Lapseni punastuu todella nopeasti ja voimakkaasti. Mitä tuolle voi tehdä? Kertoo että kaverit jo naureskelee hänelle.
Lapsella on ollut monena päivänä on paha mieli ja viimein uskalsi kertoa miksi. Mulla on itselläni sama punastumis "ongelma", mutta meikillä saan hieman lievennettyä. Ymmärrän siis täysin. Ei tarvi kuin vähän nolostua tai innostua niin naama muistuttaa sitä kuuluisaa paloautoa. Lapsi sanoi että koulussa liikkuu ihastusjuttuja ja tuota naureskelua on tämän takia. Tosi ikävää. Onko tähän mitään voiteita tms mitä olette kokeneet hyväksi?
Kommentit (153)
Miten olis kevyt itseruskettava kasvoille? Se voisi tuoda sävyä kasvoille, niin punastuminen ei olisi niin selkeää.
Vierailija kirjoitti:
Nuo lääkkeet varmaan tehokkain, beetasalpaajat vaikka, niistä tulee myös psykologinen vaikutus käyttäjän mieleen.
Meikkivoiteen sijaan suosittelen ehdottomasti ennemmin mineraalimeikkipohjaa, jauhemaista. Ei näy takuulla ja ei myöskään voi levitä niin että näkyisi. Voi laittaa vaikka vain tarvittaviin kohtiin. Esim Lily Lolo on ihan jees
Ei kyllä peitä mineraalimeikki punaa. Aivan liian kevyttä. Harva "oikea" meikkivoidekaan peittää.
Miehille tehdään nykyään omia voide- ja meikkisarjoja. Ei miesten todellakaan tarvitse naisten tuotteita käyttää!!
"Erityisen suosittu ja parhaiten myyvä meikkituote on peitevoide, jolla voi peittää ihon pieniä virheitä, kuten näppyjä, tummia silmänalusia ja juonteita", sanoo juttu "Nyt myös miehet ostavat ja käyttävät meikkejä tässä on miesten suosikkituote". Linkki juttuun: https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000006197007.html
Ihana, kun huolehdit lapsestasi.
Punastuminen on kipeä asia. Yksi elämäni vaikeimmista ja joka on määritellyt mua. Vaikka olen keski-ikäinen ja tilanne on jonkin verran/aika paljon helpottunut, olen surullinen siitä, mitä menetin punastumisen vuoksi. Minua härnättiin ja punastuminen huomioitiin. Kuinka se söikään ennestään kerkkää itsetuntoani. Itkettää edelleen.
Vaikka asia on kipeä ja vaikken voinut/uskaltanut toteuttaa haaveitani, nyt olen sovussa itseni ja elämäni kanssa. Vihdoin 50-vuotiaana.
n5p
Vierailija kirjoitti:
No miten sä olet elänyt asian kanssa
Meikkivoiteella. Se ei nyt taida olla ratkaisu niin siksi kysyin teiltä. Paljon hyviä ideoita olenkin jo saanut. Kiitos niistä.
Ap
Minkälainen määrä propralia teillä estää punastumisen?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi nyt ensiavuksi ottaa käyttöön joku sävyttävä päivävoide tai kevyt meikkivoide, joka hieman peittäisi punastusta. Voi vaikuttaa positiivisesti tuomalla pojalle itsevarmuutta. Sävy kannattaa valita todella huolellisesti ettei ole itsestään selvää että on meikkiä kasvoilla.
Sävyttävä päivävoide tai kevyt meikkivoide ei kyllä tasan peitä punastelua yhtään. Pitää olla kunnolla peittävä voide (Joe Blasco, Estee Lauderin Double Wear) ja sitäkin aika reilusti, ennen kuin alkaa peittymään. Huomaamattomia ne ei ole, vaikka miten valitsisi oikean värisen voiteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punaisuutta neutralisoivat meikkivoiteet.
Minkä ikäinen lapsi? Tyttö vai poika?
14v poika.
Ap
Juu no ei varmaan teini-ikäistä poikaa saa kovin helposti käyttämään meikkivoidetta.
Vierailija kirjoitti:
Meikkivoide?
Essencen vihreää meikkivoidetta tilkka perusvoiteeseen tai vaikka LV:n SPF 20-päivävoiteeseen ja poskiin. Se neutraloi punoitusta. Ohutta väritöntä irtopuuteria päälle todella vähän ja viiden minuutin imeytymisen jälkeen puhtaalla sudilla pois kasvoilta huiskien jos tarvii kiinnittää kosteusvoiteen ja vihreän meikkivoiteen yhdistelmä.
Poskien punastuminen on geneettinen piirre, joka ei ole mistään ihastumisesta kiinni. Osalla hermosto reagoi nopeasti kaikkeen. Se ei ole mikään vika ihmisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi nyt ensiavuksi ottaa käyttöön joku sävyttävä päivävoide tai kevyt meikkivoide, joka hieman peittäisi punastusta. Voi vaikuttaa positiivisesti tuomalla pojalle itsevarmuutta. Sävy kannattaa valita todella huolellisesti ettei ole itsestään selvää että on meikkiä kasvoilla.
Sävyttävä päivävoide tai kevyt meikkivoide ei kyllä tasan peitä punastelua yhtään. Pitää olla kunnolla peittävä voide (Joe Blasco, Estee Lauderin Double Wear) ja sitäkin aika reilusti, ennen kuin alkaa peittymään. Huomaamattomia ne ei ole, vaikka miten valitsisi oikean värisen voiteen.
Entäs jos voide toimisikin vähän "plasebona", toisi itsevarmemman olon kun ei pelkää punastelun näkyvän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Huomaamaton pitäisi olla. Mitään lisäkuittailuja ei haluta. Enkä mä edes usko, että suostuisi kokeilemaan sitä meikkivoidetta. Kyllä mä sitä yritin ehdottaa. Näin naisena tuntuu, että tällaisten asioiden kanssa on helpompi elää. Toivon että löydetään pojankin kanssa hyvä ratkaisu ja tietysti että naureskelu loppuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punaisuutta neutralisoivat meikkivoiteet.
Minkä ikäinen lapsi? Tyttö vai poika?
14v poika.
Ap
Juu no ei varmaan teini-ikäistä poikaa saa kovin helposti käyttämään meikkivoidetta.
No ei. Ja miettikää nyt lopputulosta, kun hän on meikannut itse... Aivan varmasti pistäisi silmään. Ei meikkivoiteen käyttö ole aluksi helppoa naisillekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkivoide?
Ei suostu. Pitäisi olla jotakin maskuliinista.
Ap
Mike Monroe on luottanut vuosikymmeniä Joe Blascon meikkivoiteeseen. Niissä on niin vahvoja, jotka peittävät tatuoinnitkin. Todella moni tavallisen näköinen karjukin käyttää niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos voide toimisikin vähän "plasebona", toisi itsevarmemman olon kun ei pelkää punastelun näkyvän...
Itselläni toimi siihen saakka, kunnes kävelin peilin ohi ja näin, että ihan punainen olen meikissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Millä meikkivoiteella olette saaneet punastelun piiloon?
Joe Blascolla.
Yli 50 v voivat panna asian vaihdevuosien piikkiin. ;)
Minä sanoisin, että naura toiseen suuntaan, sulla haisee henki. Tai jotain muuta, joka kääntää huomion niihin naurajiin itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen määrä propralia teillä estää punastumisen?
Minä tarvin vähintään 60 mg.
Harjoitelkaa tilanteita, jossa punastuminen tapahtuu. Eli käykää läpi tilanne/keskustelu, jossa alkaa kuumottaa - ja samalla ohjeista itseäsi: rauhoitu, hengitä syvään, olet vahva, sinua ei todellakaan haittaa muiden kuittailut, naurahda vain keveästi - ja samalla ajattele, en varmasti punastu tämän takia (ja pure vaikka hampaita yhteen) - ja lähdet vaikka kävelemään rauhallisesti tilanteesta pois. Tämä kuulostaa vähän haastavalta, mutta itselläni tämä on toiminut. Olin kova punastelemaan. Kyse on kuitenkin loppujen lopuksi omien tunteiden hallinnasta - ja itsetunnosta. On ihan luonnollista, että nuoret ovat epävarmoja ja herkkiä heihin kohdistuvista huomioista. Tsemppiä kovasti <3