Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enpä tiennytkään, että ei saa käyttää ilmaisua "mun mies" tai "mieheni" :D

Vierailija
03.05.2025 |

Yhdestä toisesta ketjusta näin tulkitsin. 

Itse käytän aika paljon varmaan tuollaisia ilmaisuja mutta minkäs teet, kun tehdään miehen kanssa paljon juttuja pariskuntana ja toisaalta rakastan häntä ja vahingossakin kai sitten tulee mainittua :-D

Toisaalta olis kai se hassua jos työpaikan kahvipöydässä yhtäkkiä alkaisin puhua "petristä" enkä "miehestä". Luulisivat varmaan että tämä Petri on joku rakastaja :)

Sorit jos ärsyttää, pitkässä liitossa sitä silleen sulautuu yhteen ja kaikki on yhteistä niin ei tule oikeastaan itsestä yksinään puhuttua, kun kuten sanoin tehdään lähes kaikki yhdessä. 

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ihan pakko tähän keskusteluun tuoda tuota homo/sateenkaarijuttua? Tehkää oma ketju te joita asia koskee, toivoisin että tässä ketjussa puhutaan ihan mies-nainen -pareista :) AP

Vierailija
62/108 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit ovat sen verran läheisiä, että tuntuisi oudolta puhua vain miehestäni eikä ihan vaan hänen nimellään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi äs ;-)

Vierailija
64/108 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toivottavasti siis kuuntelet myös mukisematta, kun mieskollega puhuu miehestään ja naispuolinen työkaverisi vaimostaan ihan hienosti ilman genderhömppää! Vai onko taas homopakotusta?"

Näin nimenomaan haluaisin heidän puhuvan ja oikein mielelläni kuulisinkin. Paras ystäväni on lesbo ja itsekin olen bi, eli kuten sanoin niin mua ärsyttää nimenomaan se heterojen "queerin" esittäminen, kun halutaan ihan vaan trendimielessä jotenkin häivyttää puolison sukupuoli. Enkä muutenkaan kannata sukupuolineutraaliutta, transaktivismia tai muutakaan genderhömppää, kuten jo totesin.

Mistä tiedätte, kuka on hetero? Itse olen bi, mutta en käytä miehestäni sanaa "kumppani" siksi, että ilmaisisin olevani queer, vaan koska minusta on vaan niin junttimaista se "mies sitä, mies tätä" -tyyppinen puhe. Olen aina inhonnut sitä, eikä se tunnu itselleni luontevalta. Veikkaan monen olettavan minun olevan hetero, mikä.on aika ärsyttävää sekin - millä perusteella teette oletuksenne?

Vierailija
65/108 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sanoa "meidän mies".

Tätä olen hämmästellyt vuosikymmeniä. Miksi meidän mies? Eikö se ole sinun, yksin sinun miehesi? Muistan lapsena jo hämmästelleeni asiaa ja kysyin jopa vanhemmiltani, että montako vaimoa siellä naapurissa on kun puhuvat meidän miehestä... 

Vierailija
66/108 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai symbioosissa ole mitään pahaa, eikö siinä molemmat saa jotain :) Joku tuolla ihmetteli että eikö minulla ole mitään omaa, no, myönnän en ole mikään filosofi tai naisasia-nainen, mielellään olen osa siitä puoliskosta vaan. Eikä mieskään ole mikään Esa saarinen vaikka fiksu onkin :) AP

Vierailija
67/108 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset puhuu miehestä kuin omistettavasta esineestä ja toiset puhuu kuin puolisosta. Kyllä huomaa kumpaan kastiin sinä kuulut

Vierailija
68/108 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuka on kieltänyt käyttämästä ja sanomasta mun mies, mieheni? KUKA KIELSI?

Vierailija
69/108 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite sanon riippakivi tai riippis

Vierailija
70/108 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kun on suuttunut tai vittuuntunut, niin puhuu minusta "arvoisana puolisonani". 

Vierailija
71/108 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies - vaimo.

Mies - nainen.

Tuota sanaa "mies käytetään myös, vaikka ei oltaisi naimisissa. Mitä sanaa mies käyttäisi silloin kumppanistaan?

Vierailija
72/108 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huuda! Sanoin jo että yhdessä toisessa ketjussa, ja on minulle pyöritelty silmiä kun olen sanonut mun mies. AP

Vierailija
73/108 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vähän hölmöltä kuulostaa, joskaan ei ole kovin vakavaa. 

Mitä tarkoitat sillä että sulautuu yhteen ja kaikki on yhteistä eikä siksi tule puhuttua itsestä? Kuulostaa oudolta. Jos joku kysyy sinulta lempielokuvaa tai mitä harrastat, niin sinäkö et osaisi vastata esim. "mun lempielokuva on se-jase" tai "harrastan liikuntaa/lukemista/teatteria", vaan vastaatko aina jotain tyyliin "mun ja mun miehen lempielokuva on..  " ja "minä ja mieheni harrastamme lukemista". Jos joku kysyy, pidätkö valkosipulista, vastaatko että "sekä minä että mieheni pidämme siitä"? Jos joku kysyy, tulisitko joku päivä kahville, vastaatko että "tulemme mieheni kanssa"? Kuulostaa vähän... ehkä ei kovin normaalilta. Kannattaisiko se oma minä etsiä kuitenkin?

No tuo on mielestäni vähän häijysti sanottua. Meillä kun on suurin osa asioista yhteisiä ihan lempileffaa myöten

Mutta pystytkö vastaamaan lempileffaan ihan vain omasta puolestasi, vaikka teillä kollektiiviset mielipiteet olisikin?

Vierailija
74/108 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko ihan pakko tähän keskusteluun tuoda tuota homo/sateenkaarijuttua? Tehkää oma ketju te joita asia koskee, toivoisin että tässä ketjussa puhutaan ihan mies-nainen -pareista :) AP

Homoparit on pareja ihan samalla tavalla kuin heteroparitkin, ja ihan samalla tavalla puhuvat puolisoistaan työpaikoilla ja muuallakin. Ja ihan samalla tavallla saavat osallistua myös pariskuntia koskeviin keskusteluihin, vieläpä anonyymilla keskustelupalstalla.

Vierailija
75/108 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen ja mielestäni herttainenkin ilmaisu. Pitää päässä viirata, että tuo jotain vaivaa. 

Nykyään ei saa käyttää ilmaisuja "vaimoni", "naiseni", "rouvani" tai "emäntäni", koska naiset eivät he todellakaan ole mitään miesten omaisuutta, vaan he omia itsenäisiä naisiaan.

Onneksi tasa-arvo ei ole yksisuuntainen tie ja niin sinunkin pitää luopua kielellisesti omistamasta ja alistamasta miestä.

Ei, se mies ei todellakaan ole sinun miehesi, hän ei ole olemassa sinun tarpeidesi vuoksi, vaan ihan itsensä vuoksi.

Vierailija
76/108 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä on töissä monenlaisia ihmisiä monenlaisissa suhteissa. Ehkäpä teilläkin, muttet huomaa, kun pitää kaakattaa mun mies, mun mies :))

Eri

Vierailija
77/108 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä huuda! Sanoin jo että yhdessä toisessa ketjussa, ja on minulle pyöritelty silmiä kun olen sanonut mun mies. AP

Oletko uusi palstalla? :D

Täällä löytyy trolli pyörittämään silmiään siitäkin, jos laitat pisteen jälkeen välilyönnin ja ison alkukirjaimen. 

Vierailija
78/108 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivo ihan mitä haluat, mutta milläs meinasit estää taikka tarkistaa, vastaileeko anonyymiin ketjuusi pelkät heterot? :D

AP kyllä vaikuttaa harvinaisen lapselliselta, vaikka "mun miehestä" puhumisessa ei mielestäni mitään pahaa olekaan.

Vierailija
79/108 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies - vaimo.

Mies - nainen.

Tuota sanaa "mies käytetään myös, vaikka ei oltaisi naimisissa.

Ei.

Mitä sanaa mies käyttäisi silloin kumppanistaan?

Mikä hlvt kumppani? 

Mies ja Vaimo avioliitossa.

Vierailija
80/108 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vähän hölmöltä kuulostaa, joskaan ei ole kovin vakavaa. 

Mitä tarkoitat sillä että sulautuu yhteen ja kaikki on yhteistä eikä siksi tule puhuttua itsestä? Kuulostaa oudolta. Jos joku kysyy sinulta lempielokuvaa tai mitä harrastat, niin sinäkö et osaisi vastata esim. "mun lempielokuva on se-jase" tai "harrastan liikuntaa/lukemista/teatteria", vaan vastaatko aina jotain tyyliin "mun ja mun miehen lempielokuva on..  " ja "minä ja mieheni harrastamme lukemista". Jos joku kysyy, pidätkö valkosipulista, vastaatko että "sekä minä että mieheni pidämme siitä"? Jos joku kysyy, tulisitko joku päivä kahville, vastaatko että "tulemme mieheni kanssa"? Kuulostaa vähän... ehkä ei kovin normaalilta. Kannattaisiko se oma minä etsiä kuitenkin?

No tuo on mielestäni vähän häijysti sanottua. Meillä kun on suu

No en minä nyt osaa lempileffaa äkkiseltään sanoa :) No ehkä joku A star is born, se oli ihan kiva :) AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä