Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut voi olla pitkiäkin aikoja syömättä?

Vierailija
03.05.2025 |

Mulla on koko ajan nälkä ja ajattelen koko ajan ruokaa vaikka syön paljon.

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä ihmisiä, jotka ovat kotona ennen töitä syöneet aamiaisen niin klo 9-10 maissa pitää olla jokin välipala, että jaksaa lounaaseen n. klo 12 maissa. Iltapäivällä tietty välipala "ettei verensokeri laske". Kotona iltaruoka, jokin välihedelmä ja iltapala. HUHHUH.

Vierailija
42/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

välipalalaiduntaminen on muotia..

Mutta geenithän ne lihottaa,ei ruoka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, aloittaja, kokeilemaan pätkäpaastoa. Siitä saattaa olla apua tuohon, että on vaikea olla syömättä ja miettii ruokaa koko ajan. Vaikka enää en olekaan pätkäpaastolla (lopetin sen, kun aloitin ruumillisen työn, koska ilman aamupalaa ei jaksa huhkia lounaaseen asti), se auttoi elimistöäni selviämään paremmin nälkäisenä. En laihtunut pätkäpaastolla, se ei tunnu olevan kovinkaan hyvä keino laihduttaa normaalipainon sisällä. Laihduin, kun aloitin ruumiillisen työn. Mutta musta tuntuu, että pätkäpaastosta oli apua näläntunteen hallintaan.

Vierailija
44/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä ihmisiä, jotka ovat kotona ennen töitä syöneet aamiaisen niin klo 9-10 maissa pitää olla jokin välipala, että jaksaa lounaaseen n. klo 12 maissa. Iltapäivällä tietty välipala "ettei verensokeri laske". Kotona iltaruoka, jokin välihedelmä ja iltapala. HUHHUH.

Hyvä selitys on jos ihmisellä on joku sairaus tms. Muuten tuo on opeteltu tapa. Kuten syömättömyyskin.

Vierailija
45/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tottuu. Nuorempana minulle tuli nälkäkiukku jos piti olla pitkään syömättä. Nykyään nälkä menee ohi ja olo on ihan ok, vaikka en ehtisi syödä päivällä.

Vierailija
46/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen tottuu. Nopeiden hiilareiden välttäminen ja pätkäpaasto vähentää nälän tunnetta. Mutta jostain täytyy aloittaa. Jos syö koko ajan, niin on koko ajan nälkä.  

Mitä tarkoitat sillä, että jostain pitää aloittaa?

Ap

Sitä, että jos haluaa pidentää syömisvälejä niin alkuun täytyy vaan kärsiä nälkää. Se helpottaa kyllä kun elimistö tottuu. 

En mä halua. Ruoka on ihanaa.

Ap

Ei sinun menusi kyllä mitään ylimääräistä ruokaa sisällä. Ihan normaalisti syöt, kun kerroit edellä, mitä tänään olet syönyt. Ehkä vain tuo viimeisen ruoan myöhäinen kellonaika pistää itsellä s

Ei se mitään ylimääräistä sisälläkään enkä harrasta napostelua. Annoskoot vaan ovat isoja ja ennen seuraavaa ateriaa on ihan kunnolla nälkä. Heräsin tänään myöhään, niin syönkin myöhään, mahdollisesti vielä pienen yöpalankin. Ei tulisi kuuloonkaan, että selviäisin yhdellä tai kahdella aterialla, neljä on ehdoton minimi.

Ap

Vierailija
47/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen tottuu. Nopeiden hiilareiden välttäminen ja pätkäpaasto vähentää nälän tunnetta. Mutta jostain täytyy aloittaa. Jos syö koko ajan, niin on koko ajan nälkä.

Ei ole nälkä kenelläkään koko ajan. Se on ruokahalu, älytön ruokahalu johon ovat totuttautuneet. 

Vierailija
48/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä selitys on jos ihmisellä on joku sairaus tms. Muuten tuo on opeteltu tapa. Kuten syömättömyyskin.

Mikä semmoinen sairaus on joka vaatii jatkuvaa mussutusta? 

Vierailija
49/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko 5 kertaa päivässä jatkuvaa mussutusta?

Ap

Vierailija
50/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku autistinen häiriö jolloin muut kiinnostuksen kohteet ohittaa ruumiin ilmoittamat vaatimukset ja syöminenkin jää taka-alalle.

Vierailija
51/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmanennätys on 382 vrk paastoa. Sen jälkeen söi palan leipää ja puolikkaan kananmunan. Angus Barbieri. Paaston jälkeen painoi 80kg ja sanoi voivansa oikein hyvin  

Siinä esikuvaa kaikille jotka vinkuvat ettei voi elää jos aamiainen sattui jäämään väliin. 

Vierailija
52/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että tuntuu siltä kuin pitäisi syödä ei tarkoita, että sinun pitää syödä. Siinäpä se. Näläntunteeseen ei kuole. 

Musta taas tuntuu, että ei ole pitemmän päälle hyvä jättää kehonsa viestejä huomioimatta.

Ap

Vierailija
53/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa kun ei ole mitä syödä. Syön illalla viimeisen kerran töiden jälkeen noin klo 19. Aamulla lähden töihin enkä syö aamupalaa enkä ota muuta mukaan kuin vesipullon. Lounasta saan sitten kun saan, mutta usein valitsen vain mustan kahvin (joka mikä ei katkaise paastoa). Usein syön vasta iltapäivällä noin klo 14 jälkeen ja seuraavan kerran sitten taas klo 19. Kun tähän tottuu niin ei sitä edes ajattele. Syön runsasrasvaista vähähiilarista, niin insuliini ei tule häiritsemään nälkä-kylläisyyssignaaleja.

Millainen sinulla on esimerkkiateria? Tämä kiinnostaisi vinkkien puolesta.

Vierailija
54/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole nälkä kenelläkään koko ajan. Se on ruokahalu, älytön ruokahalu johon ovat totuttautuneet. 

Ja usein se loputon ruokahalu johtuu joko siitä, että vatsalaukku on venynyt kun sinne on koko ajan tungettu ruokaa, vaikka entisetkään eivät ole vielä sulaneet, tai sitten siitä, että nälänsäätelyjärjestelmä on pilattu keinotekoisilla makeutusaineilla.

Vierailija
55/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt samaa. Syön tosi säännöllisesti, noin kolmen tunnin välein. Muuten alkaa heikottaa ja vatsa kurnii äänekkäästi. Olen pieni ja hoikka ja jaksan syödä aika pieniä annoksia kerrallaan. En koskaan haluaisi paastota.

"Heikottaa"?

Ihan on pelkästään psyykkistä tuollaiset olot. Ei taatusti iske mikään heikotus vaikka olisi päivän syömättä.

Vierailija
56/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin selvää tosta ptkäjutusta ja paastoamisesta noin muutenkin. Kaikki noi ns gurut sanoo, että näläntunne kestää noin 50-60min. Sit se menee ohi ja ei heikota eikä mitään. Mieli kirkastuu ja nukkuu paremmin jne. Aloin sitten säännöllisesti noudattaa systeemiä, että 3 kertaa viikossa olen syömättä 20h-. Mun koko keho on täysin erilainen ja kaikki tulehdukset hävinny ja kaikki kivut on kadonnu jne. Kun ihminen paastoaa, niin keho alkaa korjaa itteensä.

Vierailija
57/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysäselkärankaisuus.

Vierailija
58/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön kerran päivässä 24 tunnin välein.

Vierailija
59/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat sillä, että jostain pitää aloittaa?

Ap

Pidennät ateriavälejä pikkuhiljaa ja vältät turhia insuliinin nostattajia.

Olen eri ja lisäisin tähän, että jos tiedät saavasi 15-30 minuutin päästä ruokaa (ruoka on jo tekeillä tms.) niin et tarvitse siinä välissä välipalaa, vaikka olisi "aivan kauhea nälkä". Odotat sitä oikeaa ruokaa, piste.

Annoskoot pienenee, kun syöt hitaasti ja pureskelet ruuan kunnolla. Elimistöllä menee vähän aikaa ennen kuin se tajuaa saaneensa ravintoa. Jos ahmit, niin ehdit syödä kolme kertaa sen määrän mikä riittäisi.

Vierailija
60/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko 5 kertaa päivässä jatkuvaa mussutusta?

Ap

Viidessäkin on vähintään 1 kerta liikaa tai kallistuisin jopa kahteen suurimman osa kohdalla, ehkä jotkut urheilijat ja kasvuikäiset erikseen, mutta edellä olleessa esimerkissä syötiin minun laskujeni mukaan peräti 7 kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän