Listataan verkkokauppoja joissa toinen asiakas voi ryövätä tuotteen ostoskoristasi!
Olen tämän kevään aikana nyt törmännyt kaksi kertaa siihen että olen verkkokaupassa laittanut tuotteen ostoskoriini ja juuri kun olen ollut maksamassa on tullut viesti että ostoskorin määrä ja hinta on muuttunut ja minut siirretty sivulle joka listaa tämän uuden ostoskorin ja näyttää mikä tuote ei siellä enää ole (loppunut verkkokaupasta).
Verkkokaupat joissa näin on käynyt ovat olleet Tokmanni ja Sokos. Minusta tämä ei ole reilua. Se olisi reilua että asiakkaalle kerrottaisiin verkkokaupassa että tuotteesi voidaan ryövätä ostoskoristasi jollet heti mene kassalle sitä maksamaan. En ole tuntitolkulla haahuillut siellä verkkokaupassa ja pitänyt tuotteita ostoskorissani varattuna, vaan olen ollut täysin ostoaikeissani ja päässyt siihen asti että olen maksutietoja ollut täyttämässä verkkopankissa/ luottokortin tietoja ja maksamassa kun tuo tieto siitä että ostoskorin määrä ja hinta ovat muuttuneet. Maksu prosessin on tällöin alkanut alusta.
Tälläinen toiminta ei ole mielestäni ekologista koska esim Sokokselta voi tilata tuotteen kuin tuotteen ilman postimaksuja Prismaan. Eli nyt kun sieltä heidän verkkokaupasta löytää tuotteen jonka ehdottomasti haluaa niin se pitää heti tilata jotta sen saa. Sen sijaan että tilaisin yhden tilauksen jossa on viisi tuotetta jotka tulisivat samalla kuljetuksella, tilaankin nyt sitten viisi eri tilausta joissa jokaisessa on se oma kuljetus. Todella epäkelpoa toimintaa näiltä yrityksiltä sekä asiakkaalle että luonnolle.
Missä muissa verkkokaupoissa olette törmänneet samanlaiseen ongelmaan?
Kommentit (56)
Kärkkäisellä. Ykskaks ostoskorissa ei ole enää jotain tuotetta. Sitten lukee, että odota, jos se toinen asiakas, joka otti sen haluamasi tuotteen ostoskoristasi, ei ostakaan sitä, niin saat sen ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos niiden tavaroiden annettaisiin jäädä varattuina ostoskoreihin pidemmäksi aikaa, niin saldot näyttäisivät koko ajan nollaa kun ostosriippuvaiset mammat kliksuttelevat tavaraa koreihin vaikkei olisi edes rahaa, aikeita ostaa tai lupaa mieheltä.
Miksi sille ostokorille ei voisi antaa 20 min varausaikaa jonka aikana tuotteet tulee maksaa? Eikö tämä olisi enemmän asiakasta kunnioittavaa, kun hän tietäisi että on joku aikaraja jonka jälkeen tuotteet joko maksetaan tai vapautuvat muiden ostettavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Kärkkäisellä. Ykskaks ostoskorissa ei ole enää jotain tuotetta. Sitten lukee, että odota, jos se toinen asiakas, joka otti sen haluamasi tuotteen ostoskoristasi, ei ostakaan sitä, niin saat sen ostaa.
Missäköhän vaiheessa se ostoskori sitten ns.lukittuu? Olikohan tuo henkilö joka sinun koristasi vei tuotteen jo maksanut sen. Siinä tapauksessahan tuo ilmoitus että voit odotella on ihan turha. Ihan turha tuo ilmoitus on silloinkin kun on sen ostoskorin kerännyt ja menossa maksamaan, eihän siinä vaiheessa enää kukaan rupea odottelemaan että josko voisi viedä tuotteen toisen korista. Ihan kovin sekavaa meininkiä näissä verkkokaupoissa. Miettikääpä millaista meno olisi jos näin voisi toimia kivijalkaliikkeessä! T.AP
Vierailija kirjoitti:
minä niin mieleni pahoitin kun olin lähikaupassa piti ostaa maito purkki mutta mummo edelläni vei viimeisen !! haukuin kauppiaan enkä enää ole asioinut siinä kaupassa nykyään asioin 2km päässä olevassa kaupassa.
Ontuva vertaus. Oikeasti sen mummelin olisi pitänyt ottaa ostoskoristasi/kärrystäsi se kaupan ainut maitopurkki jonka olit jo ehtinyt sinne laittaa ja kauppiaan olla sitä mieltä että se kuuluu nyt mummolle eikä sinulle.
Ihan kaikissa verkkokaupoissa on tuo käytäntö. Vasta kun maksaa tuote poistuu verkkokaupasta ja ostoskorista. Tosin jossain verkkokaupoissa myydään olemattomia tuotteita. Laitat tuotteen koriin, maksat ja kun tilaus pitäisi toimittaa, tulee ilmoitus että tuotetta ei ole. Tämä on myös yllättävän yleistä.
Tori Diili. Torilla ja Postilla ei ole yhteisiä pelisääntöjä. Aasialais tyttö kusetti kaikkia. Pääsi vaihtamaan paketin osoitteen oikeasta osoitteesta vääräksi osoitteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikissa verkkokaupoissa on tuo käytäntö. Vasta kun maksaa tuote poistuu verkkokaupasta ja ostoskorista. Tosin jossain verkkokaupoissa myydään olemattomia tuotteita. Laitat tuotteen koriin, maksat ja kun tilaus pitäisi toimittaa, tulee ilmoitus että tuotetta ei ole. Tämä on myös yllättävän yleistä.
Verkkokaupassa ei kyllä taida olla näin, vaan tuote on jonkun rajatun ajan siellä kunnes palautuu muiden ostettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkkokaupassa ei kyllä taida olla näin, vaan tuote on jonkun rajatun ajan siellä kunnes palautuu muiden ostettavaksi.
verkkokauppa.com siis.
Hui kauhea. Onko sellainenkin olemassa? Tottakai kannattaa listata kaikki epäreiluja käytäntöjä käyttävät ja jos hinta yhtäkkiä nousee, vaihtuu. Ellei ole kyseessä sen tyyppinen huutokauppa, että kaikki tietoisia huudoista ja että huutaja voi vaihtua. Jonkun huutojutun voi ostaa suoraan itselleen eikä vaihdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos niiden tavaroiden annettaisiin jäädä varattuina ostoskoreihin pidemmäksi aikaa, niin saldot näyttäisivät koko ajan nollaa kun ostosriippuvaiset mammat kliksuttelevat tavaraa koreihin vaikkei olisi edes rahaa, aikeita ostaa tai lupaa mieheltä.
Miksi sille ostokorille ei voisi antaa 20 min varausaikaa jonka aikana tuotteet tulee maksaa? Eikö tämä olisi enemmän asiakasta kunnioittavaa, kun hän tietäisi että on joku aikaraja jonka jälkeen tuotteet joko maksetaan tai vapautuvat muiden ostettavaksi?
Ei pitäisi olla aikarajaa ehkä ollenkaan tai riittävän pitkä aikaraja. Joskus voi tulla ongelmia ostoskorissa tai täyttää tietoja noutopaikasta, etsii sopivaa noutopaikkaa ja lisätiedot kenttään, se vie aikaa. Pienen aikarajan laittaminen on TOSI OUTOA ja friikkiä suorastaan.
Hobby Hall. Ennen oli hyvä kauppa mutta nyt ilmeisesti Virolainen omistaja. Tilasin polkupyörän ja maksoin sen. Myöhemmin ilmoitettiin että tuote on valitettavasti loppunut. Vaikka olin jo maksanut sen! Soitin sinne niin joki hoono suomi vastasi ja sanoi että soita jonnekin mikä hoitaa heidän maksut. No soitin ja sain kyllä rahani takaisin mutta se pyörä oli silti vielä myynnissä heidän verkkokaupassaan! Kiertäkää kaukaa se firma!
Vierailija kirjoitti:
Onkohan se joku tekninen vika tai vahinko?? Mulle ei ole käynyt noin. Ehken osta suosituimpia tuotteita tai vilkkaana aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin asiattomaksi.
Oletko kokeillut pään pitämistä muovipussissa?
Minä olen Veikauksessa yrittänyt ostaa porukkalottoa, kun yhtäkkiä se sanoo että ei enää jäljellä
Vierailija kirjoitti:
Onpas porukat tottuneet huonoon palveluun verkkokaupoissa kun tuote voidaan ryövätä ostoskorista vielä maksun aikanakin. Pitää olla tarkkana ettei eksy tälläiseen verkkokauppaan. Onneksi on varaa valita.
Mulle yksi verkkokauppa aina lisäsi ylimääräisen tuotteen, vaikka otin ylimääräisen pois, se ilmestyi uudelleen myöhemmin ja vahingossa maksoin. En tiedä oliko tekninen vika vai joku ohjelmoitu juttu.
Onpas porukat tottuneet huonoon palveluun verkkokaupoissa kun tuote voidaan ryövätä ostoskorista vielä maksun aikanakin. Pitää olla tarkkana ettei eksy tälläiseen verkkokauppaan. Onneksi on varaa valita.