Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut voi olla pitkiäkin aikoja syömättä?

Vierailija
03.05.2025 |

Mulla on koko ajan nälkä ja ajattelen koko ajan ruokaa vaikka syön paljon.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä ihmisiä, jotka ovat kotona ennen töitä syöneet aamiaisen niin klo 9-10 maissa pitää olla jokin välipala, että jaksaa lounaaseen n. klo 12 maissa. Iltapäivällä tietty välipala "ettei verensokeri laske". Kotona iltaruoka, jokin välihedelmä ja iltapala. HUHHUH.

Hyvä selitys on jos ihmisellä on joku sairaus tms. Muuten tuo on opeteltu tapa. Kuten syömättömyyskin.

Mikä semmoinen sairaus on joka vaatii jatkuvaa mussutusta? 

Onko 5 kertaa päivässä jatkuvaa mussutusta?

Ap

Viisi kertaa päivässä s

Alapeukuttajien mielestä vissiin kaksi = neljä.

Joidenkin ilmeisesti pakko trollata joka saa*anan ketjussa.Miten kukaan normaali ihminen kestää tätä friikkien ja trollien palstaa?

Vierailija
82/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitukseen vaikka-sanan tilalle koska, niin alkaa tekeen järkee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ruokarytmillä on uskomattomat vaikutukset kehon ja mielen hyvinvointiin. Kun alkaa syödä säännöllisesti 36 kertaa päivässä, muutos näkyy nopeasti jaksamisessa ja mielialassa. Myös painonhallinta helpottuu.

Moni meistä on totuttanut kehonsa pitkiin, yli viiden tunnin ateriaväleihin. Vähintään yhtä yleistä on jatkuva napostelu ilman selkeitä aterioita.

Ravitsemusterapeutti Niina Hämäläinen Diabetesliitosta törmää työssään usein samaan ongelmaan täydellisesti epäkunnossa olevaan ruokarytmiin: joko ateriavälit ovat aivan liian pitkiä tai kunnon aterioita ei syödä ollenkaan.

Tilannetta kannattaa lähteä korjaamaan askel kerrallaan.

Jos on syönyt vain kaksi ateriaa päivässä, päivään lisätään aluksi kolmas ateria, esimerkiksi aamupala tai lounas. Sekin jo auttaa. Tavoitteena on 35 tunnin ateriaväli sekä 4, 5 tai 6 päivittäistä ateriaa, joista 1 tai 2 on välipaloja.

Yli 5 tunnin ateriaväli toimii Hämäläisen mukaan vain harvoilla ihmisillä. Sen sijaan 35 tuntia sopii useimmille."

https://www.is.fi/terveys/art-2000007651671.html

Vierailija
84/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehillintä ja terveellinen ruokavalio. Jos et jatkuvasti syö nälkää ruokkivaa roskaruokaa, ei sinulla ole myöskään jatkuvasti nälkä.

Vierailija
85/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ruokarytmillä on uskomattomat vaikutukset kehon ja mielen hyvinvointiin. Kun alkaa syödä säännöllisesti 36 kertaa päivässä, muutos näkyy nopeasti jaksamisessa ja mielialassa. Myös painonhallinta helpottuu.

Moni meistä on totuttanut kehonsa pitkiin, yli viiden tunnin ateriaväleihin. Vähintään yhtä yleistä on jatkuva napostelu ilman selkeitä aterioita.

Ravitsemusterapeutti Niina Hämäläinen Diabetesliitosta törmää työssään usein samaan ongelmaan täydellisesti epäkunnossa olevaan ruokarytmiin: joko ateriavälit ovat aivan liian pitkiä tai kunnon aterioita ei syödä ollenkaan.

Jos on syönyt vain kaksi ateriaa päivässä, päivään lisätään aluksi kolmas ateria, esimerkiksi aamupala tai lounas. Sekin jo auttaa. Tavoitteena on 35 tunnin ateriaväli sekä 4, 5 tai 6 päivittäistä ateriaa, joista 1 tai 2 on välipaloja.

Siis 3 - 5 tunnin ateriaväli, ei 35. :D

Vierailija
86/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitteko selittää?

Suolistohormonit vaikuttavat todella paljon asiaan. 

Vierailija
87/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hehheh :)

Vierailija
88/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehillintä ja terveellinen ruokavalio. Jos et jatkuvasti syö nälkää ruokkivaa roskaruokaa, ei sinulla ole myöskään jatkuvasti nälkä.

Syön hyvin harvoin roskaruokaa, mutta silloin kun syön, niin se pitää kyllä nälkää hyvin. Paljon pidempään pysyy nälkä poissa kuin silloin kun syön normaalia terveellistä ruokaa.

Olen aina ihmetellyt, miksi ihmiset väittävät päinvastaista. Tai sitten mulla on ihan takaperoinen ja outo elimistö?

Vierailija
89/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vain syömään vähän väliä, niin pääset sinäkin liittymään diabetesliittoon.

Vierailija
90/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö ollenkaan roskaruokaa.

Ap

Vierailija
91/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön hyvin harvoin roskaruokaa, mutta silloin kun syön, niin se pitää kyllä nälkää hyvin. Paljon pidempään pysyy nälkä poissa kuin silloin kun syön normaalia terveellistä ruokaa.

Olen aina ihmetellyt, miksi ihmiset väittävät päinvastaista. Tai sitten mulla on ihan takaperoinen ja outo elimistö?

Rasvan ja proteiinin yhdistelmä pitää nälkää hyvin. Terveellinen ruoka on yleensä vähärasvaista ja siksi se ei pidä nälkää yhtä hyvin kuin rasvaa runsaasti sisältävä roskaruoka.

Vierailija
92/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on APn mielestä pitkä aika?Ehkä kerrottu jossain viestissä.

Minulla on työkaveri, joka on perusterve ihminen, mutta jonka on "pakko" syödä 2-3 tunnin välein. Verrattuna itseeni joka syö 2-3 kertaa päivässä. Olemme yhtä sopusuhtaisia.

Kun olin hallitulla pätkäpaastolla, sain dramaattista ihmettelyä kun en syö. Niin ihminen voi olla syömättä halutessaan ja aivan helposti, ei vain laita ruokaa suuhun. Kannattaa keskittää huomio johonki muuhun kuin syömiseen, vaikka kodin siisteys tai pihatyöt. 

Vierailija
93/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se "terveellinen" ruoka on rasvatonta, eihän se nälkää pidä. Eikä ole oikeestaan edes terveellistä. Sen vaihtoehto ei kuitenkaan ole roskaruoka, vaan oikea ruoka.

Vierailija
94/115 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän on APn mielestä pitkä aika?Ehkä kerrottu jossain viestissä.

Minulla on työkaveri, joka on perusterve ihminen, mutta jonka on "pakko" syödä 2-3 tunnin välein. Verrattuna itseeni joka syö 2-3 kertaa päivässä. Olemme yhtä sopusuhtaisia.

Kun olin hallitulla pätkäpaastolla, sain dramaattista ihmettelyä kun en syö. Niin ihminen voi olla syömättä halutessaan ja aivan helposti, ei vain laita ruokaa suuhun. Kannattaa keskittää huomio johonki muuhun kuin syömiseen, vaikka kodin siisteys tai pihatyöt. 

Tässä taas esimerkki idiootista, joka ei tajua, että ihmiset ovat erilaisia. MITEN VOI OLLA MAHDOLLISTA, ETTÄ AIKUISET IHMISET EIVÄT TAJUA NIIN YKSINKERTAISTA ASIAA?

MIKÄ SAA TANAN PER KE LEEN VATTU TEITÄ VAIVAA????????????????????????????????????????????????????????

Vierailija
95/115 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minullakin nälkä. Ei se tarkoita että pitää heti syödä. Nälän tunne on normaalia, ei mikään hätätilanne.

Toki minulla on se etu että syömättömyydestä ei tule heikko olo tai päänsärky kuten joillakin käy.

Tämähän se juuri on. Kyllä minäkin pelkkää nälkää (siis sitä vatsassa olevaa ikävää tunnetta) sietäisin, mutta kun sen nälän seuraksi tulee nopeasti heikotus, päänsärky ja aivosumu. Niitä en sitten enää kestäkään.

Ja olen aina ollut tällainen riippumatta ruokavaliosta ja painosta ja muusta. Ketoakin kokeilin pari kertaa, ei toimi mulla.

Kuulostaa joltain psykosomaattiselta vaivalta tuollainen keksitty aivosumu.

Vierailija
96/115 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minullakin nälkä. Ei se tarkoita että pitää heti syödä. Nälän tunne on normaalia, ei mikään hätätilanne.

Toki minulla on se etu että syömättömyydestä ei tule heikko olo tai päänsärky kuten joillakin käy.

Tämähän se juuri on. Kyllä minäkin pelkkää nälkää (siis sitä vatsassa olevaa ikävää tunnetta) sietäisin, mutta kun sen nälän seuraksi tulee nopeasti heikotus, päänsärky ja aivosumu. Niitä en sitten enää kestäkään.

Ja olen aina ollut tällainen riippumatta ruokavaliosta ja painosta ja muusta. Ketoakin kokeilin pari kertaa, ei toimi mulla.

Mulle taas ei tällaista tule eikä muutenkaan mitään verensokerin heittelyä (siitähän tuo kaiketi kertoo). Mulla vaan maha ilmoittaa, että se on tyhjä ja kurnii.

Ap

Vierailija
97/115 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tuo paaston aikainen heikotus ja aivosumu johtuvat nesteen puutteesta. Paaston aikana on tärkeää juoda riittävästi kalorittomia nesteitä, jotta olo pysyy hyvänä. Monesti ihmiset unohtavat juoda, ja tulkitsevat janon nälkänä. 

Itse pätkäpaastoan, ja juon paaston aikana noin 6-7 dl vihreää teetä ja saman verran tai enemmän vettä. Ei heikota, ei ole päänsärkyä. 

Vierailija
98/115 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pystyisin olemaan syömättä, jos en saisi helposti päänsärkyjä. Ei tarvita kuin vähän liian niukka aamupala ja muutaman tunnin asiointi jossakin, niin loppupäivä meneekin päänsäryssä. Mielestäni juon riittävästi, ei pitäisi olla siitä kiinni. Lisäksi kärsin unettomuudesta, jos on vähänkään nälkä. Näin ollen joku muutamankin kilon painon pudotus tuntuu mahdottomalta. 

Vierailija
99/115 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pystyisin olemaan syömättä, jos en saisi helposti päänsärkyjä. Ei tarvita kuin vähän liian niukka aamupala ja muutaman tunnin asiointi jossakin, niin loppupäivä meneekin päänsäryssä. Mielestäni juon riittävästi, ei pitäisi olla siitä kiinni. Lisäksi kärsin unettomuudesta, jos on vähänkään nälkä. Näin ollen joku muutamankin kilon painon pudotus tuntuu mahdottomalta. 

Luuleeko joku vielä vuonna 2025, että laihtuminen vaatii nälässä riutumista??

Vierailija
100/115 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla se meinaa just sitä, pudotettavaa ei ole niin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan