Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tabu, josta Suomessa ei haluta puhua: koiria on aivan liikaa ja todella useat niistä vieläpä huonosti koulutettuja räksyttäjiä.

Vierailija
04.05.2025 |

Siis ihan oikeasti:  3-4 koiraa kerrostaloasunnossa ei ole normaalia.  Ei myöskään se, että koira saa hepulin kun kävelyllä kohdataan vastaantulija.

Kommentit (416)

Vierailija
101/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran puolimaratonkilpailussa koiria juoksi reitille vapaana. Joku miesjuoksija oli jäänyt jumittamaan koirien kanssa. Itse pääsin ohi tilanteeesta, mutta "tunsin" kuinka koirat katsoivat perääni ja ehkä juoksivat vähän matkaa perääni. Rakastan juoksua, mutta oikeasti pelkään nykyään lenkkeillä. Ei pitäisi esimerkiksi juoksutapahtumassa joutua tilanteeseen, jossa kohtaa vapaana kulkevia koiria. 

Lenkillä olen joutunut useasti vaihtamaan tien puolta koiran takia. Talvella aurauspenkkojen takia olen joutunut jopa kääntymään reitillä, kun koira on alkanut haukkumaan munulle.

Joka lenkin alussa mietin tuleeko tällä kerralla kohtaaminen koiran kanssa.

Itse pidän koirista enkä yleensä pelkää, mutta juostessa tulee vastaan usein isojakin koiria, jotka hermostuvat juoksijasta. Viimeeksi lauantaina oikeasti pelotti, kun joku iso koira riuhtoi aggressiivisena, kun juoksin ohi. Tällä olo vaan kaulapanta ja fleksi, joista kyllä on helpompi keplotella irti kuin valjaista ja kunnon jämäkästä hihnasta.

Meillä on omakin koira, jonka kanssa välillä juoksen. Silloin ärsyttää koiranomistajat, jotka päästää koiransa ihan meidän lähelle, kun juoksemme ohi. Oma koira on opetettu, että juostessa juostaan eikä kiinnitetä huomiota muihin. Sitten yhtäkkiä ne muut on ihan nilkassa. Ihan kuin se, että minulla on koira, olisi joku automaattinen lupa, että minun lähelle saa tulla.

Vierailija
102/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira joutuu olemaan 10 tuntia päivässä yksin kerrostaloasunnossa (työpäivä + matkat), ei se ole mitään koiranelämää eikä ole ihme jos muuttuu aggressiiviseksi ja käyttäytyy oudosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiranomistamisesta saisi tehdä kolme kertaa nykyistä kalliimpaa. Kunnon verot ja hinnat koirille, koiranruoille, leluille ja rekisteröinneille. Ehkä sillä saataisiin muutama koiranomistajaksi soveltumaton tahvo jättäytymään leikistä.

Siinä palstan autistisen eläinten vihaajan itkupotkuraivarit ja sekopäiset jutut.onneksi toi itku ei johda mihinkään.

onneksi sun tukia on leikattu onko kiva olla neukkukuutiossa perseauki. t:koirantaluttaja eläkeläinen.

Tuliko itku pelkästä ajatuksestakin saada vähän vastuuta ja velvollisuuksia pikku harrastuksestasi?

Mut sinähän täällä olet se joka itkee muitten elukoista

Vierailija
104/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hihnojen pituus pitäisi karsia kyllä minimiin, tyyliin taajama-alueella 1,5m max.  Ne 10m flexit on ihan järjettömiä ja omistajat solmussa niiden kanssa. Eihän sellaisella pysty hallitsemaan yhtään mitään!

Minulla on koira, enkä ymmärrä flexejä kaupungissa. Siis miten sellaisen kanssa edes pidetään koira hallinnassa? Minusta se muovimötikkä on kädessä kömpelö. Tavallinen hihna on paras.

Kerran yhdellä naisella oli kolme bull-rotuista koiraa flexeissä. Yksi flexi tippui tämän kädestä ja koira pääsi irti, kun käveltiin vastakkain. Nappasin oman pienen koiran heti syliin, koska ei voi ikinä tietää millaisia vieraat koirat on. Sen sijaan, että tämä rouva olisi pahoitellut, hän alkoi haukkumaan minua, että olen hysteerinen ja hänen koirat ovat kyllä kilttejä. Siis hysteerinen, kun nostin oman 5kg koiran syliin, kun edessä oli n. 60kg bull-rotuinen koira vapaana. Jep jep. Pari kuukautta aiemmin samantyylinen koira yritti tappaa meidän koiran, kun oli kaupungissa vapaana. Sanoisin, että olen vaan terveellä tavalla varovainen.

Vierailija
105/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän asuinalueella ainakin on ihan liikaa koiria välinpitämättömillä omistajilla. Meilläkin on siis koira ja viikoittain tulee ikäviä kohtaamisia. Yksikin nainen antaa kahden pikkuterrierinsä tulla käytännössä nilkkaan haukkumaan ja yrittämään näykkiä, kun kävelevät vastaan. En ymmärrä miten vaikea on pitää ne koirat niin, että olisi itse aina koirien ja ohitettavan toisen ihmisen ja koiran välissä. Meidän koira on yleensä ihan chilli, mutta näiden kanssa hermostuu, kun käytännössä ovat iholla. Sitten on yksi ei-narkkarin näköinen mies aggressiivisen saksanpaimenkoiran kanssa, joka vihaa pieniä koiria ja riuhtoo aina niin, että omistaja saa hädintuskin pidettyä kiinni. Tämän kaksikon nähdessämme vaihdamme suuntaa aina. Ja yhden perheen todella isoa koiraa lenkittää lähinnä lapset ja perheen kanssa asuva mummo. Tämäkin koira vihaa pieniä koiria ja kukaan noista ei meinaa saada pidettyä koiraa aisoissa. Ihmettelen, jos vielä ei o

sama meidän alueella. Hirvee räksytys kuuluu ulkoa päivittäin, naapurin koira alkaa räkyttää heti, jos sattuu kulkemaan samaan aikaan rapussa jne. Osa jaksa kerätä kakkoja. Nurmikot, kukat ja puut pilattu kun kusetetaan koiria siellä. 

Vierailija
106/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä aidosti ihmetellä hinkua koiran ottamiselle. Olen hoitanut satunnaisesti tuttujen koiria esim. lomareissujen ajan ja aina huokaissut helpotuksesta kun ne saa lopulta viedä kotiin takaisin. Sadekelin lenkkeilyn jälkeen koiran haju on karmiva, pesuhuoneessa pestessä se haju vielä lehahtaa oikein ilmaan, ei oo oksennus kaukana. Monet koirat seuraavat joka puolelle asunnossa, toljottavat suu auki mitä ihminen touhuaa. Koiranruoka haisee ihan hemmetin pahalle ja jos iso koira juo vettä niin sitä roiskuu sitten ihan joka puolelle. Jos tähän lisää vielä sen, että koira rähisee about jokaiselle vastaantulijalle ulkona niin ei JESTAS. Ja hei, sitten on koiria jotka tekee ilopissoja sisälle tai vuorostaan merkkailee kilpaa toisen koiran kanssa sisätiloja, jos siis tulee toinen koira kylään. Sitoo melkein yhtä paljon kuin lapsi, toki erona se että koiranpennun voi jättää kotiin itsekseenkin. Täytyy kyllä sanoa että mieluummin lapsi kuin koira.

Vierailija
107/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin "hyvässä" lähiössä. Olen myös katsonut, kun teinit pakotetaan ulkoiluttamaan päivällä koiria. Ne menee talon viereen, seisovat puhelimella ja 5 min päästä vetävät koiran takaisin sisään. Eipähän pussaa sisälle. 

Ihan ok pikkupissatus päivällä. Aamulla, iltapäivällä ja illalla lenkit.

Meilläpäin 'hyvässä lähiössä' nämä pikkupissatukset ovat meidän talon kohdalla, ei tietenkään omistajien oman talon kohdalla. Turha varmaan mainita, että jätökset jäävät niille sijoilleen. 

Vierailija
108/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat on osalle ihmisistä lasten korvikkeita. Niille on vaatteita ja niitä työnnellään vaunuissa. Joissain ruokakaupoissa on koirille tarkoitettuja ostoskärryjäkin. Koirille on spa-hoitoloita, hierontaa, terapiaa, päiväkoteja ja ties mitä.                        Koiria hankitaan Suomessa jo enemmän vuosittain kuin lapsia syntyy. Ei niistä kuitenkaan taida olla eläkkeiden maksajiksi.

Tämä!!!

Vierailija
109/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä aidosti ihmetellä hinkua koiran ottamiselle. Olen hoitanut satunnaisesti tuttujen koiria esim. lomareissujen ajan ja aina huokaissut helpotuksesta kun ne saa lopulta viedä kotiin takaisin. Sadekelin lenkkeilyn jälkeen koiran haju on karmiva, pesuhuoneessa pestessä se haju vielä lehahtaa oikein ilmaan, ei oo oksennus kaukana. Monet koirat seuraavat joka puolelle asunnossa, toljottavat suu auki mitä ihminen touhuaa. Koiranruoka haisee ihan hemmetin pahalle ja jos iso koira juo vettä niin sitä roiskuu sitten ihan joka puolelle. Jos tähän lisää vielä sen, että koira rähisee about jokaiselle vastaantulijalle ulkona niin ei JESTAS. Ja hei, sitten on koiria jotka tekee ilopissoja sisälle tai vuorostaan merkkailee kilpaa toisen koiran kanssa sisätiloja, jos siis tulee toinen koira kylään. Sitoo melkein yhtä paljon kuin lapsi, toki erona se että koiranpennun voi jättää kotiin itsekseenkin. Täytyy kyllä sanoa että mieluummin lapsi kuin koira.

Mene töihin ja lopeta itku

Vierailija
110/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat on osalle ihmisistä lasten korvikkeita. Niille on vaatteita ja niitä työnnellään vaunuissa. Joissain ruokakaupoissa on koirille tarkoitettuja ostoskärryjäkin. Koirille on spa-hoitoloita, hierontaa, terapiaa, päiväkoteja ja ties mitä.                        Koiria hankitaan Suomessa jo enemmän vuosittain kuin lapsia syntyy. Ei niistä kuitenkaan taida olla eläkkeiden maksajiksi.

Tämä!!!

Mites sun maksu kyky?  Yhtähyvä ku näillä koirilla luulen. 

Vierailija
111/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet ovat nykyisin korkeammassa arvo- asemassa kuin ihmiset.

Vierailija
112/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koira joutuu olemaan 10 tuntia päivässä yksin kerrostaloasunnossa (työpäivä + matkat), ei se ole mitään koiranelämää eikä ole ihme jos muuttuu aggressiiviseksi ja käyttäytyy oudosti.

Eikä sekään ole hyvä, kun on etätöissä ja koira tottuu siihen, että joku on tämän kanssa koko ajan. Meillä on näin ja hirveä stressi aina, kun koiran joutuu jättämään. Haukkuu aina osan ajasta ja asutaan rivitalossa. 

Vierailija
113/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranomistajat ovat valitettavan usein kuin moottoripyöräjengiläisiä, jos joku koskee pyörään niin omistaja käy agressiiviseksi. Olen harkinnut alkaa kantaa kunnon puukkoa koirien varalta. Just in case. Jos koira purisi minua, niin tappelen kuolemaan saakka. Ensin koiran, ja sitten omistajan kanssa.

Toki suurin osa koiranomistajista tuntuu pärjäävän suht ok koiriensa kanssa. Omassa rapussani on neljä koiranomistajaa jo yksinään. Liikaa koiria on, se on totta, touhu menee naurettavaksi, yhteiskunnallista rappiota kun lapset korvataan koirilla.

Vierailija
114/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiria on tosiaan aivan liikaa ja aivan vääränlaisilla ihmisillä. Ymmärrän, jos ihminen on oikeasti kiinnostunut jostain koiraharrastuksesta, tyyliin pelastuskoiratoiminnasta, tai koiran kanssa metsästämisestä, ja on valmis perehtymään syvällisesti koirien sielunelämään ja tarpeisiin. Sitä en ymmärrä, miksi pitää haalia (pahimmillaan kerrostaloasuntoon) koiria, joiden elämäntehtävänä on lähinnä lievittää omistajansa yksinäisyyttä ja mt-ongelmia, ja toimia pakkokannustimena nostaa välillä perseensä ylös sohvalta ja lähteä ulos, muutoin sitten maataankin äitylin vieressä sohvalla katsomassa telkkaria ja räksytetään päivät yksikseen. 

Useimmat suomalaiskoirat ovat lähinnä maskotteja, joita näiden omistajilla on huutava tarve inhimillistää. Valtavan yleistä on kutsua itseään koiran mammaksi tai iskäksi. Mielestäni se on hälytysmerkki, jos ei saa perusteltua itselleen koiran omistamista muutoin kuin sönköttämällä että se on hauska ja söpö ja tärkeä perheenjäsen. 

Vierailija
115/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nykyinen koirabuumi edes johtuu? Ei lapsuudessa ollut tällaista määrää koiranulkoiluttajia kuin nykyisin.

Vierailija
116/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös sitä mieltä, että koiraihminen väistää aina muita kulkijoita, ei toisinpäin.

Näinhän sen pitäisi mennä, maalaisjärjellä. Kuitenkin tällä hetkellä muut ihmiset väistävät koiria. Niiden kanssa saa mennä jokaiseen kauppakeskukseen ja julkiseen liikennevälineeseen. Jos paikalla sitten sattui olemaan joku allerginen, tämän oletetaan väistävän ja poistuvan. On näköjään kokonaan unohtunut, että näiden kauppakeskusten ja bussien tarkoitus oli palvella nimenomaan ihmisiä. Nyt osa ihmisistä jätetään ulos, jotta koirat pääsevät sisään. 

Olen itse alkanut boikotoimaan paikkoja, mihin näitä paskaperseitä saa raahata. Minulla on rahaa mitä tuhlata, mutta säästän nämä rahat ja lähden mieluummin matkalle aivan muille maille, sivistysmaihin, missä näitä rakkeja

Sinä et ole ulkomailla käynytkään.Muualla on koirat uimarannoilla,kahviloissa ym.Js ihan sivistysmaissa. Eikä ole rajoituksia kuten täällä.

Vierailija
117/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä nykyinen koirabuumi edes johtuu? Ei lapsuudessa ollut tällaista määrää koiranulkoiluttajia kuin nykyisin.

No lapsettomuudestahan se johtuu. 70-luvulla oli kymmenesosa nykyisestä koirien määrästä.

Vierailija
118/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koira ei kuulu kerrostaloasuntoon. Ja pliis siivotkaa koirien kakat pois kaduilta. 

Vierailija
119/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lapsettomuudestahan se johtuu. 70-luvulla oli kymmenesosa nykyisestä koirien määrästä.

Itse muistan että yhdellä sukulaisella ja parilla koulukaverilla oli koirat. Todella harvinaisia siis.

Vierailija
120/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä sekään ole hyvä, kun on etätöissä ja koira tottuu siihen, että joku on tämän kanssa koko ajan. Meillä on näin ja hirveä stressi aina, kun koiran joutuu jättämään. Haukkuu aina osan ajasta ja asutaan rivitalossa. 

Onneksi olkoon naapurille. Ihana kuunnella koiran haukuntaa, kun omistaja on poissa.