Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni punastuu todella nopeasti ja voimakkaasti. Mitä tuolle voi tehdä? Kertoo että kaverit jo naureskelee hänelle.

Vierailija
05.05.2025 |

Lapsella on ollut monena päivänä on paha mieli ja viimein uskalsi kertoa miksi. Mulla on itselläni sama punastumis "ongelma", mutta meikillä saan hieman lievennettyä. Ymmärrän siis täysin. Ei tarvi kuin vähän nolostua tai innostua niin naama muistuttaa sitä kuuluisaa paloautoa. Lapsi sanoi että koulussa liikkuu ihastusjuttuja ja tuota naureskelua on tämän takia. Tosi ikävää. Onko tähän mitään voiteita tms mitä olette kokeneet hyväksi? 

Kommentit (153)

Vierailija
101/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi näytteleminen. Menin nuorena koulun teatteriin ja opin rentoutumaan tuossa huomiotilanteessa. Jatkoon sitten harrastelua (sivu- ei päärooleissa).

Vierailija
102/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli  i h a n  kauheaa nuorena. Ja sit kun joku huomautteli, oli kahta pahempaa. Yks punasteleva tyttö oli reipas, sanoi: entäs sitten? Kun joku huomautti. Mull oli kauheeta lukioon asti. Sit vähän alkoi helpottaa...

Vieläkin saatan joskus punastella +60N

Ja lenkin jälkeen olen tosi punaposkinen

Minust se on muilla ihan söpöä, itsellä ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on rosacea joka on geneettinen vaiva, eikä sitä mikään muu kuin PDL laser tai YAG laser korjaa. Yksi hoitokerta on yksityisellä noin 700 euroa ja hoitokertoja tarvitaan punoituksen täysimääräiseen poistoon 4-6 eli nelisen tuhatta euroa.

Ivermektiinivoide (soolantra) auttaa vain jos ongelma on bakteriaalinen ja demodex-punkkien aiheuttama. Jos ei ole aknea vaan ainoastaan todella punainen naama, laser on ainoa hoitokeino.

Vierailija
104/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi häntä jännittää jo ajatus esillä olemisesta, vaikka luokan edessä puhumisesta tai ihan vaan porukassa muille puhuminen. 

Silloin aivojen osa, amyglada aktivoituu, mikä johtaa stressireaktioon. " Pakene taistele" - reaktio. Voi tulla ikävä kierre.

Kun tämä stressikeskus on päällä ei aivojen etulohko, jossa ajattelu,työskentely ,logiikka ym. tapahtuu,  ei toimi kunnolla. 

Vierailija
105/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se nyrkkeilytreeneihin hankkimaan ryhtiä. Sen jälkeen saa punastella ihan rauhassa, eikä kukaan kommentoi.

Vierailija
106/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tämä pitää ottaa puheeksi lääkärin kanssa. Terapia saattaa olla tarpeen jos taustalla on ikäviä kokemuksia, kiusaamista jne.

Ajatellaan allergisen reaktion syntymistä. Herkistyminen eli toistuva altistuminen allergeeneille johtaa voimakkaampana allergiseen reaktioon.

Osa ihmisistä kokee toistuvat vastoinkäymiset samalla tavalla. Geneettinen alttius on taustalla.

Vierailija
107/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkivoide? 

Ei suostu. Pitäisi olla jotakin maskuliinista.

Ap

Monet miehet meikkaa. Telkkariinkin meikataan. Kattokaa vaikka salkkareita. Ei se tee homoa, jos sitä pelkää ja hyvin kun tekee ei kukaan edes huomaa. 

Pitää vielä kokeilla puhua. 

Ja en mä mitään lääkkeitä mielellään tämän takia alkaisi syöttämään. Jos joku voide olisi niin sen voisin ostaa kokeiluun. Ilmeisesti ei kuitenkaan ole? 

Ap

Kokeilisin beetasalpaajaa ennemmin kuin jotain meikkejä. Senhän näkee naamasta että on kunnon maski laitettu, mikä voi johtaa vielä pahempaan kiusoitteluun

Pojille se, että beetasalpaajaa heikentää erektiota, voi olla pelottavampi kokemus kuin punastelu. Ei 14-vuotias tajua mistä se johtuu eikä luultavasti kysy vanhemmiltakaan noin henkilökohtaisesta asiasta.

Vierailija
108/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkivoide? 

Ap

Monet miehet meikkaa. Telkkariinkin meikataan. Kattokaa vaikka salkkareita. Ei se tee homoa, jos sitä pelkää ja hyvin kun tekee ei kukaan edes huomaa. 

Ja en mä mitään lääkkeitä mielellään tämän takia alkaisi syöttämään. Jos joku voide olisi niin sen voisin ostaa kokeiluun. Ilmeisesti ei kuitenkaan ole? 

Ap

Kokeilisin beetasalpaajaa ennemmin kuin jotain meikkejä. Senhän näkee naamasta että on kunnon maski laitettu, mikä voi johtaa vielä pahempaan kiusoitteluun

14-vuotiaalle voi laittaa vaikka saavillisen salpaajia roikkumaan kikkelinvarteen, eikä ne mahtaisi erektiolle yhtään mitään.

Vierailija
109/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on rosacea joka on geneettinen vaiva, eikä sitä mikään muu kuin PDL laser tai YAG laser korjaa. Yksi hoitokerta on yksityisellä noin 700 euroa ja hoitokertoja tarvitaan punoituksen täysimääräiseen poistoon 4-6 eli nelisen tuhatta euroa.

Ivermektiinivoide (soolantra) auttaa vain jos ongelma on bakteriaalinen ja demodex-punkkien aiheuttama. Jos ei ole aknea vaan ainoastaan todella punainen naama, laser on ainoa hoitokeino.

Höpö höpö. Kyse on autonomisesta hermostossa. Laserilla ja matolääkkeelläkö meinaat sen hoidella? Toivottavasti et ole lääkäri.

Vierailija
110/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi musta ei koskaan tullut mitään, kun punastelen niin helposti. Kaikenlainen esiintyminen oli mahdotonta tuon takia ja siksi en ole opiskellut mitään, missä olisi pitänyt esiintyä.

Nyt 6-kymppinen ja punastelu alkaa olla aika harvinaista. Toki edelleen sitä tapahtuu ja jaksan vaan ihmetellä, että se on joistakin jotain niin huvittavaa ja antaa oikeuden huomauttaa siitä tai osoittaa huvittuneisuua ilmeillä. Joskus näpäytän sanomalla, että tää nyt vaan on mun ominaisuus, jolle en voi mitään.

Vierailija
111/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee aikuistumisen myötä kyllä ohi. Itse mietin välillä, etten ole punastellut pitkään aikaan, siis vuosiin! Nuorena se oli kovin kiusallista. 

N46

Vierailija
112/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkivoide? 

Ap

Ap

Kyllä siihen on ihan voidekin ja ihotautilääkäri sen määrää. Suosittelisin vahvasti kasvattamaan poikasi itsetuntoa, koska vaiva ei tule häviämään.

Vierailija
113/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksulenkki ennen koulua ja muita menoja. Itselläni ainakin auttaa kehon rentoutumisena. Sitten ei ole kehossa jo valmiiksi jännittynyt tila!

Urheilu auttaa paljon. 

Tennis?

Vierailija
114/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Koko ketju on luettu läpi. Sain paljon ajateltavaa. Tilanteesta sen verran että pojan isoin tunnekuohu meni ohi ja äsken juttelin hänen kanssaan ja hän kertoi että oli laittanut snäpissä parille kaverille että tuo ärsyttää. Mulle tuli pojan puheesta sellainen olo että kaveritkin olisi pyytäneet anteeksi. Tottakai huomenna koulussa voi jotain käydä, mutta pyysin kertomaan, jos niin on. Puhuttiin monista täällä nousseista ajatuksista ja musta tuntuu että pojalla on jo paljon parempi olo. Tietysti varaudun siihen että saan tsempata häntä tämän asian kanssa vielä pitkään. Tuossakin keskustellessa huomasin, että hän punastui kun vain kertoi niistä tilanteista joissa koulussa oli punastunut. Ja huomasin, että yritti sitä peitellä vetämällä huppua päähän ja katsomalla muualle. En kuitenkaan sanonut siitä mitään, mutta huomaan, että vaikea tilanne on. Jospa kaverit olisi kuitenkin ymmärtäneet pojan viestin ja lopettaisivat. 

Ap 

Vierailija
115/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se menee aikuistumisen myötä kyllä ohi. Itse mietin välillä, etten ole punastellut pitkään aikaan, siis vuosiin! Nuorena se oli kovin kiusallista. 

N46

Mä olen 55v. Missä kohtaa olen riittävän aikuinen?

Vierailija
116/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

punastuminen on söpöa ja normaalia,joskus voi olla yhteys sydänsairauksiin ilmeisesti googleta.luin joskus juttua.

Vierailija
117/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

punastuminen on söpöa ja normaalia,joskus voi olla yhteys sydänsairauksiin ilmeisesti googleta.luin joskus juttua.

Ei kannata säikäyttää aloittajaa. Tuossa on ihan selvää, että punastuminen johtuu nolostumisesta ja se on ihan normaalia. Tuskin lapsen sydämessä on mitään vikaa.

Vierailija
118/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pojille se, että beetasalpaajaa heikentää erektiota, voi olla pelottavampi kokemus kuin punastelu."

Sinänsä hyvä pointti, mutta kuka niitä erèktioitakaan koulupäivän aikana kaipaa. Ja tarviiko sitä beetasalpaajaakaan joka päivä popsia.

Vierailija
119/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N46

Olen samanikäinen ja punastun edelleen, mutta en niinkään jännittämisen vuoksi vaan jos kiihdyn/suutun. Siis vaikken sanoisi mitään, kierrokset nousee ja puna nousee kasvoille. Kyllä se häiritsee.

Vierailija
120/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kokeilla tasokasta akupunktioita. Siis oikeaa lääketieteellisen opetuksen saaneen akupunktiota, ei minkään kosmeettisen hoitajan pikakoulutusakupunktiota.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme