Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksin matkustaminen naisena

Vierailija
04.05.2025 |

Millaisia kokemuksia teillä on ollut? Hyviä ja huonoja. Jotenkin pelottaa lähteä maailmalle yksin, mutta koska matkaseuraa ei ole niin se taitaa olla ainoa vaihtoehto. 

Kommentit (153)

Vierailija
101/153 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkuilla ei ole elämää normaalistikkaan, narsisteja ovat. Mitä eroa on elää elämätöntä elämää ulkomailla tai suomessa? Hukkaan heitettyä elämää molemmat.

Tässä narsisti kiehuu raivosta, kun ei itse voi elää muita kiusaamatta. 

Vierailija
102/153 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mehän voitaisiin järjestää palsta mammojen reissu :D

Seksiloma Gambiassa kuulostaa hyvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/153 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustelu on naisessa valtava red flag.

Totta.

Vierailija
104/153 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa sut tuntemaan itsesi huonommaksi kun et itse osaa edes englantia. Saati löytää mihinkään ilman että seuraa muita.

Vierailija
105/153 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin juuri viidettä kertaa yksin matkustamassa ja olen ollut lähinnä Euroopassa. (Ainiin ja olen keskituloinen  nainen 37v.) En ole koskaan ollut pakettimatkalla tai hotellissa, vaan olen varannut airbnb:n. Koen siten saavani itse enemmän irti kaupungista. Se myös helpottaa paljon budjettia, kun saa syödä kämpillä. Välillä syön toki ulkona muutakin kuin snacking. Itsellä ei ole mitään ongelmaa syödä muutenkaan ulkona yksin tai juoda yhtä drinksua siinä samalla. Koskaan en ole pimeän tullen kuin ehkä ihan lähialueella, jos koen alueen olevan turvallinen. 

Itselläni on myös toinen pankkikortti mukana, joka on mukana kämpillä. Yksin matkustaessa on vähän perseestä kaikki varotoimenpiteet, sillä jos pankkikortti varastetaan kesken matkan. Itsellä on myös vanha puhelimen mukana, jos joku pöllii puhelimen. Sillä pääsee nettiin airbnb kämpässä ja voi sulkea puhelimen sekä kentällä pääsee wifiin, jotta näkee boardin passi

Minä puolestani vältän airbnb:tä ihan siksi, että järjestelmänä sd aiheuttaa paikallisille hankaluuksia.

Hotelli, huoneistohotelli jne. siis.

Vierailija
106/153 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Ja vitut on. M33

Vierailija
107/153 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin naisena pitää varoa tiettyjä maita eli arabimaat, Intia, Afrikka kokonaisuudessaan ja Thaimaa. Näissä voi joutua huonoon seuraan. Myös italialaisia miehiä pitää varoa, erityisesti jos on vaalea.

Mutta paljon on naiselle helppoja kaukomailta esim. Singapore, Kiina ja Japani.

Olen nainen ja matkustanut yksin arabimaihin ja Thaimaahan. Ei mitään ongelmaa missään kun pitää järjen päässä. Singaporessa, Kiinassa ja Japanissakin olen reissannut yksin ja sanoisin että näistä vaarallisin on ehdottomasti Kiina, ihmishenki ei ole siellä minkään arvoinen. Mutta maalaisjärjellä sielläkin pärjää hienosti.

Vierailija
108/153 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin matkatessa huoneen joutuu maksamaan itse, samoin auton vuokraa ei voi jakaa kenenkään kanssa. Kalliimmaksi tulee, mutta toisaalta on oma vapaus. 

Kalliimmaksi se tulee matkustaa ainoana aikuisena kahden peruskouluikäisten kanssa. Päinvastoin, siihen verrattuna yksin matkustaminen on halpaa. Ja myöskin mukavaa, kun saa itse päättää minne haluaa mennä ja mitä tehdä, eikä mennä nuorten ehdoilla.

Lontoo on helppo paikka aloittaa, siellä ei kukaan mitenkään kiinnitä huomiota vaikka liikkuisi yksin. Ja aivan varmasti riittää tekemistä/nähtävää.

Et ole vähään aikaan käynyt londonistanissa.

Minä olen, ihan turvallista oli naisena yölläkin liikkua yksin siellä, hotelli oli lähellä keikkapaikkaa, minkä takia tonne menin. Takseilla liikuin kentälle ja pidemmät matkat, koska eka kerta Lontoossa.

Vierailija
109/153 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan aina puolihoidon, koska en tykkää syödä yksin ulkona illallista. Olen päivän reissussa ja illalla on mukava jo rentoutua ja rauhoittua hotellilla. Syön illallisen hotellilla ja sen jälkeen vaan nukkumaan. 

Aika harvasta hotellista tälläista kaupunkikohteissa saa, toki hotellissa on usein ravintola, jossa syödä. 

Puolihoito = majoitus + aamiainen. Normihomna kaikkialla.

Vierailija
110/153 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavia kokemuksia. En ollut ikinä ennen reissannut ulkomailla, enkä istunut lentokoneessa - lentäminen jännitti paljon! Kunnes sitten lähdin vuonna 2023 ensimmäiselle ulkomaan matkalle Rodokselle Kreikkaan. Helppo kohde ja oli helppo liikkua. Perus englannilla pärjää, englannin puhuminenkin jännitti. Olin totta kai etukäteen googlettanut, että miten toimia lentokentällä ja etsinyt Rodoksesta tietoa. Kaikki meni hyvin eikä mitään ongelmia tullut. Otin taksin myös alleni ja liikuin paikasta toiseen. Lämmöllä muistelen ensimmäistä matkaa - oli täynnä jännitystä. Lentokenttä tuntui silloin isolta. Pohjoisessa, kun asun, niin otin totta kai pitkän junamatkan vuoksi lentokenttähotellin yöksi ja siitä sitten aamulla aikaisin lentokentälle. Itseluottamusta tuli, kun huomasin pärjääväni maailmalla yksin. Tuon jälkeen paljon reissannut yksin ulkomailla. Tällä hetkellä olen työtön ja mietin, että jos en töitä saa Suomesta, niin hakisin ulkomaille töihin. Rohkeasti vain matkaan ja kaikki tulee menevään hyvin :) 

Vierailija
111/153 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene toki sinne porauttanaan itseäsi, Pertti.

Me naiset priorisoimme muita juttuja. Luulis sun tietävän kun et saa.

Vierailija
112/153 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan mahtavia kokemuksia. En ollut ikinä ennen reissannut ulkomailla, enkä istunut lentokoneessa - lentäminen jännitti paljon! Kunnes sitten lähdin vuonna 2023 ensimmäiselle ulkomaan matkalle Rodokselle Kreikkaan. Helppo kohde ja oli helppo liikkua. Perus englannilla pärjää, englannin puhuminenkin jännitti. Olin totta kai etukäteen googlettanut, että miten toimia lentokentällä ja etsinyt Rodoksesta tietoa. Kaikki meni hyvin eikä mitään ongelmia tullut. Otin taksin myös alleni ja liikuin paikasta toiseen. Lämmöllä muistelen ensimmäistä matkaa - oli täynnä jännitystä. Lentokenttä tuntui silloin isolta. Pohjoisessa, kun asun, niin otin totta kai pitkän junamatkan vuoksi lentokenttähotellin yöksi ja siitä sitten aamulla aikaisin lentokentälle. Itseluottamusta tuli, kun huomasin pärjääväni maailmalla yksin. Tuon jälkeen paljon reissannut yksin ulkomailla. Tällä hetkellä olen työtön ja mietin, että jos en töitä saa Suomesta, niin hakisin ulko

Miten sait aikasi kulumaan Rodoksella? Tylsin paikka missä olen itse käynyt. Ravintolat ja baaritkin oli räätälöity Suomalaisille ja muille pohjoismaalaisille vanhuksille. Vanhassa kaupungissa oli vain ristinritareiden vanhalinna ja yksi temppeli taisi olla yhdellä rinteellä.

M33 

Vierailija
113/153 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin naisena pitää varoa tiettyjä maita eli arabimaat, Intia, Afrikka kokonaisuudessaan ja Thaimaa. Näissä voi joutua huonoon seuraan. Myös italialaisia miehiä pitää varoa, erityisesti jos on vaalea.

Olen nainen ja matkustanut yksin arabimaihin ja Thaimaahan. Ei mitään ongelmaa missään kun pitää järjen päässä. Singaporessa, Kiinassa ja Japanissakin olen reissannut yksin ja sanoisin että näistä vaarallisin on ehdottomasti Kiina, ihmishenki ei ole siellä minkään arvoinen. Mutta maalaisjärjellä sielläkin pärjää hienosti.

Oliko hyvätkin seksilomat?

Vierailija
114/153 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli kova isku vyönalle.

Vierailija
115/153 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt nuorena yksin Israelissa ja Egyptissä.

Vierailija
116/153 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkoillahan sitä juuri tutustuu uusiin ihmisiin. Sivistyneisiin tapoihin kuuluu kutsua yksinäinen omaan pöytään ruokailemaan, retkille yms. Lähden yksin, mutta ei matkoilla tarvitse silti olla yksinäinen.

Ainoastaan Suomessa on toisin. Kertoo jotain sivistyksen tasosta?

Suomessa moni yksinäinen ruokailee mieluummin kännykkänsä kanssa ja torjuu kutsun.

En ymmärrä. 

Vierailija
117/153 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan aina puolihoidon, koska en tykkää syödä yksin ulkona illallista. Olen päivän reissussa ja illalla on mukava jo rentoutua ja rauhoittua hotellilla. Syön illallisen hotellilla ja sen jälkeen vaan nukkumaan. 

Aika harvasta hotellista tälläista kaupunkikohteissa saa, toki hotellissa on usein ravintola, jossa syödä. 

Puolihoito = majoitus + aamiainen. Normihomna kaikkialla.

Puolihoitoon kuuluu myös lounas.

Vierailija
118/153 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Ei yhtä iso kuin mökkiytyminen miehessä. Te pojat olette pelkureita.

Vierailija
119/153 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko hyvätkin seksilomat?

Siitä puhe, mistä puute, Teuvo.

Vierailija
120/153 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli kova isku vyönalle.

Mikä on vyönalle?