Yksin matkustaminen naisena
Millaisia kokemuksia teillä on ollut? Hyviä ja huonoja. Jotenkin pelottaa lähteä maailmalle yksin, mutta koska matkaseuraa ei ole niin se taitaa olla ainoa vaihtoehto.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin matkatessa huoneen joutuu maksamaan itse, samoin auton vuokraa ei voi jakaa kenenkään kanssa. Kalliimmaksi tulee, mutta toisaalta on oma vapaus.
Kalliimmaksi se tulee matkustaa ainoana aikuisena kahden peruskouluikäisten kanssa. Päinvastoin, siihen verrattuna yksin matkustaminen on halpaa. Ja myöskin mukavaa, kun saa itse päättää minne haluaa mennä ja mitä tehdä, eikä mennä nuorten ehdoilla.
Lontoo on helppo paikka aloittaa, siellä ei kukaan mitenkään kiinnitä huomiota vaikka liikkuisi yksin. Ja aivan varmasti riittää tekemistä/nähtävää.
Samoin Berliini, helppo ja turvallinen kierrellä itsekseen eikä kukaan kiinnitä huomiota, vaikka käy syömässä yksin.
Et ole vähään aikaan käynyt berlinistanissa.
Mehän voitaisiin järjestää palsta mammojen reissu :D
Vierailija kirjoitti:
Mä oon matkustanut kaikissa Euroopan maissa yksin, ei mitään ongelmaa. Normi kaupunkilaisjärki riittää, ja neuvoja ja apuja olen aina saanut kun kysynyt. Olen 50+ nainen ja ensi viikolla lähden taas Kroatiaan. Yksin reissaaminen on ihan parasta!
Tulee mieleen ichy boots tubettaja, nainen joka ajaa kehitysmaissa prätkällä näyttääkseen että voi. Ajaa täysiä ja silloinkin kun pysähtyy korpeen 5 minuutiksi ei riisu edes kypärää ja aina yöpyy aidatuilla alueilla.
Yksi etu kun on karskin näköinen hemmo. Sen olen todennut reissatessa.
Vierailija kirjoitti:
Mahtava idea! Kaikille vielä samat t-paidat tekstillä "vauva.fi"
Lähde johonkin ryhmämatkalle muiden samanhenkisten kanssa. Esim. jos olet joogaaja joogaretriittiin, taidekurssille tms. Näitä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin matkatessa huoneen joutuu maksamaan itse, samoin auton vuokraa ei voi jakaa kenenkään kanssa. Kalliimmaksi tulee, mutta toisaalta on oma vapaus.
Kalliimmaksi se tulee matkustaa ainoana aikuisena kahden peruskouluikäisten kanssa. Päinvastoin, siihen verrattuna yksin matkustaminen on halpaa. Ja myöskin mukavaa, kun saa itse päättää minne haluaa mennä ja mitä tehdä, eikä mennä nuorten ehdoilla.
Lontoo on helppo paikka aloittaa, siellä ei kukaan mitenkään kiinnitä huomiota vaikka liikkuisi yksin. Ja aivan varmasti riittää tekemistä/nähtävää.
Samoin Berliini, helppo ja turvallinen kierrellä itsekseen eikä kukaan kiinnitä huomiota, vaikka käy syömässä yksin.
Ainahan voit matkustaa miehenä jos se ei pelota niin paljon kuin naisena matkustaminen.
Vierailija kirjoitti:
Sinkuilla ei ole elämää normaalistikkaan, narsisteja ovat. Mitä eroa on elää elämätöntä elämää ulkomailla tai suomessa? Hukkaan heitettyä elämää molemmat.
Riippuu aivan parisuhteen laadusta. Hölisijä, riippakivi, kaurismäkeläinen tms. Ainakaan ei kannata elää voivotellen ruoho on aina vihreämpää elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava idea! Kaikille vielä samat t-paidat tekstillä "vauva.fi"
Mieluummin paita jossa on iso suomen lippu ja lukee suominainen.
Buahahahaaa!
Matkustan välillä myös miehen kanssa, mutta mieluummin reissaan yksin.
Miehen kanssa tylsistyn välillä puolikuoliaaksi, hän ei pysy tahdissani mukana eikä jaksa ravata ostoksilla, museoissa, luontoretkillä tai muita nähtävyyksiä katselemassa, joten lomat hänen kanssaan ovat melko tylsää altaalla tai rannalla lojumista, seksiä, syöpöttelyä ja ryypiskelyä, joskus ollut jotain pyöräily- tai purjehdusretkiä.
Omat aktiivilomat peittoavat nämä 6-0. Olen introvertti ja viihdyn yksin, rasitun siitä, että koko ajan joku on joko verbaalisesti tai fyysisesti kimpussani, muutoin kerjäämässä huomiota tai pyrkimässä määräilemään.
Minua ei hävetä syödä yksin. Yleensä katson millaisessa seurassa muut ovat ja harvoin tulen kateelliseksi, koska en minä niitä äijiä haluaisi nussia. Inhoan vain ainoastaan lapsiperheitä ja pyrin aina vaihtamaan pöytää jos ne änkeävät viereen, koska inhoan lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen, ihan rauhassa saa Berliinissä yksinäinen nainen liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei hävetä syödä yksin. Yleensä katson millaisessa seurassa muut ovat ja harvoin tulen kateelliseksi, koska en minä niitä äijiä haluaisi nussia. Inhoan vain ainoastaan lapsiperheitä ja pyrin aina vaihtamaan pöytää jos ne änkeävät viereen, koska inhoan lapsia.
Ei minuakaan hävetä syödä yksin, mutta on ihan hemmetin tylsää syödä yksin illallista. Mulle siihen ulkona syömiseen kuuluu myös hyvä seura. Sen takia en tykkää yksin syödä ulkona ltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin oli hankalampaa, yksinmatkustava saatettiin nähdä pahanilmanlintuna joka muistuttaa pareja siitä että hekin saattavat joskus jäädä yksin. Siis heijastaa niiden omia pelkoja. Mutta ei enää.
Ihana viipyillä museoissa tai ihmetellä vaan. Ruokaa voi ostaa kojusta ja syödä penkillä. Ja ostaa kaupasta ruokaa jota syö illalla. Siinä ei ole mitään säälittävää.
Joskus otin opastetun kierroksen Getyourguidesta, ja oli mahdollisuus mennä ryhmän kanssa syömään.
Hei tyto mina matkusta kanssasi mina tulen sinuun! Heihei pusipusi! Rasisti!
Mikä tuossa ärsytti? Länsimaissa naiset on vapaita yksilöitä ja voivat matkustaa yksin.
Jos sinä et pärjää yksin, se ei ole muiden syy. Ja jos haluat olla jonkun naisen kanssa, se ei tarkoita että kukaan haluaisi olla sinun kanssa. Niin että vedä käteesi vain.
Tutkin ja suunnittelen mahdollisimman paljon etukäteen. Vältän paikallisten loma-aikoja. Pimeän tultua pysyttelen asuinpaikassa tai sen läheisyydessä. Pyrin tietämään koko ajan, missä olen ja mihin olen menossa ilman apuvälineitä. En käytä päihteitä. Lounasaikaan ravintoloissa on muitakin yksinäisiä. Jos jokin epäilyttää, peräännyn.
Olen tehnyt useita reissuja yksin. En pidä matkustelusta muiden kanssa. Koskaan ei ole sattunut mitään, ei Intiassa, ei Hondurasissa eikä Kolumbiassa. Eikä missään muuallakaan. Aika rauhassa olen saanut olla. Joskus joku mies yrittää flirttailla ja tulla iholle, mutta aina niistä on selvitty.
Olen kyllä luonteeltani vähän seikkailija ja levoton sielu, joka nauttii yksin menemisestä. Silloin harvoin kun kaipaan reissussa juttuseuraa, menen vaan rohkeasti esim puistossa tai ravintolassa jonkun seurueen luo ja kysyn, voinko liittyä seuraan? 9/10 minut otetaan kyllä mukaan ja syntyy mielenkiintoisia keskusteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältä kanssa vahva suositus Berliinille. Helppo liikkua ja siellä on niitä yksinään liikkuvia naisia vaikka kuinka paljoon liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja jos berliini tuntuu vaaralliselle voi mennä johonkin pienempään saksalaiseen kaupunkiin, vaikka Kölniin tai miksei hampuriin!
Mä oon matkustanut kaikissa Euroopan maissa yksin, ei mitään ongelmaa. Normi kaupunkilaisjärki riittää, ja neuvoja ja apuja olen aina saanut kun kysynyt. Olen 50+ nainen ja ensi viikolla lähden taas Kroatiaan. Yksin reissaaminen on ihan parasta!