Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan verkkokauppoja joissa toinen asiakas voi ryövätä tuotteen ostoskoristasi!

Vierailija
03.05.2025 |

Olen tämän kevään aikana nyt törmännyt kaksi kertaa siihen että olen verkkokaupassa laittanut tuotteen ostoskoriini ja juuri kun olen ollut maksamassa on tullut viesti että ostoskorin määrä ja hinta on muuttunut ja minut siirretty sivulle joka listaa tämän uuden ostoskorin ja näyttää mikä tuote ei siellä enää ole (loppunut verkkokaupasta).

Verkkokaupat joissa näin on käynyt ovat olleet Tokmanni ja Sokos. Minusta tämä ei ole reilua. Se olisi reilua että asiakkaalle kerrottaisiin verkkokaupassa että tuotteesi voidaan ryövätä ostoskoristasi jollet heti mene kassalle sitä maksamaan. En ole tuntitolkulla haahuillut siellä verkkokaupassa ja pitänyt tuotteita ostoskorissani varattuna, vaan olen ollut täysin ostoaikeissani ja päässyt siihen asti että olen maksutietoja ollut täyttämässä verkkopankissa/ luottokortin tietoja ja maksamassa kun tuo tieto siitä että ostoskorin määrä ja hinta ovat muuttuneet. Maksu prosessin on tällöin alkanut alusta. 

Tälläinen toiminta ei ole mielestäni ekologista koska esim Sokokselta voi tilata tuotteen kuin tuotteen ilman postimaksuja Prismaan. Eli nyt kun sieltä heidän verkkokaupasta löytää tuotteen jonka ehdottomasti haluaa niin se pitää heti tilata jotta sen saa. Sen sijaan että tilaisin yhden tilauksen jossa on viisi tuotetta jotka tulisivat samalla kuljetuksella, tilaankin nyt sitten viisi eri tilausta joissa jokaisessa on se oma kuljetus.  Todella epäkelpoa toimintaa näiltä yrityksiltä  sekä asiakkaalle että luonnolle.

Missä muissa verkkokaupoissa olette törmänneet samanlaiseen ongelmaan?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitin asiattomaksi.

Miksi???? Miten tämä ketju loukkasi sinua?

Tiedät kyllä varsin hyvin miksi.

Oletko sä joku kauppias, jolla tälläinen verkkokauppa ja joka ei tykkää että asiasta puhutaan?

Vierailija
22/56 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monissa on aika lyhyt aika, mitä sitä pidetään varattuna ostoskorissa. Kannattaa olla nopea.

Huonoin kokemus on Finlaysonista vuosia sitten. Tuotteet maksettua tuli päivien päästä ilmoitus, etteivät pystykään toimittamaan puolta tilauksesta. Palauttivat siitä rahat ja lupasivat ilmaisen tuotteen korvaamaan pahaa mieltä. Meni pitkä aika ja peruivat sen toisenkin puolen tilauksesta, kun sekin tuote oli loppunut. Rahatkin sain. Sen ilmaisen tuotteen perään sitten pitkin vielä kysellä erikseen, sain sen kuitenkin kuukausien päästä itse ostoksen teosta. Olisin oikeasti halunnut ne tilaamani tuotteet, kun ne olivat laadukkainta, mitä Finlaysonilta on koskaan saanut ja hintakin oli halpa. Olin aikaisemmin ostanut saman "sarjan" muita tuotteita. Ensimmäisiä sattui saamaan jollain kaikkia tuotteita koskevalla prosenttialella, seuraavat ostin halvalla pop-up myynnin loppuunmyynnistä, mutta noita tilaamiani juttuja siellä ei enää myyty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä niin mieleni pahoitin kun olin lähikaupassa piti ostaa maito purkki mutta mummo edelläni vei viimeisen !! haukuin kauppiaan enkä enää ole asioinut siinä kaupassa  nykyään asioin 2km päässä olevassa kaupassa. 

Vierailija
24/56 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidä parempi huoli ostoskoristasi ja siellä olevista tuoteista. Pidä se koko ajan mukanasi äläkä koskaan jätä sitä valvovamatta.

Verkkokaupassa :D

Sarkasmi

Vierailija
25/56 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mitään varauksia ole siellä ostoskorissa. Se joka maksaa ensin saa sen tuotteen.

Eli olisiko oletuksena se että jos verkkokauppa ei ilmoita että ostokset on ostoskoriin varattuna vaikka sen 20min, niin sitten kuka vaan voi sen sieltä sun korista napata. Jotkut kaupat kyllä ihan ilmoittavat että ostokset on varattuna siellä korissa x-ajan. Itse ainakin ajattelen että verkkokaupalle itselleen olisi hyödyllisempää että asiakas ostelee enemmänkin tuotteita kuin vain sen yhden jota tuli sieltä hakemaan.

Vierailija
26/56 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidä parempi huoli ostoskoristasi ja siellä olevista tuoteista. Pidä se koko ajan mukanasi äläkä koskaan jätä sitä valvovamatta.

Verkkokaupassa :D

Sarkasmi

Noloa yrittää kuitata sarkasmilla kun jäi nolosti kiinni typerästä pätemisyrityksestä, lol.

Vierailija
27/56 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stockmann

Niilläkin?! Missä on laatu standardit? Ja pitävät itseään parempana liikkeenä.

Missä ovat sinun kirjoituksesi laatustandardit? Yhdyssanat opetetaan koulussa lapsille, sinä et ilmeisesti ole oppinut tai viitsinyt kuunnella.

Vierailija
28/56 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monissa on aika lyhyt aika, mitä sitä pidetään varattuna ostoskorissa. Kannattaa olla nopea.

Huonoin kokemus on Finlaysonista vuosia sitten. Tuotteet maksettua tuli päivien päästä ilmoitus, etteivät pystykään toimittamaan puolta tilauksesta. Palauttivat siitä rahat ja lupasivat ilmaisen tuotteen korvaamaan pahaa mieltä. Meni pitkä aika ja peruivat sen toisenkin puolen tilauksesta, kun sekin tuote oli loppunut. Rahatkin sain. Sen ilmaisen tuotteen perään sitten pitkin vielä kysellä erikseen, sain sen kuitenkin kuukausien päästä itse ostoksen teosta. Olisin oikeasti halunnut ne tilaamani tuotteet, kun ne olivat laadukkainta, mitä Finlaysonilta on koskaan saanut ja hintakin oli halpa. Olin aikaisemmin ostanut saman "sarjan" muita tuotteita. Ensimmäisiä sattui saamaan jollain kaikkia tuotteita koskevalla prosenttialella, seuraavat ostin halvalla pop-up myynnin loppuunmyynnistä, mutta noita tilaamiani juttuja siellä ei enää myyty.

No tuo oli kyllä todella huono verkko-ostoskokemus. Sait ilmeisesti rahat kumminkin takaisin, ilman sen kummempaa muistuttelua ja niiden perään huhuilua? Ymmärrän kumminkin tuon harmituksen. Se on samaa luokkaa kuin omani. Tuotteet jo maksettu tai minun tapauksessani juuri maksamassa ja oletus että nyt sain kivat tuotteet hankittua ja sitten niitä ei saa kumminkaan. T.AP

Vierailija
29/56 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niiden tavaroiden annettaisiin jäädä varattuina ostoskoreihin pidemmäksi aikaa, niin saldot näyttäisivät koko ajan nollaa kun ostosriippuvaiset mammat kliksuttelevat tavaraa koreihin vaikkei olisi edes rahaa, aikeita ostaa tai lupaa mieheltä.

Vierailija
30/56 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo ole ekologista että tekee monta eri tilausta, kun yhdellä ja samallakin voisi tuotteet saada.

Vierailija
31/56 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole ikinä käynyt noin.

Vierailija
32/56 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokos ja Stockman? Ei kyllä tälläinen sovi kummankaan brändiin.

Vierailija
33/56 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu Tokamanilla kans.

Vierailija
34/56 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannin verkkokaupassa käynyt ainakin pari kertaa niin, että tuotteesta on mennyt maksu ja muutaman päivän päästä tullut ilmoitus että tuote onkin loppunut ja rahat palautetaan. Sitten myös paristi käynyt Tokmannin verkkokaupan kanssa niin että rahat menneet, mutta koko tilausta ei ole edes kirjautunut. Tässäkin tapauksessa rahat ovat palautuneet, mutta käsittämättömän huonosti toimiva verkkokauppa sekä myös toimitus hidasta ja asiakaspalvelun sähköposteihin vastaaminen hidasta, kaikkea kun ei voi chatissa hoitaa. Lisäksi verkkokaupan sivut sekavat.

Vierailija
35/56 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee vain mieleen Emmy, mutta he varoittavat että tuotteita (käytetty kun on) on vain 1 kpl ja sitä ei varata asiakkaalle kun hän laittaa sen ostoskoriin, vaan vasta maksaminen sinetöi kaupan.  Ei siinä mitään pahaa ole.  On itselle joskus sattunut kun on pitkään kerännyt tuotteita ostoskoriin ja ostoskori on vielä ollut yön yli, toisenkin :D, niin sitten kun lopulta menee kassalle onkin jokin tuote jo myyty.

Emmystä voi löytää hyviä tuotteita, mutta sinne ei kannata lähettää omia vaatteitaan myyntiin, Sieltä ei välttämättä saa rahojaan koskaan pois.

Vierailija
36/56 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannin verkkokaupassa käynyt ainakin pari kertaa niin, että tuotteesta on mennyt maksu ja muutaman päivän päästä tullut ilmoitus että tuote onkin loppunut ja rahat palautetaan. Sitten myös paristi käynyt Tokmannin verkkokaupan kanssa niin että rahat menneet, mutta koko tilausta ei ole edes kirjautunut. Tässäkin tapauksessa rahat ovat palautuneet, mutta käsittämättömän huonosti toimiva verkkokauppa sekä myös toimitus hidasta ja asiakaspalvelun sähköposteihin vastaaminen hidasta, kaikkea kun ei voi chatissa hoitaa. Lisäksi verkkokaupan sivut sekavat.

Mä olen kerran tilannut niiden verkkokaupasta niin että nouto kaupasta. Pidin tuotteen, mutta en tiedä miten palautus olisi toiminut. Olisikohan sen voinut silloin ja siinä palauttaa sinne kauppaan. Verkkokauppa on tosiaan sekava.

Vierailija
37/56 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole kaikissa verkkokaupoissa? Muutenhan siellä olisi lavakaupalla myymätöntä tavaraa, varasto näyttäisi tyhjää ja porukalla olisi päivätolkulla maksamattomia ostoksia varattuna.

Verkkokaupassa katsotaan ensin, mitä halutaan ostaa, selaillaan vaikka 3 viikkoa, jos niikseen tulee ja sitten ostokset tehdään kerralla napakasti ja arvuuttelematta.

Vierailija
38/56 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokos, Stockmann ja Tokmanni mainittuna.  Emmy second handinä. Löytyykö muita tälläisiä verkkokauppoja?

Vierailija
39/56 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän on kokemusta siitä että rahojen palauttaminen on ollut vaikeaa.

Vierailija
40/56 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole kaikissa verkkokaupoissa? Muutenhan siellä olisi lavakaupalla myymätöntä tavaraa, varasto näyttäisi tyhjää ja porukalla olisi päivätolkulla maksamattomia ostoksia varattuna.

Verkkokaupassa katsotaan ensin, mitä halutaan ostaa, selaillaan vaikka 3 viikkoa, jos niikseen tulee ja sitten ostokset tehdään kerralla napakasti ja arvuuttelematta.

Tarjoustuotetta ei voi selailla etukäteen. Esim jos on joku kuvasto tuote ja se kuvasto julkaistiin tänään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän