Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut voi olla pitkiäkin aikoja syömättä?

Vierailija
03.05.2025 |

Mulla on koko ajan nälkä ja ajattelen koko ajan ruokaa vaikka syön paljon.

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt tänään mitään ja jos haluaisin voisin helposti olla koko päivän syömättä. Itseasiassa minun täytyy tehdä tietoinen päätös syödä jotain. Ylipainoa on silti noin 30kg. Syömisen vaikutukset on mielestäni aika pieniä. Enemmän aktiivisuuden tasosta kiinni.

Vierailija
102/115 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt paljon ja olet silti nälkäinen niin todennäköisesti syöt liikaa hiilihydraatteja ja juot liian vähän vettä. Pika-analyysi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ehdi syömään, nälän tunne myös menee ohi. Jos keskityn kovasti johonkin hommaan, voin tehdä sitä 10-12 h syömättä, ja vasta jälkikäteen tajuan, että en ole syönyt kuin viimeksi aamupalan. Ilta- ja aamupalan välille tulee myös helposti 12 tuntia. Normaalisti kyllä syön noin klo 8, 12, 16 ja 20, koska treenaan paljon ja tarvitsen energiaa, jotta jaksan. Mutta tarvitsen aikataulun, koska muuten saatan unohtaa syödä. Siedän nälkää aika hyvin.

Vierailija
104/115 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole syönyt tänään mitään ja jos haluaisin voisin helposti olla koko päivän syömättä. Itseasiassa minun täytyy tehdä tietoinen päätös syödä jotain. Ylipainoa on silti noin 30kg. Syömisen vaikutukset on mielestäni aika pieniä. Enemmän aktiivisuuden tasosta kiinni.

Ei silti vaan siksi. Aineenvaihduntasi on täysin jumissa, kun et syö.

Vierailija
105/115 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei silti vaan siksi. Aineenvaihduntasi on täysin jumissa, kun et syö.

Älä puhu paskaa.

Vierailija
106/115 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mihin on tottunut. Ei ihminen kuole vaikkei syökään joka päivä.

-terveisin hallitus

Vierailija
107/115 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elimistö pitää totuttaa ruokaväleihin. Pitää syödä tarpeeksi rasvaa ja vähän hiilihydraatteja. Monet ketoruokavaliota noudattavat syövät vain kaksi kertaa päivässä. 

Mä syön joka aterialla runsaasti hiilihydraatteja, yhdistettynä proteiiniin ja rasvaan toki. Voin pitää hyvin 8 tunninkin ateriavälejä. Ei se hiilareista ole kiinni. 

Vierailija
108/115 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut kova syömään, joten ei vaadi paljoa. Syön puolenpäivän aikaan töissä jotain, kun tulee huono olo. Lapsille joudun laittamaan ruokaa iltapäivällä, joten syön sitten kunnon aterian heidän kanssaan, koska se on tapa. Huolehtivat jo itse aamu- ja iltapalansa ja syövät lounaan koulussa viikonloppuja lukuunottamatta, joten arkisin se on rutiini ottaa hiukopala puolilta päivin ja se kunnon ateria iltapäivällä ja siinäpä se.

Vierailija
109/115 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus en jaksa syödä. Siis pureskella ruokaa. Joskus olen aivan liian väsynyt syödäkseni.

Joskus minulla on ruokana vain jotain mitä ei tee mieli tippaakaan. Lähinnä oksettaa ajatuskin sen syömisestä. Silloin olen mieluummin ilman.

Jos olen juuri lähdössä kotoa johonkin, en voi syödä suurta määrää. Saattaa mennä maha yhtäkkiä sekaisin ja ihan suoraan sanottuna kuralle, turvota, tulla vatsakipua... Tai sitten ei tapahdu mitään. Riskiä en viitsi ottaa.

Tähän väliin sanottakoon etten ole nälkiintyneen näköinen, kaloreita kyllä saan, mutta liian täysi maha tuntuu kamalalta. Todella, todella usein syömisen jälkeen olen todennut, että tämän takia minulla on viha-rakkaussuhde ruokaan. Rakastan sitä miten hyvältä päässä tuntuu, kun saa ruokaa, mutta fyysistä puolta vihaan. Vihaan täyttä mahaa, vihaan kun röyhtäilyttää, närästää, väsyttää, oksettaa... Jos on syönyt ihan liikaa.

Siksi minun on joskus helppo olla syömättä suuria määriä tai kokonaan.

Vierailija
110/115 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn tila kuulostaa ns. nälkävelalta. Tuollaiseen olen joutunut silloin, kun olen syönyt pidemmän aikaa liian vähän. Eli laihduttanut vähän liian nopeasti. Sillon normaali annos ruokaa ei pidä nälkää yhtä hyvin kuin yleensä. 

Apn kannattaa syödä nälkäänsä, mutta välttää herkkujen ahmimista.

Vierailija
111/115 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulimia

Vierailija
112/115 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että tuntuu siltä kuin pitäisi syödä ei tarkoita, että sinun pitää syödä. Siinäpä se. Näläntunteeseen ei kuole. 

Musta taas tuntuu, että ei ole pitemmän päälle hyvä jättää kehonsa viestejä huomioimatta.

Ap

Ei tuossa puhuttu mistään "pitemmän päälle" jutuista. Kehon viestit on hyvä huomioida. Voi tuon näläntunteenkin huomioida, mutta ei sitä tarvi automaatilla aina totella.

Mun mielestä normaalipainoisuuden salaisuus on kyllä, että syö kun on nälkä, mutta ei syö, kun ei ole nälkä. Toki jonkin aikaa voi kärsiä nälkää, kun tietää kohta menevänsä syömään. Mutta en suosittele tuota pidemmän päälle. 

Vierailija
113/115 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apn tila kuulostaa ns. nälkävelalta. Tuollaiseen olen joutunut silloin, kun olen syönyt pidemmän aikaa liian vähän. Eli laihduttanut vähän liian nopeasti. Sillon normaali annos ruokaa ei pidä nälkää yhtä hyvin kuin yleensä. 

Apn kannattaa syödä nälkäänsä, mutta välttää herkkujen ahmimista.

Tämä on hyvin mahdollista, kun jouduin hetken aikaa elämään tosi vähällä ruoalla rahattomuuden takia. 

Ap

Vierailija
114/115 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt samaa. Syön tosi säännöllisesti, noin kolmen tunnin välein. Muuten alkaa heikottaa ja vatsa kurnii äänekkäästi. Olen pieni ja hoikka ja jaksan syödä aika pieniä annoksia kerrallaan. En koskaan haluaisi paastota.

Minä taas ihmettelen, miten kukaan voi syödä kolmen tunnin välein. Oma maha on ihan tukossa jos söisin noin tiheään.

Vierailija
115/115 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt samaa. Syön tosi säännöllisesti, noin kolmen tunnin välein. Muuten alkaa heikottaa ja vatsa kurnii äänekkäästi. Olen pieni ja hoikka ja jaksan syödä aika pieniä annoksia kerrallaan. En koskaan haluaisi paastota.

Minä taas ihmettelen, miten kukaan voi syödä kolmen tunnin välein. Oma maha on ihan tukossa jos söisin noin tiheään.

Hidas ruoansulatus? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi