Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enpä tiennytkään, että ei saa käyttää ilmaisua "mun mies" tai "mieheni" :D

Vierailija
03.05.2025 |

Yhdestä toisesta ketjusta näin tulkitsin. 

Itse käytän aika paljon varmaan tuollaisia ilmaisuja mutta minkäs teet, kun tehdään miehen kanssa paljon juttuja pariskuntana ja toisaalta rakastan häntä ja vahingossakin kai sitten tulee mainittua :-D

Toisaalta olis kai se hassua jos työpaikan kahvipöydässä yhtäkkiä alkaisin puhua "petristä" enkä "miehestä". Luulisivat varmaan että tämä Petri on joku rakastaja :)

Sorit jos ärsyttää, pitkässä liitossa sitä silleen sulautuu yhteen ja kaikki on yhteistä niin ei tule oikeastaan itsestä yksinään puhuttua, kun kuten sanoin tehdään lähes kaikki yhdessä. 

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tulkinnut väärin tai siinä toisessa ketjussa oli jotenkin outoja tyyppejä.

Uskotko sinä mainoksetkin?

Vierailija
102/108 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tällainen symbioosieläjä elää sitten kun jää leskeksi tai eroaa. Pitää oppia sanomaan minä ja omata omia mielipiteitä. Terveisin sinkku jota tympii nää miehillä leuhkivat työkaverit. Ketä kiinnostaa mitä sun mies teki. Tai sinäkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri puhuu elämässään olevista ihmisistä etunimillä, eikä minulla ole aavistustakaan vielä neljänkään yhteisen työvuoden jälkeen, ovatko nämä ihmiset sukulaisia, kavereita vai rakastettuja.

Vierailija
104/108 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisesta valittavilta lienee jäänyt jossakin vaiheessa hankkimatta joko mies tai elämä. Onko mitään oikeita ongelmia, joita he haluaisivat nostaa vielä esille?

Vierailija
105/108 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites tällainen symbioosieläjä elää sitten kun jää leskeksi tai eroaa. Pitää oppia sanomaan minä ja omata omia mielipiteitä. Terveisin sinkku jota tympii nää miehillä leuhkivat työkaverit. Ketä kiinnostaa mitä sun mies teki. Tai sinäkään. 

Älä hauku symbioosieläjäksi. Mä puhun hyvin harvoin miehestäni työpaikalla. Kun on ero tullut niin ei ole ollut sen kummempaa. Jatkoin elämää sinkkuna. En ole ollut koko ikääni parisuhteessa.

Vierailija
106/108 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun mielestäni paljon, mutta harvemmin työpaikalla. Siellä ei myöskään kiinnosta muiden parisuhteet tai perheet. 

Vierailija
107/108 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin! No työkaverit jo tietää jos kerron että "käytiin eilen Ikeassa" että kävin siellä mieheni kanssa. Pienen työyhteisön iloja :) AP

minä puhun puolisostani aina "mun naiseni" tai kävin naiseni kanssa ikeassa.

Vierailija
108/108 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en viitsi käyttää etunimeä koska välttämättä kaikille ei kertoisi kuka kyseessä käytän ilmaisua puoliso. Jos kaikki niin tuttuja että tietävät niin silloin tietysti etunimeä. En koskaan MINUN kuitenkaan koska en häntä omista. 

No ei kai kukaan tuossa kuvittelisikaan mistään omistamisesta olevan kyse. Sen sijaan puoliso- tai kumppani-ilmaisusta voi tulla ajatuksia, että "partneri" voi olla samaa sukupuolta ja/tai suhde ei ole kovin vahva, että ei ole kyse perinteisestä avioliitosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme