Yksin matkustaminen naisena
Millaisia kokemuksia teillä on ollut? Hyviä ja huonoja. Jotenkin pelottaa lähteä maailmalle yksin, mutta koska matkaseuraa ei ole niin se taitaa olla ainoa vaihtoehto.
Kommentit (153)
Kannattaa ottaa huoneisto niin saa oman keittiön. Sillä ratkaisee aamupalat ja illalliset. Lounaita voi hyvin syödä yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko Dubaihin lähdössä, ap?
En ole vielä päättänyt, vaihtoehtoja on esim. Meksiko, Espanja ja Aasian maat.
ap
Vierailija kirjoitti:
käy kattomassa Albatros travel yksin yhdessä matkoja. Ihan huippuja!
Kiitos vinkistä!
Olin ensimmäisen kerran matkalla yksin, oli tosi mukavaa eikä tullut mitään ongelmia tai pelottavia tilanteita. Erilaista, mutta ei huonolla tavalla. Toki kaikki eivät viihdy omassa seurassaan, mutta minulle se ei ole ikinä ollut ongelma. Jos viihtyy yksin ja tykkää matkustaa, kannattaa kyllä kokeilla.
Seuraava matka jo suunnitteilla.
Itse aloitin kotimaan matkailusta. No muuhun ei oo ollu varaa. Tai edes uskallusta. Tampere, Turku ja Lahti jo käyty. No jäi niissäkin vielä näkemistä. Lisäksi naapurikaupunkia kierrellyt museoita ymz.
Kuinka kauas meinasit lähtee?
Tuo kielitaito on aika huono minulla joten jos ulkomaille menis niin Englanti ja Irlanti ehkä.
Kun rauhallisesti ottaa on selvinnyt. Tosin kokemus vaan Suomesta pääosin junalla. Pitää olla rohkea ja saada kysyttyä jos on ongelma ja kyl usein saan seuraa helposti jopa yksin liikkuessa jos oon jossain baarissa itekseni nii juttukaveria löytyy melkein aina.
Yksin matkustaminen on ihan parasta. Ainoat haittapuolet ovat kalliimmat hotellihuoneet, illalliset ja meressä uiminen, kun kukaan ei vahdi tavaroita. Muutoin saa mennä ihan sinne, minne mihin nenä näyttää. Viime vuonna kiertelin viikon Sisiliaa siten, että päätin vasta aamulla, mihin kaupunkiin nappaan Cataniasta bussin (lähdin Taorminaan, Syrakusaan, Notoon ja Ragusaan).
Olen ollut yksin Pariisissa, Italiassa eri kaupungeissa, Kreetalla, Ateenassa, Tallinnassa, Pietarissa ja Lissabonissa. Syöminen tosiaan on ainut kurja hetki. Jotain nopeaa baarissa ja eväitä hotellilla. Joskus joku mies yrittää iskeä. Nuorempana sain treffikutsuja. Tykkään kierrellä museoita yksin. Ja kaupungilla kuvitella olevani paikallinen. Opettele matkakohteen kieli niin on kivempaa.
Minäkin aloitin ihan Suomen matkoilta. Kävin eri kaupungeissa ja kansallispuistoissa, sitten Tallinnassa, nyt olen lentänyt Eurooppaan. Ihan mahtavaa. Kyllä kaduttaisi vanhana jos olisin vain kökkinyt kotona! Ehkä seuraavaksi vaikka Aasiaan, nälkä kasvaa syödessä ja kun huomaa miten yksinkin pärjää ja pystyy tekemään vaikka mitä.
No kaikista helpointa on ottaa all inclusive, saa kaikki ruokailut hotellilta eikä kukaan ihmettele yksin olevaa, kun siellä muutenkin niin paljon porukkaa. Toki sen tyyppistä matkailua, ettei kaikkia kiinnosta, mutta jos haluaa vaan lomailla, ottaa aurinkoa ja kuntoilla niin siihen tarkoitukseen ihan sopiva.
Matkustan lähes aina yksin, ekan reissun tein 21-vuotiaana New Yorkiin. Olen ruma nainen joten kukaan ei ole koskaan lähestynyt minua matkoillani eli ihan yksin on saanut olla. Koskaan ei ole mitään pahaa tapahtunut, pimeällä en lähes koskaan liiku edes suomessa. N36
Vierailija kirjoitti:
Sinkuilla ei ole elämää normaalistikkaan, narsisteja ovat. Mitä eroa on elää elämätöntä elämää ulkomailla tai suomessa? Hukkaan heitettyä elämää molemmat.
Hauska. Olet itse täysin avuton ja roikut huonossa suhteessa, kun et osaa olla yksin. Mutta, et voi syyttää muita omista valinnoista.
Kaikki sujuu hyvin.
Turkissa nuoret miehet hakeutuivat seuraan, en etsinyt elätettävää miestä.
Vierailija kirjoitti:
Yksin matkustaminen on ihan parasta. Ainoat haittapuolet ovat kalliimmat hotellihuoneet, illalliset ja meressä uiminen, kun kukaan ei vahdi tavaroita. Muutoin saa mennä ihan sinne, minne mihin nenä näyttää. Viime vuonna kiertelin viikon Sisiliaa siten, että päätin vasta aamulla, mihin kaupunkiin nappaan Cataniasta bussin (lähdin Taorminaan, Syrakusaan, Notoon ja Ragusaan).
Tuosta uinnista: laitan hotellissa uimapuvun päälle rantamekon tai ison pyyhkeen. Rannalle jää vain nuo ja muovisandaalit. Hotellin muovinen avainkortti pysyy uimapuvun alla vatsan kohdalla. Mutta bikineihin avainkorttia ei oikein voi piilottaa.
Vierailija kirjoitti:
Matkustan lähes aina yksin, ekan reissun tein 21-vuotiaana New Yorkiin. Olen ruma nainen joten kukaan ei ole koskaan lähestynyt minua matkoillani eli ihan yksin on saanut olla. Koskaan ei ole mitään pahaa tapahtunut, pimeällä en lähes koskaan liiku edes suomessa. N36
Olen ruma mutta raiskattu. Se on vähän tuuristakin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko Dubaihin lähdössä, ap?
En ole vielä päättänyt, vaihtoehtoja on esim. Meksiko, Espanja ja Aasian maat.
ap
Kannattaisiko aloittaa Espanjasta, se on noista helpoin.
Retkeilyliikkeissä myydään vedenpitäviä pussukoita. Niihin saa hyvin huoneen avaimen mukaan uidessa.
Vierailija kirjoitti:
Itse aloitin kotimaan matkailusta. No muuhun ei oo ollu varaa. Tai edes uskallusta. Tampere, Turku ja Lahti jo käyty. No jäi niissäkin vielä näkemistä. Lisäksi naapurikaupunkia kierrellyt museoita ymz.
Kuinka kauas meinasit lähtee?
Tuo kielitaito on aika huono minulla joten jos ulkomaille menis niin Englanti ja Irlanti ehkä.
Kun rauhallisesti ottaa on selvinnyt. Tosin kokemus vaan Suomesta pääosin junalla. Pitää olla rohkea ja saada kysyttyä jos on ongelma ja kyl usein saan seuraa helposti jopa yksin liikkuessa jos oon jossain baarissa itekseni nii juttukaveria löytyy melkein aina.
Meksikossa aina halunnut käydä ja espanjaa osaan hieman ja englanti taipuu hyvin. Espanja, Aasia...erityisesti Etelä-Korea houkuttelee.
Jos olet instagramissa, kannattaa ottaa seurantaan @ adalminasadventures (Anna-Katri Räihä). On käynyt kaikissa maailman maissa ja jakaa paljon vinkkejä yksinmatkustaville. Pitää blogia myös.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla kun jotkut asuvatkin yksin . Samalla tavalla hengittää ja nukkuu sekä syö . En ymmärrä miten ulkomailla se eroaa kotona olemisesta. Toki maisemat ja ilmat paremmat . Ellet sitten ole 7v .
Samaa mieltä. Asun myös Suomen ulkopuolella, yksin, joten jos en uskaltaisi olla ulkomailla yksin niin olisi elämä aika hankalaa 🤣.
Ja nainen olen, en ymmärrä miten sukupuoli tähän liittyy ainakaan länsimaissa matkaillessa
käy kattomassa Albatros travel yksin yhdessä matkoja. Ihan huippuja!