Yksin matkustaminen naisena
Millaisia kokemuksia teillä on ollut? Hyviä ja huonoja. Jotenkin pelottaa lähteä maailmalle yksin, mutta koska matkaseuraa ei ole niin se taitaa olla ainoa vaihtoehto.
Kommentit (153)
Portugalissa menin yksin syömään ravintolaan illallista ja kyllä tuli epämiellyttävä fiilis. Muissa pöydissä perhe tai ystävät yhdessä syömässä ja tosi äänekästä menoa, ja minä yksin siellä nurkassa syömässä.
10v sitten reilasin yksin Euroopassa. Kerran Espanjassa eksyin pienessä hiprakassa yksin ja lopulta löysin takaisin hostelliin. Se oli ainoa kerta kun vähän pelotti.
Olen reissannu ympäri maailmaa sekä yksin että seurassa. Euroopassa ja P-Amerikassa on kiva olla matkaseuraa, koska niissä on vaikeampaa tutustua ihmisiin. Aasiassa ja E-Amerikassa on paljon reppureissaajia, joten ihmisiä tapaa paljon ja yleensä syntyykin porukka, jonka kanssa tulee sitten vietettyä aikaa. Vaaroja on saman verran kuin Suomessakin, tosin en ole käynyt missään erityisen riskialttiissa maissa. Ei se miesten matkailu sen turvallisempaa ole. Heillä riskinä, että joku paikallinen käy "haastamaan".
Yksin illallistamiseen auttaa asenne. Itse ajattelen, että olen nyt tullut tänne hemmottelemaan itseäni mitä parhaimmin herkuin ja nauttimaan hyvästä palvelusta. Käyn usein yksin syömässä ravintoloissa (asun ulkomailla) eikä oikeastaan voisi vähempää kiinnostaa, ajatteleeko joku siitä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tehnyt sitä jonkun verran, kun ei kavereita eikä puolisoa ole. Mutta minusta se on vaan tylsää. Jotkut tykkää, tiedän sen, mutta mulle se kun ei voi jakaa niitä kokemuksia kenenkään kanssa on vaan jotenkin surullista. Ja se, kun joka paikasssa näkee pariskuntia, perheitä, kaveriporukoita, jotenkin korostaa vaan yksinäisyydentunnetta.
Ravintoloissa joskus mua on jopa ääneen säälitty, esim. Kreikassa viimeksi kun poikkesin hotellin lähellä olevaan ravintolaan. Minua hävetti ihan julmetusti, kun omistaja tuli isoon ääneen päivittelemään sitä, miten niin kaunis nainen ihan yksin, ja yritti säälistä pitää mulle seuraa. Minua vaan itketti. Loppuloman söin vain kylmiä kaupasta ostettuja ruokia hotellihuoneessa. Silloin päätin, että taitaa olla mun matkat matkusteltu, en jaksa yksin enää.
Kannattaa vastata, että on työmatkalla, niin ihmettelyt loppuu. Arken
Mä olen matkustanut yksin vaikka missä, afrikasta Intiaan ja lattareihin. Asunutkin itsekseni ulkomailla. Joo tähän törmää, mutta ei sitä kannata vakavasti ottaa - yksin matkustamisessa mahtavaa on myös tavata uusia ihmisiä ja se onnistuu vaikka sitten näin. Mä menen usein ravintolaan ja aloitan jutun juurta naapuripöydän kanssa, useimmiten sitten nähdään uudelleen ja syntyy ystävyyssuhde, monia matkustankin usein myöhemmin näkemään. Se vaan on epätavallista maailmassa, että nainen matkustaa yksin ja yrittävät auttaa, ei sitä kannata ajatella säälinä vaan ystävällisyytensä ja mielenkiintona!
älä ainakaan intiaan! en tahdo lukee mitä ne eläimet keksii
Vierailija kirjoitti:
Länsi-Euroopassa ja muualla sivistyneessä maailmassa ei mitään ongelmaa. Muualla vaatii joko paljon rahaa erityisjärjestelyihin, suhteita tai muuta vastaavaa.
Jösses. Olen matkustanut yksin Aasiassa ja Afrikassa. Myös Lähi-idässä (en toki missään Syyriassa) olin yksin. Ainoa paikka, jossa minulla on nuorena, hoikkana ja perusnättinä naisena ollut outoa kohtaamisia, on Espanja ja Iso-Britannia. Nämäkään eivät olleet mitenkään uhkaavia saati vaarallisia tilanteita.
Naiset, lähtekää ulkomaille vaikka yksin, se on oikeasti hauskaa ja avartavaa. Seuraa saa helposti vaikkapa muista paikallisista naisista. Minulla on nykyään paljon kavereita ympäri maailman.
Vierailija kirjoitti:
Yksin illallistamiseen auttaa asenne. Itse ajattelen, että olen nyt tullut tänne hemmottelemaan itseäni mitä parhaimmin herkuin ja nauttimaan hyvästä palvelusta. Käyn usein yksin syömässä ravintoloissa (asun ulkomailla) eikä oikeastaan voisi vähempää kiinnostaa, ajatteleeko joku siitä jotain.
Mulle seura on tärkeää ulkona syömisessä, se on osa kokonaisuutta. Tilaan mieluummin annoksen kotiin kuin lähden yksin ulos syömään, tosi tylsää syödä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle seura on tärkeää ulkona syömisessä, se on osa kokonaisuutta. Tilaan mieluummin annoksen kotiin kuin lähden yksin ulos syömään, tosi tylsää syödä yksin.
Niin, kyllähän nykyisin Woltit tuovat ruokaa ulkomaillakin. Jotain vastaavaa palvelua ollaan käytetty niin Madridissa kuin Nizzassakin
Vierailija kirjoitti:
Olen reissannu ympäri maailmaa sekä yksin että seurassa. Euroopassa ja P-Amerikassa on kiva olla matkaseuraa, koska niissä on vaikeampaa tutustua ihmisiin. Aasiassa ja E-Amerikassa on paljon reppureissaajia, joten ihmisiä tapaa paljon ja yleensä syntyykin porukka, jonka kanssa tulee sitten vietettyä aikaa. Vaaroja on saman verran kuin Suomessakin, tosin en ole käynyt missään erityisen riskialttiissa maissa. Ei se miesten matkailu sen turvallisempaa ole. Heillä riskinä, että joku paikallinen käy "haastamaan".
Seksuaalinen väkivalta on tuhoavampaa kuin muu väkivalta.
T. Homo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Seurustelet siinä pöydän ääressä tilaamasi aterian kanssa.
Hotellihuoneessa samalla voi tehdä muutakin ja pitää vaikka tv.tä päällä tai puistonpenkillä katsella ihmisiä ja nauttia ulkoilmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllähän nykyisin Woltit tuovat ruokaa ulkomaillakin. Jotain vastaavaa palvelua ollaan käytetty niin Madridissa kuin Nizzassakin
Tai take awayt. Käyn joskus ravintoloiden tiskillä kysymässä, myyvätkö mukaan, ja aina on onnistunut,vaikkeivät varsinaisia noutorafloja ole olleet
Itse olen ollut Italiassa usein yksin syömässä, eikä koskaan ole ollut ongelmia saada pöytää yksin, jos ravintolassa on tilaa.