminen tuntui olevan kammo ja naurunaihe enemmän niille, jotka eivät itse punastu kuin punastujalle itselleen. Ihmiset eivät jostain syystä osaa suhtautua punastumiseen. Se naurattaa ja nolottaa yhtä paljon kuin vaikkapa julkinen piereskely.

Ehkä se itsensä hyväksyminen sen suhteen, että on punastelija, on se tervepäisin tie onneen. Ainakaan punastelija ei ole yksin, vaan on monia muitakin, jotka punastuvat.

Joskus iho on sen tyyppinen, että se lehahtelee ym. yliherkästi. Silloin voi jotain herkän ihon tuotteita koittaa, laannuttaisiko se reaktioita.

Muutenkin kaikki metodit, jotka rauhoittavat itseä ja omaa mieltä ja saavat hyväksymään itsensä, ovat hyväksi.

Vierailija
26/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano että kertoo kavereille reilusti tuosta asiasta- eikä sen jälkeen tee itse asiasta mitään numeroa vaan ohittaa koko asian.

Tiedän että on vaikeaa mutta ajan kanssa tuohon tottuu. Kaveritkin lopettaa naureskelun kun huomaavat että poika itse on täysin sinut asian kanssa.

No huomaan että nyt tuo asia on mennyt jo ihan yli. Ei hän pystynyt mulle tuota huutamatta ja itkemättä kertomaan. Sanoo että ei ymmärrä mitä hauskaa siinä on ja ne vaan jatkaa vaikka sanoo, että ei tykkää siitä. On ikävä tilanne ja olen itsekin koulussa töissä, joten ymmärrän, että ei tuo kavereiden toimesta ole muuta kuin vitsiä, mutta kun se kohdalle osuu eikä lopu niin voi käydä raskaaksi. Samaan aikaan kieltää mua laittamasta luokanvalvojalle viestiä ja karjuu että ei tuo edes haittaa, vaikka todellakin haittaa.

Ap

Varmasti auttaisi. Ja paras lopputulos sillä varmaan onkin, jos lapsi itse kertoo kavereille mitä mieltä on tuosta. Tällä hetkellä on ehkä tunteet hieman liian pinnassa, mutta sitten kun rauhoittuu. Se ei toimi, että kaikille sanoo yhtä aikaa, on tainnut pahentua vaan.

Ap

Vierailija
27/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano että kertoo kavereille reilusti tuosta asiasta- eikä sen jälkeen tee itse asiasta mitään numeroa vaan ohittaa koko asian.

Tiedän että on vaikeaa mutta ajan kanssa tuohon tottuu. Kaveritkin lopettaa naureskelun kun huomaavat että poika itse on täysin sinut asian kanssa.

No huomaan että nyt tuo asia on mennyt jo ihan yli. Ei hän pystynyt mulle tuota huutamatta ja itkemättä kertomaan. Sanoo että ei ymmärrä mitä hauskaa siinä on ja ne vaan jatkaa vaikka sanoo, että ei tykkää siitä. On ikävä tilanne ja olen itsekin koulussa töissä, joten ymmärrän, että ei tuo kavereiden toimesta ole muuta kuin vitsiä, mutta kun se kohdalle osuu eikä lopu niin voi käydä raskaaksi. Samaan aikaan kieltää mua laittamasta luokanvalvojalle viestiä ja karjuu että ei tuo edes haittaa, vaikka todellakin haittaa.

Ap

Sun velvollisuus vanhempana on ilmoittaa opettajalle vaikka lapsi ei haluaisi. Koulun tehtävänä on puuttua siellä tapahtuvaan kiusaamiseen.

Vierailija
28/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä punastuu helposti ja ainakin silloin, jos siitä aletaan huomauttelemaan. Ei siinä ole mitään noloa. Voihan siihen kavereiden kiusoitteluun pokalla vastata vain, että "mitä sitten, jos tykkäänkin". Ei ne kaverit kauaa jaksa, kun ei enää saa reaktiota. Nythän se on hauskaa, kun lapsesi joka kerta punastuu. 

Jeps. Hyvä huomio. Tuohan siinä varmasti on taustalla. 

ap

Vierailija
29/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi nyt ensiavuksi ottaa käyttöön joku sävyttävä päivävoide tai kevyt meikkivoide, joka hieman peittäisi punastusta. Voi vaikuttaa positiivisesti tuomalla pojalle itsevarmuutta. Sävy kannattaa valita todella huolellisesti ettei ole itsestään selvää että on meikkiä kasvoilla.

Vierailija
30/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkivoide? 

Ei suostu. Pitäisi olla jotakin maskuliinista.

Ap

Hän on siis poika?

Minunkin isäni punastuu joskus. Äiti siitä joskus on kiusoitellutkin isää. Mutta naimisissa ovat olleet jo yli 50 vuotta!

Itsekin olen pahemman luokan punastelija ollut pienestä pitäen, vasta keski-iässä itsetunnon kohoamisen myötä se on hellittänyt, kun ei niin enää piittaa muiden asenteista.

Vierailija
31/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, tunnen lapsesi tuskan. Ihan kamalaa hänelle, ja vielä kun jotkut idiootit tykkäävät huomautella punastumisesta. Varsinkin teinit...

Itse olen 31 v ja punastelen edelleen voimakkaasti. On todella ärsyttävää. Ei auta meikkivoide, punastuminen näkyy läpi. Ei myöskään propral 20 mg auta mitään (en tiedä, kuinka iso annos sitten pitäisi ottaa. Pelottaa pyörtyminen).

Vierailija
32/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo lääkkeet varmaan tehokkain, beetasalpaajat vaikka, niistä tulee myös psykologinen vaikutus käyttäjän mieleen.

Meikkivoiteen sijaan suosittelen ehdottomasti ennemmin mineraalimeikkipohjaa, jauhemaista. Ei näy takuulla ja ei myöskään voi levitä niin että näkyisi. Voi laittaa vaikka vain tarvittaviin kohtiin. Esim Lily Lolo on ihan jees

Vierailija
33/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tavallaan oon samaa mieltä ja yleensä laittaisin, mutta tää aihe on kyllä tosi herkkä. Meillä on tosi avoimet välit, mutta huomasin, miten vaikeaa hänen oli edes sanoa sitä ihastusjuttua. Ja en halua asettaa häntä mitenkään vielä vaikeampaan tilanteeseen. Tunnen hänen kaverit ja olen varma, että kyse on ihan viattomasta vitsailusta, mutta nyt se on mennyt yli. Uskon, että paras olisi, jos poika itse sanoisi jokaiselle yksitellen, että tuo ei ole kivaa. Ihastukset aiheena on varmaan aika yleinen naureskelun aihe, vaikka sitä pahalla ei tarkoiteta. Ja nyt kun siihen liittyy tuo punastuminen niin se pahentaa tilannetta. Tiedän ja huomaan, että tämä ärsyttää mun lasta, mutta uskon myös, että tuo on ihan keskenään sovittavissa. Tietysti jos tuo jatkuu tai pahenee niin ilmoitan kouluun. 

Ap

Vierailija
34/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo lääkkeet varmaan tehokkain, beetasalpaajat vaikka, niistä tulee myös psykologinen vaikutus käyttäjän mieleen.

Meikkivoiteen sijaan suosittelen ehdottomasti ennemmin mineraalimeikkipohjaa, jauhemaista. Ei näy takuulla ja ei myöskään voi levitä niin että näkyisi. Voi laittaa vaikka vain tarvittaviin kohtiin. Esim Lily Lolo on ihan jees

Kiitos. Tsekkaan tämän. Meikkivoide oli ihan ehdoton no no, kun sitä ehdotin aiemmin. Mutta otan selvää tuosta, kuulostaa hyvältä ja iso plussa, jos on hyvin huomaamaton. 

Ap

Vierailija
35/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä meikkivoiteella olette saaneet punastelun piiloon?

Ei siihen auta kuin joku erikoisvalmistettu teatterissa käytettävä meikkivoide tai ihosairauksien peittämiseen tarkoitetut meikit, jos tyystin haluaa normaalin ihonsa peittää.

Paljas iho saattaa lehahdella herkemmin ja kalpeassa ihossa voi huomata herkemmin punastumisen. Jotkut kokevat saavansa ikään kuin suojakilven mm. meikkivoiteesta. Couperosaihon punaisuutta peittävät tai herkälle iholle tarkoitetut voiteet ja meikkivoiteet ovat varmaan parhaita markettituotteita.

Vierailija
36/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kyllä se punaisuus pian hälveneekin.

Vierailija
37/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siihen olemassa leikkaushoitokin, Endoscopic thoracic sympathectomy (ETS).

Vierailija
38/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, tunnen lapsesi tuskan. Ihan kamalaa hänelle, ja vielä kun jotkut idiootit tykkäävät huomautella punastumisesta. Varsinkin teinit...

Itse olen 31 v ja punastelen edelleen voimakkaasti. On todella ärsyttävää. Ei auta meikkivoide, punastuminen näkyy läpi. Ei myöskään propral 20 mg auta mitään (en tiedä, kuinka iso annos sitten pitäisi ottaa. Pelottaa pyörtyminen).

En ole lääkäri enkä ala neuvomaan propralin annostuksessa, mutta sen sanon, että tuo 20mg on tosi vähän. Juttele lääkärin kanssa ja kysy, voiko kokeilla korkeampaa annostusta.

Vierailija
39/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään teinipoika ei halua meikata! Sitä paitsi harva meikkivoide edes peittää punan. Muut saisivat lisää aihetta kiusata, kun pojalla meikkiä naamassa.

Vierailija
40/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten sä olet elänyt asian kanssa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän